Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Sanokaas nyt että mikä on homman nimi kun osa noista kisoista on aivan älyttömän hankalia. Tuntuu että kisa x täytyy ajaa just tietyllä autolla voittaakseen vai onko se vaan niin että "älä marise ku ei vaan taidot riitä". En osaa säätää autoja,enkä haluakkaa. Pädillä pelaten,automaattivaihteilla jne. Esim suurin osa noista pitkistä kisoista (10 kierrosta,30/60min) jos saa porukkaa kiinni niin sitte on käytävä varikolla useemmin ku muut. Bensankäyttöä oon kyllä rajottanu kisan aikana sillä asetuksella mutta silti muut päästelee aivan liian monta kierrosta samalla tankilla verrattuna meikämandoliinoon.

Taas hypänny pelin kelkkaan parin vuoden tauon jälkeen ja onhan tämä kyllä mainio peli vaikka onki sisältääki täysin vammasia ratkaisuja. Tän hetkistä menuakaan en voi ees mennä eteenpäin ku ei oo autoa myynnis millä ajella.

On jo niin pitkä aika kun nämä kisat ajanut, mut jotkut tuntuu olevan jotenkin "käsikirjoitettuja" eli tyylii just niin että hikiseen voittaa ihan sama miten täydellisesti ajaa, joihinki kisoihin piti tosiaan kattoo youtubesta säädöt tai kisaan x just sopiva auto säädöillä jne. Ne missä pitää käydä varikolla pitää jotenkin laskea täydellisesti milloin sinne menee ettei tipu jonon hännille jne, pitää myös kikkailla bensasäästöillä ym, kyl täs muutaman kisan sai ajaa rystyset valkoisena sormet krampissa ja piti ajaa just täydellisesti ilman virheitä, jotkut taas menee niin että voi tyylii käydä kaffet juomassa. Eipä näihin ole mitään erityistä kikkaa, ite en myöskään osaa säätöjä kun ehkä jotain peruskauraa mut näihin muutamiin kisoihin piti lunttaa säädöt youtubesta.
 
Kisoissa, joissa on säätilan vaihtelut mukana kannattaa sateen alkaessa vaihtaa renkaat aika nopsaan. AI on aika hidas reagoimaan sän vaihteluihin ja sillä tavoin saattaa ottaa kärkeä kiinni kymmeniä sekunteja. Jos vettä ei tule kunnolla, ei strategia kylläkään toimi...
 
Joo toi sade unohtui, siinä kannattaa tosiaan pitää sääkarttaa auki ja ennakoida varikolle lähtöä, AI lähtee monesti myöhemmin varikolle kun alkaa rankkasateet on jo renkaat vaihettu kun muut kökkii varikolla.
 
Nyt on pätsi ladattavissa, melkoinen jööti 32GB :eek: Miksi noin iso pätsi viidestä autosta? Vai onko tässä jotain muuta extraa, pro tuki? vai miksi näin paksu pätsi?
 
Nyt on pätsi ladattavissa, melkoinen jööti 32GB :eek: Miksi noin iso pätsi viidestä autosta? Vai onko tässä jotain muuta extraa, pro tuki? vai miksi näin paksu pätsi?
Tuli itseasiassa ennakkoladattavaksi jo eilen ja nyt tosiaan asennettavissa. Sisältää jotain ps5 pro juttuja, tarkemmin alla.

Update notes

Main Features​

1. Cars
 - The following five cars have been added:
  ・Ford Escort RS Cosworth '92 (available at the Used Cars dealership)
  ・Mercedes-Benz W 196 R '55 (available at the Legend Cars dealership)
  ・Porsche 911 Turbo S (992) '20
  ・Porsche Mission X '23
  ・Suzuki Jimny Sierra JC '18
  
2. PlayStation®5 Pro
 - Support for the PlayStation®5 Pro has been enhanced, with the following additions:
  ・We added a mode that combines higher Image quality and frame rate performance by fully utilizing the PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) for PlayStation®5 Pro.
  ・Ray-traced reflections have been introduced during races, with the option available by selecting "Prioritize Ray Tracing/Resolution" in the Display settings:
  ・8K resolution compatibility.
  ・Enhanced rendering quality in VR Mode.
  ・Smoother video playback in VR Mode, achieved through the VR Positional Reprojection function.

3. Gran Turismo Sophy
 - Gran Turismo Sophy is now implemented for the following track layouts:
  ・Trial Mountain Circuit
  ・Tokyo Expressway - East Clockwise

Please note that the Gran Turismo Sophy mode is only available on the PS5 version of Gran Turismo 7.

4. World Circuits
 - The following new events join the World Circuits lineup:
  ・Gran Valley Highway 1
   - Jimny Cup
  ・WeatherTech Raceway Laguna Seca
   - Porsche Cup
  ・Mount Panorama
   - Race of Turbo Sportscars

5. Café
 - The following Extra Menu has been added:
  ・ Extra Menu No.42: Collection: Ferrari Speciale (Collector Level 48)

6. Brand Central
 - New Museum entries have been added for the following brand:
  ・Mitsubishi

7. GT Auto
 - Car Maintenance & Service
  Engine Swaps are now available for the following cars (unlocked at Collector Level 50):
  ・Alfa Romeo Giulia Sprint GT Veloce '67
  ・ Audi R8 Coupé V10 plus '16
  ・Autobianchi A112 Abarth '85
  ・ Dodge Challenger SRT Demon '18
  ・Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR GSR '04
  ・Nissan GT-R Premium edition T-spec '24
  ・Porsche 911 GT3 RS (991) '16
  ・Subaru WRX STI Type S '14
  ・Suzuki Jimny Sierra JC '18
  ・Volvo 240 SE Estate '93

 - Car Customization
  The following brand has been added to Wheels:
  ・Rotiform

  New wheels have been added for the following brands:
  ・American Racing
  ・KMC
  ・Motegi Racing

  The following brands have been added to Preset Decals in the Livery Editor:
  ・Brembo
  ・Rotiform

8. Scapes
 - "Colorado" has been added as a featured Curation in Scapes.

Other Improvements and Adjustments​

1. Cars
 - We have added the cockpit view to the following car:
  ・Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo
 - We also adjusted the default ride height of the following car:
  ・Ferrari 308 GTB '75

2. Legend Cars
 - Legend Cars (Hagerty Collection) have undergone price adjustments, reflecting real-world valuations provided by Gran Turismo's partner, Hagerty. Renowned for its expertise in classic car valuations and insurance, Hagerty has also sponsored various historic car events in recent years. These updated prices will take effect the next time each vehicle becomes available for purchase. The subsequent price revision is scheduled for March 2025..

3. World Circuits
 - We adjusted the difficulty level of the following Race Event:
  ・Fuji Speedway
   - Super Formula

4. Physics Simulation Model
 - We have resolved an issue affecting certain hybrid vehicles, where, after depleting fuel during driving, the car would not regenerate power upon releasing the accelerator.

5. GT Auto
 - We have fixed an issue within the Car Customization Livery Editor, where modifying and saving a Light Cover or Tire Sticker would prevent users from reverting to the original livery.
 - We removed the following decals with duplicate shapes from the Preset Decals in the Livery Editor (decals currently being used will not be impacted).
  ・Shape 1: 01-60
  ・Shape 2: 02-15 / 02-25 / 02-60 / 02-77

6. Sound
 -We resolved an issue where background music would not play in surround sound when using Dolby Atmos output through an AV amplifier.

7. Localization
 - We fixed various text localization issues.

8. Others
 - Various other issues have been addressed.
 
Ai? No hitsi, pitää kaivaa noi kakkulat kaapista kun jaksaa kokeilla. Oli meinaan melkoisen hyvää settiä jo perus PS5 :)
Jep ei ollut varsinaisesti valittamista ennenkään. Tervetullut yllätys kuitenkin ja kyllä ensimmäinen selkeä pro:n tuoma parannus itselleni. Harmi, ettei tätä nyt ole enää aktiivisesti jaksanut aikoihin pelata.
 
Tuli taas ostettua heti kaikki 5 uutta autoa vaikka tuo Mersu maksoikin 20miljoonaa. Vielä jäi tilille 48miljoonaa näiden autojen jälkeen. 712 tuntia nyt peliä pelattuna. Edelleen jaksaa hyvin tätä ajella.

Miksi taas Suzuki Jimney? Justhan tämmönen tuli. Sai siihen hiukan virittämällä 240heppaa.
1934f928aee6-screenshotUrl.jpg

Porscheen sai 1009 hevosvoimaa joten kulkee kivasti. Parikymppistä vannetta alle ja pienet puskuri muokkaukset niin hienosti kiertää Nyrren.
1934f92dd3056-screenshotUrl.jpg

Ihmettelen miksi Cossu Eskossa on ratti oikealla? 415 hevosta ei tee tästä mitään rakettia mutta mukava oli Nyrreä ajella.
1934f92b10a17-screenshotUrl.jpg

Mission X 1341hv auto kulkee hyvin mutta jarrutuksissa ei ollut niin hyvä ajettavuus kuin voisi olettaa.
1934f93250d99-screenshotUrl.jpg

Päivityksen yllättäjä jo hintansa puolesta mutta kun tämän viritti 512hv niin yllätyin kuinka hyvä tämä on ajaa ja hallita. Kääntyy mutkiin hyvin ja on muutenkin hauska laite ajella.
1934f93050846-screenshotUrl.jpg
 
Ihmettelen miksi Cossu Eskossa on ratti oikealla? 415 hevosta ei tee tästä mitään rakettia mutta mukava oli Nyrreä ajella.
Näytä liitetiedosto 18094
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta niin Sierrat, Escortit kuin muutkin 70-90 lukujen Euroopan Fordit olivat todella suosittuja Brittein saarilla. Tässä on siis varmaan mallinnettu se suosituin Cossu Escort, eli oikealta ajettava malli.
 
Ihmettelen miksi Cossu Eskossa on ratti oikealla? 415 hevosta ei tee tästä mitään rakettia mutta mukava oli Nyrreä ajella.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta niin Sierrat, Escortit kuin muutkin 70-90 lukujen Euroopan Fordit olivat todella suosittuja Brittein saarilla. Tässä on siis varmaan mallinnettu se suosituin Cossu Escort, eli oikealta ajettava malli.
Suurin osa järkevistä Fordeista, ja yleensäkin euroopassa nähdyistä malleista, on kehitetty ja valmistettu Briteissä. Jo ihan amerikkalaisten Le Mans -ylpeys GT40 oli brittivetoinen projekti.
 
Kyllä kirveli maksaa 20 millii tästä uudesta pannumersusta mut ostanut tähänki asti kaikki nii "pakkohan" se oli, yllättävän hyvä kuitenkin ajaa tämmöseks vanhaks kilpa autoks. Näistä dlc autoista ehkä itelle mieluisin oli tämä ford escort, tosi hyvä auto ajaa vaikkei nürres mitää huikeita aikoja sillä saa. Toisena sit porche, tämä on paljon parempi ajaa mitä se edellinen RUF.
 
Suurin osa järkevistä Fordeista, ja yleensäkin euroopassa nähdyistä malleista, on kehitetty ja valmistettu Briteissä. Jo ihan amerikkalaisten Le Mans -ylpeys GT40 oli brittivetoinen projekti.
Kaikki Escortit olivat tosiaan Euroopan Fordin valmistamia ja moottorin kehittänyt "legendaarinen" Cosworthkin on brittifirma, kuten nykyistä Fordin rallitoimintaa pitkään pyörittänyt M-Sport. Nykyään tosin Fordin tuki rallipuolella on aika pientä ja M-Sport on käytännössä yksityistalli.
 
2024 yksinpelit(kin) tarvitsevat netin mikäli halua pelata edes jotenkin toimivia pelejä, ellei kyseessä ole jotain erittäin harvinaisuuksia jossa pelit on pätseineen (yleensä indiepelit) levyllä.
 
Muutaman kuukauden tauko tuli pidettyä GT7:sta sen kesän päivityksen jälkeen. Pari viikkoa sitten kokeilin ratilla ja toimi kyllä ajaminen hyvin sekä oli hauskaa. Itselle GT7 vaan on enemmän padi peli, vähän rennompaa ajamista.

No vihdoin onneksi löysin sen vian viime viikon päivityksen jälkeen myös siihen mun ajamiseen padilla, kun autot vaan aliohjasi, takapäätä ei saanut irti, autot meni kuin kiskoilla ja itse ajaminen oli pirun tylsää.

Tilanteenhan sai paremmaksi tietenkin siitä kaikkein oletetuimmasta kohdasta eli controller steering sensitivity. Jostain syystä vaan sen selkein kohta jäi testaamatta. No joo asetus 0 -> 2 ja oli heti lähes tuttu hyvä sekä hauska pelattavuus mihin tottunut parin vuoden ajan (toki kesän uudistuneet fysiikat).

Tulihan niitä muitakin arvoja kokeiltua, mutta 2 vaikutti itselle parhaalta. Asetus 0 ei toimi itsellä, kun ajan niin pehmeästi. Täytyy olla vähän herkyyttä ohjauksessa, että auto on mahdollista saada elämään ja oma pehmeä ajaminen tuo sitten sen auton rauhallisuuden siihen.

Varmasti jollekin toiselle voi sopia se rauhallisempi ohjaus, mutta sitten käyttää tattia rajummin.

Pääasia, että padiohjaus on taas kunnossa ja pääsee ajamaan peliä. GT7 oli mun lempi peli PS5:lla, joten saa nähdä vieläkö sitä jaksaa ajella aktiivisesti vai tarvitsisiko GT7 jo jotain uutta sekä laadukasta sisältöä peliin? Tilanteet voi muuttua ja se mikä riitti ennen lähes 1000h verran, voi olla ettei enää niin sytytä.

Tilikin meni tyhjäksi 20 miljoonan Mersusta... :) :(
 
Ylös Bottom