Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

voiskos täältä päin saada hyviä vinkkejä tota B-spec Historic Racing car cupia ajatellen... Tallista löytyy Toyota 7 mutta ongelmaksi nousee toi Cote d azur (monaco) katurata.

Eli voiko kyseistä rataa edes voittaa tolla Toyota 7:lla jos voi niin mitä säätöjä kannattaa tehdä että sillä myös pärjäis hyvin. Kuudes taitaa olla paras sijoitus tällä hetkellä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

voiskos täältä päin saada hyviä vinkkejä tota B-spec Historic Racing car cupia ajatellen... Tallista löytyy Toyota 7 mutta ongelmaksi nousee toi Cote d azur (monaco) katurata.

Eli voiko kyseistä rataa edes voittaa tolla Toyota 7:lla jos voi niin mitä säätöjä kannattaa tehdä että sillä myös pärjäis hyvin. Kuudes taitaa olla paras sijoitus tällä hetkellä.

Ite olen parhaimmillaan saanut hopeaa tuosta. Tänään näytti jo hyvältä, pesukone oli kaukana takana ruuhkan hidastamana ja kärjen jaguaari oli jatkuvan painostuksen alla, ohimeno oli vain ajan kysymys... Tunnelia ennen jaguaari tekee virheen ja päätän komentaa ohittamaan. bobi ei kuitenkaan tajunnut heti lähteä ohittamaan vaan jäi taakse kyttäilemään. Vasta tunnelista ulostultaessa urhea bobi lähti rinnalle. "Nyt se tapahtuu! Vihdoin tää paska saa jäädä taakse" kävi jo mielessä.... Urpo bobi ei palannut takaisin ajolinjalle vaan yritti kääntää bussipysäkille ihan vikareittiä. No niinhän siinä kävi niin kuin jo ties monetta kertaa. Kaiteeseen kosahti toyota ja auto poikittain radalla, kaikki porhaltaa kylkeen/ohi. Silloin harmitti! :mad:

Ehkä joutuu ostamaan sen avaruussukkulapesukoneen 20 mljoonalla että tuosta saa kullan.... :S
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

juuh, milleen säädöt olet saanut tehtyä että ihan noin kärkikahinoissa?

Mitenkähän oli... En nyt pääse katsomaan säätöjä kun b specci varvillansa. Downforcet maksimiin, camberia 3.0 ja 2.0, toe-out 0.2 edessä... Periaatteessa kaikki sillai että kääntyvyys paranee ja kiihtyvyys tottakai myös.

Samassa eventissä tuli huomattua että kuskin levelillä ei taida olla hölkäsen pöläyksen väliä. Joskus lvl 22 ajoin hopealle ja nyt lvl 34 kuski on aivan yhtä pahoissa vaikeuksissa kuin ennenkin, parhaimmillaan ajeli joka toisella kierroksella siihen bussipysäkin valliin vaikka yritti pitää kuumemittarin kurissa...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

voiskos täältä päin saada hyviä vinkkejä tota B-spec Historic Racing car cupia ajatellen... Tallista löytyy Toyota 7 mutta ongelmaksi nousee toi Cote d azur (monaco) katurata.

Eli voiko kyseistä rataa edes voittaa tolla Toyota 7:lla jos voi niin mitä säätöjä kannattaa tehdä että sillä myös pärjäis hyvin. Kuudes taitaa olla paras sijoitus tällä hetkellä.

Oma kuski veti ihan helposti sen läpi toyota 7:lla eli kyllä se on mahollista. Tappiin viritetty tietty, muuten iha normi säädöt. En edes seurannu koko kisaa, tais mennä jossain tokan kierroksen ekan mutkan jälkee kärkee ja pysy siellä. Kivan autonhan siitä saa palkinnoks. Leveliä oli 21 ettei sillä mtn väliä ole.

Jos se pesukone on ongelmana niin kannattaa varmaan ottaa uusiks niin monta kertaa kunnes se starttaa bobin takaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Oma(t) ääliö(t) on myös vaikeuksissa tuon Monacon kans, aina sen tunnelin jälkeen olevaan tsikaaniin kääntää liian aikaisin ja vetää kaiteeseen. Jollain ihmeellä ylsin yhdesti hopealle kovalla kirittämisellä mutta useimmiten sijoitus on 6-12.

E. Taso 25 saavutettu ja kyllä, bspeciin aukesi endurance - kisat. Se siitä toivon elättelystä että aspecin 24h kisoihin saisi apua konekuskeilta :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Mistäs saa eniten expää... Pian alkaa grindaus:D
Tällä hetkellä B-spec lv.26

Pistäkääs tänne että paljon saa mistäkin endurance kisasta expää? Toi 4h tsukuba vai mikä se oli niin siitä sai 121*** en muista loppuja...
Riitti kun pisti kuskit vaihtoon kun oli 40% jäljellä niin sai laittaa sen jälkeen toisen kanavan ja kattoo 4h muuta.

Ja laittaaka nyt vielä että millä autolla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

rasva sanoi:
Jos se pesukone on ongelmana niin kannattaa varmaan ottaa uusiks niin monta kertaa kunnes se starttaa bobin takaa.
Tämäkään paljoa auta, kun aina tuntuu löytyvän 2x husqvarnoja, joista toinen ampasee heti kärkeen.
Vaikka hopiaa on tullut, niin en nyt tohelompaa kisakuskia ihan heti keksi. On semmosta uusavuttomuutta kisa toisensa jälkeen, vaikka mittareilla mitattuna vatasen specsit pitäis olla kunnossa.

Sen huomannu, että hillitön catch-up tulee lähes aina sen shikaanin jälkeisen mutkan jälkeen ja pääsuoralla olis paikka ohittaa mutta jää aina kyttäilyn asteelle.
Mitään vinkkejä tohon?? max nopeus laatikossa, rengaskulmat, käskyt?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

voiskos täältä päin saada hyviä vinkkejä tota B-spec Historic Racing car cupia ajatellen... Tallista löytyy Toyota 7 mutta ongelmaksi nousee toi Cote d azur (monaco) katurata.

Eli voiko kyseistä rataa edes voittaa tolla Toyota 7:lla jos voi niin mitä säätöjä kannattaa tehdä että sillä myös pärjäis hyvin. Kuudes taitaa olla paras sijoitus tällä hetkellä.

On mahdollista saada kultaa Toyota Seiskalla Monacossa. Itsellä oli auto tappiin viritetty, mutta auton säätöjä en muista. Oikeastaan tuurilla meni n. 6 yrittämällä, kun kisan ainoa Chaparral "jääkaappi" törmäsi valliin shikaanissa ja tippui melkein viimeiseksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

voiskos täältä päin saada hyviä vinkkejä tota B-spec Historic Racing car cupia ajatellen... Tallista löytyy Toyota 7 mutta ongelmaksi nousee toi Cote d azur (monaco) katurata.

Eli voiko kyseistä rataa edes voittaa tolla Toyota 7:lla jos voi niin mitä säätöjä kannattaa tehdä että sillä myös pärjäis hyvin.
Kannattaa kokeilla eri myös eri kuskilla sitä kisaa.
Ette kai te ainoastaan yhdellä kuskilla pelaa B-Speciä? Extreme seriesissä tulee jo kisoja joissa on käytännössä pakko olla vaihtokuski.

Itse yritin ensin kokeneimmalla kuskilla sitä Côte d'Azur -kisaa, mutta lähes joka kerta se käänsi tunnelin jälkeiseen shikaaniin liian aikaisin, puskuri kaiteeseen, tojota poikittain ja kaikki kylkeen/ohi.
Kokeilin toisella kuskilla ja kultaa tuli heti ensimmäisellä yrityksellä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Kannattaa kokeilla eri myös eri kuskilla sitä kisaa.
Ette kai te ainoastaan yhdellä kuskilla pelaa B-Speciä? Extreme seriesissä tulee jo kisoja joissa on käytännössä pakko olla vaihtokuski.

Endurancet tulee ajeltua yhdellä kuskilla, koska saa leveliä huomattavan nopeasti. Nyt oma ykköskuski levelillä 39 vaikka bspec leveli itsessään on 34 :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Endurancet tulee ajeltua yhdellä kuskilla, koska saa leveliä huomattavan nopeasti. Nyt oma ykköskuski levelillä 39 vaikka bspec leveli itsessään on 34 :D

Mites toi onnistuu? Eikös tohon pidä valita 4 kuskia että pääsee edes kisaan...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Mites toi onnistuu? Eikös tohon pidä valita 4 kuskia että pääsee edes kisaan...

Siinä vaiheessa kun kuskeja valitaan niin valitsee vain yhden ja sitten Ready-nappulaa. Kisassa henkinen ja fyysinen voima ihan lopussa koko ajan mutta ei se spinnaa ylitehokkaallakaan autolla jos ei anna nopeutuskäskyjä... toisin sanoen voi lähteä huoletta nukkumaan =)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Taitaa ilmeisesti sitten tajuta hakea uutta rengasta ja bensaa ilman erillistä käskyä tai tuota "varikolle kun energiaa on x määrä jäljellä" komentoa?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Tajuaa, se % taitaa viitata kuskien prosentteihin.

Joo, kirjoitin hiukan oudosti tuohon. Olen itse pitänyt niin että varikolle kun physical strenght tippuu alle 10%, samalla ovat sitten ottaneet rengasta ja bensaa tarvittaessa. Mutta kun se tajuaa hoitaa tuollaiset elintärkeät varikkostopit ihan itekseen niin ei tarvi sitten tuostakaan enää välittää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

Oli tossa yksi päivä hieno 7 kierroksen kisa kun Van Damme kaarsi neljä kertaa varikolle ollen lopulta hienosti kolmas. On se kova. :D

Pääosin kyllä hyvin positiivisia kokemuksia tästä pelimuodosta, vaikka aluksi ajattelin, että en edes tule kokeilemaan ikinä. Omat kuskit pärjäävät ihan samoilla autoilla kuin itsekin, joten jää rahallisestikin voiton puolelle. Hienoja fiiliksiä tämäkin pelimuoto tarjoaa, varsinkin kun sopivan tiukka kisa sattuu kohdalle ja joutuu tosissaan taistelemaan siitä voitosta.

Saako tässä muuten parempia palkintoautoja kuin A-Spec puolella vai kuvittelenko vain?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

kaiken vaivan nähneenä sain nascarin alle (AJ Allmendinger #43 FUSION)

päätin kokeilla heti b-spec kisassa sitä ja taisteli sijoista 9-12 :(

miten saisin sen taistelemaan kärkisijoista??
millaset säädöt mihinki kisaa jne.. ??
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec keskustelu

kaiken vaivan nähneenä sain nascarin alle (AJ Allmendinger #43 FUSION)

päätin kokeilla heti b-spec kisassa sitä ja taisteli sijoista 9-12 :(

miten saisin sen taistelemaan kärkisijoista??
millaset säädöt mihinki kisaa jne.. ??

vaihda öljyt, täydet downforcet ja huippunopeudet säädät pääsuoran mukaan. noilla sain ite kaikista kullat
 
Ylös Bottom