Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sit sekin vielä että jos peli on julkasus tyyliin 150gigaa joka nyt on jo iso sekin mut kun siihen aletaan tekee kaikenmaailman lisäosia jne nii alkuperäinen koko onkin parin vuoden päästä jo päälle 200 tai ylikin gigaa. Jos nykyään joku AAA peli on alle 100gigaa saa jo ihmetellä miten ovat saaneet pakattua näin pieneen kokoon. :D

Toisaalta sitten saatetaan ihmetellä tai surkutella jos peli on "liian pieni". En muista mikä peli oli kyseessä mutta muistan että se asennuksen "pienuus" ei ainakaan omaan silmään näkynyt varsinaisessa pelissä yhtään missään. Ettei vain olisi ollut Elden Ring? Fromin pelit on olleet muistaakseni, jos ei nyt erityisen pienikokoisia, niin ainakin melko kohtuullisilla kovalevyvaatimuksilla.

Vähän veikkaan kuitenkin että osasyynä on laiskuus ja/tai kustannukset: ei haluta optimoida vaan luotetaan että pelaajilla tilaa riittää. Sama fiilis on usein muissakin osa-alueissa, esim. jos joku PS3-peliltä näyttävä teos on raskaampi kuin oikeasti näyttävä tapaus.

Joku noista viimeisimmistä Call of Dutyista vie Xbox Series X:llä jotain 240 gigaa kovotilaa. Tuo on ennätys ainakin niistä peleistä mitä itselläni on. Forza Horizon 5 on myös lisäreineen ja päivityksineen 170 gigan järkäle. Autopelille tuo on kyllä jo aika järkyttävä koko.
Eikös uusin Codi ole Boxilla 332 gigaa, jos en väärin muista. Meinasin Gamepassista ladata, mutta en sitten viitsinyt, vaikka 4 Teraa onkin Series X:llä tilaa itselläni :)

Eikös uusin Codi ole Boxilla 332 gigaa, jos en väärin muista. Meinasin Gamepassista ladata, mutta en sitten viitsinyt, vaikka 4 Teraa onkin Series X:llä tilaa itselläni :)
Noissa on vähän sekavaa se varsinainen koko, koska niitä kuitenkin pystyy jotenkin asentamaan toistensa rinnalle. Eli jos on jo asentanut sen ensimmäisen nykyajan uudemmista Codeista, niin ne jälkimmäiset saa selvästi pienempään yhteiskokoon, jos ne asentaa samalle kovolle. Hyödyntävät kai jotenkin samoja assetteja osittain, joten samalla kovolla homma toimii sentään järkevämmin. Ainakin näin asennettuna kolmonen (eli uusin) vei minulta muistaakseni ”vain” hieman yli 100 gigaa kovotilaa.

Noissa on vähän sekavaa se varsinainen koko, koska niitä kuitenkin pystyy jotenkin asentamaan toistensa rinnalle. Eli jos on jo asentanut sen ensimmäisen nykyajan uudemmista Codeista, niin ne jälkimmäiset saa selvästi pienempään yhteiskokoon, jos ne asentaa samalle kovolle. Hyödyntävät kai jotenkin samoja assetteja osittain, joten samalla kovolla homma toimii sentään järkevämmin. Ainakin näin asennettuna kolmonen (eli uusin) vei minulta muistaakseni ”vain” hieman yli 100 gigaa kovotilaa.
Juurikin näin, siellä on se 80gb "Base game" ja siihen, sitten asennellaan dlc:nä ne mitä haluaa. Eli Call of Dutyn koko on vain tuon 80Gb ja siihen sitten asennellaan uusi peli dlc paketteina joiden koko vaihtelee 10-40 gigan välillä. Poistelee aina vaan vanhat pois, jos ei halua tuota 300 gigaa käyttää yhdelle pelille.

PC versio sisältää asetuksen jossa peli ohjeistaa pelaajaa vähemmän, tulossa myös konsoleille.

Oho, aika kova. Kiikarissa tämä on ollut ja tämän tiedon myötä kiinnostus nousi selvästi. Ne muutamat videot mitä on nähnyt kun poika ohjeistaa heti jos jää vähänkin miettimään ovat vaikuttaneet aika rasittavilta. Jos tämän saa siis jatkossa selvästi vähemmälle tai jopa kokonaan pois, niin ai että.

Ultrawide support taisi löytyä? Kuin myös DLSS (tietystikin)?

Oho, aika kova. Kiikarissa tämä on ollut ja tämän tiedon myötä kiinnostus nousi selvästi. Ne muutamat videot mitä on nähnyt kun poika ohjeistaa heti jos jää vähänkin miettimään ovat vaikuttaneet aika rasittavilta. Jos tämän saa siis jatkossa selvästi vähemmälle tai jopa kokonaan pois, niin ai että.

Ultrawide support taisi löytyä? Kuin myös DLSS (tietystikin)?

Laitoin aikaisemmin linkin PC herkkuihin.

En muistanutkaan kuinka hauskaa voi pelaaminen olla. Nyt kolmannen kerran aloitin tällä kertaa PS5PRO:lla ja kuva on tarkka ku mikä, ai että. Tää peli oikee alleviivaa sitä mikä pelaamisessa on tärkeintä, hauskuus ja pelattavuus. Erinomainen tarina yhdistettynä norse-meininkiin tekee tästä siis niinku aivan naurettavan laadukkaan mestariteoksen, ja tekninen suorituskyky on huippuluokkaa eikä bugeja ole. Jes, onneks pääsee kohta jatkamaan, BOY!!

Oon tätä odotellut ps plus premiumin kautta pelattavaks, mut ei ole vielä näkynyt.

Tuli tämäkin sitten alotettua kun päivitin taas ps+ jäsenyyden essentialista premium tasolle viimeisin 85 päivän ajaksi 19 eurolla.
Sitä edellistä en ole pelannut vieläkään, mutta tarinan tiedän videoiden ansiosta aika hyvin ja olen kyllä varsin iloinen, että päätin pelata tän ekana sillä videoiden perusteella tämä on hyvin samanlainen.
Samat kirveen heittämisellä ratkottavat pulmat, samat riimuilla lukitut arkut, samoja vihollisia, samoja maisemia, samat kuolleiden henget pyytämässä sua hakemaan jotain, sama veneellä soutelu.
Nyt kaikki tuo vaan tuntuu tuoreelta.

Mulla on nyt pelattuna 46 tuntia ja tarinassa olen viimeksi tappanut Heimdallin
Kaikki sivutehtävät olen tehnyt mitkä voi tässä vaiheessa tehdä ja samoin kerännyt kaiken minkä voi.
Mä luulin tän olevan joku n.30 tunnin peli jos tekee kaiken, mutta tämähän on ihan massiivinen.
Tunneistä huolimatta mä en ole vieläkään päässyt sinuiksi taistelun kanssa vaan mulla menee jatkuvasti napit sekaisin heti kun vihut alkaa hyppiä naamalle.
Siinä crucible matsissa jossa pitää tappaa 99 vihollista meni hyvin kun oli iso areena ja etäisyyttä ja hetken jo luulin, että kontrollit olis viimeinkin mennyt selkäytimeen niin heti seuraavassa berserker matsissa oli sormet ja aivot solmussa.
Mun mielestä jopa rdr 2:ssa on helpommat kontrollit.
Tässä on ehkä myös typerin taso systeemi mikä on tullut vastaan sillä jos sulla on vaikka kaikki muut kamat tasolla 5, mutta joku kirveen varsi on tasolla neljä niin sitten sä olet tasolla neljä.

Maisemat on kyllä erittäin komeita ja alueet on yleensä myös hyvin suunniteltu ja niitä on ilo tutkia, mutta sitten on vanaheim joka on ihan hemmetin sekava ja mun piti lopulta katsoa tubesta miten mä pääsen takaisin sinne hylättyyn kylään.
Kai sekin jotain kertoo, että tuo mun katsoma video on yksi monista ja silläkin oli 83 000 katsomiskertaa.
Joku totesi kommenteissa ettei se mikään ihme ole, että kylä on hylätty kun kukaan ei koskaan löytänyt sinne takaisin.

Myös ironwoodia ollaan haukuttu kun se on niin kovin tylsä ja pitkä ja tylsä ja tylsä, mutta mä tykkäsin.
Muutenkin olen usein tykännyt pelata Atreuksella enemmän kuin Kratoksella, koska sillä on niin paljon helpommat kontrollit.
Siitä mä en kyllä tykkää kun se on mukana ja puhuu jatkuvasti enkä nyt tarkoita pulmien spoilaamista sillä se ei haittaa ollenkaan.
Varsinkin aika alussa kun mentiin pelastamaan Tyr niin se jatkuvasti hoki kuinka sen on pakko olla tuon oven takana ja mitäköhän se on miettinyt koko vankina olo ajan ja muuta vastaavaa ja muutenkin se tuntui kokoajan pomottavan sua sen suhteen mihin pitää mennä.
No videoiden perusteella tuo on silti 100 kertaa parempi kuin millainen se oli ekassa pelissä sen jälkeen kun se sai tietää olevansa jumala.
Kun näin millainen pikku paskiainen se oli niin olin vielä iloisempi, että pelasin tän ekana enkä tiedä pelaanko sitä edellistä koskaan.
Eihän siinä ole edes gyro tähtäystä joka on mun mielestä tässä ihan must have kun heittelee kirvestä tai keihästä.
Tosin jostain ihmeen syystä runic hyökkäykset täytyy tähdätä tatilla ja se tuntuu tönköltä joka kerta.

Ainakin vielä on niin hyvät fiilikset, että tän vois joskus halvalla ostaa hyllyyn.

Tunneistä huolimatta mä en ole vieläkään päässyt sinuiksi taistelun kanssa
Itse kanssa nappasin tämän hiljattain peluuseen ja kyllähän tämä on sitä samaa tasavahvaa suorittamista kuin edellinen osa (jonka pelaamisesta on kai muutama vuosi). Ja tästä olen ihan samaa mieltä, että taistelu on jotenkin ihan sysipaskaa: parryamisen ajoitusta en yksinkertaisesti pysty hahmottamaan lainkaan ja vihollisilla tuntuu muutenkin olevan sellaisia iskuja, jotka periaatteessa pitäisi pystyä torjumaan mutta käytännössä ei ja sitten rutosti iskuja, joita ei voi syystä tai toisesta torjua eikä oikeastaan edes väistää.

Pakko vetää helpoimmalla vaikeustasolla, kun muuten hajoaisi pää. Ja silläkin osa berserker-tappeluista on tuskaa.

Muuten tykkään kovasti.

Itse kanssa nappasin tämän hiljattain peluuseen ja kyllähän tämä on sitä samaa tasavahvaa suorittamista kuin edellinen osa (jonka pelaamisesta on kai muutama vuosi). Ja tästä olen ihan samaa mieltä, että taistelu on jotenkin ihan sysipaskaa: parryamisen ajoitusta en yksinkertaisesti pysty hahmottamaan lainkaan ja vihollisilla tuntuu muutenkin olevan sellaisia iskuja, jotka periaatteessa pitäisi pystyä torjumaan mutta käytännössä ei ja sitten rutosti iskuja, joita ei voi syystä tai toisesta torjua eikä oikeastaan edes väistää.

Pakko vetää helpoimmalla vaikeustasolla, kun muuten hajoaisi pää. Ja silläkin osa berserker-tappeluista on tuskaa.

Muuten tykkään kovasti.
Täsmälleen samat mietteet kun aikoinaan tämän pelasin, selkee easy tasolla pelattava peli, muuten ois tullu työleiri.

Muuten tykkään kovasti.

Helpoimmalla mäkin pelasin ja sitten oli vielä se valinnainen miniboss checkpoint käytössä ja väistökin niin, että yks painallus tekee heti kierähdyksen.
Tänään tuli tehtyä kaikki loput hommat ja Gna tappelu oli vieläkin pahempi mitä se berserker kuningas, mutta onneks se laskettiin minipomoksi toisin kuin berserkerit joten siinä oli extra checkpoint sillä muuten se olis varmaan jäänyt voittamatta vaikka kamatkin oli 9 tasolla joka on maksimi ja kokeilin eri buildejakin.

Tuo pommittaa eri hyökkäyksiä kovaa tahtia ja välillä näytti lähtevän puolet kestävyydestä parin iskun seurauksena.
Juu "git gud" ja silleen, mutta mä kaipasin tuossa jo jotain stellar blade tason ketteryyttä liikkumiseen, mutta sensijaan meillä on kankea Kratos jota ohjataan fps pelin kontrolleilla.
Henki lähti vielä sen checkpontin jälkeenkin neljä vai viis kertaa vaikka sillä oli enää puolet kestävyydestä jäljellä.
Ei mun mielestä nyt ihan vastaa "give me story" vaikeustason kuvausta tuollainen ellei se sitten tarkoita, että se todellakin antaa sulle tarinan kerrottavaksi siitä kuinka otit turpaan :D

Nyt on kuitenkin kaikki alueet 100% tehty ja platina taskussa. Aikaa meni melkein 56 tuntia.
Sitä valhalla lisäriä en kyllä kokeile kun en muutenkaan ole roguelite mekaniikan ystävä ja jos tuon haluaa pelata ns. läpi niin sitten siinä pitää vetästä neljä onnistunutta runia.
Tuostahan sais palkinnoksi klassisen Kratos skinin mitä voi sitten käyttää new game+ moodissa, mutta en mä ala tuon takia pilaamaan hyviä fiiliksiä.

Jännä miten aika kultaa muistoja, muistelin tätä paremnaksi mutta kun katsoin vanhoja viestejäni niin onpas se ollut välillä närästävää :D No ei se loppuarvio 8 toki paha ole.. ehkä vaan odotukset ole liian suuret.

Pitäis jossain vaiheessa palata tähän. Kesällä tuli kokeiltua tätä yhtenä iltana, näyttely ja musat olivat loistava. Taistelu ihan pikkasen huonompi mitä aikaisemassa osassa (tuntumalta) ja ei oikein muutenkaan innostanut silloin jatkaa.

God Of War (2018) on kuitenkin pelattu kaksi kertaa läpi ja tykätty paljon, joten vähän omituisen nihkeä fiilis jäi Ragnarokin alusta. Toki olen vähän sellainen pelaaja, jolle jatko-osat ei automaattisesti ole yleensä parempia. Yleensä yksinkertaisempi ensimmäinen osa on kivempi pelata, vaikka pelaisi pelit eri järjestyksessä. No Ragnarok tuskin kauheasti muuttaa, mutta eiköhän silti kaikkea ole vähän enemmän. Huoh...

Ylös Bottom