Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Millä vehkeellä ootte päässeet tuon Expert seriesistä löytyvän American Chamionshipin? Kukaan mun 5 Bobista ei kykene ajamaan 2 sijaa korkeammalle. Oon kokeillut mm. Ford GT Race Caria, Corvette ZR1 RM, Cobra, Viper ym.. Tulosta ei vaan tule. Vai pitäiskö kasvattaa kuskin leveliä? Kaikki kuskit on lvl~20. Ei huvittais maksaa sitä 14000000kr. arkkupakastimesta vain sen takia.

E: Kyse siis Indystä. Toisen radan kanssa ei ongelmia.

ite pääsin ton indyn ekalla läpite. autona ZR1 RM.

toi toka kisa tuottaakin jo vaikeuksia. parraillaan ollut 3 :/

E: menihän se läpite :D valehtelematta jonnii 4h tuli hakattua tuotakin.
autonahan oli edelleen ZR1 RM
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

ite pääsin ton indyn ekalla läpite. autona ZR1 RM.

toi toka kisa tuottaakin jo vaikeuksia. parraillaan ollut 3 :/

E: menihän se läpite :D valehtelematta jonnii 4h tuli hakattua tuotakin.
autonahan oli edelleen ZR1 RM

Juu mäkin sain sen loppujen lopuks läpi. Ja autona oli Ford GT Race Car Spec2 tjms. Saipahan tästäkin modesta revittyä iloa irti. Laitoin Bobin ajeleen tuota Formula GT sarjaa. Joka kisassa sai silmä kovana vahtia ja käskyttä ettei se tee mitään hölmöä/hidastele. Monacossa voitto tuli hirmu väännön jälkeen ja Monzassa oli vielä tiukempaa. Väärän rengasvalinnan aiheuttaman ylimääräisen varikkostopin jälkeen taiselin iteni yköseksi, ja sain jopa kasvatettua johtoa ihan mukavaksi, kunnes AI kuskit kävi varikolla kolmannen keran. Sen jälkeen niiden kierrosajat oli 3-5 sek parempia kuin mulla. Laskeskelin kuitenkin että johto pitää maaliin asti. No, olishan se pitänyt ellei bensa olis loppunut viimeisen kierroksen puolivälis
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Täälläkin vaihteeks ongelmia Historic Racing Car Cupin kanssa. Deep Forest meni ihan heittämällä, mutta Monaco ei sitten menekkään.

Toyota 7 vedellään. Ootteko ostanu turboa siihen? Oon ainoastaan säätäny vaihteistoa, mutta ei tunnu auttavan. Kuski on lvl 21.

Ja melkein joka kerta se täräyttää viimesessä mutkassa siihen sisä kaiteeseen, heittää ympärä ja valahtaa letkan hännille.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Täälläkin vaihteeks ongelmia Historic Racing Car Cupin kanssa. Deep Forest meni ihan heittämällä, mutta Monaco ei sitten menekkään.

Toyota 7 vedellään. Ootteko ostanu turboa siihen? Oon ainoastaan säätäny vaihteistoa, mutta ei tunnu auttavan. Kuski on lvl 21.

Ja melkein joka kerta se täräyttää viimesessä mutkassa siihen sisä kaiteeseen, heittää ympärä ja valahtaa letkan hännille.

ite oon virittäny sen niin tappiin ko pystyy (eli turbo vaan ostettu :D) ja kuski on lvl 23 ni siltikkään pääse 3 sijaa korkeemmalle :(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Isoin turbo ja huippunopeus Monacoon suht pieneksi, jonnekin 280km/h tuntumaan, niin jättää kyllä lähdössä aika tehokkaasti usean auton. Oli aika helppo voitto.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Aloitin 14. päivä b-spec:n kuumakalle Kankkusella.. Itsehän en ole saanut ainoatakaan voittoa aikaiseksi, mutta "pakotin" emännän luotsaamaan Kankkusta, niin johan voittoja alko satelemaan, 1.5 tunnin jälkeen emäntä haukkus pelin tylsäksi, kunnei muista mitään vastusta ole :) Ihan aloitus civic:llä taputeltu kisoja n. 200hp piristyksillä. Hienohan tämä b.spec modi on, mutta itseä ei vois vähempää kiinnostaa, eli taidampa jatkossakin "pakottaa" emännän puikkoihin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Mites muuten noiden kuskien mieltä(?) saa paremmaksi, vai mikä se on se, sininen nuoli ylös, vihreä vaakatasossa ja keltainen alas, ukko kyllä voittaa kisoja, mutta nyt 148 voiton jälkeen alkanut mieli laskemaan.
Toivottavasti tajuatte :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Antaa pullollisen Koskenkorvaa kisan päätteeksi, niin johan mieli vetristyy :) Ei maar, varmaan sitä oikeasti tarvisi ajattaa toistakin kuskia välillä, että toinen saa huilata jne, mutta kyllä se nuoli siitä nousuun lähtee taas kun leveli nousee.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Se kuskin "mielialanuoli" tuntuu olevan melkoista arpapeliä välillä. 5 kuskia mulla käytössä joista pääasiassa kahdella oon grindaillu noita Endurance skaboja. Kun olin niitä muutaman kisan ajattuna nuoli alaspäin osoittaen, ajattelin antaa huilitauon ja vedin muutaman kisan toisilla jampoilla. Nuolet ei siltikään kääntynyt joten laitoin mun ykköstykit ajamaan Indyn. Voitokkaan kisan jälkeen nuolet pompsahti kummallakin nättiin yläviistoon. Eli taitaa sekä lepo että voittaminen vaikuttaa mielialaan, sopivassa suhteessa kumpaakin. Toisaalta myöskin liian pitkä tauko ajamisesta saa nuolen laskuun.

Sitten vielä yksi kysymys. Onko kukaan saanut tuota "the Air of Experience" trophyä? Eli saanut kuskin Career-palkkia täyteen. Mitä se vaatii? Voitosta voittoon vai tiukkoja kisoja?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Tuosta Formula kisasta sen verran, että yksittäiskilpailuina noi on ihan liian helppoja, kun voi vaihtaa öljyt kisan välillä. Mutta mites on, kun ajaa ne sarjana, eikä voi öljyjä vaihtaa, niin vaihtaako tekoäly öljyjä vai tuleeko niistäkin sitämukaa tehottomampia autoja?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Tuosta Formula kisasta sen verran, että yksittäiskilpailuina noi on ihan liian helppoja, kun voi vaihtaa öljyt kisan välillä. Mutta mites on, kun ajaa ne sarjana, eikä voi öljyjä vaihtaa, niin vaihtaako tekoäly öljyjä vai tuleeko niistäkin sitämukaa tehottomampia autoja?

Ei mun kuskilla ollut ainakaan minkäänlaisia ongelmia voittaa tuota sarjaa. Ennenku alotin tein moottorin ja korin korjaukset. Taisin voittaa 5 kisaa ja kuudennessakin oli voitto tulossa mutta laskenta virheen seurauksena bensa loppu viimesellä kierroksella. Kuski oli noin lvl 20
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Ei mun kuskilla ollut ainakaan minkäänlaisia ongelmia voittaa tuota sarjaa. Ennenku alotin tein moottorin ja korin korjaukset. Taisin voittaa 5 kisaa ja kuudennessakin oli voitto tulossa mutta laskenta virheen seurauksena bensa loppu viimesellä kierroksella. Kuski oli noin lvl 20

Ok, pitänee siis aloittaa illalla sarja, ei se palkintoauto kiinnosta pätkän vertaa, mutta raha, expa ja se pokaali voitetusta sarjasta kylläkin :D
Kävitkö muuten varikolla vaihtamassa renkaita? Huomasin ainakin noissa yksittäisissä kisoissa erittäin hyvin toimivaksi taktiikaksi aloittaa pehmeillä renkaille ja sitten puolessa välissä vaihtamassa uudet pehmeät renkaat ja pari litraa bensaa. Tekoälyhän ajaa koko kisan kovilla, joten etu on pehmeillä ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Ok, pitänee siis aloittaa illalla sarja, ei se palkintoauto kiinnosta pätkän vertaa, mutta raha, expa ja se pokaali voitetusta sarjasta kylläkin :D
Kävitkö muuten varikolla vaihtamassa renkaita? Huomasin ainakin noissa yksittäisissä kisoissa erittäin hyvin toimivaksi taktiikaksi aloittaa pehmeillä renkaille ja sitten puolessa välissä vaihtamassa uudet pehmeät renkaat ja pari litraa bensaa. Tekoälyhän ajaa koko kisan kovilla, joten etu on pehmeillä ;)

Juurikin sillä samalla taktiikalla vedin joka kisan ja hyvin toimi. Muistaakseni Monzassa oli sade keli mihin AIt lähti slickseillä. Ajoivat sitten ekan kierroksen jälkeen jonossa varikolle. Oli helppo ottaa kierroksella kiinni koko letka :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Se kuskin "mielialanuoli" tuntuu olevan melkoista arpapeliä välillä.
Itse olen arvaillut, että kuskeilla on vain välillä hyviä ja huonoja päiviä. Jokainen kisahan on yksi päivä, eikä ole mitään merkitystä onko se masentunut kuski kisaamassa vai lepäämässä se mieliala vaihtuu kuitenkin kunhan vain joku ajelee kisoja ja päivät kuluu.

Onko kukaan saanut tuota "the Air of Experience" trophyä? Eli saanut kuskin Career-palkkia täyteen. Mitä se vaatii?
Edelliseen liittyen. Monesta paikasta olen lukenut että career-palkin täyttymiseen vaadittaisiin kuskin ajavan 500 kisaa.
Nopeimmin tuo taitaa onnistua grindaamalla X 2010:llä Sunday Cupin Tsukubaa, jossa yksi kisa kestää ~2,5min.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Kyllä itselläkin tuo meni B-specillä ihan helposti yli 30-level kuskilla. Alussa vaan vähän käskytti kuskia että pääsi ykköseksi ja siitä se osas sitten jatkaa ihan itse.

Juurikin sillä samalla taktiikalla vedin joka kisan ja hyvin toimi. Muistaakseni Monzassa oli sade keli mihin AIt lähti slickseillä. Ajoivat sitten ekan kierroksen jälkeen jonossa varikolle. Oli helppo ottaa kierroksella kiinni koko letka :D

Kävi muuten sama juttu, tosin jostain syystä n.5 kierrosta ennen maalia AI kävi vaihtamassa Racing -renkaat alle, oma kuski myös kun en kisaa seurannut silloin. Olin jopa pudonnut viimeiseksi jostain syystä. Siinä sitten kun oli enää pari kierrosta jäljellä pakotin kuskin varikolle renkaan vaihtoon ja voitin vielä kisankin monen kymmenen sekunnin erolla. Välillä kyllä ihmetyttää tuo AI:n tyhmyys.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Täällä tehty myös sama havainto AI:n älyn puutteesta rengasvalintojen suhteen. Dream Car Championship (Extremen vimonen sarja); Monzassa tulee vettä -> racing hard, joten eka kierros oli hauskan näköistä seurattavaa, oma bobi menee sadekelin renkailla omia menojaan. Sit tais mennä niin, että keli kuivui ja kaikki vaihteli renkaita slickseille asti. Ja ellen väärin muista, seuraava kisa Nyrren 24h -rata ja vettä tulee. Ja AI:t taas slickseillä jotka olivat jääneet edellisestä kisasta. Varsin verkkaista oli meno, omalle kuskille tajusin onneks laittaa sadekelin renkaat.

Kieltämättä on hieman tympeää hangata noita endurance-kisoja, kun ei yhdestä kisasta tule niin paljoa xp:a, että pääsis suoraan seuraavaan. Onneksi ei ole mitään tehorajoja, niin pystyy huoletta jättämään bobit ajelemaan ja lähteä itse vaikka lumitöihin. Tai nukkumaan. Kauhulla vaan eilen katsoin, kun 4h Mazda Roadster-kisassa bobit ajeli vähän päälle 200 kierrosta Tsukubaa. Voi tulla parhaalle A-ryhmälle pitkä ilta jossain vaiheessa kunhan itse jaksaa aloittaa urakan. Tällä hetkellä hankaavat kolmatta kertaa samaa kisaa, että pääsis seuraavalle levelille.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - B-Spec-keskustelu

Toi on just ärsyttävää, että pitää hangata kisoja, että pääsee seuraavalle levelille...
Nytteki joutuu grindaamaan, että pääsis 25lvl:lle... Todella typerästi suunniteltu tää peli siltä osalta :mad:
 
Ylös Bottom