Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Ja on hyvä muistaa, ettei Forzakaan ole siirtynyt avoimen maailman autopeliksi. Forzasta haarautunut Horizon -sarja on avoimen maailman autopeli, kun taas Forza Motorsport on edelleen tuttua suljetun radan kisaamista.
Kun tuo (överiksi vedetty) PS3-vertaus kerran mainittiin, niin muistin virkistämiseksi voi katsoa vertailuvideon Deep Forest -radasta Gran Turismo 6:ssa. Videon loppupuolella sitten ihan side-by-side-vertailua GT7:n kanssa. Onhan tuossa nyt "pikkaisen" eroa sentään.
Aika juonekkaasti hiipien on tämänkin pelin julkaisu lähestynyt. Entisaikoina sitä huomasi odottavansa uutta Gran Turismoa hyvinkin innokkaasti, mutta nyt ollaan tilanteessa, että julkaisu on jo kolmen kuukauden päässä ilman, että tässä olisi sen enempää osannut peliä odotella tai hypetellä. Toisaalta nyt, kun asiaa ajattelee, niin hiljalleen pieni hype alkaa nousta. Pääsee keväällä taas keräilemään autoja ja kisailemaan ikonisilla radoilla.
Noista videoista tuli mieleen, että olisi varsin kiva pieni yksityiskohta, jos saisivat nuo mittariston mittarit in car-kuvakulmassa toimimaan realistisesti ja reaaliajassa. Kiva pieni realistinen yksityiskohta, jos esim. nuo jäähdytysnesteiden lämpötilat ja polttoainemittarit toimisivat in car-kuvakulmassa realistisesti noissa wanhoissa analogimittaristoissakin.
A pamphlet given away at a Japanese retail store has revealed more details about the upcoming racer, Gran Turismo 7, in…
www.eurogamer.net
Internetin perusteella GT Sportissa on 60 track layoutia kaikkien päivitysten jälkeen, joten GT 7 sisältäisi muutaman radan enemmän (over 90 track layouts).
Sais tursimoki mun puolesta siirtyä forzan tapaan open road tyylisee meininkii, meinaan semmoset on mun mielestä paljon hauskempia ajopelejä ku ajaa jotain ravirataa ja nukahtaa rattiin, jos ois xbox nii mielummin pelaisin sitä joka on hieman ehkä arcademaisempi mut open road raviratojen sijaan,
Vähän eri genren peleistä kyse, arcade-rälläilyt on erikseen ja GT:n kaltaiset simulaattorit erikseen. Sitä paitsi avoimen maailman kaahailupelin kuningas on edelleen Burnout Paradise
Vähän eri genren peleistä kyse, arcade-rälläilyt on erikseen ja GT:n kaltaiset simulaattorit erikseen. Sitä paitsi avoimen maailman kaahailupelin kuningas on edelleen Burnout Paradise
GT ei toki mikään Mario Kart arcade ole, mutta on se ihan julmetun kaukana silti simulaattorista eikä sitä kyllä tulisi sellaisena kutsua, vaikka itse sloganissaan toki näin puhuvatkin. Ennemminkin siitä välistä tälläinen hyvin lavea termi kuin simcade.
GT ei toki mikään Mario Kart arcade ole, mutta on se ihan julmetun kaukana silti simulaattorista eikä sitä kyllä tulisi sellaisena kutsua, vaikka itse sloganissaan toki näin puhuvatkin. Ennemminkin siitä välistä tälläinen hyvin lavea termi kuin simcade.
Meinasin vastata samoin, mutta ajattelin että ei tämä ikuisuusvääntö mihinkään sillä muutu. Eihän se mikään simulaattori ole, mutta ei ole tarviskaan. Itselleni näin pädipelaajana nykyisenkaltaisen GT:n tai Forzan ajomalli on hyvin lähellä optimaalista rata-ajopelikokemusta, oli se sitten arcadea tai simcadea. Eikä sillä alagenren nimellä nyt ole minusta mitään väliä muutenkaan, pääasia että (yksin)peli on hyvä.
GT5 ja GT6 tuli ajettua aikanaan ratilla, mutta se muuttui varsinkin onlinessa niin vakavamieliseksi vääntämiseksi että kiinnostus lopulta lakkasi. GT Sportin suuntaan en pitkään aikaan edes vilkaissut, kun ei siinä julkaisussa ollut vielä juuri muuta kuin moninpeli. Nyt vasta aivan viime aikoina olen Sportillekin antanut mahdollisuuden, ja olen saanut yllättyä positiivisesti yksinpelisisällön määrästä. Oikein mukava peli pelata pädillä, ja kampanjamoodi muistuttaa kuin muistuttaakin klassista Gran Turismoa. Toivottavasti GT7 julkaistaisiin hivenen valmiimpana pelinä kuin Sport, sillä juuri tuo puolivalmiin pelin maine oli tarpeettoman pitkään pitänyt ainakin minut kaukana sinänsä laadukkaasta ajopelistä. Tästä syystä mitään ennakkotilauksia en lähde seiskankaan kohdalla tekemään, vaan odottelen rauhassa että peli valmistuu ensin.
Ite oon jo tilannut PS5 25 Anniversary Editionin. Saa autoja ja rahaa heti aloituksessa ja erikoisversio niin kiinnostaa näin GT fanina. Tästä tulee samalla mun kallein koskaan ostama peli kun maksaa satasen. Mission challenget on varmasti kiinnostavia. Mitenkähän on toteutettu ''music rally''? Mielenkiinnolla odotetaan.
Joo ei missään nimessä ja tämä ”vääntö” ymmärretään aina väärin. Itsehän olen nimenomaan simcaden suurin ystävä, enkä edes ratti aikoina jaksanut ihan kauheasti todellisia simuja pelata. Kyllä nämä GT tasoiset eniten sitä nautintoa tarjoaa. Autot käyttäytyy kuin autot, mutta ei vedetä överiksi sitä simua.
GT ajotuntuma on pädillä oikeinkin hyvä ja niitä on kiva ajella.
Ei GT sarjassa ole kuin kaksi vikaa, jotka ei valitettavasti 99,99% varmuudella koe muutosta.
1: renkaiden naurettava vinkuminen
2: Tekoäly. Se on aina täysin jonossa ajava pujottelukeppi. Lähdet vikasta ruudusta ja yrität ajaa nopeutta x, jotta olet maalissa ekana. Tekoälyllä ei ole muuta virkaa siellä kuin olla vaikeuttamassa ajan saavuttamista. Ne ei oikeasti aja kilpaa pelaajan kanssa ollenkaan.
Itse ajomalliltaan juurikin pädillä, mutta myös ratilla nuo on oikeinkin hyviä pelejä ja toivottavasti tuon pitääkin tolla tasolla, eikä lähde viemään yhtään simumaisempaan suuntaan.
Itse ajomalliltaan juurikin pädillä, mutta myös ratilla nuo on oikeinkin hyviä pelejä ja toivottavasti tuon pitääkin tolla tasolla, eikä lähde viemään yhtään simumaisempaan suuntaan.
Tuskin lähdetään viemään kauheasti simumaisempaan suuntaan, koska silloin menetetään padikuskit. Tietysti ajoavuilla ynnä muilla saa sitä ajotuntumaa tiettyyn pisteeseen asti muutettua, mutta kerrankin kun käy ajamassa jotakin PC:n autosimua, niin muistaa taas että ainiin näinhän se olikin.
Ehkä sanon tämän gt fanilasit silmillä, mutta mua ei ainakaan kiinnosta alkaa säätämään tuhatta eri asetusta että saisin mahdollisimman aidon kokemuksen. Pelaan ohjaimella mieluummin kuin ratilla. Esim assetto corsaan loppui mielenkiinto kesken ja siirryin takaisin gt ja grid esim.
En sano etteikö simut olisi hienoja ja upeita pelejä. En vaan jaksa alkaa säätelemään jokaista pyörää erikseen kymmenellä eri asetuksella vaan haluan pelata.
Ehkä sanon tämän gt fanilasit silmillä, mutta mua ei ainakaan kiinnosta alkaa säätämään tuhatta eri asetusta että saisin mahdollisimman aidon kokemuksen. Pelaan ohjaimella mieluummin kuin ratilla. Esim assetto corsaan loppui mielenkiinto kesken ja siirryin takaisin gt ja grid esim.
En sano etteikö simut olisi hienoja ja upeita pelejä. En vaan jaksa alkaa säätelemään jokaista pyörää erikseen kymmenellä eri asetuksella vaan haluan pelata.
Eihän tuota tarvitse sanoa GT fanilasit silmillä, vaan ymmärrät itse millaisista autopeleistä tykkäät. Tykkäät ajaa padilla ja tykkäät helpommin lähestyttävästä. Ei kai siinä mitään. Niin tykkää moni muukin, mutta se ei tee Gran Turismosta simulaattoria. Siitähän tässä oli puhe.
Tykkään minäkin välillä napata vain padin käteen ja ajaa Forza Horizonissa auringonlaskuun, mutta tykkään myös RaceRoomin, Assetto Corsan, rFactorin ja Automobilistan kaltaisista simulaattoreista. Jokaiselle jotakin. Parempihan se niin on. Sellainen väärinkäsitys on vielä pakko korjata, että eipä monissakaan näissä simulaattoreissa ole mikään pakko säätää. Esim. RaceRoomissa osassa dailykisoja ajetaan fixed setupilla, joten ei muuta kuin radalle ja ajamaan.
Ei ole mitään kiveen hakattua autobushido-säännöstöä, joka määrittäisi, miten autoilun simulaatio muuttuu oikeanlaiseksi simulaattoriksi.
Gran Turismoa voi ilman muuta rohkeasti kutsua simulaattoriksi. Se simuloi hienosti monia asioita. Itse ajamista ehkä vähemmillä muuttujilla kuin ne jotkin pc-autopelit.
Vielä kerran:
Gran Turismoa voi ilman muuta rohkeasti kutsua simulaattoriksi.
Jokainen tulkitsee tietysti asian miten parhaaksi kokee. Mutta niin kauan, kuin peli ei edes yritä mallintaa ja hyödyntää tiettyjä asioita, se ei mun silmissä muutu simulaattoriksi vain sillä, että se auto käyttäytyy pääpiirteittäin kuten auto.
Ei varsinkaan enää 2010-2020 luvulla, kun niitä ”oikeita” simulaattoreita alkaa olemaan niin älytön määrä, jolloin lähes jokainen ymmärtää että konsolin yksinoikeuspeli mitä pelataan 99%:sti pädillä, ei kuulu tuohon kategoriaan. Tässä on tärkeämpää viihde, grafiikka ja se että se myy konsoleita. Konsolipuolen simuista en usko että esimerksiksi Accetto Corsa myi montaa konsolia..
Se mitä minä en aivan ymmärrä, on että miksi Gran Turismoa tai muita samantyylisiä ajopelejä olisi jokin erityinen tarve kutsua simulaattoriksi? Realistisempia rata-ajopelejä on konsoleillekin tarjolla, mutta ainakin itse pidän enemmän GT:n tarjoamasta hieman vähemmän vaativasta ajomallista. En tiedä muista, mutta minulle on aina riittänyt että nautin pelistä sillä ohjaustavalla jonka olen parhaaksi katsonut, oli se nyt sitten simulaatiota tai ei. GT:tä on ollut aivan mukava pelata pädillä, vaikka tekoäly saisikin kyllä muistuttaa radalla jotain muuta kuin liikkuvia pujottelukeppejä.
Ehkä kyse on siitä, miten peli itse itseään tituleeraa, jolloin Gran Turismo on simulaattori. Itse pelaan juuri nyt simulaatiota nimeltä Assassin's Creed.
Vaikken olekaan tänä päivänä mitenkään Gran Turismon kaltaisten pelien ystävä niin alkuperäisellä Gran Turismolla on aina paikka sydämessä yhtenä harvoista peleistä joista isäukonkin sai aikanaan kiinnostumaan vaikkei muuten pelaaminen kiinnostanutkaan häntä pätkääkään.
Se mitä minä en aivan ymmärrä, on että miksi Gran Turismoa tai muita samantyylisiä ajopelejä olisi jokin erityinen tarve kutsua simulaattoriksi? Realistisempia rata-ajopelejä on konsoleillekin tarjolla, mutta ainakin itse pidän enemmän GT:n tarjoamasta hieman vähemmän vaativasta ajomallista. En tiedä muista, mutta minulle on aina riittänyt että nautin pelistä sillä ohjaustavalla jonka olen parhaaksi katsonut, oli se nyt sitten simulaatiota tai ei. GT:tä on ollut aivan mukava pelata pädillä, vaikka tekoäly saisikin kyllä muistuttaa radalla jotain muuta kuin liikkuvia pujottelukeppejä.
Ehkä kyse on siitä, miten peli itse itseään tituleeraa, jolloin Gran Turismo on simulaattori. Itse pelaan juuri nyt simulaatiota nimeltä Assassin's Creed. Näytä liitetiedosto 7914
Voi kutsua jos niin haluaa. Väärä termi se siltin on, kun se ei ole simulaattori.
väittäväthän ne Farming Simulatoria simulaattoriksi, vaikka siinä ei ole edes auttavasti mitään simulaattorimaista.