Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ohhoh, onpa tämä peli "pettymys".

Pettymys siinä mielessä että tämähän on kuin GT3! Graffa on suunnilleen saman näköistä, pelattavuus identtinen ja jopa menumusat ovat samat.

Itse menuja on onneksi hieman paranneltu ja retryn otto menee nyt mukavan nopeasti ilman ylimääräisiä klikkailuja.

Mutta siis en missään tapauksessa suosittele ostamaan tätä Prologuea! Odottakaa itse peliä ja käykää vaikka testaamassa tätä kaupassa tai jotain. Tässä on hyvin vähän pelattavaa...
 
Autot itsessään nyt ovat aikasta paljon samannäköisiä kuin kolmosessakin, mutta onhan ainakin tuo New York komean näköinen. Tsukuba ja Fuji nyt ovat tyypillisä kilparatoja ja eipä siellä paljoa katseltavaa ole, mutta hienoja vuoriahan on kyllä taustalla.
Ja kyllä tuo ajomallinnus vaikuttaa mielestäni erilaiselta varsinkin soralla.

Pelattavaahan tässä ei tosiaankaan paljoa ole ja sekin vähä koostuu oikestaan vain tuosta ajokoulu-osuudesta, josta sitten saa autoja tuonne arcade puolelle, joka sitten on vain huristelua ilman tavoitteita. Muistakaapa laittaa kuitenkin optioista kilpakaverit mukaan New Yorkin, Fujin ja Tsukuban radoille, ettei siellä ihan kypsy.

Ei tämä kyllä varsinaista GT4-kuumetta kuitenkaan paljoa laske.

Ajokoulun "kouluttajana" on muuten Vicky Butler-Henderson, joka muutama vuosi sitten oli mukana BBC:n Top Gear -ohjelmassa ja kenki autoja varsin mallikkaasti. Viimeksi neitoa näkyi jossain Discoveryn auto-ohjelmassa, mutta ei ikävä kyllä ollut ajelemassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Autot itsessään nyt ovat aikasta paljon samannäköisiä kuin kolmosessakin, mutta onhan ainakin tuo New York komean näköinen. Tsukuba ja Fuji nyt ovat tyypillisä kilparatoja ja eipä siellä paljoa katseltavaa ole, mutta hienoja vuoriahan on kyllä taustalla.
Ja kyllä tuo ajomallinnus vaikuttaa mielestäni erilaiselta varsinkin soralla.

Pelattavaahan tässä ei tosiaankaan paljoa ole ja sekin vähä koostuu oikestaan vain tuosta ajokoulu-osuudesta, josta sitten saa autoja tuonne arcade puolelle, joka sitten on vain huristelua ilman tavoitteita. Muistakaapa laittaa kuitenkin optioista kilpakaverit mukaan New Yorkin, Fujin ja Tsukuban radoille, ettei siellä ihan kypsy.

Ei tämä kyllä varsinaista GT4-kuumetta kuitenkaan paljoa laske.

Ajokoulun "kouluttajana" on muuten Vicky Butler-Henderson, joka muutama vuosi sitten oli mukana BBC:n Top Gear -ohjelmassa ja kenki autoja varsin mallikkaasti. Viimeksi neitoa näkyi jossain Discoveryn auto-ohjelmassa, mutta ei ikävä kyllä ollut ajelemassa.

Onhan Vicky vielä 5th Gear ohjemassa. TopGearin porukka siirtyi BBC:ltä pois ja pisti ton ohjelman pystyyn kilpailevalle kanavalle. Jeremy Clarkson sitten jäi BBC:lle ja kasas uuden tiimin vetämään TopGearia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Onhan Vicky vielä 5th Gear ohjemassa. TopGearin porukka siirtyi BBC:ltä pois ja pisti ton ohjelman pystyyn kilpailevalle kanavalle. Jeremy Clarkson sitten jäi BBC:lle ja kasas uuden tiimin vetämään TopGearia.
Ah, kiitos päivityksestä.:) Vicky rules, varsinkin Elisen ratissa.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Ah, kiitos päivityksestä.:) Vicky rules, varsinkin Elisen ratissa.:D

Jep, ainakin Clarksoniin verrattuna. Tosin Jeremy hallitsee puhumisen oikeen mukavasti. :D


tulis jo huominen niin sais sen pelin
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
No eipä tarvitse sitten tuota Metacriticin arvosanaakaan ihmetellä.
http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/granturismo4prologue/

No ei. Itse asiassa ihmettelen tosissaan miten tälle voi antaa hyviä pisteitä. Viisi rataa ja 54 autoa.. Ei ne autot voi niin mielenkiintoisia olla että sen takia on valmis maksamaan tästä monta kymppiä! :)

15 euroa olisi minusta tälle sopiva hinta. Ei yhtään enempää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Ei ne autot voi niin mielenkiintoisia olla että sen takia on valmis maksamaan tästä monta kymppiä! :)
Kuten tuolla toisaalla internetissä kirjoitin, tämä on vähän kuin minkä tahansa bändin kokoelma sinkkujen B-puolista; vain faneille.

Kyllä mä itse taas varmasti revin hiuksia, että saisi kaikki ajokokeet kultaiseksi ennen GT4:n ilmestymistä ja tuo arcaden Pro-vaikeustasokin tuntuu ihan mukavan hasteelliselta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Kuten tuolla toisaalla internetissä kirjoitin, tämä on vähän kuin minkä tahansa bändin kokoelma sinkkujen B-puolista; vain faneille.

Olet kyllä tuon suhteen oikeassa.

Joskin tuleekohan itse GT4:een samat 27 harjoitusta? Jos tulee, sitten tämä on kyllä todellista rahastusta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Joskin tuleekohan itse GT4:een samat 27 harjoitusta? Jos tulee, sitten tämä on kyllä todellista rahastusta.
Prologuen tallennuksellahan on luvattu hiukan "etumatkaa" varsinaiseen GT4:ään. Toivottavasti se merkitsee sitä, ettei noita tarvitsisi enää uudelleen ajella...:rolleyes:

Ja on niitä harjoituksia jo Prologuessakin muutama enemmän...;)
 
Kitinää ja vaisuja riemunkiljahduksia... Peli näköjään jakaa porukan kahtia.

Ensinnäkin, pelihän ON teaseri. Ei tämän pidäkään olla lopullinen versio. Tämmöisenään peli on hyvää esimakua tulevasta ja ainakin minun kohdalla se täytti sen tarpeen mitä oli tarkoituskin. Odotus GT4:ää kohti senkun kasvaa :)
 
Oliver kiteytti hyvin kyllä, ei varmaan sovi kaikille.

Itse olen tyytyväinen hankintaan. Ajotuntuma on paljon parempi kuin GT3:ssa. Perän saa irti hallitusti hieman heikommillakin autoilla ja hiekalla ajo vaatii jo tarkkoja tattisormia! Ratilla (Momo Force) en ehtiny vielä kokeileen.

Ja vaikka ratoja onkin aika vähän, on ne mukavan erillaisia.

Itse olin hieman elätellyt toiveita, että Prologuessa olisi voinut aloittaa jo hieman Garagen keräämistäkin online versiota varten. Säätöjen hiplaamista jäin hieman kaipaamaan :(
 
Kannattaisikohan tuo hankkia vai olisiko GT3:nen parempi vaihtoehto kun saa suunnilleen samoihin hintoihin? Itse ei ole tullut vielä pelattua koskaan noita Turismoja.

Onkos se muuten varma juttu ettei Logitechin punanen MOMO toimi tuon Prologuen kanssa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31
Kannattaisikohan tuo hankkia vai olisiko GT3:nen parempi vaihtoehto kun saa suunnilleen samoihin hintoihin? Itse ei ole tullut vielä pelattua koskaan noita Turismoja.

Henkilökohtaisesti suosittelisin GT3:sta jostain käytettynä. Saat paljon ratoja ja autoja ja yleensäkin enemmän tekemistä. Ja jos auton säätäminen ja virittäminen kiinnostaa siinä pääsee säätään auton oman ajotyylin mukaiseksi. Prologueta vain jos kelpaa vähemmän mutta parempaa ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31
Onkos se muuten varma juttu ettei Logitechin punanen MOMO toimi tuon Prologuen kanssa?

Woot!? Mistä tuommosta infoa? Ainakin GT3:ssa toimii. Pitääpä testata illalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arnolt
Henkilökohtaisesti suosittelisin GT3:sta jostain käytettynä. Saat paljon ratoja ja autoja ja yleensäkin enemmän tekemistä. Ja jos auton säätäminen ja virittäminen kiinnostaa siinä pääsee säätään auton oman ajotyylin mukaiseksi. Prologueta vain jos kelpaa vähemmän mutta parempaa ;)

Himottais kyllä tuo Prologue, mutta kun siinä ei sitten taas toisaalta paljoa ole pelattavaa. Voikos siinä muuten ihan vapaasti kanssa ajella menemään?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arnolt
Woot!? Mistä tuommosta infoa? Ainakin GT3:ssa toimii. Pitääpä testata illalla.

Jostain luin, että joku oli sitä kokeillut eikä kuulemma toimi. En tosin ole ihan varma tuosta.

Ja kyseessä ei ollut mun mielestä Eurooppa versio, että toivottavasti toimisi!! Kokeilehan mahdollisimman pian tuota toimiiko vai ei. Jos toimii niin pitää kyllä harkita tuon ostoa.

Prismassa noita on vielä ainakin vaikka kuinka paljon. Jotain yli kymmenen kpl.
 
Hyvä muisti mullakin. Tästähän ketjusta mä sen luin!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lynx
ja tässä viikonloppuna tuli sekin testattua, että se punainen MOMO ei toimi ollenkaan.

Mutta tuo oli ilmeisesti sitten japsi versio tai joku muu. Tiedä sit onko eroa Euroopassa julkaistuun versioon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31
Himottais kyllä tuo Prologue, mutta kun siinä ei sitten taas toisaalta paljoa ole pelattavaa. Voikos siinä muuten ihan vapaasti kanssa ajella menemään?
Juu, siis jos ei Turismoista ole vielä kokemusta, niin hommaa ihmeessä ennemmin GT3 (Platinuminakin saa edullisesti).
Siitä löytyy niin Arcade-puoli (joka vastaa usempia "normaaleja ajopelejä") ja GT-puoli, joka on tavallaan uramoodi, jossa kisaillaan, tienataan palkintorahoja, ostetaan osia, säädellään ja muuta. Parisataa autoa ja parikymmentä rataa pitää mielenkiinnon yllä jonkin aikaa.:cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31
Himottais kyllä tuo Prologue, mutta kun siinä ei sitten taas toisaalta paljoa ole pelattavaa. Voikos siinä muuten ihan vapaasti kanssa ajella menemään?
Mitä minä eilen ehdin kokeilla niin pelimuotoja on ajokokeet ja arcade, jossa ajetaan 2 kierrosta joko yksin tai 5:ttä vastustajaa vastaan. Jos jossain on muita optioita, niin en huomannut.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31

Kokeilehan mahdollisimman pian tuota toimiiko vai ei. Jos toimii niin pitää kyllä harkita tuon ostoa.

Joo, pitää töitten jälkeen kokeilla. Ilmottelen, jos kukaan muu ei ole sitä ennen ehtinyt. Mutta pahalta näyttää, jos ei japsiversiossa ole toiminut. Aika epätodennäköistä, että olisivat tuen lisänneet. PC ratteja kun ei ole mikäään pakko tukea PS2 pelissä... :(
 
Ylös Bottom