Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep, testattu on. Eli (punainen) MOMO Force ei siis toimi myöskään Euro- Prologuessa.

Optioissa lukee:

Please Insert a "GT Force" or "Driving Force Pro" controller into the upper USB connector

Ja kun Momon laittaa kiinni se kyllä pyörii päästä päähän, mutta pelissä ei tapahdu mitään.
 
No huhhuh jos ei Momo toimi täydellisessä versiossakaan!!
Joutuu sitten ostamaan sen GT Force ratin:(.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
No huhhuh jos ei Momo toimi täydellisessä versiossakaan!!
Joutuu sitten ostamaan sen GT Force ratin:(.

Juu sitähän se olen minäkin täällä ihmetellyt, mutta luulisi siinä lopullisessa versiossa olevan tuki tuolle MOMO:lle. Onhan tuo Prologue kuitenkin vielä keskeneräinen peli. Ei kauheasti nimittäin innostaisi ostaa sitä varten uutta rattia.
 
Tervehdys kaikille.

Omasta mielestäni GT4:P on myöskin pieni pettymys, vaikka luenkin itseni aikamoiseksi faniksi. Pulitin paketista 35euroa ja pelasin pelin sisällön oikeastaan parissa tunnissa. Onhan minulla toki hiottavaa vielä, jos tahdon kullan jokaiseen osa-alueeseen, mutta noin periaatteessa.

Hieman enemmän odotin, lähinnä Arcade pelitilalta. Koneen ohjastamat kuljettajat ovat aivan kuutamolla. Ajelevat hissukseen omia kiskojansa pitkin, eikä minkäänlaisesta tekoälystä ole tietoakaan.

Autoskaala on myöskin pettymys. Euroopassa kun ollaan, on rasittavaa, että BMW McLaren F1, SL55 AMG ja se piskuinen Volkkari ovat ainoat eurooppalaiset autot pelissä. Tästä aiheesta minulla onkin kysymys teille asioista tietäville. Elikkäs, pelin takakannessa komeilee BMW M5 Concept. Kävin tarkastamassa GameFAQS:n listasta, eikä kyseistä autoa mainittu siellä. Eli tietääkö joku, onko Bemaria pelissä, vai onko tämä Sonyn erittäin kieroa petosta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31
Juu sitähän se olen minäkin täällä ihmetellyt, mutta luulisi siinä lopullisessa versiossa olevan tuki tuolle MOMO:lle. Onhan tuo Prologue kuitenkin vielä keskeneräinen peli. Ei kauheasti nimittäin innostaisi ostaa sitä varten uutta rattia.

Nooh, onneksi hyväkuntoisesta Momo Forcesta saa ihan hyvät rahat kun myy, kestavä ja luotettava ratti kun on. Ajattelin vaihtaa Driving Force Pro:hon muutenkin (900 asteen kääntösäde kiinnostaa :p ), nyt oli helppo tehdä päätös.

Ei muuten kannata lähettää ostotarjouksia, vanha ratti on jo myyty ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Malhotra
Elikkäs, pelin takakannessa komeilee BMW M5 Concept. Kävin tarkastamassa GameFAQS:n listasta, eikä kyseistä autoa mainittu siellä. Eli tietääkö joku, onko Bemaria pelissä, vai onko tämä Sonyn erittäin kieroa petosta?

Justiinsa lukaisin tuoreen ruotsalaiskommentin "if you pass the licensetests, you will see a video of skyline and m5 at the ring in GT4". En sitten tiedä onko kyseessä M5 concept...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Malhotra

Hieman enemmän odotin, lähinnä Arcade pelitilalta. Koneen ohjastamat kuljettajat ovat aivan kuutamolla. Ajelevat hissukseen omia kiskojansa pitkin, eikä minkäänlaisesta tekoälystä ole tietoakaan.

Kannattaa laittaa optionsista Pro-vaikeustaso, jos et ole sitä vielä tehnyt. Kisan pituus on silloin 5 kierrosta ja ainakin ite saan painaa menemään tosissaan että voittaisin kisan. En sitten tiedä millainen kuski olet, eihän tuossakaan välttämättä ole haastetta.
 
Saamari! Näyttää niin hemmetin hienoilta nuo uusinnat kun 350Z Roadsterilla ajelee, ettei malta enää ollenkaan ajella ajokoulussa.:D
 
onnistuimpas saamaan käsiini proloogin, eipä juuri mitään ihmeellistä kommentoitavaa, ainaki soraradalla ajelu on täysin erillaista, vieläpä positiiviseen suuntaan.
kuitenkin kiva lämmittely nelosta odotellessa.
 
Yhden illan Prologueta pelanneena vähän ihmettelen ihmisten "pettymystä" peliin. Pelihän on jo "vanha" demo ja kuitenkin nätinnäköistä pelattavaa löytyy suht mukavasti. Ajotuntuma on kutakuinkin samanlainen, soralla vielä parempi, kuin vanhassa. Autoja riittää ja ratojakin demoksi ihan hyvin. Radat vieläpä ihan uusia.

Ainahan riittää valitettavaa, mutta pitää muistaa ettei tämä ole lopullinen versio.

Hinta kylläkin herättää kummastusta ja saattaa olla, että tämä jää kuitenkin vannoutuneimpien GT -fanien pakkohankinnaksi. Lisäksi mainonta rajallisesta erästä on lievästi kummallinen. Soittelu eri liikkeisiin paljasti, että peliä kyllä tulee niin paljon kuin tarvitaan.

Omasta mielestä kyllä tosi nätti ja hyvä peli.
 
Syy miksi aikoinaan hankin PS2 oli juuri tuo GT 3 ja sitä on sitten tullut höylättyä senkin edestä. GT Concept:kin tuli hankittua eikä sekään kaduttanut vaikka lyhyt ja suppea olikin. Nyt on GT 4 Prologue ollut muutaman päivän käsittelyssä, minusta ajotuntuma on muuttunut paljon herkemmäksi ja vieläkin yksityiskohtaisemmaksi, hvvä niin. Kiihdytyksissä, jarrutuksissa sekä mutkissa sen huomaa hyvin kuinka herkäksi ajotuntuma on mallinnettu. En sitten tiedä johtuuko siitä että ei voi itse säätää autoja lainkaan vai mistä. Soralla ajo on mennyt myöskin positiiviseen suuntaan. Ei kai tässä auta muu kuin ajella tätä kesän yli ja odotella varsinaista GT 4.... Jos olet pitänyt edellisistä GT sarjan peleistä kannattaa tämä hankkia, jos olet ensimmäistä kertaa tutustumassa GT sarjaan niin sitten kannattaa hankkia GT 3 ja sen jälkeen vasta prologue.

Kaiken kaikkiaan erittäin mukava maistiainen GT4:esta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juuso
Yhden illan Prologueta pelanneena vähän ihmettelen ihmisten "pettymystä" peliin. Pelihän on jo "vanha" demo ja kuitenkin nätinnäköistä pelattavaa löytyy suht mukavasti.

Alkaa jo hieman huvittamaan nämä kommentit. Millä GT-4-EVER -planeetalle te kaikki elätte? :)

Siis lause "Pelihän on jo 'vanha demo'" sai minut pyörimään lattialla naurusta! Sen verukkeellako "Prologueta" pitäisi kehua? No huhhuh.

Ja että suht' mukavasti pelattavaa? Ei tsiisus.

GT4 "Prologue" on täysin OK! Hyvä pelattavuus ja pehmeä graffa. Mutta pelattavaa on suppeasti ja muutenkin tämä on hyvin paljon samanlainen kuin GT3.

Ehkä lopullinen versio tulee esittämään joitain todella radikaaleja uudistuksia, odotan niitä innolla. Mutta sitä ennen tämä "Prologue" ei kyllä hirveän upeaa lupaile. Ja 40 :n hintalappu on ihan järkyttävän naurettava.

Kokeilkaa ihmiset Xboxin Rallisport Challengea ja sitten sen kakkososaa niin näette miten jatko-osia tehdään!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Alkaa jo hieman huvittamaan nämä kommentit. Millä GT-4-EVER -planeetalle te kaikki elätte? :)

Siis lause "Pelihän on jo 'vanha demo'" sai minut pyörimään lattialla naurusta! Sen verukkeellako "Prologueta" pitäisi kehua? No huhhuh.

Ja että suht' mukavasti pelattavaa? Ei tsiisus.

GT4 "Prologue" on täysin OK! Hyvä pelattavuus ja pehmeä graffa. Mutta pelattavaa on suppeasti ja muutenkin tämä on hyvin paljon samanlainen kuin GT3.

Ehkä lopullinen versio tulee esittämään joitain todella radikaaleja uudistuksia, odotan niitä innolla. Mutta sitä ennen tämä "Prologue" ei kyllä hirveän upeaa lupaile. Ja 40 :n hintalappu on ihan järkyttävän naurettava.

Kokeilkaa ihmiset Xboxin Rallisport Challengea ja sitten sen kakkososaa niin näette miten jatko-osia tehdään!

No tuota, täh? Ymmärrän että pidät prologueta rahastuksena, mutta esitänpäs oman kantani. Itse olen aina odottanut ostavani GT4:n demon, en mitään muuta. Tiedän että 35e demosta on huikea hinta, mutta GT-fanina olen sen valmis maksamaan nähdäkseni miten GT4:n perustekniikka (graffa, ajotuntuma) on kehittynyt GT3:sta. Tietysti muutama uusi ratakin on jo ihan hyvä juttu. En toki panisi pahakseni, jos Prologue sisältäisi jotakin muutakin uutta.

Ja mitä Rallisportiin tulee, ainakin ykkösosa oli sellaista kuraa ajotuntumaltaan, että en edes vertaisi GT-sarjaan. Minä siis olen näitä "huono ajotuntuma pilaa pelin kuin pelin, vaikka sisältöä olisi miten paljon tahansa" -sarjan virtuaalikuskeja. ;)

(Tietysti on muistettava, että monet ostavat Prologuen ihan vain Gran Turismo -nimen takia. Ja se on kyllä väärin, ehkä Gran Turismo 4 DEMO olisi ollut oikea nimi. Ainakin jokainen olisi jo kaupassa tajunnut mitä on ostamassa.)
 
Sulla on ollut vaan odotukset liian korkealla.

Itse odottelin jotain GT Conceptin tasoista kyhäelmää ja siinä suurinpiirtein onnistuttiin. Tosin edes Conceptin kaltainen yksinkertainen säätö-systeemi olisi ollut kiva lisä.
Valikoihin, niiden musiikkeihin ja sen semmoisiin yksityiskohtiin tuskin on tässä pelissä paljoa panostettu, eivätkä ne varmasti kerro juuri mitään GT4:stä.
Toisaalta valikkojatsithan ovat kuuluneet GT-sarjaan aina ja tuovat sarjaan sen oman tunnelmansa, toisin kuin mikään trendirenkutus.

Ja kyllä nuo graffatkin ovat huomattavasti hiotumpia, kuin GT3:ssa ja herra on nyt hyvä ja testaa vaikkapa GT3:n Lancer Evoa soralla ja vertaa sitä tähän Prologueen. Kyllä sen eron luulisi huomaavan ja on sitä asvaltillakin ajettaessa.

Hinta on tietysti kova, jos odottaa saavansa todellista pelattaavaa useammaksi viikoksi, mutta tämä on oikeastaan fani-tuote ja faneiltahan nyhdetään aina rahat pois viihdebisneksessä.:cool:

Älkää nyt siis kuitenkaan hyvät ihmiset ostako Prologueta, jos kuvittelette saavanne GT3:n jatko-osan.

EDIT: Ah, Soülikin ehti väliin ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver


Älkää nyt siis kuitenkaan hyvät ihmiset ostako Prologueta, jos kuvittelette saavanne GT3:n jatko-osan.


Oliver kiteyttää asian aika lailla tuossa lausessa. GT3 jatko-osa eli GT4 tulee vasta syksyllä. Sitten voidaan vertailla muihin peleihin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Ja kyllä nuo graffatkin ovat huomattavasti hiotumpia, kuin GT3:ssa ja herra on nyt hyvä ja testaa vaikkapa GT3:n Lancer Evoa soralla ja vertaa sitä tähän Prologueen. Kyllä sen eron luulisi huomaavan ja on sitä asvaltillakin ajettaessa.

Hinta on tietysti kova, jos odottaa saavansa todellista pelattaavaa useammaksi viikoksi,

Kyllä se soralla ajettavuus on selkeästi muuttunut, mutta muuten ei niin radikaalisti että sitä mainostaisin. Graafisetkaan erot eivät ole mitään järjettömän suuria, olihan GT3 jo aikanaan todella nätti.

Se, että joku saa tästä pelattavaa pidemmäksi aikaa kuin päiväksi on jo ihme. :) Tosin fanboythan pelaavat avoautolla GT4-lasit päässä tuulettimen hyrrätessä television päältä kylmää ilmaa kasvoille ja vannovat pelin olevan upein koskaan vaikkeivat lopullista versiota olisi koskaan edes nähneet... Eli nyt sitten neljänkympin demo (jonka luulisi saavan PS2-lehden kylkiäisenä) seisauttaa veret niin täysin, että huhhuh. Oh well...

Ja Lastsoul, lue viestini loppuun ennen kuin vastaat siihen. ;) Pelaa Rallisport Challenge 2:sta niin näet miten jatko-osia tehdään! :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa

Kokeilkaa ihmiset Xboxin Rallisport Challengea ja sitten sen kakkososaa niin näette miten jatko-osia tehdään!
joko löytyy ratti jolla tuota olis mukava vääntää :eek: ....minähän en edes ajopeliin koske jos ei HYVÄÄ rattia löydy :rolleyes:
 
Olen GT3:sta ajellut vieläkin ja minusta Prologuen ajotuntuma on huomattavasti parempi, myös asfaltilla. Ohjaus on herkempi ja renkaat tuntuu jaa kuulostaa mutkissa "aidoilta". Aika vähän on tullu urheiluautoilla ajettua :rolleyes:

Ja pelattavan määrästä sen verran, että GT4:hän mainostaa olevansa Real Driving Simulator. Minulle GT:iden idea on alusta asti ollu ajamisen hauskuus ei pelin "läpäiseminen".

Kyllä Gran Turismo on semmoinen pelisarja, että ei yhtään hävetä sanoa olevani sarjan fani. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom