Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo on teini ja saakin angstaa mut se angstaa liian nykyaikasella tyylillä jos niin voi sanoo.

Tämä on juurikin se homman nimi. Ei se ole outoa tai väärin että teinit angstaa, mutta välillä nää junnut pelissä angstaa siihen tyyliin että odottaa vain milloin vetävät uuden iPhonen taskusta ja tekevät surullisen päivityksen TikTokkiin. Ehkä tässä on vähän väärin ymmärretty tätä meidän havaintoa.
 
Nyt on kyllä vaikea nähdä tässä keskustelussa mitään defenssejä. No, menee taas offtopiciin, mutta tuollaiset intentioiden arvailut eivät johda yleensä suotuisaan lopputulokseen.
 
Jaa a. Tästähän voisi debatoida enemmänkin. Siis siitä että mikä olisi se oikea tyyli angstata fantasiamailmassa, jossa vyöstä roikkuvat irtopäät mölisevät elämänohjeita ja niin edelleen.
 
Jaa a. Tästähän voisi debatoida enemmänkin. Siis siitä että mikä olisi se oikea tyyli angstata fantasiamailmassa, jossa vyöstä roikkuvat irtopäät mölisevät elämänohjeita ja niin edelleen.

Niiku jo sanoin, angstais sillä vanhalla kielellä miten Kratoski puhuu. Mä en osaa sitä sen paremmin selittää, ihan kun se poika puhuu tavallista nuorison kieltä välillä. Kun ei olla kuitenkaan missään nykyajassa.
 
Se varmaan näyttäytyy näin meille vanhoille äijille. Nuoriso sit varmaan olisi pelatessaan että onpas ärsyttävä pikkuvanha pökkelö tms.
 
Tuolle tyylille olisikin ihan järkevä selitys se, että tällaiset setämiehet ja Kratos eivät ymmärrä nuorisoa. Ehkä tässä pelin edetessä tuohon tuleekin joku järkevä selitys, mutta tällä hetkellä tuo lähinnä tuntuu olevan irrallaan pelin sisäisestä maailmasta. Kuten tuli aiemmin todettua, että tuskin tuota olisi edes huomannut, jos tämä eli ei olisi muuten niin timanttia.
 
Jotkut taistelut on kyl niin perhanan haastavia et tulee tyylii jo souls pelit mieleen, en tiie onks mul sit nii paskat armorit pääl, ne mitkä alus lykkäsin päälle niin ne on jäänyt, toki niitä päivittänyt aina ja statsien mukaa parhaat mut jotkut tappelut niin ei siinä montaa osumaa ehi ottaa ku on jo kuollut, ei vieläkään täysin handlaa näitä sparrauksia ja torjuntoja ja väistöjä.
 
27h takana ja tähän mennessä kaikki sivutehtävät suoritettu mitä vastaan tullut, samoin kaikki arkut metsästetty mitä kerralla voi metsästää.

Samalla kun rakastan tätä niin vihaan sitä, että alueita ei saa putsattua kerralla vaan sinne pitäisi palata myöhemmin metsästämään lisätaitojen kera. Menee ihan helvetisti aikaa kun mietit pään puhki ja kokeilet mitä luovimpia tapoja ylettää sinisiin juureksiin ja todellisuudessa puuttuukin joku skillsi :D

Taisteluareenan taidan jättää väliin, sinne ei ole minkäälaista hinkua.

Vaihdoin 8h jälkeen Give me a Story vaikeusasteella ja täytyy sanoa, että riittää kyllä tälläsellä kasuaalipelaajalle haastetta helpoimmallakin. Ei todellakaan mikään läpikävely helpoimmallakaan. Henk.koht olisin toivonut ja odotin, että helpoimmalla rivivihut kaatuisi huomattavasti helpommin ja saisi keskittyä tutkiskeluun ja tarinaan
 
Meitsil vähä sama OCD et haluis koluta mestat 100% ennen ku jatkaa mut se on mahdotonta koska puuttuu skillit ja kilkkeet ja peli muutenki heittää välillä minne sattuu, sivutehtävät teen aina kun tulee vastaan ennen kun jatkan päätarinassa, näin oikeestaa kaikis peleis. Rivivihut tippuu jo aika helposti kun tajus ostaa niitä skillejä ja tehnyt itselleen ne muutamat kombot jotka muistaa mitä sit käyttää, ne vaikeemmat bossit ym on sit välil tuottanut vaikeuksia kun joutunut useempaa kertaan kokeilee, give me balancella menty tähää asti ja tuntunut noh, siltä balanssilta. On haastetta mut ei sit kuitenkaan ihan läpihuutojuttu.

Suurin "virhe" kun tulee turpaa on oikeestaa ku alkaa sählää eri komboja ja haluu taisteluist näyttäviä. Mut on se sit palkitsevaakin kun onnistuu.
 
Samalla kun rakastan tätä niin vihaan sitä, että alueita ei saa putsattua kerralla vaan sinne pitäisi palata myöhemmin metsästämään lisätaitojen kera. Menee ihan helvetisti aikaa kun mietit pään puhki ja kokeilet mitä luovimpia tapoja ylettää sinisiin juureksiin ja todellisuudessa puuttuukin joku skillsi :D
Tämä ärsytti edellisessä osassa ja ärsyttää myös tässä. Se ei juuri haittaa jos sen taidon saa avattua sillä ensimmäisellä kerralla, kun vierailet kyseisellä alueella mutta, että pitäisi myöhemmin palata pyörimään samoissa paikoissa, jotka olet jo kolunnut niin ei kiitos. Joitain juttuja tuli jo ensimmäisillä tunneilla vastaan mitä en n. 30 pelitunnin kohdalla saa vieläkään avattua..

En myöskään oikein pidä siitä, että transmogit saa auki vasta, kun armorin on kehittänyt maksimiin. Oli pakko googlata, että oliko tässä pelissä nyt tosiaan kyseinen systeemi, kun ei ole vieläkään tullut vastaan. En ihan ymmärrä mikä järki tuossa on. Todennäköisesti vasta pelin loppupuoliskolla pääsee siis muokkailemaan ulkonäköään haluamakseen.. Onneksi tässä varusteet nyt on pääasiassa järkevän näköisiä, mutta en kyllä näe mitään syytä miksei transmog voisi olla ihan alusta alkaen mahdollista.
 
Tämä ärsytti edellisessä osassa ja ärsyttää myös tässä. Se ei juuri haittaa jos sen taidon saa avattua sillä ensimmäisellä kerralla, kun vierailet kyseisellä alueella mutta, että pitäisi myöhemmin palata pyörimään samoissa paikoissa, jotka olet jo kolunnut niin ei kiitos. Joitain juttuja tuli jo ensimmäisillä tunneilla vastaan mitä en n. 30 pelitunnin kohdalla saa vieläkään avattua..

En myöskään oikein pidä siitä, että transmogit saa auki vasta, kun armorin on kehittänyt maksimiin. Oli pakko googlata, että oliko tässä pelissä nyt tosiaan kyseinen systeemi, kun ei ole vieläkään tullut vastaan. En ihan ymmärrä mikä järki tuossa on. Todennäköisesti vasta pelin loppupuoliskolla pääsee siis muokkailemaan ulkonäköään haluamakseen.. Onneksi tässä varusteet nyt on pääasiassa järkevän näköisiä, mutta en kyllä näe mitään syytä miksei transmog voisi olla ihan alusta alkaen mahdollista.
Ite taas pidän tuosta, että kaikkialle ei heti pääse. Tommonen Metroidvaniamainen elementti ja tuo on itelle ehkä se suosikki genre jos sitä voi siksi kutsua.
 
Itselle tässä heikointa lenkkiä on tuo taistelu.. ukkeli on jähmeä toimissaan ja kontrolleissa eri iskuissa on kokoajan hakemista.. ne mitä on jäänyt muistiin on r1/r2 pitkä tai lyhyt painallus ja sama L2 kera.. noiden sekottelu ja ja aseen vaihto ottaa kuitenkin aikaa ja yleensä turpaan tulee... tämä ei ole jouhevaa, paljon helpompi vaan takoa r1 ja välillä ragea päälle... suojiakin pitäisi oikea aikaisesti muistaa painaa, ei vaan onnistu mukaan tunkeminen saati että sinisen ympyrän kohdalla sormi etsiytyisi 2xL1 painikkeelle joka ei oikein muissa peleissä ole usein käytetty toiminto.
Ne rune toiminnot edelleen hakusessa, ei voi muistaa että mitä tapahtui kolmiosta, L1+R1 tai L1+ x.. että toimiko "rune" heti vai vasta seuraavalla iskulla tms.
Noita tapahtuu lähinnä vahingossa..
Ja mikä ääliömäisin kontrolli juttu, tässä on saatana analogi tatit, miksi juoksu on tehty noin päin persettä, tatin painamisen ymmärtää muualla kuin taisteluissa, siellä se vaan ei toimi. Sitten taas jos vaihtaa että juoksukin tatista niin ratkaisu on ihan järjetön...asetetaan 0-5s viive milloin ukko juoksee. hipaisukin tattiin saa ukonnjuoksemaan ja viive ei toimi missään tilanteessa järkevästi... eikö nyt muka osaa tehdä analogi tatin käyttöä, vauhti suoraan tatin asennon mukaan, 3 steppiä. matelu, kävely, juoksu.
Ja ne tekstitykset vielä 2 päivityksen jälkeenkin "keskellä ruutua"
Noissa rune, ase, kilpi juttujen valikossa soisi olla ne näppäin komennot suoraan kun kerta muukin info on.. viikko taukoa niin saa taas etsiä settings alta (helppous ja käyttöliittymä suunnittelua..)
 
Nyt kun peliä on jo reilusti takana uskaltaa antaa jonkinlaisen arvion, peli alkaa todella hitaasti mun mielestä ja pitkät ensimmäiset tunnit tuntuu liiankin tutulta mitä oli 2018, onneksi peli saa koko ajan jyviä matkan varrella ja alkaa kantaa itseään ja onkin parantunut huomattavasti mitä piteemmälle pääse, mutta jos tässä mun nyt pitäs ase ohimolla valita goty, tämä ei sitten mitenkään mene Elden Ringin ohi vaikka kuinka yrittää, se missä Elden Ring toi jotain ainutlaatuista mitä tulee mysteereihin, pelin maailmaan jne Ragnarok jää siihen kyllä pahasti jalkoihin, Elden Ring oli ja on edelleen jotain mitä en ole vuosiin nähnyt missään pelissä, tähään toki voi vaikuttaa että Souls genre on vaan niin lähellä sydäntä. Mitä tulee gameplayhin niin siinä Ragnarok hoitaa sen asian 10-0.

Vaikka tässäkin pelissä on loottia ja kaikkia mysteereitä ne tuntuu jotenkin niin tavallisilta eikä niissä ole mitään jännittävää tullut vastaan, hoitaa myös tarinan paremmin mutta sekin on niin katsojan silmissä, tämä on kun kattois action leffaa siinä missä elden ringissä vaikka tarinan kerronta oli melko suppeaa oli se maailma ja ne vähäiset puheet niin mysteerisiä jotka sai aikaan paljon enemmän tunteita kun tässä. Jos minä päättäisin vuoden parhaasta pelistä, se ei olisi God Of War Ragnarok, se kyllä ansaitsee ehdokkuuden. Lainatakseen erästä biisiä, "erittäin hyvä ellei täydellinen"... Mutta ei täydellinen, eikä mikään peli ole se on nyt mistä kukin tykkää mutta voin jo tässä vaiheessa luvata että se ei henkilkohtaisesti yllä mun listan vuoden parhaaksi peliksi nr.1, mutta sinne kärkeen.

Jotkut sanoo että "tämä menee heittämällä elden ringin ohi" voi johtua osittain siitä että uutta peliä aina pelaa hieman hypelasit silmillä ja elden ringin julkasusta aikaa niin toki uusi tuntuu aina paremmalta, jos elden ring olisi tullut gowin jälkeen tuntuu että olisi porukalla eri ääni kellossa.

:p
 
Hyvä peli, mutta ei kyllä yltänyt tuo tarina mielestäni lähellekkään 1 osan tasoa ja täysin oikea päätös jättää 2 osaan. Seuraava peli voisi sijoittua vaikkapa muinaiseen kreikkaan ja Kratokselle kunnon rage mode päälle.
 
Veikkaan että muinaset kreikat on jo käsitelty ja kuopattu aikasempien osien osalta ettei siihen enää palata, kunnon rage mode kyllä kelpais.
 
Veikkaan että muinaset kreikat on jo käsitelty ja kuopattu aikasempien osien osalta ettei siihen enää palata, kunnon rage mode kyllä kelpais.

Tässä pelatessa tuli mieleen, että se olisi kyllä kova veto, jos seuraavassa osassa lähdettäisi kristinuskon Jumalaa ja Jeesusta pieksemään, mutta tuskinpa Santa Monicalla ollaan niin rohkeita. :D
 
Olipa kyllä harvinaisen typerä bossitaistelu (eka??) tuossa n.19h pelitallennuksen kohdalla (joka ei paljon kerro mitään, progress tila 14% saavutuksista.. sekään mitään kerro)
Pitkä, puuduttava, typerä hahmon jähmeään liikkuvuuteen ja kykyihin nähden.. pakko oli laittaa keskitasosta yksi alaspäin vaikeustasoa. Tässä pelissä on valitettavasti jäänyt sinne vanhaan aikaan moni asia. Asetuksia on pelaamiseen helkutisti ja niitä sitten pitää classikista pois väännellä urakalla että peli tuntuisi edes vähän nykyaikaiselta.. lähinnä se että nämä vaan pitää älytä huomata ja etsiä kun perusasetuksilla gusee, olisi vaan suorilla joku etsinyt ja laitettu classic, modern ja toki vapaa valinta.
 
Onpas yllättävän vaikea peli, vaikka ihan normaalilla aloittelin. Noh, ei muuta kuin Souls-pelien moodi päässä on-asentoon, eikä lähdetä soitellen sotaan.
 
Eräs "hautakivi" bossi oli niin hemmetin vaikee et siinä Elden Ringin bossitki tuntuu tyylii lasten leikiltä, vaihoin "give me a story" vaikeustasoon ja silti sai joku kymmenisen kertaa yrittää. Alkoi tuntumaan että souls peliäkö tässä nyt pelataan? Sit vielä kaiken lisäksi joku bugi et sitä vaikeustasoo ei onnistu noin vaa vaihtaa vaa sitäki piti yrittää monta kertaa ennenku onnistui. Tai sit oon ymmärtänyt jotain väärin ja on vaan paskat armorit päällä jonka takia ei meinaa onnistua, liikkeet pitää oppia ja se auttaakin mut nekin on randomia mitä se bossi nyt milloinki tekee.

Mut eipä siinä mitään, noi on ihan hauskoja haasteita eikä niitä onneksi ole joka nurkassa vaan lähinnä vapaaehtoisia mutta pakkohan sitä on yrittää ennenku taas jatkaa matkaa kun ei pokka riitä luovuttaa.
 
Ylös Bottom