HideoMiyamoto
Well-Known Member
PC version vaatimukset
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ai että, sais pelailla aikalailla nupit kaakossa 4k@60fps. Tai oikeastaan varmaan ennemmin 1440p@+100fps. Vähän tekisi mieli ostaa peli uudelleen vaikka se on PS4:llä pelattu läpi. Tulee muutaman kuukauden sisään kaksi Sonyn lempisarjojen peliä PC:lle. Tämä ja Uncharted Legacy of Thieves Collection. Jos jotain jo pelattuja pleikkarin pelejä PC:lle ostan, niin ne on nämä.PC version vaatimukset
Minulla on sama. Jos tarina ihan oikeasti kiinnostaa nii ei haittaa vaikka se näytettäisiin kuinka hitaasti. God of War on aina kuulunut siihen harvaan joukkoon pelejä joissa on oikeasti kiinnostanut myös se tarina. Days Gone on toinen jossa se on kiinnostanut.Itseä ei elokuvatyylinen välillä hidaskin tarinankerronta haittaa peleissä jos tarina ja hahmot ovat mielenkiintoisia ja ansaitsevat huomioni. Itselleni oli selvää, että God of War kuuluu tähän kategoriaan heti ensimmäisestä cutscenesta lähtien jossa kivasti kerrottiin tarinaa päähahmon menneisyydestä ja nykytilanteesta ennen kuin ensimmäistäkään voicelinea tai tekstinpätkää oli ruudulla. Kratoksen murahtelut ja ilmeet kertovat tässä pelissä enemmän kuin tuhat sanaa.
Itseä ei elokuvatyylinen välillä hidaskin tarinankerronta haittaa peleissä jos tarina ja hahmot ovat mielenkiintoisia ja ansaitsevat huomioni. Itselleni oli selvää, että God of War kuuluu tähän kategoriaan heti ensimmäisestä cutscenesta lähtien jossa kivasti kerrottiin tarinaa päähahmon menneisyydestä ja nykytilanteesta ennen kuin ensimmäistäkään voicelinea tai tekstinpätkää oli ruudulla. Kratoksen murahtelut ja ilmeet kertovat tässä pelissä enemmän kuin tuhat sanaa.
Mutta jos pelin tarina ei silti jostain syystä nappaa niin onneksi pelissä on myös yksi parhaimpia kolmannen persoonan action-combatteja joka tosiaan yllätti ainakin itseni alun muutaman tunnin jälkeen sillä kuinka paljon se laajeni ja syvenikään pelin edetessä. Ihan loppuun asti saa kivaa päivitystä combattiin eikä ainakaan itselläni kerinnyt tulla ähkyä combatin suhteen ennen lopputekstejä niin kuin monissa muissa peleissä.
- - -
God of War
His vengeance against the gods of Olympus far behind him, Kratos now lives as a man in the lands of Norse Gods and monsters. It is in this harsh, unforgiving world that he must fight to survive… and teach his son to do the same. As mentor and protector to a son determined to earn his respect...www.metacritic.com
Pelin PC-versio on myös ilmeisen onnistunut porttaus.
God of Warin tarina on aika perinteinen. Isä-poika suhde, jossa pojasta kuolitaan parempi mies. Yllättävää loppua unohtamatta. Se mikä teki itselle aika perinteisestä tarinasta normaalia mielenkiintoisemman, oli viikinkimytologia. Jos on Marvelin Thorit luettu/katsottu, tai Vikings -sarja tuttu, tai jostain muualta on jäänyt päähän nämä pohjoisen jumalat ja niiden asuttamat yhdeksän maailmaa, niin heti saa enemmän irti pelin tarinasta.Tarkennettakoon sen verran, ettei itselläni näissä AAA-peleissä se tarinankerronnan hitaus ole minkäänlainen ongelma, monet suosikkielokuvistani, -peleistäni ja -kirjoistani ovat reilusti hitaampia. Näiden AAA-pelien alut ovat kerta toisensa jälkeen riittävän samasta Hollywood-sapluunasta, eivätkä herätä muuta kuin sen tunteen, että väännetään tämä nyt pois alta.
Mutta muutaman tunnin jälkeen itse toiminta on pirun näyttävää ja maukasta ja se riittää koukuttamaan. Juonesta on vielä mahdotonta sanoa paljoa, mutta kyllä sekin kiinnostaa eri tavalla kuin monessa muussa tekeleessä.
Peli onneksi skaalautuu PCllä hyvin eri koneille, Maksimi asetuksilla ihan hävyttömän raskas mutta Playstation asetuksella framerate paranee paljon.
RTX 3080 keskiarvo pomppaa 64 FPS ->102 FPS kun pelaa pleikan grafiikoilla, DLSS auttaa myös jonnin verran.
God of War im Technik-Test: Original- vs. PC-Grafik, AMD FSR und Nvidia DLSS
God of War im Test: Original- vs. PC-Grafik, AMD FSR und Nvidia DLSS / PC-Grafik mit kleinen Verbesserungenwww.computerbase.de
Arvostelua varten testasin AMD-rigillä (RX 6900XT ja Ryzen 5 5900x, 32gb muistia), jolloin 4K pysyi reippaasti yli 70fps kaikki ultralla. Itselle kuitenkin paras välimaasto löytyi 2K -> kaikki ultralla -> 120fps tasolta, jolloin sai myös nauttia täydellisestä ruudunpäivityksestä.
Nvidialla kokeiltiin GTX1070 ja i7-9700k kombolla, 16gb muistia, jolloin 1080p tuotti ultralla vähän vajaat 100fps ja 2K jäi karvan alle tasaisesta 60fps pyörityksestä. Kun näistä tiputti high-asetuksiin niin kaikki pyöri ongelmitta jopa 2K resoluutiolla ja tasaisella 60fps päivityksellä.
Summa summarum, tämä on hienosti skaalattu ja optimoitu kokonaisuus pelasi oikeastaan millä tahansa kokoonpanolla.
Mites nuo playstation asetukset, onko ihan minimit ?
Eikös tuossa ollut asetelma vähän toisin päin? Eli isästä koulittiin parempi mies. No eipä sen väliä, tämä on yksi parhaista ps4:n peleistä joita oon pelannut. Mä en kyllä jaksais näitä pelien perhesuhteita enää yhtään mutta Atreus oli ihan sympaattinen kaveri ja mikä parasta, se ei ollut kertaakaan jaloissa ja siitä oli oikeasti hyötyä tappeluissa. Samoin mä oon jo vähän kyllästynyt viikinkiteemoihin mutta minkäs teet. Se tuntuu nyt olevan se juttu mikä myy. GoW on muuten erittäin viihdyttävä kokonaisuus ja teknisesti ihan älytön suoritus.God of Warin tarina on aika perinteinen. Isä-poika suhde, jossa pojasta kuolitaan parempi mies. Yllättävää loppua unohtamatta. Se mikä teki itselle aika perinteisestä tarinasta normaalia mielenkiintoisemman, oli viikinkimytologia. Jos on Marvelin Thorit luettu/katsottu, tai Vikings -sarja tuttu, tai jostain muualta on jäänyt päähän nämä pohjoisen jumalat ja niiden asuttamat yhdeksän maailmaa, niin heti saa enemmän irti pelin tarinasta.
PC-käännös näyttää upealta. Juuri ostin ultrawide näytön, joten mahtavaa että myös se tuki löytyy. Unohtamatta muita PC-herkkuja. Tämä saisi jatkossa olla se mittari millä Sony tekee PC-käännökset.
Eikös tuossa ollut asetelma vähän toisin päin? Eli isästä koulittiin parempi mies. No eipä sen väliä, tämä on yksi parhaista ps4:n peleistä joita oon pelannut. Mä en kyllä jaksais näitä pelien perhesuhteita enää yhtään mutta Atreus oli ihan sympaattinen kaveri ja mikä parasta, se ei ollut kertaakaan jaloissa ja siitä oli oikeasti hyötyä tappeluissa. Samoin mä oon jo vähän kyllästynyt viikinkiteemoihin mutta minkäs teet. Se tuntuu nyt olevan se juttu mikä myy. GoW on muuten erittäin viihdyttävä kokonaisuus ja teknisesti ihan älytön suoritus.
Pakko kysyy vai onko multa mennyt jotain ohi että onko tässä nyt jotenkin valhallan lisäksi hirveesti ollut viikinki teemoja?