Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Testasinpa itsekin ensimmäistä kertaa käskyttämistä. Loin viileän tyypin ja annoin työvälineeksi Clion V6:sen niihin mihin se kävi beginner -sarjassa. Hyvin se veti, voitti kaikki sillä autolla ajetut kisat. Vain Lontoossa meinas lähtee klide käsistä niissä 90-asteen mutkissa, piti vähän rauhotella kaveria :). Ihan kohtuu hauskaa puuhaa, vaikka menee välillä tylsäksi, jos on liian helppo kisa.

Pari kisaa ajelutin kohtuudella viritetyllä Mitsun FTO:lla ja niissä joutui jo vähän käskyttämään et voitti. Parissa kisassa viimeisellä kierroksella vasta johtoon :). B-spec sopii mielestäni hyvin välipalaksi tai iltoihin, jolloin ei jaksa kantaa rattia+wheelstandia olohuoneeseen. (Eilen ei jaksanut, kun sitä edellisenä iltana tuli ajeltua kaverin kanssa kierrosaikoja iltayhdeksästä aamukolmeen :).)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Onkohan kellään vinkkiä tuohon historic car kisaan, siis se jossa chaparralin jääkaappipakastin pesee ja linkoaa kaikki muut :S Toyota 7 Race Car alla ja hopeaan on ollut tyytyminen. 2J Race car varmasti tehoaisi mutta hintaa on rapeat 20 miljoonaa niin jos jollain olisi pätevää taktiikkaa kuinka tuolla Toy 7:llä voittaisi?

Siis kumpi kisa, Deep Forestissa R.Fabre voitti Toyotalla, Monacossa 2.tiloja hätyytelty useasti?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Onkohan kellään vinkkiä tuohon historic car kisaan, siis se jossa chaparralin jääkaappipakastin pesee ja linkoaa kaikki muut :S

Eikö se olekkaan pesukone? Asiaan, itsekkin kirosin alussa kun oma ''tähtioppilas'' alko kesken kisan tekemään donitseja, mietin mikä on? Noh kauppaan ja parhaat kumit mitkä kisaan saan ottaa, otan ne ja radalle. Kuski kurvaa armotta hitampien ohi ja voitto selvä. RENKAAT on avain sana menestykseen. :rolleyes:

Mutta kysymykseesi ei ole vastausta, anteeksi. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Nonih, hylkäsin 7lvl "coolin" N. Morenan ja annoin rattihommat kuumaveriselle P.Grassille. Homma toimii kauniisti kun Grassi agressiivisena kuskina pyrkii kavereista ohi ihan oma-aloitteisesti. Riittää että antaa vähän tehokkaamman auton ja pitää kuskin sopivan skarppina niin voittoja ropisee.:)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Tulipa nolot tulokset uuden kuskin ekasta Sunday Cup -kisasta. Annoin kaverille alle aluksi hieman tunkatun reilun n. 226hp Civicin jolla itse ajettuna alkupään kisat hoitui ongelmitta, mutta cool-Vatanen ei saanut sitäkään pysymään kunnolla tiellä ja päätyi lopulta kisassa viimeiseksi. :eek:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Kyllä kuskin skilleillä on siis ihan oikeasti vaikutusta. En ihan hetkeen anna hänelle Bugatti Veyronia (1150 hp).
Aukesi 5. kuskin slotti, pistin nulikan ajamaan Extreme-sarjasta Swarzscwald B(miten lie kirjoitetaan) ja sieltä radaksi Nyrre. Autoksi nakkasin Audi R10 TDI Stealthin laitoin kisan käyntiin ja menin saunaan. Sijoitus 1. kokonaisajalla 15.13.xxx, kuskin taso nousi nollasta neloseen. Laitoin uudelleen saman kisan ja taas ilman mitään komentoja, taas 1. aika 16.43.xxx, taso nousi muistaakseni kutoseen. Kolmas kerta samoilla menetelmillä jälleen voitto ajalla 16.36.xxx ja taso nousi ysiin. Kokeilin vielä neljännen kerran ykköskuskilla(taso 18), voitto taas ja aika 16.27.xxx. Mitään ohitus ym muita käskyjä en antanut kertaakaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Mä pistin 5. kuskin ekaan kisaan, Extreme - Like the Wind - Daytona, autoks Formula GT, A.Gay voitti 2 minuutilla ja olikin level 7 sen jälkeen :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Eilen päätin sessioni b-speccailuun, ja itse asiassa se alkaa olla todella hauskaa, ei suinkaan mitään kidutusta. Mulla on vielä aika vähän autoja tallissa, alle 30, joten joka kisaan ei läheskään löydy mitään ihanneautoa (ajoin a-speccinä aika monet kisat Buick Specialillani, joka ei vielä pysy 6 levelin kuskini hanskassa yhtä hyvin kuin minun :) ). B-speccailussa oli tulla jo hiki pintaan, kun toistaiseksi ainoa kuskini La Roux suhasi Eiger Nordwandilla 801-heppaisella Buickilla 200-heppaisia saksalaisia vastaan ja pääsi piikkipaikalle vasta viimeisellä kierroksella. Tuloksena voitto alle kahden sekunnin erolla ja todellakin ansaittu kultapokaali.

Hiffasin, että kuskin cool/hot-mittarin tuijotus on kaiken a ja o. Oma kuskini on nopeasti lämpenevää sorttia (nuo ranskalaiset, nuo ranskalaiset!) ja kun mittari menee punaisella tappiin, tietää ohituskäskyn antaminen liki varmaa slaidailua. Kärkipaikat saa haltuun vihreällä nuolellakin ajattamalla, ja kun on turvallisessa johdossa, laskee mittari coolin puolelle. Se kannattaa pelata sopivilla kiihdytyskäskyille hotin puolelle, mutta ei ihan siihen mistä punaisuus alkaa. Silloin kuski ajaa todella varmoin ottein.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Toi olis bueno, vois töissäkin pistää oman tallin tahkoamaan rahaa ku ite tahkoo oikeata rahaa :p

Pöh. Oma kuskini ainakin tarvitsee niin tiukkaa kädessä pitämistä kisojen aikana, etten usko kaverin pärjäävän oman onnensa nojassa yhtään.

Kuulostaa uskomattomalta, että jotkut voivat antaa 0-1 levelin kuskille heti superauton ja kaveri voittaa kisat ilman mitään ohjastusta. Oman tallini H. Vatanen ei saa edes Civiciä pidettyä kunnolla tiellä vaikka on vielä olevinaan cool-kuski. Taitaa kuski olla enemmänkin Jos "Der gravelmeister" Verstappenin sukua kuin Vatasen :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Kuskeissa on eroja, tuntuu etta ne on oikeasti persoonia.
Moni asia mika oli mun ykkoskuskille vaikeita sujui pienen alkutotuttelun jalkeen kakkoskuskilta.

Silloin kun kuskilla oli se nuoli alaviistoon niin silta ei tuntunut sujuvan oikein mikaan.
Loma auttoi siihen, kakkoskuski tuli juuri sopivasti kehiin..

Jossain valissa kun saa kolmannen kuskin (miten nuo muuten menee?) niin pitaa noiden kylmien sijaan kokeilla kuumakallea..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Kuten aikasemmin kirjottelin et kuski nro.2 A.Nussbaum vetelee ilman ongelmia Gallardolla. Ihan suosiolla antaa neliveto ettei rupea leikkimään :) Silti reilusti tehoo ettei voi hävitä.

Mutta onko kukaan muu huomannut kun palkit tippuu nolliin että olisi tapahtunut jotain muutosta?

Meinaan ihan hyvin voi huudella että nostaa tahtia, niin ilman ajovirheitä se silti vetelee.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Nyt oon enemmän alkanut tutustua tähän B-specciin. Eka kisa meni vähän hakiessa, mutta kyllä tähän melko nopeasti pääsee sisään. Ihan jees katsottavaa/pelattavaa, varsinkin jos tulee vähän tiukempia vääntöjä.

Mukavaa kuitenkin, ettei kokoajan tarte olla vahtimassa ruutua, jos vähän laiskottaa. Iskee vain mahd. tehokkaan auton kuskin alle (ja nakkaa mahdollisesti pari käskyä startissa) ja sitten voikin keskittyä muihin asioihin. Sitten kun kuulee kisan päättyessä voitokkaan kitarasoolon niin voikin käydä keräämässä rahat ja expat ja vaihtaa kisaa.

Tuntuu kuitenkin vähän hölmöltä kun alkupään Compact Car Cuppia (tms) voi tahkota Ferrarilla... :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

On tämä tallinpyörittäminenkin yllättävän kiehtovaa, ja hymy vain karehtii huulilla kun ihailee upeasti mallinnetun Audi R8:n ajoa eri radoilla.

Sain toisen kuskipaikan auki, ja sen pallin täyttäjä N.Guevara on huomattavasti kelvompi ratin pyörittäjä kuin virkaiältään vanhempi H.Vatanen. Tällä pystyi jo antamaan auton käteen ja luottaa, että hoitaa homman kotiin ilman jatkuvaa paimentamistakin. Uskaltauduin antamaan 0-tason kuskille heti vajaa 500 heppaisen Audi R8:n ja hyvin on mennyt, vain kerran lipsahti seinään Rooman radalla :D

Huomasin myös, että niissä kisoissa, joissa on melko kapea valikoima autoja, kuten vaikkapa lighweight japsit tai Vitz/Yaris kisat, ei renkaiden suhteen kannata kitsastella. Astetta huonommat renkaat, niin hommasta ei tule yhtään mitään.

Edelleenkin olen ostanut vain sen yhden auton mikä aluksi piti hankkia. Muuten on pärjätty palkintokieseillä, ja hieman tietysti apua tuli CE:n Chrome Line kalustosta. :p
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Taas vahan ajattanut kuskeja, hieman kavi amatooritason miata-kisa S.He:n (lv 3) hermoille, olikohan vasta kolmas vai neljas yritys kun onnistui voittamaan, paransi kylla kokoajan mutta ratkaisun avain taisi olla kohonneessa levelissa ja sen myota kohonneessa kunnossa. Alkuun veti vikat kiekat molemmat kunnot nollilla ja ajo oli sen mukaista.

Ykkoskuski taasen kaipasi ilmeisesti kunnon kisaa kun oli paha masennus iskenyt (oranssi nuoli alas), ei auttanut lepokaan. Mutta kun laittoi kisaamaan ja kaski alkuun hidastella ettei menis ohi ja myohemmin piiskas semmoiseen vauhtiin etta toppaili menettaen keulansa niin johan mieli parani.
Yritti se sitten kostoksi aiheuttaa mulle slaagin, vetas vikalla kierroksella maaliin varikon kautta... On se vaan melkoinen.. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

B-spec lv.10 ja kolmas kuski ilmottautui joukkoon. Alun perin piti hommata kuumakalle noiden kylmakkojen verrokiksi mutta tulikin otettua keskiverto-keijo, O.Li, kun sattui muut speksit olemaan pojalla kohdallaan verrattuna tarjottuihin kuuma- ja kylma-kalleihin.
512BB alle ja Tsukuballe sunday cuppiin, manageri maaras heti alkuun radiohiljaisuuden.
Hyvin se parjas, kerran suttas vahan mutta muuten pysyi auto lapasessa, kilpailusta ei voinut puhuakkaan luonnollisesti..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Itellä B-spec lv.24 ja enää pitäs hommata Formula GT Ja se yyber race car...

Tullu vähä hinkattua tota B-spec puolta kun ei oo ollu "aikaa" tohon A-spec puoleen.:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Huh huh, kylläpä otti B-kuskilla koville tuo pick-up kisa daytonassa. Ajelin itse sillä painavalla neliveto dodgella voittoon nippa nappa ja ajattelin, että virittelen vähän niin pitäis bobin pärjätä varmaan ihan hyvin. No kisa päätökseen ja se oli 8. :( Loppujen lopuksi 5.n uusinta kisan jälkeen se paranteli sijoitusta aina kun olin virittäny dodgea vähäsen. Lopulta voitto tuli 00.026 sekunnin erolla ja dodgessa melkein kaikki virit, tais jäädä 1 moottoriviri ja painonkevennykset jälelle :cool:

Edit: niin ja bobilla lv10
 
Ylös Bottom