Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Pitäiskö noiden auton antamisten onnistua aina? Sain tänään kaverilta auton, eikä minulla ollut silloin pleikka päällä ollenkaan. Parin tunnin odottamisen jälkeen autoa ei ole vieläkään minulle ilmaantunut?

Multa on pari autoo ainaki kadonnut bittiavaruuteen ja yks tuli päivän viiveellä. Ei mikään kauheen luotettava ku oon lähettäny/vastaanottanut yhteensä 4 autoo. Mut kyl se voi sieltä vielä tulla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Multa on pari autoo ainaki kadonnut bittiavaruuteen ja yks tuli päivän viiveellä. Ei mikään kauheen luotettava ku oon lähettäny/vastaanottanut yhteensä 4 autoo. Mut kyl se voi sieltä vielä tulla.

Molempien oltava onlinessa, muuten katoaa bittiavaruuteen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Molempien oltava onlinessa, muuten katoaa bittiavaruuteen.
Ei pidä paikkaansa monta autoa olen lähettänyt kaverille vaikka offline ja on mennyt kaikki perille.

EDIT. Ongelmaa oli silloin ehkä alussa kun serverit olivat ylikuormitettuja niin ei mennyt kaikki bitit perille niin auto katosi
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Pitäiskö noiden auton antamisten onnistua aina? Sain tänään kaverilta auton, eikä minulla ollut silloin pleikka päällä ollenkaan. Parin tunnin odottamisen jälkeen autoa ei ole vieläkään minulle ilmaantunut?
Otitko vastaan pelkän tiketin? Tiketin hyväksymisen jälkeen auto ilmestyy car deliveryyn. Vaikka car deliveryssä ei olisi merkkiä, että siellä olisi auto, niin se silti on siellä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Kuinka herkästi tuo vauriomallinnus näkyy, tietysti riippuu onko Premium vai Standard auto, mutta ainakin standart autoissa hieman kovempikin kolari ei tunnu jättävän mitään kauhean isoa jälkeä?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Otitko vastaan pelkän tiketin? Tiketin hyväksymisen jälkeen auto ilmestyy car deliveryyn. Vaikka car deliveryssä ei olisi merkkiä, että siellä olisi auto, niin se silti on siellä.

Asia oli juurikin näin. En huomannut tikettiä ja sen jälkeen auto vasta tuli car deliveryyn. Car delivery ei tosin ilmoittanut uudesta autosta, mutta siellä se tiketin hyväksymisen jälkeen oli.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

B-spec kuski ajelee tuossa nyrreä formulalla kävi vaihtaan renkaat mutta ei ottanut bensaa ja nyt matelee 80 km/h koko rataa läpi....
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mulla kävi sama Formulalla mutta Laguna Secassa. Tuli sitten uudestaan varikolle ja käskytin siinä vaiheessa itse ottamaan bensaa, luultavasti olisi ottanut jo itsekkin mutten halunnut ottaa riskiä.. Satuinpa sopivaan aikaan vilkasemaan mitä B-spec kuskini touhuaa siellä.. Nimittäin en juuri noissa enduranceissa jaksa katsella kunhan lyön päälle ja touhuan muuta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Miksi kysyt jos kerran tiedät itse paremmin? Olisi mielenkiintoista nähdä jotain dataa että onko tässä pelissä oikeasti joku auto joka saisi parempia kierrosaikoja halvemman turbon kanssa. Voisin lyödä vetoa että ei ole.

Seat Cupra kun sen virittää max 305BHP Varikkosuora.org FF-kisasääntöjen mukaan, sillä kolmosturbolla vääntöä on tasaisesti koko kierrosalueella mutta tehokäyrä on pieni piikki vain. Kakkosturbolla tehokäyrä jo huomattavasti laajempi, tietenkin vääntökäyrän kustannuksella. Vääntöä tosin saa hetkittäisesti enemmän käyttöön, käyrä vain on jyrkempi.

Kakkosturbolla kun päästelee tuolla niin transmission pitää säätää että saa tuon parhaan tehoalueen käyttöön. Tällöin on turhaa päästellä puna-alueelle, silloin ei olla enää tehoalueella koko aikaa. Kannattaa siis katsoa niitä käyriä ja missä ne huiput on, sen mukaan hakee ja säätelee sitten vaihteita että saa sen parhaan tehoalueen käyttöön.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mistä siihen ihme data juttuun pääsee, mikä mittaa noita auton tehoja ja muuta? :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Meinaatko siis Garage -> valkkaat auton -> settings?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Terve kaikille tasapuolisesti. Ajattelin vihdoinki liittyä tänne

Meinasin kysyä kun itsellä ei ole paljon kokemusta autopeleistä. Olenhan mä joitain pelannut

Eli onko noissa lisenssi/special kisoissa paljon eroa ajoissa riippuen ajaako padilla tai ratilla. Itsellä on kokemusta vaan padilla ajossa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Kalliimpi ei tarkoita aina parempaa. Jos sulla on joku vanha kuplavolkkari niin ei siihen kannata laittaa sitä kalleinta turboa kun se ei väännä isoja kierroksia.

Kerrotko mitä tarkoitat ettei väännä isoja kierroksia? Vai tarkoititko että se ei väännä kuin isoilla kierroksilla?

Niin se vaan menee tässäkin pelissä kuin oikeassakin elämässä että mitä isompi hyrrä niin vääntö siirtyy ylemmäs. Ja samalla tulee tehoa.

Tärkeintä on että vaihteet sopivat alueelle, kuten saimoni sanoi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Terve kaikille tasapuolisesti. Ajattelin vihdoinki liittyä tänne

Meinasin kysyä kun itsellä ei ole paljon kokemusta autopeleistä. Olenhan mä joitain pelannut

Eli onko noissa lisenssi/special kisoissa paljon eroa ajoissa riippuen ajaako padilla tai ratilla. Itsellä on kokemusta vaan padilla ajossa.

Terve!
Taitaa olla aikaslailla maku- ja tottumiskysymys, kumpaa härpäkettä tykkää käyttää. Omasta puolestani voin sanoa, että ratti on ollut käytössä GT3:sta lähtien ja pysyy käytössä tulevaisuudessakin. Mutta poikkeushan tunnetusti vahvistaa säännön: tänään vedin Loebin challengeja, pädillä, ja täytyy sanoa, että löytyihän ne vanhat peukalot kullan arvoisesti ainakin Eigerin pätkällä. Näkisin asian niin, että rallipätkillä pädi voi olla jopa etu verrattuna raivokkaaseen ratin pyöritykseen. Asfalttiajossa kymmenyksien hiominen nopeissa teknisissä mutkissa vaatii rattia, ainakin itselläni.

terv. finbaek
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Okei. Itse aattelen lähinnä sitä Sebastian Vettel Challengea kun tuntuu etten pääse en niin millään edes pronssi aikaan. Vaikka onhan se varmasti toista ajaa ratilla kun padilla. Jään about 10 sekuntia pronssiajasta. Tuskin ratilla sentään noin paljon kurota kiinni. Ehkä johonki 5 sekuntia paranee yhteisaika
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Seat Cupra kun sen virittää max 305BHP Varikkosuora.org FF-kisasääntöjen mukaan, sillä kolmosturbolla vääntöä on tasaisesti koko kierrosalueella mutta tehokäyrä on pieni piikki vain. Kakkosturbolla tehokäyrä jo huomattavasti laajempi, tietenkin vääntökäyrän kustannuksella. Vääntöä tosin saa hetkittäisesti enemmän käyttöön, käyrä vain on jyrkempi.

Kakkosturbolla kun päästelee tuolla niin transmission pitää säätää että saa tuon parhaan tehoalueen käyttöön. Tällöin on turhaa päästellä puna-alueelle, silloin ei olla enää tehoalueella koko aikaa. Kannattaa siis katsoa niitä käyriä ja missä ne huiput on, sen mukaan hakee ja säätelee sitten vaihteita että saa sen parhaan tehoalueen käyttöön.

Joo mutta tuleeko paremmat kierrosajat tuolla halvemmalla turbolla? En tiedä mitä nuo varikkosuoran kisasäännöt on eikä kiinnosta. Minua kiinnostaa vain lähinnä se että tuleeko jonkun auton kanssa oikeasti parempia kierrosaikoja halvemman turbon kera, ei muu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Joo mutta tuleeko paremmat kierrosajat tuolla halvemmalla turbolla? En tiedä mitä nuo varikkosuoran kisasäännöt on eikä kiinnosta. Minua kiinnostaa vain lähinnä se että tuleeko jonkun auton kanssa oikeasti parempia kierrosaikoja halvemman turbon kera, ei muu.

Väittäisin että tulee, koska sitä mitä käyrän aluetta käytetään on käytössä enemmän ja pitempään nousevana tuo maksimiteho. Näin sen katsoin silloin kun työkaverille sen alustaa säädin, ajaksi parhaillaan pikku virheellä tuli 2:17.000. Toki olisi hyvä ollut vertailla, mutta tosiaan näin sen turhaksi juuri sen takia kun kokemuksen myötä näin kakkosturbon käyrän sopivammaksi juuri Suzukalle.

Vertailemaan en ala kun autoakaan ei enää tallista löydy.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Väittäisin että tulee, koska sitä mitä käyrän aluetta käytetään on käytössä enemmän ja pitempään nousevana tuo maksimiteho. Näin sen katsoin silloin kun työkaverille sen alustaa säädin, ajaksi parhaillaan pikku virheellä tuli 2:17.000. Toki olisi hyvä ollut vertailla, mutta tosiaan näin sen turhaksi juuri sen takia kun kokemuksen myötä näin kakkosturbon käyrän sopivammaksi juuri Suzukalle.

Vertailemaan en ala kun autoakaan ei enää tallista löydy.


Tässä tapauksessa on ilmeisesti ollut mukana tehoraja. ja siinä tapauksessa se halvempi / pienempi ahdistin on nopeampi.

Homma ei kyllä ole niin yksinkertainen että katsotaan pelkästään käyrän muotoa. Käyrät kuvaa voimanmäärä joten lukematkin on oleellinen osa. Esim. pieni ahdin vääntöä 300nm 2k rpm- 5k rpm ja
iso ahdin 400nm 5k rpm -7k rpm. niin kyllä tuo isommalla ahtimella kovempaan menoon pystyy.
Vaihteet vaikuttaa tiedtenkin asiaan, hyvällä ja huonolla tavalla. laaja vääntö alue sallii pitemmät välitykset jolloin kiihtyvyys laskee, ja kapeampi vääntö alue vaatii tiheämmät välitykset että pysytään alueella.
 
Ylös Bottom