Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Vaadin vähintään GP4 tasoista sadekelin toteutusta, elikkä ajorata kuivuu realistisen oloisesti ajolinjoilta kun sade on lakannut. Muuten imo sadekelillä ei tee yhtään mitään, kuten suurimmassa osassa ajopeleistä.

.. Tätä en usko kuitenkaan tapahtuvan ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Vaadin vähintään GP4 tasoista sadekelin toteutusta, elikkä ajorata kuivuu realistisen oloisesti ajolinjoilta kun sade on lakannut. Muuten imo sadekelillä ei tee yhtään mitään, kuten suurimmassa osassa ajopeleistä.

.. Tätä en usko kuitenkaan tapahtuvan ;)

Tietenkin olis todella hyvä että sade vaikuttaa ajamisen hallintaan, mutta se on jo jotain, kun ajaa koppikuvakulmalla eikä nää eteensä mitään. Pyyhkimet väpättää ja vettä tulee kaatamalla, niin yritä nyt siinä jotain nähdä. :D

Muuten, toivottavasti nettipeliin tulee mahdollisuus vaihtaa niitä kisojen asetuksia, että kaikilla on sitten samat asetukset. Esim. kuvakulma, niin vois laittaa hosti, että vaan koppikuvakulmaa voi käyttää. Muuten sitä on vähän tavallaan "turhaa" käyttää, kun kaikki muut ajaa sillä kuvakulmalla millä näkee parhaiten eteensä, eivätkä tavoittele sitä realismia...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tietenkin olis todella hyvä että sade vaikuttaa ajamisen hallintaan, mutta se on jo jotain, kun ajaa koppikuvakulmalla eikä nää eteensä mitään. Pyyhkimet väpättää ja vettä tulee kaatamalla, niin yritä nyt siinä jotain nähdä. :D

Muuten, toivottavasti nettipeliin tulee mahdollisuus vaihtaa niitä kisojen asetuksia, että kaikilla on sitten samat asetukset. Esim. kuvakulma, niin vois laittaa hosti, että vaan koppikuvakulmaa voi käyttää. Muuten sitä on vähän tavallaan "turhaa" käyttää, kun kaikki muut ajaa sillä kuvakulmalla millä näkee parhaiten eteensä, eivätkä tavoittele sitä realismia...

Ferrari Challengessa oli mielestäni aika tyylikkäästi hoidettu tuo sadekeli. Koppikuvakulmassa ajo sateella oli tosi hienoa ja GT:ssä jos vedetään vielä paremmaksi(jota tietysti odotan) niin luvassa voi olla kyllä aika meininkiä.

Kazunori Yamauchi on aiemmin kertonut, että pelissä nähdään myös vaihtelevat sääolosuhteet.

Eli ei nyt tuosta voi varmuudeks kyllä sanoa. Onkohan se muuttuva päivärytmi sitten jo unohdettu? Eli aloitat jonkun endurance kisan vaikka päivällä ja päivä pimenee tietysti edetessä ja lopussa ajetaankin sitten pimeällä... no joo. Ohan toi jo liikaa toivottu, että muuttuvat sääolosuhteet + päivärytmi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Muistan kun pelasin F1 06 pleikka kakkosella ja siinä yleensä juuri malesian kilpailussa alkoi keskellä kisaa satamaan. Taisi minardikin löytyä jopa top 6 :ta :D

Joo mulla oli muuten iha sama! vedin aina pikkutiimeillä ja varikkokäynneil koitin nousta. :D tais viel saada siinä jo oman ukon jos oikein muistan (?) ja sillä sai pelata sit :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Eiks varmin merkki säätilojen vaihtumisesta kisojen sisällä ole viralliseen rattiin(DFGT) ympätty pylpyrä jota kieputtaa ajossa?Se saa mut vakuuttumaan. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

On tää juttu kyl ihme laittaa monta eri nissania peliin ku muutama ois vaa riittäny '' GT-R 05, GT-R 04...


Skyline Coupe Concept (’07)
Skyline Sport Coupe (’62)
Skyline 1500 Deluxe (’63)
Skyline 2000 GT-B (’67)
Skyline 2000 GT-R Hardtop Coupe (’70)
Skyline 2000 GT-R (’73)
Skyline 2000 RS-X Type-C (R30) (’84)
Skyline 2000 Turbo-RS (R30) (’83)
Skyline GTS-R (R31) (’87)
Skyline GTS-t Type-M (R32) (’89)
Skyline GTS-t Type-M (R32) (’91)
Skyline GTS25 Type-S (R32) (’91)
Skyline GT-R (R32) (’89)
Skyline GT-R (R32) (’91)
Skyline GT-R N1 (R32) (’91)
Skyline GT-R V-Spec (R32) (’93)
Skyline GT-R V-Spec II (R32) (’94)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R32) (’93)
Skyline GT-R (R33) (’95)
Skyline GT-R (R33) (’96)
Skyline GT-R (R33) (’97)
Skyline GT-R N1 (R33) (’95)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’95)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’96)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’97)
Skyline GT-R V-Spec LM Limited (R33) (’96)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R33) (’95)
Skyline GT-R (R34) (’99)
Skyline GT-R (R34) (’00)
Skyline GT-R Midnight Purple II (R34) (’99)
Skyline GT-R Midnight Purple III (R34) (’00)
Skyline GT-R M-Spec (R34) (’01)
Skyline GT-R M-Spec Nür (R34) (’02)
Skyline GT-R V-Spec (R34) (’99)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R34) (’99)
Skyline GT-R V-Spec II (R34) (’00)
Skyline GT-R V-Spec II N1 (R34) (’00)
Skyline GT-R V-Spec II Nür (R34) (’02)
Skyline GT-R (Gran Turismo Version ’01)
Skyline GT-R (Gran Turismo Version Pace Car ’01)
Skyline GT-R (Calsonic JGTC ’93)
Skyline GT-R (Pennzoil JGTC ’99)
Skyline GT-R (Calsonic JGTC ’00)
Skyline GT-R (Loctite Zexel JGTC ’00)
Skyline GT-R (Pennzoil Zexel JGTC ’01)
Skyline GT-R (Xanavi Hiroto JGTC ’01)
Skyline GT-R (Xanavi Nismo JGTC ’03)
Skyline GT-R (Falken ’Ring 24H ’04)
Skyline Sedan 300GT (’01)
Skyline Sedan 350GT-8 (’02)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

On tää juttu kyl ihme laittaa monta eri nissania peliin ku muutama ois vaa riittäny '' GT-R 05, GT-R 04...


Skyline Coupe Concept (’07)
Skyline Sport Coupe (’62)
Skyline 1500 Deluxe (’63)
Skyline 2000 GT-B (’67)
Skyline 2000 GT-R Hardtop Coupe (’70)
Skyline 2000 GT-R (’73)
Skyline 2000 RS-X Type-C (R30) (’84)
Skyline 2000 Turbo-RS (R30) (’83)
Skyline GTS-R (R31) (’87)
Skyline GTS-t Type-M (R32) (’89)
Skyline GTS-t Type-M (R32) (’91)
Skyline GTS25 Type-S (R32) (’91)
Skyline GT-R (R32) (’89)
Skyline GT-R (R32) (’91)
Skyline GT-R N1 (R32) (’91)
Skyline GT-R V-Spec (R32) (’93)
Skyline GT-R V-Spec II (R32) (’94)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R32) (’93)
Skyline GT-R (R33) (’95)
Skyline GT-R (R33) (’96)
Skyline GT-R (R33) (’97)
Skyline GT-R N1 (R33) (’95)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’95)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’96)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’97)
Skyline GT-R V-Spec LM Limited (R33) (’96)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R33) (’95)
Skyline GT-R (R34) (’99)
Skyline GT-R (R34) (’00)
Skyline GT-R Midnight Purple II (R34) (’99)
Skyline GT-R Midnight Purple III (R34) (’00)
Skyline GT-R M-Spec (R34) (’01)
Skyline GT-R M-Spec Nür (R34) (’02)
Skyline GT-R V-Spec (R34) (’99)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R34) (’99)
Skyline GT-R V-Spec II (R34) (’00)
Skyline GT-R V-Spec II N1 (R34) (’00)
Skyline GT-R V-Spec II Nür (R34) (’02)
Skyline GT-R (Gran Turismo Version ’01)
Skyline GT-R (Gran Turismo Version Pace Car ’01)
Skyline GT-R (Calsonic JGTC ’93)
Skyline GT-R (Pennzoil JGTC ’99)
Skyline GT-R (Calsonic JGTC ’00)
Skyline GT-R (Loctite Zexel JGTC ’00)
Skyline GT-R (Pennzoil Zexel JGTC ’01)
Skyline GT-R (Xanavi Hiroto JGTC ’01)
Skyline GT-R (Xanavi Nismo JGTC ’03)
Skyline GT-R (Falken ’Ring 24H ’04)
Skyline Sedan 300GT (’01)
Skyline Sedan 350GT-8 (’02)
Mistäs "sait" listan, kun eihän mielestäni ole vielä(kään) julkaistu autolistaa, vai?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

On tää juttu kyl ihme laittaa monta eri nissania peliin ku muutama ois vaa riittäny '' GT-R 05, GT-R 04...


Skyline Coupe Concept (’07)
Skyline Sport Coupe (’62)
Skyline 1500 Deluxe (’63)
Skyline 2000 GT-B (’67)
Skyline 2000 GT-R Hardtop Coupe (’70)
Skyline 2000 GT-R (’73)
Skyline 2000 RS-X Type-C (R30) (’84)
Skyline 2000 Turbo-RS (R30) (’83)
Skyline GTS-R (R31) (’87)
Skyline GTS-t Type-M (R32) (’89)
Skyline GTS-t Type-M (R32) (’91)
Skyline GTS25 Type-S (R32) (’91)
Skyline GT-R (R32) (’89)
Skyline GT-R (R32) (’91)
Skyline GT-R N1 (R32) (’91)
Skyline GT-R V-Spec (R32) (’93)
Skyline GT-R V-Spec II (R32) (’94)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R32) (’93)
Skyline GT-R (R33) (’95)
Skyline GT-R (R33) (’96)
Skyline GT-R (R33) (’97)
Skyline GT-R N1 (R33) (’95)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’95)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’96)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’97)
Skyline GT-R V-Spec LM Limited (R33) (’96)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R33) (’95)
Skyline GT-R (R34) (’99)
Skyline GT-R (R34) (’00)
Skyline GT-R Midnight Purple II (R34) (’99)
Skyline GT-R Midnight Purple III (R34) (’00)
Skyline GT-R M-Spec (R34) (’01)
Skyline GT-R M-Spec Nür (R34) (’02)
Skyline GT-R V-Spec (R34) (’99)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R34) (’99)
Skyline GT-R V-Spec II (R34) (’00)
Skyline GT-R V-Spec II N1 (R34) (’00)
Skyline GT-R V-Spec II Nür (R34) (’02)
Skyline GT-R (Gran Turismo Version ’01)
Skyline GT-R (Gran Turismo Version Pace Car ’01)
Skyline GT-R (Calsonic JGTC ’93)
Skyline GT-R (Pennzoil JGTC ’99)
Skyline GT-R (Calsonic JGTC ’00)
Skyline GT-R (Loctite Zexel JGTC ’00)
Skyline GT-R (Pennzoil Zexel JGTC ’01)
Skyline GT-R (Xanavi Hiroto JGTC ’01)
Skyline GT-R (Xanavi Nismo JGTC ’03)
Skyline GT-R (Falken ’Ring 24H ’04)
Skyline Sedan 300GT (’01)
Skyline Sedan 350GT-8 (’02)

Eipä tuo haittaa pieni runsauden pula. Onpahan mistä valita.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

On tää juttu kyl ihme laittaa monta eri nissania peliin ku muutama ois vaa riittäny '' GT-R 05, GT-R 04...


Skyline Coupe Concept (’07)
Skyline Sport Coupe (’62)
Skyline 1500 Deluxe (’63)
Skyline 2000 GT-B (’67)
Skyline 2000 GT-R Hardtop Coupe (’70)
Skyline 2000 GT-R (’73)
Skyline 2000 RS-X Type-C (R30) (’84)
Skyline 2000 Turbo-RS (R30) (’83)
Skyline GTS-R (R31) (’87)
Skyline GTS-t Type-M (R32) (’89)
Skyline GTS-t Type-M (R32) (’91)
Skyline GTS25 Type-S (R32) (’91)
Skyline GT-R (R32) (’89)
Skyline GT-R (R32) (’91)
Skyline GT-R N1 (R32) (’91)
Skyline GT-R V-Spec (R32) (’93)
Skyline GT-R V-Spec II (R32) (’94)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R32) (’93)
Skyline GT-R (R33) (’95)
Skyline GT-R (R33) (’96)
Skyline GT-R (R33) (’97)
Skyline GT-R N1 (R33) (’95)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’95)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’96)
Skyline GT-R V-Spec (R33) (’97)
Skyline GT-R V-Spec LM Limited (R33) (’96)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R33) (’95)
Skyline GT-R (R34) (’99)
Skyline GT-R (R34) (’00)
Skyline GT-R Midnight Purple II (R34) (’99)
Skyline GT-R Midnight Purple III (R34) (’00)
Skyline GT-R M-Spec (R34) (’01)
Skyline GT-R M-Spec Nür (R34) (’02)
Skyline GT-R V-Spec (R34) (’99)
Skyline GT-R V-Spec N1 (R34) (’99)
Skyline GT-R V-Spec II (R34) (’00)
Skyline GT-R V-Spec II N1 (R34) (’00)
Skyline GT-R V-Spec II Nür (R34) (’02)
Skyline GT-R (Gran Turismo Version ’01)
Skyline GT-R (Gran Turismo Version Pace Car ’01)
Skyline GT-R (Calsonic JGTC ’93)
Skyline GT-R (Pennzoil JGTC ’99)
Skyline GT-R (Calsonic JGTC ’00)
Skyline GT-R (Loctite Zexel JGTC ’00)
Skyline GT-R (Pennzoil Zexel JGTC ’01)
Skyline GT-R (Xanavi Hiroto JGTC ’01)
Skyline GT-R (Xanavi Nismo JGTC ’03)
Skyline GT-R (Falken ’Ring 24H ’04)
Skyline Sedan 300GT (’01)
Skyline Sedan 350GT-8 (’02)

Tuo lista koskee PSP:n Gran Turismoa, ei Gran Turismo 5:tä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Anteeksi nyt kaikille hiton prof. tyypeille.
miksi luulette että tehdään rata/kilpa osia jos kerran teidän f#¤%" nissanit kestää??
kai silloin ajettaisi "melkein vakiautoilla edes 1 kisa jos ne kestäisi edes 10min." miksi tuhlata 500000 euroa "oikeeseen kisa autoon", jos kerran vaiki auto kestäisi???

mutta mun kokemuksen mukaan vaki jarrut/nesteet ei todellakaan kesta rata ajoa!!!
alkaa nesteet kiehua 1 kierroksen jälkeen, ja jarrut alkaa häviämään.
vaki auton jarru levyt ei kestä rata ajoa. " todellista rata ajoa". esim. dot 4/5 alkaa melkein heti kiehumaan, ja jarrut häviää.... joo olen kyllä nähnyt miten "jengi" ajaa radalla!
mutta katsookaa vaikka jotan esim. haverinen radalla vakiautoilla/viritetyillä niin näette miten ne toimii. arvasin että jos osallistun tähän keskusteluun niin varmasti melkein kaikki on eri mieltä.
mutta niin se maailma makaa!!

Anteeksi moderaattorille väärästä aiheesta väärällä alueella. lopetan tämän tähän viestiin,
enkä osallistu enään tähän "realistiseen tosi miehen auton simuloituun mallinukseen".

Mitä helvettiä? Tulehan kanssani ajamaan Alastarolle. Normaalisti vedän kymmenen-kahdenkymmenen kierroksen stinttejä noin 1,5 sek. sisään ja sitten varikolle. Autoina on ollut täysvakio Saab 9-5 Aero wagon vm.2001, Honda Prelude 2.3 4WS, jossa imupuoli ja putkisto vaihdettu, sekä tuoreimpina Honda Civic 1.8 Sport vm-08 ja Alfa Romeo 156 2.4JTD vm.2005, jotka molemmat täysvakioita. Täysillä on menty koko ajan ja kokemustakin on 20 vuoden ajalta sen verran karting-, motocross-, jokkis- yms -puolelta., ettei vauhti nyt ihan huonoa ole. Rumpujarrullisista ihmeistä ei ole kokemusta sitten lapsuuden jäärätä-ajojen, mutta museoautoille on omat sarjansa. Itsellä ei ainakaan ole jarrut hävinnyt, vaikkakin päivän kuluessa toki teholtaan heikentyneet ovatkin.

Millaisilla kuppaisilla romuilla sinä oikein olet ajanut? Alppien alasajo rasittaa autoja kymmenen kertaa enemmän kuin muutama ratakierros, eikä siellä rinteet ole mustanaan ulosajaneita autoja. :D

Niitä viritysosia myydään muun muassa sen vuoksi, että niillä pudotetaan auton painoa, ja saadaan parempi säädettävyys ja kyllä, monesti myös parempi kestävyys. Erityisesti kun moottoreista kutitetaan vielä lisätehoja irti. Esim. Saahan tuohon Alfaan helposti lastutettuna 21hv lisää tehoa ja 42newtonia vääntöä, mutta silloin vaihdelaatikko sanoo sopimuksen irti sadan tonnin kohdalla(HUOM. Sadan TUHANNEN kilometrin. Ei Sadan Metrin). Silti vakiovehkeellä voi heittää iloisesti radalla ilman huolen häivää. Kilpa-autoilussa kun jokainen sadasosa voi ratkaista, niin silloin tietysti erikoisosia käytetään. Vakioautot yritetään tehdä kestäviksi kohtuukustannuksilla.

Niin ja ei se maailma makaa. Se PYÖRII. Siinäkin olit väärässä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Samaa automallia kymmeniä ja kymmeniä? Perseestä. Mitä ***un meininkiä toikin on? :mad:
Surkeelta vaikuttaa... Tippu kerralla odotukset... Varmaan samasta radastakin tehdään "4" uutta rataa, normi, normi toiseen suuntaan, lyhennetty, lyhennetty toiseen suuntaan...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Samaa automallia kymmeniä ja kymmeniä? Perseestä. Mitä ***un meininkiä toikin on? :mad:
Surkeelta vaikuttaa... Tippu kerralla odotukset... Varmaan samasta radastakin tehdään "4" uutta rataa, normi, normi toiseen suuntaan, lyhennetty, lyhennetty toiseen suuntaan...

Ööö ootko koskaan GT:tä pelannu. Joka versiossahan ihan samalla lailla. Radat on joo kanssa tuollain kierretetty miten itse kerroit. Kyllä siellä niitä autoja silti ihan riittävästi on. Tuskimpa edes jokaista tulet ajamaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

No justiinsa lähes samaa kalustoa tautiset määrät, noin niitä riittää vaikka mars:n asti.
Varmaan sitten kaikki vanhat radat uudestaan, jotka ovat olleet pelin syntymisesta asti.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Samaa automallia kymmeniä ja kymmeniä? Perseestä. Mitä ***un meininkiä toikin on? :mad:
Surkeelta vaikuttaa... Tippu kerralla odotukset... Varmaan samasta radastakin tehdään "4" uutta rataa, normi, normi toiseen suuntaan, lyhennetty, lyhennetty toiseen suuntaan...

Toihan on ihan normihuttua GT-sarjoissa, että nissaneita on aina muutama liikaa. Mutta tuosta ei kannata tehdä johtopäätöstä että joka merkin kohdalla olisi näin. Kyllähän se 600-700 erilaista autoa vissiin sitten kalpenee, kun päälle läntätään parisataa erikoisversiota malleista. Ja noista radoista jotka tulee peliin niin ilmoitettuun määrään EI KUULU reverset. Pätkityt versiot kylläkin mutta on se taas voi voi jos +50 erilaista rataa ei riitä kun lisäksi saa eri versioita.

Edit. Radathan on kaiken lisäksi mallinnettu aina erittäin hienosti. Ei mitään sinneppäin meininkiä.
Lostille, miksi niitä ratoja pitää ottaa pois sieltä? Tasaisesti tullut joka versioon uusia ratoja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

GT4sessa niitä autoja halus ostaa,mutta kunnon ajamiset jäi mulla sitten niihin tiettyihin samoihin.Eli talli täynnä niitä joita katteli ja välillä heitti parit kierrokset.Mua melkeen häiritsee toi yli 1000 autoa,ei pysty päättämään millä mentäis.No on se parempi vaihtoehto kun liian vähän.
 
Ylös Bottom