Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyy kyllä joululomilla pistää tämä testiin, kun niin kovasti on tätä kehuttu. Ragnarökin taistelusysteemi on erinomainen ja varmasti toimii hyvin roguelike muodossa.
 
Monet tuntuvat sanovan tämän DLC:n olevan roguelike, mutta onko se oikeasti vai onko se roguelite ja pelajaat ei vaan erota noita kahta toisistaan ja kutsuu kaikkea roguelike genrellä.
 
Monet tuntuvat sanovan tämän DLC:n olevan roguelike, mutta onko se oikeasti vai onko se roguelite ja pelajaat ei vaan erota noita kahta toisistaan ja kutsuu kaikkea roguelike genrellä.
Varmasti enemmän tietämättömyyttä, mikä sitten on oikea termi kun juokset ovesta toiseen kerryttäen kassaa ja varusteita ja kuoleman korjatessa alusta koko roundi
 
No roguelite on helpompi. Se ei sisällä permakuolemaa, tai siinä on jotain hahmo progressiota tai muuta mikä helpottaa pelaajan etenemistä.

Mutta tässä on vähän avattu eroja.

Okei, olen ite jotenki aatellu, että roguelikessäkin on jotain pysyvää progressiotakin. Hyvä tietää. :)
 
Rogueen ja sen jälkeläisiin verrattuna Roguelike ja Roguelite tarkoittaa ihan samaa. Roguelike menetti alkuperäisen merkityksensä joskus 2000-luvun alussa.

Ja jos oikein nänniä hierotaan, niin Roguekaan ei ole "se oikea" rogue, vaan tuo titteli pitäisi ojentaa Beneath Apple Manorille, joka julkaistiin Apple II:lle armon vuonna 1978, kaksi vuotta ennen Rogueta.


Nykypäivänä voidaan myös todeta ne erot rogueliken ja liten välillä, koska ne määriteltiin melko kattavasti vuonna 2008 International Roguelike Development Conference tapahtumassa.


Se on toki totta, että suurimmalla osalla pelaajista nykypäivänä tuntuu menevän liket ja litet sekaisin, eikä sitä helpota että esim Steamissäkin ne usein niputetaan vain samaan kategoriaan, ja monet pelitoimittajatkin puhuvat näistä kahdesta samana asiana.

Itse en näe tätä asiaa kuitenkaan kovin pahana, sillä mielestäni on vain hienoa, että näinkin niche genre on viime vuosina saanut suurempaakin huomiota esim. Returnalin muodossa.
 
Nykypäivänä voidaan myös todeta ne erot rogueliken ja liten välillä, koska ne määriteltiin melko kattavasti vuonna 2008 International Roguelike Development Conference tapahtumassa.
Jos tuon määritelmän lukee, nykyään roguelikeiksi nimetyistä toimintapeleistä yksikään ei pääse sitä lähelle, eli termiä käytetään nykyään huomattavasti eri tavalla kuin tuon määritelmän mukaan. Permadeath ei ole roguen erikoisominaisuus vaan lähes kaikki pelit ovat olleet permadeath pelejä aiemmin. Nykyisin roguelikeiksi ja rogueliteiksi nimetyt pelit muistuttavat siinä suhteessa tavallista 80-luvun toimintapeliä. Roguesta ja 80-luvun peleistä ne eroavat siinä, että yleensä pelikertojen välillä tapahtuu edistystä ja aiemmista pelikerroista on hyötyä tulevissa koitoksissa. Yksi niiden pääominaisuuksista ei siis ole edes varsinaisiin roguelikeihin liittyvä.
 
Sekä itse emopeliin että Valhalla-DLC:hen tuli eilen vielä pienet v5.03-päivitykset.

CINEMATICS
Fixed an issue where audio would not play and characters would be out of sync during the first cinematic after death
Cleared lingering Draupnir Spear particles when cinematic starts

GAMEPLAY
Reduced difficulty of first Týr fight on the 'Show Me Will' difficulty setting
Increased difficulty of some arena challenges
Tuning adjustment to 'The Forum' to make difficulty more appropriate
Slightly reduced health gain and chance of proc on Spear kill perk while in Valhalla
Various combat tuning and balance updates
Fixed an issue where Greek Labyrinth Mastery would not increase in the "Open Greek Chests" value if Kratos forfeited a reward selection after spending Fleeting Echoes to open a chest
Fixed an exploit when using the Spear against Ormstunga
Fixed an issue with the encounter not ending when kicking Einherjar outside of the arena
Fixed an issue where Týr would teleport away and not come back
Fixed an issue where not all Hunter armor pieces were available
Fixed an issue where encounter would not end if Nightmare was ejected from a creature near the arena boundary
Fixed an issue where Kratos could erroneously stay in Spartan Rage when interacting with Shield Maidens

GENERAL STABILITY
Resolved multiple crashes including when opening certain chests or rifts, non-English language specific crashes, and memory leak on PlayStation 4
Fixed an issue where Kratos would be falling through the world
Fixed an issue where Kratos would fall out of the arena when interacting with a rift on the Aegean Ship
Fixed an issue with Kratos falling through the world after walking through a Mystic Gateway
Fixed some issues with textures not streaming in properly when entering arenas
UI/UX
Fixed an issue with the "Time Extended" message displaying in timed challenge trials when it should not
Fixed an issue with subtitles overlapping UI when in vendor menus
Fixed some instances of the navigation assist pointing to incorrect locations
Fixed an issue where the timer would overlap the Warrior Soul health bar
Fixed instances where the "Elites Killed" counter would remain after timer expired
Corrected the "Costly Damage" burden to show appropriate duration in description
Fixed the King of the Hill challenge timer overlapping progress bar
Fixed an instance when the timer would never reach zero on the Aegean Ship encounter
Fixed an issue which would cause a screen reader to read the Tablet of Reflection prompt twice in a row
Fixed instances where subtitles were not formatted properly
Fixed an issue where "Flawless Kills" and "Flawless Parries" Challenge UI updated any time Kratos was hit
Added a 'Download in Progress' screen if attempting to launch God of War Ragnarök: Valhalla before God of War Ragnarök is fully installed
Fixed an issue with the options menu displaying when opening the glyph tutorial for the first time

Lähde: Sony Santa Monica
 
Ymmärrän että ilmaisesta ei pitäisi valittaa, mutta ei kyllä iske yhtään tää Valhalla DLC. Tuntuu, että tässä on menty kyllä erittäin minimiratkaisuilla, joka on toki ymmärrettävää kun lisäri ei maksa, mutta on tää kyllä perkeleen puuduttavaa tarpomista samoissa pienen pienissä huoneissa.

Olen nyt viidesti juossut kierroksen lävitse ja nyt kolmannen kerran hakkasin saman vastuksen. Taas.
Kuinka saamerin monta kertaa sama tyyppi pitää hakata?

Noita huoneita ei ole kuin ihan muutama hassu ja ne on erittäin pieniä ja ahtaita tiloja. Ja jokainen kierros noudattaa orjallisesti samaa kaavaa.

Palkinnoksi saat muutaman tiedonjyväsen tarinaa ja taas uusiksi.

Ärsyttävää on myös että joka kierroksella joutuu uusimaan aseiden erikoisiskut, jotka edellisellä kierroksella hommattu. Tämä vaikka ei olisi edes kuollut välissä.

Ei iskenyt itselle tämä rogue-valitse mielestäsi lähin kuvaava loppuliite-
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän että ilmaisesta ei pitäisi valittaa, mutta ei kyllä iske yhtään tää Valhalla DLC. Tuntuu, että tässä on menty kyllä erittäin minimiratkaisuilla, joka on toki ymmärrettävää kun lisäri ei maksa, mutta on tää kyllä perkeleen puuduttavaa tarpomista samoissa pienen pienissä huoneissa.

Olen nyt viidesti juossut kierroksen lävitse ja nyt kolmannen kerran hakkasin saman vastauksen. Taas.
Kuinka saamerin monta kertaa sama tyyppi pitää hakata?

Noita huoneita ei ole kuin ihan muutama hassu ja ne on erittäin pieniä ja ahtaita tiloja. Ja jokainen kierros noudattaa orjallisesti samaa kaavaa.

Palkinnoksi saat muutaman tiedonjyväsen tarinaa ja taas uusiksi.

Ärsyttävää on myös että joka kierroksella joutuu uusimaan aseiden erikoisiskut, jotka edellisellä kierroksella hommattu. Tämä vaikka ei olisi edes kuollut välissä.

Ei iskenyt itselle tämä rogue-valitse mielestäsi lähin kuvaava loppuliite-
Tällä kuvauksella ei kiinnosta sitten pätkääkään tuo lisäri, joten tuskin tulen sitä edes kokeilemaan. Kun ei valitettavasti ole tuo pelin varsinainen kampanjakaan minua pitänyt otteessaan millään. Kymmenisen tuntia on tullut väkisin väännettyä ja aina loppuu kiinnostus viimeistään tunnin pelaamisen jälkeen. Usein jo aiemminkin.

Siinä mielessä erikoista, että ykkönen oli suurimmaksi osaksi aivan hiton kova peli mielestäni ja nappasi otteeseensa heti alusta alkaen. Hieman hyydyin senkin loppupuolella peliin, mutta silti se oli muistaakseni julkaisuvuotenaan henkilökohtainen GOTY:ni. Tämä ei kuitenkaan nappaa sitten yhtään. On jotenkin vaan niin nähtyä ja tylsää menoa, eikä tuo isä-poika-suhdekaan ole ainakaan 10 tunnin aikana ollut mitenkään kiinnostavaa, toisin kuin oli ykkösessä.
 
Ihan hyvä peli, mutta Freya on ärsyttävin hahmo pitkään aikaan, tuon jatkuvan "vali vali vali vali, plääplääplää" ei tommosta jaksa kuunnella.

No, ehkä se jossakin vaiheessa hiljenee..
 
200 Gigaa :eek: :eek: Onko ennätys? Tai siis mä en tiie millaisia pökäleitä peeceel mut konsolin isoin mitä mulla nyt on asennettuna on GT7 135.4 gigaa. Alkaa äkkiä se 1TB lisämuisti tuntumaan jo pieneltä.
 
200 Gigaa :eek: :eek: Onko ennätys? Tai siis mä en tiie millaisia pökäleitä peeceel mut konsolin isoin mitä mulla nyt on asennettuna on GT7 135.4 gigaa. Alkaa äkkiä se 1TB lisämuisti tuntumaan jo pieneltä.
Joku noista viimeisimmistä Call of Dutyista vie Xbox Series X:llä jotain 240 gigaa kovotilaa. Tuo on ennätys ainakin niistä peleistä mitä itselläni on. Forza Horizon 5 on myös lisäreineen ja päivityksineen 170 gigan järkäle. Autopelille tuo on kyllä jo aika järkyttävä koko.
 
Viimeksi muokattu:
Isoksihan noi on kyllä kasvanu, saavat kohta alkaa myymään ssd levyjä missä tulee peli mukana :D

Mutta eihän tuo 200GB ole kun murusia vasta, PCllä isoin mitä ittelle on tullut vastaan on Ark.
Näytä liitetiedosto 17600
Tulee vaan mieleeni väittelyni erään nimimerkin kanssa täällä, kun väitin, että tähän konsoli/pelisukupolveen isojen AAA-pelien ohjelmallinen koko tulee erittäin merkittävästi kasvamaan edelliseen sukupolveen nähden. Opponentti kivenkovaan väitti, että tekninen kehitys johtaa siihen, että pelien koot eivät kasva tai niitä sadaan jopa hieman pienempään kokoon kuin edellisessä sukupolvessa. Väittäisin, että olin aikalailla oikeassa. Toki indie-pelejä tehdään edelleen pienikokoisina, mutta tuohon asiaan liittyen ei silloin väiteltykään. Se kun on indiekehittäjillä resurssikysymys.
 
Ylös Bottom