Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, XShava sai laskettua 7 päivää+pari muuta päivää=7 päivää laskutoimituksen ja mukana ollaan taas. Niin eli voisko joku Prologueta ajanut kertoa tarkemmin millälailla ajotuntuma eroaa GT3:sesta?
 
Heräsipä muutama kysymys tuosta Prologuesta. Voisivatko pelin omistavat henkilöt kertoa millainen tekoäly tietokonekuskeilla on ja että onko niistä enemmän vastusta kuin GT3:ssa?

Lisäksi haluaisin tietää että pystyykö muihin autoihin ja seiniin edelleen törmäilemään ilman isompia haittavaikutuksia? Tekijäthän lupailivat tähän jotakin parannusta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gust

Lisäksi haluaisin tietää että pystyykö muihin autoihin ja seiniin edelleen törmäilemään ilman isompia haittavaikutuksia? Tekijäthän lupailivat tähän jotakin parannusta.

Rajusta törmäyksestä seuraa aikasakko, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että auton nopeus putoaa tietyksi ajaksi alhaiseksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gust
Heräsipä muutama kysymys tuosta Prologuesta. Voisivatko pelin omistavat henkilöt kertoa millainen tekoäly tietokonekuskeilla on ja että onko niistä enemmän vastusta kuin GT3:ssa?

Ihan kun olisin lukenut pelaaja lehdestä, etteivät ole laittaneet tekoälyä(toisia autoa) Prologueen ollenkaan mukaan. Eivät halunneet vielä paljastaa, miten fiksusti käyttäytyvät.

No joku pelin omistava varmaan kertoo muistinko oikein.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Rajusta törmäyksestä seuraa aikasakko, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että auton nopeus putoaa tietyksi ajaksi alhaiseksi.

Hyvä että pelissä on tuollainen systeemi. Jos se toimii hyvin niin estääpä ainakin toisten autojen ja seinien avulla mutkista ajelun (mitä osaavat kuskit eivät tietenkään tee) ja myös tekoälykuskeilta. Seuraavaan osaan toivoisin jo kuitenkin kunnollista vauriomallinnusta.

Ja noista tekoälyautoista vielä sen verran että toivottavasti ne ajavat valmiissa pelissä agressiivisemmin ja älykkäämmin kuin GT3:ssa. Eli eivät aja esim. suoralla perään jos on niiden ajolinjalla ja yrittäisivät ohittaa röyhkeämmin. Sitten AI-kuskit voisivat ajaa lujempaa, nimittäin joskus niiden ajolinjat ihmetyttävät.

Vielä yksi kysymys. Muistan lukeneeni jostain että pelissä olisi bensankulutus. Onko tämä totta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Ihan kun olisin lukenut pelaaja lehdestä, etteivät ole laittaneet tekoälyä(toisia autoa) Prologueen ollenkaan mukaan. Eivät halunneet vielä paljastaa, miten fiksusti käyttäytyvät.

No joku pelin omistava varmaan kertoo muistinko oikein.

Nappiin meni. Peliä en omista, mutta niin siinä sanottiin.
´Se heppu IGN:stä kuka kirjoittaa PELAAJAan sanoi, että GT4 on todella hyvä ohjata, varsinkin ratilla.
 
Juu kyseisessä pelissä ei ole niitä muita autoja ajelemassa siellä radalla ja tässä viikonloppuna tuli sekin testattua, että se punainen MOMO ei toimi ollenkaan.
 
Väärää tietoa.

Optioneista saa AI-kuskit New Yorkin radalle päälle.

Bensan kulutuksesta en vielä tiedä, mutta ainakin mittaristossa on ikoni sitä varten olemassa :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lynx
Juu kyseisessä pelissä ei ole niitä muita autoja ajelemassa siellä radalla ja tässä viikonloppuna tuli sekin testattua, että se punainen MOMO ei toimi ollenkaan.

Huomasin saman ja nyt toivon kädet ristissä että lopullinen versio tukisi k.o. rattia. Sattuuko kenelläkään olomaan tietoa asiasta.?
 
Vastaillaanpa, vaikka vähän myöhässä. Prologueta on kuitenkin tullut pelattua.

Bensankulutusta mitataan demossa yhdessä, Toyota Prius -hybridiautolla ajettavassa autokoulutehtävässä. Siten on mahdollista, että vastaava toiminto löytyy itse pelistäkin, mutta missä mitassa, se jää nähtäväksi.

AI-kuskit tosiaan saa arcade-kisoihinkin (Prologuen toinen moodi autokoulun ohella), kummallista kyllä optionseja säätämällä. Tietokonetta vastaan pääsee kisaamaan kokonaisella kolmella radalla. Grand Canyon on rallirata eikä siis muita autoja saa lähtöviivalle. Italian katuradalle ei kilpakumppaneita edes mahtuisi.

Ajotuntumasta on paha sanoa mitään konkreettista, mutta auto tuntuisi reagoivan herkemmin tiehen. Ajaminen on selkeästi erilaista kuin GT3:ssa, etenkin jos ratissa on väännettävää 900 astetta!

Seiniin törmäämisestä rangaistaan rajoittamalla vauhti viiteenkymppiin kymmeneksi sekunniksi. Mielestäni uudistus on lähinnä rasite, sillä kolari on usein jo rangaistus sinänsä ja jos seiniin haluaa nojata, onnistuu se. Rangaistus kun paukahtaa vasta kunnon osumasta.
 
NewsFlash

GT4 Prologue Eurooppaan 17.03.2004

Jo ensi syksyyn myöhästyneen Gran Turismo 4:n odottajat saavat hiukan helpotusta, kun alunperin vain Japanin markkinoille tarkoitettu GT4 Prologue julkaistaan myös Euroopassa.

Prologuestahan löytyy viisi uutta rataa ja yli 40 autoa. Mahdollisista muutoksista tai lisäyksistä PAL-versioon ei ole tietoa.

GT4 Prologue löytyy maahantuojan julkaisulistalta toukokuun kohdalta ja luultavasti pelin hinta on normaalia edullisempi, sillä sisältöähän on GT-sarjan peliksi varsin vähän.
 
Ensimmäinen mitä tuosta uutisesta tulee mieleen on se, että kauankohan sitä lopullista versiota saadaan sitten Eurooppaan odotella.
 
Jah, kiva että tuokin saapuu tänne Eurooppaan asti. Vaikka kyseessä on lähinnä laajenettu demo, niin ainakin minä ostan mielelläni. Gran Turismo mikä Gran Turismo, ja saahan siinä samalla vähän esimakua itse Pelistä. :)

Tietysti saisi se valmis tuote tulla mahdollisimman pian, mutta antaa poikien viimeistellä rauhassa.
 
Toivottavasti tuo uutinen nyt ihan varmasti pitää paikkansa. Epäilen aina kun ei voi varmistaa useammasta lähteestä, mutta ko. lähteestä on kyllä tähän mennessä tullut vain oikeaa asiaa.

Noh, eiköhän muutkin saitit saa huomenna tai joskus tietää...:cool:
 
NewsFlash

Lisää tietoa Prologuesta 28.04.2004

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) on paljastanut hiukan lisätietoja Gran Turismo 4: Prologue Signature Editionista, joka on siis Japanissa julkaistun GT4:Prologuen PAL-version nimi. Peliä tulee toukokuun lopulla myyntiin vain rajoitettu määrä, joten sen saavat vain nopeimmat ja innokkaimmat GT-sarjan fanit ja jokaisen pelin mukana tulee pieni viesti GT-sarjan pääsuunnittelijalta, Kazunori Yamauchilta.

Prologuesta löytyy 46 ajotaitoja kehittävää testiä ja 64 erilaista autoa. PAL-versiosta löytyy lisäksi Making of GT4 -elokuva, joka sisältää pelinkehityksestä kertovaa 'behind the scenes' -materiaalia ja neuvoja taitojaan hioville kuskeille. Prologuen pelaajat saavat myös muistikortillaan hiukan etumatkaa varsinaisen Gran Turismo 4:n saapuessa.
 
Olen tässä harkinnut Prologuen ja ton Driving Force Pron ostoa. Tulee vaan pirun kallis tikki. Kertokaa nyt Prolla ja Prologuella pelanneet, että kannattaako se?
 
Jep... Pari tuntia sitten hain postista. Ajanut oon vasta ne vihreät harjoitukset mutta ihan siistiltähän tuo vaikuttaa. Mun mielestä vaan ei ihan niin hirveästi eroa kolmosen grafiikoista, mutta ihan pirun siistiltähän tuo kumminkin näyttää...
 
Ylös Bottom