Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Toivottavasti jaksavat vääntää noita seasonal eventtejä, itse ainakin olen tykännyt kovasti. Harmi vain että helpottivat niitä hieman liikaa, tosin olenkin ajanut vain bonus race osioita. Ei oikein nuo time trial ja drift kiinnosta.

Vaikein kisa tähänasti pelissä on ollut kiistatta tuo Historic race. 70-luvun Lambolla on hopeelle porattu molemmat kisat. Toyotan super-kosla on viimosella kiekalla aina sujahtanut ohi... no onpahan vielä haastetta.

Yhdyn kyllä siinä aikasempiin kommentteihin että kisoista voitettavat autot ovat olleet järestään kovia pettymyksiä. Olisi ollut pajon loogisempaa että etenkin loppupään vaativimmista kisoista olisi saanut arvokkaita premium autoja eikä jotain 300 000 credua maksavia standardi-autoja joita pyörii käytetyissä jatkuvasti.

Kaikenkaikkiaan olen kuitenkin GT5:sta kovasti tykännyt vaikka selkeitä puutteitakin on. Toivottavasti herra Japaniassa hieman ryhdistäytyy tulevaisuudessa ja keskittyy olennaisempaan...(ei sen Toyota Priuksen oikeasti tartte olla premium auto :D)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

G-rateissahan pakki toimii, kun painaa shifteriä alaspäin ja laittaa kutosvaihteen slottiin. Onhan siihen ohje jo vaihdekepin päällä olevassa ympyränmuotoisessa muovinpalasessa.
 
G-rateissahan pakki toimii, kun painaa shifteriä alaspäin ja laittaa kutosvaihteen slottiin. Onhan siihen ohje jo vaihdekepin päällä olevassa ympyränmuotoisessa muovinpalasessa.

H-Kaavio? Kytkin? Katos kun mulla on kytkin ja jarru yhdistetty sillä palikalla, että sais vähä reiteen tuntumaa missä se poljin menee. Ja sillä toisella asennolla (sequental?) kun pitää, niin pitäis pakin mennä päälle kun painaa kepin pohjaan ja nykäsee taakse, vaan eipä mene. G27:s ei H-kaaviota ilmeisesti edes ole.

Toki tuo menis niin, että painais aina kytkimen ja jarrun pohjaan kun H-kaaviolla haluaa laittaa pakin päälle ja sama kun ottaa sen pois, mutta jotenkin tuntuu vammaselta toikin. Tuki on saatava, s''t''a.

Puolet? syksyllä sai vielä johonki 80e, vastaan jo poistuneen G25:n poistohinnat yli 200e ja G27 alkaen 260e hintaseurannan mukaan. Jarruissa noissa kyllä tuntii vikoja olevan, mutta korjattavissa ja takuukin toimii (molemmat koettu henk. koht)

Vaikka tänne kirjottas, että keltanen on kirkas väri niin kyllä siihen joku napisee jotakin. Perhana.
Vertaa.fi Logitech DFGT: hinnat alkaen 143,20 €. Eli puolet, ehkä jopa enemmän. Eikä tuo hinta oo mikään halvin, kuten ei ollu tuo sun G27:n hintakaan. G25:n kaveri nappas poistosta 160 euroon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Mulla on G25 ja pakitella pitää kolmiolla, olis se makeempi pökätä kepillä sisään

Täh?
Itsellä modattu G25 ja nätisti vaihde napsahtaa pakille, kun H-kaaviossa sen valitsee. Onko siis kyseessä kuitenkin G27?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Juuri neljä tuntia sitten pääsin Gran Turismon kimppuun ekaa kertaa. Näinkö se nyt on, että muihin kuin premium-malleihin ei voi vaihtaa vanteita tai maalata niitä erikseen?

Yllättävän hyvältä vaikuttaa tässä vaiheessa, tietyistä peliarvosteluista jäi tosi paska fiilis tätä peliä kohtaan. Asiaan vaikuttaa varmaan myös se, että tämä on ensimmäinen koskaan pelaamani Gran Turismo.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

^Kyl standardeja voi maalata.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Täh?
Itsellä modattu G25 ja nätisti vaihde napsahtaa pakille, kun H-kaaviossa sen valitsee. Onko siis kyseessä kuitenkin G27?

Mulla kans G27 ja siinä kyllä saa pakin päälle kepillä, samoin siinä toimii vaihtaminen joko kepillä tai laipoilla, samoin vaihtamista voi vaihtaa kesken kisankin. Kytkin toimii ihan moittettaa eikä ole ollut mitään ongelmia. Ainut on vain se, että ei voi käyttää / ohjelmoida niitä kaikkia näppäimiä.

t.kepagt
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ite oon vaan sitä nyrreä ajanut ja ajattelin, että jätän monzan viimeiseksi jos nyt vahingossa joskus ne kaks muuta sattuisin läpäisemään(voittihan suomikin euroviisut:D), voisi sitten monzassa fiilistellä, se kun vaikuttaisi etukäteen helpoimmalta.



Ootko paljon tätä peliä pelannut, aika kova suoritus jos ns. kylmiltään kävit pokaalit nappaamassa noista.

En ole edes 10 000 km ajanut... Nyt sain nyrren kolmen kerran jälkeen hopealle.. Ei ne kulta-ajat tunnu edes tavoittamattomilta... :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Sellasta kyselen, että tietääkö kukaan, tuleeko noita Seasonal Eventsejä lisää kun nuo tämän hetkiset viimeset sulkeutuu 20.1? Toivottavasti, sen verran hyvin noista saa rahaa kerättyä:cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

En ole edes 10 000 km ajanut... Nyt sain nyrren kolmen kerran jälkeen hopealle.. Ei ne kulta-ajat tunnu edes tavoittamattomilta... :D

Niin siis pädilläkö ajelet?

Ite nyt keskityn tuohon b-speciin ja yritän hinkata sen sinne level 35, jotta saa lahjaksi sen x2010. Sit reenaamaan practiseen, saa vedellä välillä nurmikollekin ilman pelkoa siitä DISQUALIFIED-tekstistä:D Jospa ne haasteet sitten alkais sujumaan...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

H-Kaavio? Kytkin? Katos kun mulla on kytkin ja jarru yhdistetty sillä palikalla, että sais vähä reiteen tuntumaa missä se poljin menee. Ja sillä toisella asennolla (sequental?) kun pitää, niin pitäis pakin mennä päälle kun painaa kepin pohjaan ja nykäsee taakse, vaan eipä mene. G27:s ei H-kaaviota ilmeisesti edes ole.

Toki tuo menis niin, että painais aina kytkimen ja jarrun pohjaan kun H-kaaviolla haluaa laittaa pakin päälle ja sama kun ottaa sen pois, mutta jotenkin tuntuu vammaselta toikin. Tuki on saatava, s''t''a.
Sekventiaali-asetuksella et tietenkään saa pakkia päälle, vain h-kaavion ollessa käytössä. Keppi pitää tällöin painaa pohjaan ja asettaa kuutosvaihteen kohdalle, siis alaoikealle. Tämän voi tehdä ilman kytkintä tai kytkimen kanssa, kytkin kyllä kytkeytyy itsestään päälle, jos sitä painaa, ja pois, jos käyttää siipivaihteita. Sama juttu G27:n kanssa, siinä on siis käytössä vain h-kaavio kepille, ei ollenkaan sekventiaalia. Ei tämän kai pitäisi olla niin vaikeaa ymmärtää?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ite oon vaan sitä nyrreä ajanut ja ajattelin, että jätän monzan viimeiseksi jos nyt vahingossa joskus ne kaks muuta sattuisin läpäisemään(voittihan suomikin euroviisut:D), voisi sitten monzassa fiilistellä, se kun vaikuttaisi etukäteen helpoimmalta.



Ootko paljon tätä peliä pelannut, aika kova suoritus jos ns. kylmiltään kävit pokaalit nappaamassa noista.

Ei siis toki myös itellä on tää peli ja jonki verra on tullu pelattuu mut ei vaa tarpeeks et sais auki ton :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Esitetäänpäs täälläkin sama kysymys kuin tuolla yhteisö puolella. Eli onko kenelläkään tietoa noiden pelissä esiintyvien formuloiden eli FGT/F2007/F2010 välisistä suorituskyky eroista?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vaikka tänne kirjottas, että keltanen on kirkas väri niin kyllä siihen joku napisee jotakin. Perhana.
Vertaa.fi Logitech DFGT: hinnat alkaen 143,20 €. Eli puolet, ehkä jopa enemmän. Eikä tuo hinta oo mikään halvin, kuten ei ollu tuo sun G27:n hintakaan. G25:n kaveri nappas poistosta 160 euroon.

lempivärini on räiskyvän kirkas harmaa (c)paranoia
Selvä. Hintaseuranta.fi:n mukaan tällä hetkellä Jimmsiltä saa DFGT:n 94e+kulut, verkkokauppa.comista 99,90 joten hintavertailusivujen vertailukin voi kannattaa, vertaa.fi listaa ~50% ja yhtä monta euroa kalliimmaksi.

Vertailun vuoksi G27
hintaseuranta: 260+kulut
vertaa.fi: 279+kulut
verkkokauppa.com 299,90
(euroopasta halvin hinta geizhals.at:n mukaan 252,risat, out of stock toki sielläkin)

Halvimman DFGT:n ja halvimman G27:n välillä on siis liki 3-kertainen hintaero.

Kalleimmillaan näissä esimerkkipaikoissa DFGT 157e, G27 369e.


HOX! saatavuudet on sitten asia ihan erikseen!

Kallein DFGT maksaa siis pyöreästi 2-kertaisesti sen, mitä omastani vuosi sitten maksoin.
Vanha kansakinhan sanoo että "ei se hullu joka pyytää vaan..."
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Sekventiaali-asetuksella et tietenkään saa pakkia päälle, vain h-kaavion ollessa käytössä.

Ompahan surkeesti tehty kapine, jos ei saa pakkia päälle sekventaalilla. Ko. asennossa kepin voi painaa pohjaan (pakkilukko) ja siirtää taakse (lukittuu), hassun fiitsörin tehny japanin poika jos ei tuosta mitään käytännön iloa ole.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Nyt niinku alkaa ihmetyttää nämä GT5:sen 4WD(4-veto) autot ku eine tunnu kääntyvä mihinkää eikä jarrutkaan toimi niin hyvin kuin muissa autoissa vaikka on kaikki parhaat osat asennettuna.... Mielestäni tähän olisi tultava jonki näköne päivitys.
 
Ylös Bottom