Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Oonko mä vaan aivan paska kuski vai onko online time trialien taso koventunut.
Pelasin noita muutaman silloin kun vr päivitys tuli ja pääsin pronssille muutaman kierroksen jälkeen ja nämä oli ihan kiva tapa saada se 250.000cr.
Nykyistä autopolis rataa formulalla jouduin ajamaan vaatimattomat 25 kierrosta jotta pääsin siihen pronssi aikaan. Eikä se edellinen grand valley paljon sen helpommin tullut ja täyspitkää nyrreä en edes yritä.
 
Mulle ainakin se riippuu nii autosta ja radasta, mut yleensä pääsen hopeatasolle ilman sen suurempia hinkutuksia, pronssi nyt tulee helposti. Sit harvoin saa kultaa, oonko jotain 5 kertaa yhteensä saanut. Mut tosiaan nii riippuu autosta ja radasta et tuntuu et joskus tulee hopea aika yrittämättä sen suurempia yrityksiä sit joskus pitää hinkuttaa kymmeniä kierroksia.
 
Pari kuukautta vasta peli ollut, niin en osaa sanoa kyllä onko vaikeutunut. Kultaa on kuitenkin tullut melkien kaikista time trialeista jos jaksaa hinkuttaa (3-4h yleensä).

Tuo viimeisen Grand Valley meni pikkaisen överiksi ja saatoinpa hinkuttaa sitä sellaiset 15-20h varmaan. Pääsin maailmanlistalla sijalle 511 toki jo :D
 
Semmonen vinkki vielä, joka ainakin mua on auttanut saamaan vähintään niitä hopea aikoja nii lataa ghostin avuksi. Niistä on ainakin mulle ollut apua ja auttaa vähän saamaan sitä ajolinjaa kun että omiinpäin siinä yrittäisin, ellei sit kyseessä oo rata jonka tuntee.

Muuten vaikee sanoo onko ne nyt vaikeempia kun ennen, yhtä lailla niissä saa yrittää nyt kun tyylii julkkaris.
 
Huhhuh nyt vihdoin, n. vuoden grindaamisen jälkeen on rahat kaikkiin pelin autoihin. Kaikkiaan tienattu yli 400miljoonaa. Puuttuu enää kolme autoa, 20 miljoonan mersu ja alfa romeo, sekä lambo veneno kutsuauto, jota ei taida ikinä tulla. Tilillä nyt 44miljoonaa, että heti kun autot tulevat legend kauppaan niin ne voi poimia kokoelmaan.
Ihan pelkkää ajamista meni 280 tuntia, pleikkari väittää kokonaistunneiks 500. Kilometrejä ajettu nyt 58384km.
Puolen tunnin, 825k kisoja sai grindata satoja kertoja, että sai rahat kaikkiin autoihin. Peli kokolailla taputeltu, platina saatu, pari yksittäistä kisaa vielä ajamatta. Sitten odotellaan päivityksiä ja uutta ajattavaa. Olihan tää ihan järjetön savotta mutta tulipahan tehtyä :p
En oikeasti voi ymmärtää niitä, jotka tyyliin puolessa vuodessa keräsi kaikki autot. Siinä on pitäny pelata ihan kirjaimellisesti kaikki päivät kellon ympäri että se on edes mahdollista. Itellä meni n. vuosi ja minäkin pelaan paljon.
 
Viimeksi muokattu:
No mä sain joskus viimevuoden syksyllä kaikki ja sitä ferrari kutsua ei ole näkynyt sitten muuten kertaakaan. Mut joo kyl mä ajoinki päivittäin kesäkuusta asti ja hullua grindiä. Rahaa on nyt joku 40 millii ja sil saa pärjätä loppuelämän.
 
Saisi tulla joku kestävyyskisa Nyrrelle (joku 1-4h olisi sopiva). Olisi kiva ajaa, mutta on sitä myös kiva katsoa. Virallinen 24h kisan lähetys löytyy mm. YouTubesta, 17h jäljellä. Gran Turismo on muuten iso sponsori tuossa kisassa.

No päivitystä jokatapauksessa tulossa ensi viikolla peliin. Ainakin kolme vanhempaa autoa siinä mukana, saa nähdä mitä muuta sisältää.
 
Tuntuuko siltä, että sadekelillä slikseillä ajaessa luisuminen ja auton käyttäytyminen on vedetty Gran Turismossa överiksi? Katsopa mitä tapahtui, kun sade yllätti tämän vuoden FIA WEC -sarjan (FIA World Endurance Championship) 24 Hours of Le Mans -kilpailussa ja autoissa kuivan kelin rankaat.
 
JEEE! Kuukausien kyttäämisen jälkeen äsken napsahti vihdoin Lamborghini Venenon osto-oikeus! Nyt autoja 469/471. Nyt kytätä vielä legend kaupasta 20milj. mersu ja alfa romeo.
 
Serverit alhaalla? Ensimmäistä kertaa ikinä itselle koskaan, oli peli mikä tahansa, että jos nyt olisi ollut aikaa vähän grindata yksinpeliä. Niin eipä onnistu. Voi tana tätä allways online aikaa..
 
Voi elämän kevät. vieläkö joku jaksaa tätä tekelettä hinkata, iteltä menny ajat sitten kiinostus. en paljoo ees pelannu. kahvikuppi ura johinkin 21 tehtävään, vähä netti kisoja. Turhaan taas pleikkari kerää polyä käyttämättömänä, eka malliset vr lasitkin myin pois jo talvella. Pah
 
Pleikkarin mukaan olen yli 500 tuntia tätä pelannut. Tämä peli on itselle kaikkien aikojen kallein peli (104€) ja tuntimäärällisesti eniten pelattu, jää GTA 5 taakse. Tulis vaan jo päivitystä ja lisää pelattavaa. Kyllä tätä jaksaa edelleen.
 
Pleikkarin mukaan olen yli 500 tuntia tätä pelannut. Tämä peli on itselle kaikkien aikojen kallein peli (104€) ja tuntimäärällisesti eniten pelattu, jää GTA 5 taakse. Tulis vaan jo päivitystä ja lisää pelattavaa. Kyllä tätä jaksaa edelleen.
Juu, ei kyllä jaksa tätä edelleen. Pelissä on toki paljon hyvää, mutta kyllä itselläni loppui pelaaminen kuin seinään, kun tuo Café-kampanja loppui. Pelistä loppui ainakin omalle kohdalleni mielenkiintoinen sisältö tuossa vaiheessa. Varmaan johtuu siitäkin, että en ole nykyään lainkaan keräilijätyyppi, en IRL enkä myöskään peleissä. Joten ei jaksa oikeasti motivoida juuri ollenkaan joku autojen keräily, jos sen ympäriltä puuttuu todellinen runko ja tavoitteellinen kampanjanomainen tekeminen.

Vähän samaan tapaan taitaa mennä uusin Diablo taas kerran minulla, kun tarinakampanja on pelattu läpi. Tuo endgame-pelaaminen kun on tylsää ja turhauttavaa sälän suorittamista grindaten ja samoja juttuja toistaen. Ei jaksa vaan kiinnostaa ollenkaan sellainen pelaaminen.

No, Diabloon on tulossa sentään tarinalisäreiden muodossa uutta sisältöä, ja samaahan on tehty GT7:n kilpailijan, eli Forza Horizonin toimesta jo aiemminkin, ja tehdään edelleenkin. Samankaltaista lisäsisältöä GT7:nkin tarvitsisi. Tai ainakin minä sitä siihen tarvitsisin, jotta jaksaisin sitä vielä pelata.
 
No mä en tiedä miten muut autopelejä pelaa, mut mä en niistä ainakaan odota mitään tarinaa tai sen kummempaa uramodia. Se on auto peli, siinä ajetaan autoja. Ei sitä pelata autokeräily mielessä, se on vaan semmonen sivupuuha että kiva ihan vaan testata eri autoja ja miksei samalla kerätä eikä niitä nyt tarvitse kaikkia vaan suurin osa ostaa vaan itselleen ne mielenkiintoisemmat, joillaki sit lähteny se homma lapasesta että pitäs saada kaikki. Mutta se pääasiallinen nautinto on ihan itse ajaminen ja omien tai muiden aikojen parantaminen, välillä voi mennä koko iltaa kaverin kanssa nürreä ajaessa.

Välillä vähän onlinea jne, testata ja duunata autoja.

Mut jos ei se ajaminen autopelissä huvita niin en tiedä mitä siinä sit pitäis olla että se olisi jotenkin niin paljon hauskempaa?
 
Mut jos ei se ajaminen autopelissä huvita niin en tiedä mitä siinä sit pitäis olla että se olisi jotenkin niin paljon hauskempaa?

No vaikka kisoja joita ajaa. Siinä se pelin isoin puute on.
Uusia autoja tulee muutama melkein joka kuukausi, mutta ei uusia kisoja tai jos niitä tulee niin sitten niitäkin tulee joku 3kpl vaikka ne vois heti tänään kopsata kaikki samat kisat ja liigat mitä oli gt sportissa.
Ja ei. Ne custom kisat ei ole edelleenkään mikään vastaus tähän kritiikkiin.

Esim uusia championship kisoja ei ole tullut ensimmäistäkään julkaisun jälkeen ja nykyisistä varmaan yli puolet on sellaisia joissa ajetaan yks rata molempiin suuntiin. On se kyllä huikea mestaruus sarja todellakin.
 
Voi elämän kevät. vieläkö joku jaksaa tätä tekelettä hinkata, iteltä menny ajat sitten kiinostus. en paljoo ees pelannu. kahvikuppi ura johinkin 21 tehtävään, vähä netti kisoja. Turhaan taas pleikkari kerää polyä käyttämättömänä, eka malliset vr lasitkin myin pois jo talvella. Pah
Nähdään taas puolen vuoden päästä
 
No mä en tiedä miten muut autopelejä pelaa, mut mä en niistä ainakaan odota mitään tarinaa tai sen kummempaa uramodia. Se on auto peli, siinä ajetaan autoja. Ei sitä pelata autokeräily mielessä, se on vaan semmonen sivupuuha että kiva ihan vaan testata eri autoja ja miksei samalla kerätä eikä niitä nyt tarvitse kaikkia vaan suurin osa ostaa vaan itselleen ne mielenkiintoisemmat, joillaki sit lähteny se homma lapasesta että pitäs saada kaikki. Mutta se pääasiallinen nautinto on ihan itse ajaminen ja omien tai muiden aikojen parantaminen, välillä voi mennä koko iltaa kaverin kanssa nürreä ajaessa.

Välillä vähän onlinea jne, testata ja duunata autoja.

Mut jos ei se ajaminen autopelissä huvita niin en tiedä mitä siinä sit pitäis olla että se olisi jotenkin niin paljon hauskempaa?
Juu ei tosiaan kiinnosta saman sisällön ajaminen uudelleen ja uudelleen, tai ylipäätään se pelkkä ajaminen itsessään. Vähän samaan tapaan ei kiinnosta räiskintäpeleissä se pelkkä räiskiminen itsessään, jos ei ole mielenkiintoista sisältöä ja yleensä tarinaakin riittävästi. Ja samaa pätee vaikkapa soulsborne-tyyppisiin taistelupainotteisiin seikkailuihin, että ei se taistelu itsessään riitä syyksi jatkaa noiden pelien pelaamista jopa satoja tunteja. Kyllä se tärkein juttu on se laaja sisältö, jossa riittää nähtävää ja koettavaa. Se erinomaisesti toimiva taistelu on toki hieno kirsikka kakun päälle, mutta yksinään se ei ainakaan itselleni kantaisi yhtään mihinkään.
 
Juu ei tosiaan kiinnosta saman sisällön ajaminen uudelleen ja uudelleen, tai ylipäätään se pelkkä ajaminen itsessään. Vähän samaan tapaan ei kiinnosta räiskintäpeleissä se pelkkä räiskiminen itsessään, jos ei ole mielenkiintoista sisältöä ja yleensä tarinaakin riittävästi. Ja samaa pätee vaikkapa soulsborne-tyyppisiin taistelupainotteisiin seikkailuihin, että ei se taistelu itsessään riitä syyksi jatkaa noiden pelien pelaamista jopa satoja tunteja. Kyllä se tärkein juttu on se laaja sisältö, jossa riittää nähtävää ja koettavaa. Se erinomaisesti toimiva taistelu on toki hieno kirsikka kakun päälle, mutta yksinään se ei ainakaan itselleni kantaisi yhtään mihinkään.
Ymmärrän Remeded:n ja sun pointin. Tässä ehkä enemmänkin nostaa päätään se miten autopeli ystävä onkaan. Jos ei kiinnosta kuin "tarina"mode peli ei ehkä jaksa cafen jälkeen kiinnostaa. Turismossa taas on niin paljon autopelienystäville annettavaa ja jokaisella autolla on oma ajettavuus sekä säätömahdollisuus että ymmärrän miksi heille se cafe/tarina mode ei merkitse juuri mitään. Ajettavuus ja pienet yksityiskohdat on joillekin se juttu ja toisille suorittaminen. Itse tosin kuulun noihin suorittajiin mutta vielä ei ole alkanut peli tökkiä.
 
Gran Turismon hienous on se, kuinka hienosti peli(sarja) keskittyy autoiluun ja sen historiaan kokonaisuudessaan. Kaikista pelissä olevista autoista löytyy historiatietoa noin esimerkiksi, jota on kiinnostavaa lukea, kun kokoelmaan päätyy uusi menopeli. Autot eroavat toisistaan myös hyvin paljon, kokemus on samalla radalla aivan erilainen kahdella eri autolla. Riittää, että ajaa samaa rataa kahdella samaan autoluokkaan kuuluvalla autolla, joista toinen on nelivetoinen ja toinen takavetoinen ja kokemus on ihan erilainen.

Gran Turismo 7:ssa on paljon, todella paljon muutakin, kuin pelkkä cafe-kampanja. Jos on pelin hylännyt cafen 'läpäisyn' jälkeen(sinnekin on tullut päivityksissä lisää sisältöä!), niin on hylännyt pelin pelkän pintaraapaisun jälkeen ja jäänyt paljosta mielenkiintoisesta paitsi. Gran Turismossa nimenomaan on paljon muutakin, kuin se pelkkä ajelu. Se on enemmänkin matka autoilun satavuotiseen historiaan sillä tavalla, että 'jokaista' historiallista autoa pääsee ihan itse kokeilemaan varsin simulaatiomaisissa oloissa. Siinä sivussa voi vaikka ajaa verkossa muutaman kisan toisia vastaan, tai vaikka kilpailla aika-ajohaasteissa muiden aikoja vastaan, joita on koko ajan tarjolla kaksi erilaista.

Itse ostin tänään legendary dealershipista 'heräteostoksena' Porschen 962C Le Mans-kilpurin 1,5 miljoonalla. Tuo Le Mans on kiinnostanut viime aikoina vähän enemmänkin, kun telkkarista katselin joku aika sitten 60-luvun jälkipuolikkaalle sijoittuneen elokuvan kyseisestä radasta ja kisasta, jonka ohessa keskityttiin kertomaan, kuinka Ford tuli mukaan kilpa-ajoihin GT-mallillaan ja onnistui suistamaan Ferrarin itsevaltiaan asemasta. Pelin puolella on ollut ihan mielenkiintoista sitten vähän perehtyä lisää noihin rata-autoihin, vaikka yleensä tuo autoluokka ei kauheasti olekaan niin kiinnostanut. Tuota Porschea en vielä ehtinyt radalle viedä, kun tänään piti uutta aika-ajohaastetta ajella, mutta sen takia loppuviikko tässä jo kutkuttaakin, kun pääsee tuota Porschea sitten kokeilemaan, kun on vähän enemmän taas aikaa paneutua peliin.

Autopeleissä yleensä 'ajetaan sitä samaa sisältöä uudestaan ja uudestaan', koska autopeleistä kuitenkin löytyy niitä ratoja se tietty määrä ja niillä sitten kisaillaan. Jos samojen ratojen ajaminen ja itsensä niissä kehittäminen, kierrosaikojen ja sijoitusten parantaminen, ei kiinnosta, niin sitten lienee päätynyt väärän peligenren pariin.
 
Gran Turismon hienous on se, kuinka hienosti peli(sarja) keskittyy autoiluun ja sen historiaan kokonaisuudessaan. Kaikista pelissä olevista autoista löytyy historiatietoa noin esimerkiksi, jota on kiinnostavaa lukea, kun kokoelmaan päätyy uusi menopeli. Autot eroavat toisistaan myös hyvin paljon, kokemus on samalla radalla aivan erilainen kahdella eri autolla. Riittää, että ajaa samaa rataa kahdella samaan autoluokkaan kuuluvalla autolla, joista toinen on nelivetoinen ja toinen takavetoinen ja kokemus on ihan erilainen.

Gran Turismo 7:ssa on paljon, todella paljon muutakin, kuin pelkkä cafe-kampanja. Jos on pelin hylännyt cafen 'läpäisyn' jälkeen(sinnekin on tullut päivityksissä lisää sisältöä!), niin on hylännyt pelin pelkän pintaraapaisun jälkeen ja jäänyt paljosta mielenkiintoisesta paitsi. Gran Turismossa nimenomaan on paljon muutakin, kuin se pelkkä ajelu. Se on enemmänkin matka autoilun satavuotiseen historiaan sillä tavalla, että 'jokaista' historiallista autoa pääsee ihan itse kokeilemaan varsin simulaatiomaisissa oloissa. Siinä sivussa voi vaikka ajaa verkossa muutaman kisan toisia vastaan, tai vaikka kilpailla aika-ajohaasteissa muiden aikoja vastaan, joita on koko ajan tarjolla kaksi erilaista.

Itse ostin tänään legendary dealershipista 'heräteostoksena' Porschen 962C Le Mans-kilpurin 1,5 miljoonalla. Tuo Le Mans on kiinnostanut viime aikoina vähän enemmänkin, kun telkkarista katselin joku aika sitten 60-luvun jälkipuolikkaalle sijoittuneen elokuvan kyseisestä radasta ja kisasta, jonka ohessa keskityttiin kertomaan, kuinka Ford tuli mukaan kilpa-ajoihin GT-mallillaan ja onnistui suistamaan Ferrarin itsevaltiaan asemasta. Pelin puolella on ollut ihan mielenkiintoista sitten vähän perehtyä lisää noihin rata-autoihin, vaikka yleensä tuo autoluokka ei kauheasti olekaan niin kiinnostanut. Tuota Porschea en vielä ehtinyt radalle viedä, kun tänään piti uutta aika-ajohaastetta ajella, mutta sen takia loppuviikko tässä jo kutkuttaakin, kun pääsee tuota Porschea sitten kokeilemaan, kun on vähän enemmän taas aikaa paneutua peliin.

Autopeleissä yleensä 'ajetaan sitä samaa sisältöä uudestaan ja uudestaan', koska autopeleistä kuitenkin löytyy niitä ratoja se tietty määrä ja niillä sitten kisaillaan. Jos samojen ratojen ajaminen ja itsensä niissä kehittäminen, kierrosaikojen ja sijoitusten parantaminen, ei kiinnosta, niin sitten lienee päätynyt väärän peligenren pariin.
Sieltähän tuli yllättäen aika kapeakatseinen ja mustavalkoinen näkemys. Voisiko kuitenkin olla juuri niin kuin @asin hyvin totesi tuossa edellä, eli lähestymistapoja voi olla erilaisia autopeleihinkin. Toiselle sopii samojen ratojen hinkkaaminen ja kierros toisensa perään kierrosaikojen parantaminen. Toisille taas juttu tulee rikkaista elämyksistä, kuten erilaisista kilpamuodoista, joissa on myös kattavan urapelaamisen mahdollisuuksia ja jopa persoonallisesti toimivia muita kuljettajia. Jotain sitten voi kiinnostaa nimenomaan se autojen historia. Itseäni se kiinnostaa vain hieman, ja noita autojen historiakuvioita olen käynyt läpi paljon nautinnollisemmin Forza-pelien hienojen teemasessioiden yhteydessä, joissa ajetaan kymmenisen etappia aina tietynlaisten autojen teemalla ja jokainen etappi kyseisen teeman eri autolla. Näissä on sitten aina pieni tarina, jota kertoo usein hieman huumoriakin mukaan lisäten joku peliin tehty mielenkiintoinen hahmo, joka usein haetaan tai tavataan jostakin/jossakin pelimaailmassa. Toki tarinoissa on myös nimenomaan todellista historiaa ja mielenkiintoisia faktoja.

Mielestäni nämä historiatarinat ovat paljon mielenkiintoisemmin ja ylipäätään paremmin toteutettuja Forza Horizoneissa, kuin Gran Turismossa, joten en ole tosiaan tuon Cafen suorittamisen jälkeen nähnyt syytä palata GT7:n pariin, koska siinä ei yksinkertaisesti ole enää tehtävänä minua kiinnostavaa sisältöä, jota vastaavasti löydän Forza Horizon 5:stä edelleen sen paljon laajemman peruspelin sekä jälkeenpäin julkaistujen DLC:eiden kautta. Jopa GRID Legendsin kanssa minulla riittää tällä hetkellä paremmin tekemistä kuin GT7:n kanssa, kun Legendsiin tuli myöskin DLC-muodossa lisää tarinasisältöä. Aika paska tarinahan siinä on, mutta radalla homma toimii, ja käy tuo tarina melkoisesta camp-huumorista kuitenkin, joten nauraa saa niitä tarinavideoita katsellessa.

Mutta onpa ylimielistä tosiaan todeta, että esim. minä olisin eksynyt väärän peligenren pariin, kun kuitenkin lukuisia autopelejä olen satoja tunteja pelannut, ja nytkin Gran Turismo 7:n parissa viihdyin kaikkiaan 32 tuntia. Koen, että se on kutakuinkin riittävästi, vaikka peli olikin varsin kallis. Toivon kuitenkin, että peliin tulisi vielä joitakin merkittäviä lisäyksiä muunkin kuin vain joidenkin autojen tai yksittäisten ratojen muodossa. Kunnon uramoodia tuo GT7 itselleni kyllä huutaisi, kun tuo irrallisten ratojen tai pikkukilpailuiden tahkoaminen on ainakin itselleni kovin elähtänyttä puuhaa. No, mutta onneksi sain jotain hyvää irti tuosta GT7:n itselleni varsin rajallisesta sisällöstä jo tähänkin mennessä. Ja nyt voin kuitenkin pelata itseäni kiinnostavampaa sisältöä muiden laadukkaiden autopelien parissa.
 
Ylös Bottom