Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God of War III [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Psyke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: God of War III [PS3]

Voi hemmetti nyt menee kyllä ihan säädöks tää koko pelaaminen. Challenget ja monet muut tehty mut viel pitäs ne hemmetin sarvet, silmät ja sulat kerätä yms. Noh, Hermeksee asti meni kait iha hyvi kunnes sit huomasin jossai myöhemmäs vaiheessa, että oli 1 sulka jääny jonnekki taakse. Ilmeisesti olin kuollut matkan varrella ja nehän täytyy tietenki aina kerätä uudelleen.
Se on kyl vähän paha päästä jonnekki taaksepäin kun on jonkun verran jo edennyt. Ainut vaihtoehto taitaa olla että luo vaan tarpeeksi niitä save -tiedostoi(?). Oon ite aina vaa overwritel vetänyt sen yhden ja ainoan saven päältä.

Titanilla tässä pitää jokatapauksessa vetää läpi jossain vaihees, mutta nakertaa kyl tämmönen et jos jää yhden featherin takia saamatta se yks trophy. Nojoo, en mä kyl tajuu miks pitäis edes saada kaikki trophyt mut jotenki vaa tuntuu et ne on pakko saada jos on vaa muutamast kiinni :mad:

E: Jostain videon informaatiosta löysin tiedon, jonka mukaan näitä arkkuja olisi enemmän kuin noita sulkia, silmiä ja sarvia on yhteensä. Pitääkö tämä paikkansa? Olis meinaan tosi hyvä juttu jos ei ihan kaikkia arkkuja tarvitse löytää...

Challenget ja monet muut tehty mut viel pitäs ne hemmetin sarvet, silmät ja sulat kerätä yms.

Yhden sulan, silmän tai sarven missaaminen ei haittaa. Niitä on tarjolla enemmän, kuin maksimointi vaatii. Jos jokin palkeista saavuttaa maksimin, niin loput saman luokan tavarat muuttuvat red orbeiksi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

JUMALAINEN PELI (heheh)

Olisiko joku ystävällinen ja tiivistäisi minulle joko spoilertagin taakse tai privaviestinä vähän enemmän Kratoksen motiiveja ja historiaa miten on tultu tähän kolmososan alkutilanteeseen. Sen verran kostonhimoinen sälli kyseessä kuitenkin, että ois siisti tietää nimenomaan jannun motiiveja. Menee kyllä oman listan TOP-3 PS3 pelit. Tää peli on omalla tasollaan!

Olisiko joku ystävällinen ja tiivistäisi minulle joko spoilertagin taakse tai privaviestinä vähän enemmän Kratoksen motiiveja ja historiaa miten on tultu tähän kolmososan alkutilanteeseen.
Itsensä sivistämisen voi aloittaa vaikkapa ihan Wikipediasta. :)

Olisiko joku ystävällinen ja tiivistäisi minulle joko spoilertagin taakse tai privaviestinä vähän enemmän Kratoksen motiiveja ja historiaa miten on tultu tähän kolmososan alkutilanteeseen.

Teukan Wikipedia linkistä tai sitten ostat GoW Collectionin (suosittelen!).

Tuli nyt vihdoin ja viimein hommattua platina pytty. Oli kyllä tosi haastava homma saada mutta mahtava peli ei voi muuta sanoa.
Kävin tuolla spartanssstandtall.com sivustolla mutta ei kyllä sano itselle yhtään mitään :D Noh, jospa jotain alkaa tapahtumaan jossain vaiheessa..

Noitten silmien, sulkien ja hornien ettiminen ei ollu mitenkään haastavaa, ku vaan osas katella joka kulman taakse ja vähän backtrackkata. Ite alotin heti titanil ja ainoot vaikemmat kohdat oli
hades, cerberus breederi labyrintin jälkeen ja zeus
mut kyl neki meni kohtuu helposti ku oppis kaavan näihin bosseihin. Tässä oli kyllä yks eeppisimmistä tappeluista ikinä pelihistoriassa, moni pelin läpi pelanneen luultavasti arvaaki jo että mikä..

Pakko verrata tätä Bayonettaan: ensivaikutelmana (en ole pelannut aikaisemia GOW:in osia) täytyy sanoa että pidän Bayonettasta enemmän, lähinnä koska sen fiilis ja pelattavuus on paljon vapautuneempi. Kratoksen meiniksi on enemmän ähkimistä ja jatkuvaa kuiluun tippumista, ainakin minun taidoilla. Kratoksen hyppykontrollit on jotenkin kamalat ja kankeat, double jump jää usein yritykseksi ja kuiluun tiputaan. Esillepanossa ja tarinan puolesta (:rolleyes:) GOW voittaa kyllä selkeästi, mutta pelattavuudessa hävitään, samoin aloittelijaystävällisyydessä. Tapoin vasta Hermeksen, pitää yrittää tuskailla peli läpi asti..

Pakko verrata tätä Bayonettaan: ensivaikutelmana (en ole pelannut aikaisemia GOW:in osia) täytyy sanoa että pidän Bayonettasta enemmän, lähinnä koska sen fiilis ja pelattavuus on paljon vapautuneempi. Kratoksen meiniksi on enemmän ähkimistä ja jatkuvaa kuiluun tippumista, ainakin minun taidoilla. Kratoksen hyppykontrollit on jotenkin kamalat ja kankeat, double jump jää usein yritykseksi ja kuiluun tiputaan. Esillepanossa ja tarinan puolesta (:rolleyes:) GOW voittaa kyllä selkeästi, mutta pelattavuudessa hävitään, samoin aloittelijaystävällisyydessä. Tapoin vasta Hermeksen, pitää yrittää tuskailla peli läpi asti..

Vähän itsekkin ihmettelin että kun laittavat suoraan tollaiseen aloitukseen ne pelaajat jotka eivät peliä ole ennen pelanneet. "Trial by fire" todellakin. No ainakin pääsee pelaamaan maksimoidulla Kratoksella (ainakin melkein). Itse ainakin pidän GoWin kontrolleja parhaina mihin olen törmännyt. Mutta suoraan sanottuna, en ole pelannut Bayonettaa kuin demon verran. Voisi ostaa sen sitten kun sais jostain halvalla. Vaikutti aika hyvälle pelille. :)

Mun mielestä tän vaikeustason pelejä on ihan liian vähän, eikä tääkään 2:seen verrattuna ollu edes haastava, mut sopiva niille jotka pelisarjaa ei oo ennen pelannu. Muistan ku ite pelasin ekan kerran gow 2:sta ni meinas itku tulla jo ekas bossis ja jättää peli kesken, mut ku polltteli hermosauhut, otti kupin kahvia ja ittestään niskasta kii ni johan se meni ku vettä vaan. Pelissä pitää olla haasteita ja pientä aivotyötä kun joutuu käyttään, ni se on mun mielestä se joka tekee pelistä mielenkiintoisen pelata. Jos peli on liian helppo, ni yhtä helposti se on siä kaapis pölyttymäs, eikä ole enää intoa ottaa sitä ja pistää koneeseen.

Normal-vaikeustasolla peli meni päivällä läpi, ja olen kyllä kaikkinensa hyvin tyytyväinen. Noin yhteentoista pelituntiin mahtui taas niin sanoinkuvaamattomia kohtauksia, että ei tällä sanavarastolla pysty asioita tarpeeksi hyvin kuvaamaan. Erityisen mieleenpainuva oli...

<spoileria eräästä pomotaistelusta>
... kamppailua Cronosta vastaan. Se veti mielestäni vertoja jopa alun Gaia-mätölle.

Aivan ruusuilla tanssimista Kratoksen veribaletti ei ollut, sillä äkkikuolemakohtauksia oli ehkä turhankin paljon. Toisaalta ne tuntuvat kuuluvan GOW-formaattiin, joten annettakoon ne anteeksi. Ainostaan ...

<spoileria eräästä toisesta pomotaistelusta>
... Hermestä jahdatessa alkoi naama mennä irveen myös pelaajalla, koska homma meni vähän liiaksikin muisti- ja reaktiopeliksi.

Kerran GOW3 jopa jäätyi alueelta toiselle siirryttäessä. Musiikit jäivät soimaan, mutta mitään muuta ei tapahtunut. Kun levyn otti pois Pleikkarista ja pisti takaisin, buuttasi koko laite itsensä. Peli onneksi jatkui tasan siitä, mihin oli jäänytkin - kiitos hyvän checkpoint-suunnittelun. Noin muuten Kratoksen viimeinen (?) näytös oli teknisesti suorastaan jumalainen. Vaikeustasokin oli juuri sopiva, ja piilotetut arkutkin löytyivät sen verran hyvin, että niihin liittyvät Trophyt tuli ansaittua. Kevyesti jäi kaivelemaan se, että punaisia palluroita ei löytynyt tarpeeksi, joten yksi ase jäi yhtä tasoa vaille, ja sitä myöten yksi kulta-Trophy saamatta.

Kiitos Kratos ja kiitos Santa Monica Studios!

Olisko muuten kellään selitystä ongelmaan: Pelattiin kaverin kans hd tykillä tätä peliä ja aina sen ekan pimeän tunnelin helioksen jälkeen tulevassa demossa peli kaatuu (ei kone), eikä etene mihinkää, eikä kone edes lataa mitään. Sit jos pelin lopettaa, kone yllätys yllätys kaatuu ja pelitallennus menee pilalle. Pelissä on myös huomattavissa pientä äänen pätkimistä. Sit ennenku meinattiin kaverin kans lähettää peli takas ni kokeiltiin pelata telkkarista ja peli toimi ihan täydellisesti. Voiko olla mahdollista, et projektori vaatii näyttikseltä enemmän vai mistä kiikastaa vai oliko vaan tuuria, et saatto just sillä kertaa toimia?

Olisko muuten kellään selitystä ongelmaan: Pelattiin kaverin kans hd tykillä tätä peliä ja aina sen ekan pimeän tunnelin helioksen jälkeen tulevassa demossa peli kaatuu (ei kone), eikä etene mihinkää, eikä kone edes lataa mitään. Sit jos pelin lopettaa, kone yllätys yllätys kaatuu ja pelitallennus menee pilalle. Pelissä on myös huomattavissa pientä äänen pätkimistä. Sit ennenku meinattiin kaverin kans lähettää peli takas ni kokeiltiin pelata telkkarista ja peli toimi ihan täydellisesti. Voiko olla mahdollista, et projektori vaatii näyttikseltä enemmän vai mistä kiikastaa vai oliko vaan tuuria, et saatto just sillä kertaa toimia?

Vahvasti mutu fiilistä käyttäen sanoisin, että tuolla tykillä ei ole mitään vaikutusta pelin jäätymiseen. Itsellä on koko peli jumittanut pariin otteeseen eikä auta muu kun virta nappulan painaminen. Hyvä peli kuitenkin :)

Saako tästä tarpeeksi irti jos ei ennen ole pelannut GoWeja?

Mun mielestä tän vaikeustason pelejä on ihan liian vähän, eikä tääkään 2:seen verrattuna ollu edes haastava, mut sopiva niille jotka pelisarjaa ei oo ennen pelannu. Muistan ku ite pelasin ekan kerran gow 2:sta ni meinas itku tulla jo ekas bossis ja jättää peli kesken, mut ku polltteli hermosauhut, otti kupin kahvia ja ittestään niskasta kii ni johan se meni ku vettä vaan. Pelissä pitää olla haasteita ja pientä aivotyötä kun joutuu käyttään, ni se on mun mielestä se joka tekee pelistä mielenkiintoisen pelata. Jos peli on liian helppo, ni yhtä helposti se on siä kaapis pölyttymäs, eikä ole enää intoa ottaa sitä ja pistää koneeseen.

Mä taas tykkään että alku on helpompi että pääsee peliin sisälle ja saa hieman tuntumaa, sitten vaikeusaste alkaa nousta jyrkemmin. Mutta joskus on kiva kun peli heittää sut altaan syvään päähän suoraan. :D
Ihan totta toi että on hienoa kun pääsee käyttämään aivojaan toimintapelissä. Varsinkin nautin siitä kun en hyökkää noiden pomojen kimppuun ihan heti vaan haen hieman tuntumaa ja sit katon mitä ne tekee. Yleensä tosi hyvä taktiikka... Mutta mä vain meinasin että ei ole välttämättä kivaa uudelle pelaajalle kun joutuu totuttelemaan kontrolleihin ja pelin väistelysysteemin samalla kun bossi murjoo luulot pois...

Peli alkaa "cliffhangeristä", eli se melkein on sitä kun tulisi elokuvaan keskeltä mukaan. Alkuvideo yrittää taiteellisesti tehdä jotain selvennystä että "mitä tapahtui God of War 1 & 2", mutta tulisi mieleen että olisi aika vaikeaa päästä sisään juoneen jos ei tiedä siitä yhtään mitään. Melkein tekis mieli suositella että ostat Sen God of War trilogyn jos se tulee suomeen, tai sen God of War 1 & 2 collectionin...

Tietenkin, voithan spoilia itsellesi ne God of War 1 & 2 juonet youtubesta tai Wikipediasta. ;)

Pelikokemuksena GoW 3 on niin huippua, että väittäisin kyllä :). Tarinan kulku on aika samaa mitä edeltäjissäkin, mutta jos perinpohjaisesti haluaa käydä läpi Kratoksen seikkailut niin Collection ois hyvä hommata ensin.

Ylös Bottom