Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 6

Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Eikös toi nissanin sponssaama kisakin ole, ni tuskin tulee muita autoja.

Itel tais aika ollu 2.21 ja risat kun kärki vetää 2.17.

Perkule et sul on hyvä aika, mutta mistä noi huiput repii viel noin paljon sekuntteja pois ?

Montaa kiekkaa en oo kerenny ajaa, mut jotenki vaikutti siltä että ulko kurvissa ei saa paljo vetää kanttarin yli niin kierros hylätään, mutta sisäkurvissa voi ottaa jyrkemmin.
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Perkule et sul on hyvä aika, mutta mistä noi huiput repii viel noin paljon sekuntteja pois ?

Montaa kiekkaa en oo kerenny ajaa, mut jotenki vaikutti siltä että ulko kurvissa ei saa paljo vetää kanttarin yli niin kierros hylätään, mutta sisäkurvissa voi ottaa jyrkemmin.

Paras aika oli ensin 2.27, sit kauheella yrittämisellä 2.25. Sen jälkeen latasin haamuksi jonkun suomalaisen 2.19 ajan ja pääsin parilla yrittämällä 2.22 aikaan ku näki paremmat ajolinjat. Sit olin kaverilistan kolmas ja päätin päästä kakkoseksi, joten hetken ajoin et osu kierros suht nappiin ni sain 2.21.

Edit: noilla haamuilla näkee missä ite jää. Latailee haamuksi sellaisia jotka on vain 1-3sek itseään edellä ni ei jää heti alussa liikaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Kiitos vinkistä ! Miten voin lataa niit toisten haamu aikoja ?

Kovimmat vetää ilman sutimisen estoa ? Äske vasta löysin sen säädön että saa pois.
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Kiitos vinkistä ! Miten voin lataa niit toisten haamu aikoja ?

Kovimmat vetää ilman sutimisen estoa ? Äske vasta löysin sen säädön että saa pois.

Sieltä online rankingissa näkyy ne tyypit kameran kuvalla tms. Joilta voi ladata haamun.

Itsellä manuaalivaihteet, kaikki avut pois, paitsi ABS on ykkösessä.
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Sieltä online rankingissa näkyy ne tyypit kameran kuvalla tms. Joilta voi ladata haamun.

Itsellä manuaalivaihteet, kaikki avut pois, paitsi ABS on ykkösessä.

Kiitoksia, löyty ! Heti tippu taas ajasta pois, mutta on se kärkiaika vaan kova !
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Te jotka olette ajaneet enemmänkin, niin mitä eroja gt5:een? Itse en lyhyellä testillä huomannut mitään isompia, ruudunpäivitys tökkii vähän mutta muuten samaa gt5:n kanssa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Te jotka olette ajaneet enemmänkin, niin mitä eroja gt5:een? Itse en lyhyellä testillä huomannut mitään isompia, ruudunpäivitys tökkii vähän mutta muuten samaa gt5:n kanssa.
Joo veit sanat suustani :D En itse huomannut yhtikäs mitään eroa gt5 verrattaessa. Ei tarvitse vetää herneitä nenään, en ole pelannut paljoakaan gran turismoa. AI kuskit ilmeisesti ei enään aja samoja ajolinjoja koko ajan? Itse en tätä huomannut, sillä ne botit jäi yli puol minuuttia jälkeen, eikä niitten vaikeustasoa saanut ilmeisesti ylöspäin.
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Te jotka olette ajaneet enemmänkin, niin mitä eroja gt5:een? Itse en lyhyellä testillä huomannut mitään isompia, ruudunpäivitys tökkii vähän mutta muuten samaa gt5:n kanssa.

Olihan nuot Leafin ja 370Z:n alustat paljon elävämmät verrattuna GT5:een. Academy-tehtävissä ajettava tuunattu 370 on jo vähän jäykempi, mutta kyllä siinäkin eron tuntee verrattuna vitoseen, ehkä kuitenkin enempi úusien renkaiden takia.
Itselleni demon ruudunpäivitys oli täysi shokki, kun bottien ohi pujotteli. :eek: Ei kuulkaa tulla näkemään demossa nähdyn Autumn Ringin loistoa kutosessa, mikäli pelintekijä haluaa säilyttää pehmeän ruudunpäivityksen.
Hirvittävästi on hiottavaa GT6:een..
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Aika selkeäkin ero on. Kuten aikaisemmin sanoinkin niin GT5:n ajomalli oli sellainen, joka sai pelaamisen lopulta lopettamaan hyvin lyhyeen. Tätä jakaa pelata. Mutkiin kun menee niin se vauhti joka itsestä tuntuu aidolta, myös auto pysyy radassa sillä vauhdilla. Vitosessa puski vain suoraan eikä pito tullut takaisin oikein mitenkään. Kaiken kaikkiaan tuntuma rattiin on täysin erilainen myös sivuluisussa mentäessä.

Pädillä saattaa suht samaa olla, mutta G27:lla kuppipenkissä istuessa eron kyllä huomasi ekasta mutkasta alkaen.
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Digital Foundryn vertailun perusteella tässä GT Academy 2013:ssa (eli GT6:n demossa) on oikeasti ihan silminnähtäviä eroja verrattuna Gran Turismo 5:een. Resoluutio on nostettu (1280x1080 -> 1440x1080), reunanpehmennystekniikka vaihdettu (Quincunx -> MLAA), varjostuksia parannettu (ei enää läheskään niin paljon todella sahalaitaisia varjoja), valaistusta muutettu entistä dynaamisemmaksi, ja vsync on otettu käyttöön. Tuo viimeksi mainittu tekee juurikin sen, että ruudunpäivitysnopeus nykii paikoitellen. GT5:ssä samassa kohtaa ruudulle olisi tullut ikävää repeilyä, mutta 60 ruutukuvan sekuntinopeus olisi säilynyt paremmin.

In GT5, resolution is pegged at 1280x1080 (a 50 per cent resolution increase over standard 720p), with the implementation of quincunx anti-aliasing - a form of multi-sampling that provides improved edge-smoothing at the expense of blur.

Based on what we're seeing in the GT6 demo, resolution gets an impressive boost - up 12.5 per cent to 1440x1080 - but multi-sampling is gone, eschewed in favour of post-process MLAA. In effect, Polyphony is reallocating resources - moving anti-aliasing over to the Cell's SPUs, and giving the RSX graphics chip room to breathe, allowing for the increased definition in the core imagery plus the implementation of other new rendering features.

Toisaalta myös "heikennyksiäkin" on tehty ainakin tähän demoon, eli katsojia ei ole radoilla lainkaan, ja autojakin on kisoissa vain korkeintaan kuusi. Nämä molemmat seikat toki voivat vielä muuttua pelin lopulliseen versioon - ja varsin todennäköisesti muuttuvatkin.

While the car counts and lack of spectators haven't been confirmed for the final game - they could simply be artistic choices specifically chosen for the events of the demo - the fact these elements have been changed while performance has slipped is still telling. The most obvious downgrade - in the demo code at least - is that there are now only six cars in each race (compared to 16 in GT5) and the spectators have been removed entirely, leaving the some of the trackside scenery feeling a bit more sparse.

Kannattaa lukea vertailu kokonaisuudessaan ja katsoa siinä olevat kuvat ja videot. Todella kiinnostavaa kamaa ja hienoja vertailukuvia.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Aika jännä että kärkimiehet vetää GT Academyssä sivuluisussa lähes kaikki kurvit ja oikeen heittää autoa Silverstonen kurvi yhdistelmissä. Törkeen kovia aikoja heittävät tiskiin, taitavaa menoa tolla tyylillä. Tuli vaan yllätyksenä toi sivuluisussa radalla ajo.

Toivottavasti saavat peliin tehtyä niin, että tollasella sivuluisussa asfaltilla ajamisessa ei pitkälle pötkitä kisassa, kun renkaat kuluu alta. Oikeita simuja en oo pelannu vuosiin, mutta aikoinaan 2000 luvun alussa enemmänkin LFS:ää tuli tahkottua, niin siinä jo takarenkaat sai turhalla sutimisella liian korkeeseen lämpötilaan hetkessä, jolloin mentiin jo yli sen optimaalisen renkaan toiminta ikkunan.

Kun näitä huippu simuja on ollut PC:llä jo vuosia, niin mikä siinä on niin vaikeaa saada se ajotuntuma yms. renkaiden lämpötilat, kuluminen, lukkojarrutuksien tekemät tasaset kohdat renkaisiin, siirrettyä Pleikalle, vai eikö vaan tahdota? Tosin huomautuksena etten oo aikoihin PC:llä auto simuja ajanut, mutta näin muistelen että aika iso ero ollu tuntumassa PC simut vs. Gran Turismo. Mitä sanoo asiasta enemmän tietävät?
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Itsekin pitkään mietinyt mikä siinä on perimäinen syy. Liekkö koneen tehot?
Kai se pitää saada optimoitua peli padille ja rateille tjms. :confused:
Toivon hartaasti että tekniset kämmit saadaan hiottua, pidin kyllä (jostain syystä) tästä "demosta" vikoineenkin.

Ostoon menee näillä näppylöillä.
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Alkaa taas pikkuhiljaa löytymään tuntuma ratilla ajeluun ja vauhti kasvaa, hitaasti mutta varmasti.

Toivon todella, ettei tuo tämänhetkinen rengasmalli ole vielä se uusi, jota oli aiemmin mainostettu. Hitaassa vauhdissa renkaat tuntuu aika lailla täsmälleen samalta kuin GT5ssä... ja "driftaaminen" on edelleen nopea etenemistapa. Suuri pettymys, jos yhteistyö Yokohaman kanssa ei ole tuonut parempaa mallia.


Goodwoodin "Vauhtifestareilla" 11.-14. päivä tätä kuuta on GT6 vahvasti edustettuna. Saapa nähdä, miten hiottu versio demosta on tuolla esillä..
Linkki uutiseen viralliselle sivustolle:
Gran Turismo®6 Demo Set to Star at 2013 Goodwood Festival of Speed - NEWS - gran-turismo.com


Veikkaan, että tuo on sama demo.
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Polyphony on tunnettu siitä, että luovat erilaisia demoja. Itselläni on BMWlle tehty demo jossa ajellaan pikkubemulla pitkin Nyrreä. Tämä siis GT4llä. Myöskin on nähty vain jenkkirasseilla oleva GT4 demo (ajeltiin nevernyrkissä), jne.

Demon luominen on suhteellisen helppoa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6 [Hype]

Toivoisin Gran Turismo 6:een paremmat filtterit aulan hakemiseen. Esimerkiksi voisi hakea nimestä tietyn termin tai lajitella huoneet pelaajamäärän mukaan. Näitä ei tietääkseeni ole ollut Gran Turismo 5:ssä. Olisikohan myös kuskin maine systeemi hyvä? Esimerkiksi jos törmäilet muihin pelaajiin tai kiilailet niin saisit esimerkiksi huonoa mainetta ja sitten puhtaammilla suorituksilla saat hyvää mainetta ja sitten vaaka kallistuisi siihen suuntaan kumpaa olet tehnyt enemmän. Tosin todella vaikea toteuttaa esimerkiksi NASCARissa jos joku aiheuttaa kolarin ja yrität väistää 320 km/h vauhdissa ovaalin kohdalla peli voi tällöin myös tulkita että törmäät johonkin pelaajaan tahaltesi.

Toinen uudistus jonka haluaisin olisi että tekoälykuskien tekoälyä parannettaisiin ottamaan huomioon pelaajan tekemiset. Nykyisin esimerkiksi kun menee mutkaan ja alkaa jarruttaa niin tekoäly tuntuu ajavan vain perään.

Yleisöä ehkä voisi saada vielä asteen elävämmäksi nytkin meno on suhteellisen hyvää.

Niin ja tietenkin valikkoja voisi hieman sulavemmiksi pistää ettei tarvitsisi odotella niin kauaa.

Oliko tuo Gran Turismo 5 speciaali versiossa tullut Apex kirja hyvä?
 
Ylös Bottom