Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Joo, Côte d'Azur (Monaco) oli GT3-GT6 ja Silverstone GT6. Lisenssit varmasti vaikuttavat. Silverstone oli FM7, mutta ei enää siinäkään sarjassa tässä uusimmassa osassa.Eiköhän siihen Monacon radan puuttumiseen ole syynä lisenssiasiat. Samoin kuin monen muun radan kohdalla. Monacoa enemmän kaipaisin Silverstonea tai vanhaa Hockenheimringiä.
Monacon katurata oli jossain GT:ssä mukana, eri nimellä. Onko Silverstone? En nyt äkkipäätä muista.
Kyllä Silverstone uusimmasta Forzasta löytyy, se mitä siitäkin puuttuu on kaupunkiradat.Joo, Côte d'Azur (Monaco) oli GT3-GT6 ja Silverstone GT6. Lisenssit varmasti vaikuttavat. Silverstone oli FM7, mutta ei enää siinäkään sarjassa tässä uusimmassa osassa.
Itsekin olen aina tykännyt Hockenheimista. Tietysti se pitkät suorat ja metsälenkin sisältävä 90-luvun versio on vähän 'tylsä' varmaan monenkin mielestä, mutta peleissä siellä on hyvä alkuun opetella pelin ajomallinnus, kun on mutkiltaan aika yksinkertainen. Toki legendaarisuutta sieltä löytyy myös, vaikka muille jakaa. Nykyäänhän tuo rata ei taida olla enää edes olemassakaan. Muistelisin muutama vuosi takaperin nähneeni jonkin videon, missä sanottiin, että metsälenkki on käytännössä kokonaan luonnon valtaama ja jätetty hoitamatta.No joku klassikkorata on hyvä olla jo ihan referenssinä, että voi verrata muihin peleihin ja testailla, miten pärjää. Mulle Hockenheim oli pitkään sellainen, jota veivasin joka pelissä, jossa se oli, mutta sittemmin se ei ole ollut kovin suosittu rata sattuneista syistä.
Tuli ladattua vihdoin peli kirjastosta, onko tosiaan näin, ettei timw trialia pysty pelaamaan kaikilla autoilla, vaan ainoastaan sillä mikä löytyy garagesta? Muistelisin, että Gt sportissa pystyi, ja se olikin juuri se pelimuoto, mitä tuli hakattua
Miksei voisi silti olla myös ns. free time trial, eli sellainen muoto, jossa voi valita juuri sen auton kuin haluaa, ja virittää sen sellaiseksi kuin huvittaa. Itseäni ainakin kiinnostaisi tuollainen enemmän, kuin ne valmiiksi määrätyt autot, joilla kaikkien pitää ajaa. Itse karsastan aina sitä, että pakotetaan pelin ehdoilla menemään, jos valinnan mahdollisuus olisi helposti toteutettavissa. Ok, joku voisi saada etua paremmalla autolla, mutta entäs sitten? Valitse paremmin!Time trialin idea on että kaikki ovat "samalla tasolla" ja ennalta määrätty auto ettei sinne mennä millä tahansa viritetyllä autolla ajelee, saat toki oman auton ottaa jos semmonen on mutta se muutetaan samalle tasolle kun se vuokrattava auto ellei semmosta itse omista.
Mulla oli Gt-sportissa sellanen harrastus, että esim Nordschleifellä ajoin kaikki autot, huom vakiokuntoisina läpi. Ja paras aika per auto jäi aina listalle. Oli hauska vertailla autoja, leikkiä oman elämänsä StigiäTime trialin idea on että kaikki ovat "samalla tasolla" ja ennalta määrätty auto ettei sinne mennä millä tahansa viritetyllä autolla ajelee, saat toki oman auton ottaa jos semmonen on mutta se muutetaan samalle tasolle kun se vuokrattava auto ellei semmosta itse omista.
Offline time trialissa ajetaan aina oman garagen autoilla. Online time trialissa voi ilmaiseksi vuokrata/lainata minkä tahansa auton kyseisestä autoryhmästä. Eli jos online time trial on määritelty ajettavaksi group 4, 3, 2 tai 1 autolla, niin ilmaiseksi voi käyttää mitä vain kyseisen ryhmän autoa.Tuli ladattua vihdoin peli kirjastosta, onko tosiaan näin, ettei timw trialia pysty pelaamaan kaikilla autoilla, vaan ainoastaan sillä mikä löytyy garagesta? Muistelisin, että Gt sportissa pystyi, ja se olikin juuri se pelimuoto, mitä tuli hakattua
Miksei voisi silti olla myös ns. free time trial, eli sellainen muoto, jossa voi valita juuri sen auton kuin haluaa, ja virittää sen sellaiseksi kuin huvittaa. Itseäni ainakin kiinnostaisi tuollainen enemmän, kuin ne valmiiksi määrätyt autot, joilla kaikkien pitää ajaa. Itse karsastan aina sitä, että pakotetaan pelin ehdoilla menemään, jos valinnan mahdollisuus olisi helposti toteutettavissa. Ok, joku voisi saada etua paremmalla autolla, mutta entäs sitten? Valitse paremmin!
Itse taas pidän siitä peleissä, että pelkkä taito ei ratkaise, vaan voit ehkä luovuudella, tai juuri sinun pelaamiseen sopivilla valinnoilla pärjätä ehkä paremmin kuin puhtaalla taidolla pärjäisit. Siksi tuon viimeisen lauseesi mukainen pelimuoto ei minua kiinnosta. Toki en sitä huonona pidä, että on nuo tarkkaan määritellyt ja rajoitetut time trialit niitä kaipaaville, mutta silti myös free trial-vaihtoehtoja. Olen aina valinnan mahdollisuuksien kannalla, kun se vain on suinkin mahdollista. Asiassa kuin asiassa.Kyllähän tommonen voisi olla lisänä tietysti, mutta siinä sitten tulisi tämä "pay to win" meininki tai ketkä nyt on grindannut tarpeeksi että on varaa ostaa ja virittää jne, lopputulema olisi kuitenkin se että ihmiset kattois listalta ketkä on kärkipäässä ja millä autolla on menty ja matkisivat siitä sen parhaan ja suurin osa ajais kuitenkin samalla autolla, olis ehkä liikaa sähellystä. On tässä välillä time trialeja että voi valita useimpia autoja kun se yksi ennalta määrätty, siinäkin huomaa että kaikki ajaa sillä samalla autolla ketkä on kärkipäässä.
Niiku sanoin, tässä on ideana ketkä pystyy ajamaan sen parhaan ajan just sillä samalla autolla ja samoilla virityksillä ettei kukaan saa ns. etulyöntiasemaa.