Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Kyl se dashboard vs talli pitäs tulla juuri dublikaatioista, nii en oo varma mistä muusta se voi johtua, ainakin jotkut autot kuten se joku dior versio autosta jonka nimeä en muista ei lasketa autokokoelmaan.
Täs pikasee nyt testasin tätä uutta päivitystä, ei mul muuten ole mitään uusia fysiikoita vastaan mut mul on satoja autoja laitettu jne sekä ne omat nyrre ajat niin kaikki ne sadat autot pitää taas laittaa uusiks ja taas testata ja ajaa ihan eri tavalla, siinä on melkoinen homma sitten. Noh pikkuhiljaa ja ompahan sitten taas näpertämistä.
 
Kyl se dashboard vs talli pitäs tulla juuri dublikaatioista, nii en oo varma mistä muusta se voi johtua, ainakin jotkut autot kuten se joku dior versio autosta jonka nimeä en muista ei lasketa autokokoelmaan.
Joo, näköjään De Tomaso Dior edition ja Red Bull X2019 25th Anniversary on tuollaisia joita ei lasketa kokoelmaan. Ongelma ratkaistu.
 
Täällä statsit seuraavat:

Car collection progress: 35%
Total distance driven: 11694km
Total time driven: 37h 54m
Total credits acquired 50 074 068
Playtime 93h
Sport:
Clean races: 5
Races: 22
No. top 5 finishes: 10
No. gold record finishes: 1
No. silver record finishes: 5
No. bronze record finishes: 45

Aika vähälle jäänyt pelaaminen tämän parissa loppujenlopuksi, mutta tämä onkin enemmän sellainen silloin tällöin pari kisaa huvikseni pelailua.
 
Eilen tuli ajettua ratilla ja uudet FFB:t olivat iso parannus vanhaan nähden Thrustmaster T300RS:llä. Kevyempi, mutta huimasti enemmän yksityiskohtia ja se yleistuntuma on nyt laadukas. Puuttuu sellainen räminä ja ylijäykät efektit, forcet on pehmempiä nyt.

Muutenkin uudet fysiikat tarjoaa jousitukseen ja jarrutuksiin paljon aikaisempaa enemmän. Ja uusissa sekä vanhoissa autoissa on nyt isot erot. Toki en tiedä meneekö bugien piikkiin vai kuuluko se olla näin vanhoissa autoissa, että esim. 70' Porsche takajousitus pohjaa Nyrrellä ja auto saattaa ihan sen takia lähteä hanskasta. Ja jarruttaminen ylipäätään haastavampaa, koska se jousitus elää niin paljon. Tykkään ihan pirusti. Näiltä osin GT7 vaikuttaa nyt aavistuksen realistisemmalta simulta, vaikka osa pelaajista netissä nyt kritisoi peliä liian vaikeaksi.

!!! Erittäin huonona puolena uusi fysiikoissa on se, että edes tehokkaalla takavetoisella autolla ei saa perää lähtemään irti kaasun kanssa. Edes sadekelillä ei tarvitse luistonestoa laittaa päälle, kun pitoa riittää jopa Sport Hard renkailla. Porschet tuntuvat nyt enemmän neliveto Subaruilta, joilla voi tykittää ihan hulluna ja kaasun käyttöä ei tarvitse varoa. Jotain on pahasti pielessä, kun perä ei irtoa takavetoisella autolla ja kaasun käyttäminen vaikuttaa autoon nyt vähemmän.

Liekö sitten syynä uudet fysiikat tai joku bugi, esim. jos siellä on luistonesto väkisin piilossa päällä. Se täytyisi saada kyllä kuntoon niin olisi ajofysiikat huikealla tasolla ja pelattavaa riittäisi, kun kokeilisi eri autoja.
 
Ovat tuota päivittäistä arpalipukevoittoa kun ajat sen reilu 40 km myös parantaneet.. Ennen yleensä aina 10 000 tai 30 000 kredittiä jolla ei ole juuri mitään merkitystä mutta nyt kolmena peräkkäisenä päivänä Ferrari 458 moottori, 2000 luvun Corvette Stingray ja eilenkin joku pikku BMW.. Parempi näin.
 
Ovat tuota päivittäistä arpalipukevoittoa kun ajat sen reilu 40 km myös parantaneet.. Ennen yleensä aina 10 000 tai 30 000 kredittiä jolla ei ole juuri mitään merkitystä mutta nyt kolmena peräkkäisenä päivänä Ferrari 458 moottori, 2000 luvun Corvette Stingray ja eilenkin joku pikku BMW.. Parempi näin.
Ei sitä mihinkään ole parannettu, sattumalta vaan osuu joskus parempia peräkkäin. Kyllä sieltä niitä 10000 rahoja edelleen tulee.
 
Melkosta sattumaa sitten.. Kahden ja puolen vuoden aikana ei ainuttakaan autoa tai moottoria päivälipukkeista ennen noita kolmea jotka tuli peräkkäin.
 
Melkosta sattumaa sitten.. Kahden ja puolen vuoden aikana ei ainuttakaan autoa tai moottoria päivälipukkeista ennen noita kolmea jotka tuli peräkkäin.
Minulla täysin samat kokemukset. Tuntuu täysin turhalta tuo koko arpalipukehomma GT7:ssa. Saisi olla niin kuin kilpailijan Forza Horizoneissa, joissa voittaa lähes jokaisella arvontapyöräytyksellä (varmaan joka toisella tai kolmannella, mutta siis kuitenkin mielekkään usein) jotain mielekästä tai käyttökelpoista. Sisältöä noissa peleissä on niin tolkuttomasti, että nuo arvonnatkin on sitä kautta saatu paljon mielekkäämmäksi. Tämä ei ole silti mikään yleisempi GT7:n kritisointi, koska vaikka pidänkin MS:n Forza Motorsport ja Forza Horizon-peleistä, niin GT7 on omalla tyylillään suurelta osin hyvää ja kilpailukykyistä vaihtelua noille MS:n autopeleille.
 
Joo on hyvin usein melkoista sattumankauppaa, mitä noissa pyöräytyksissä edes on mukana. Hyvänä esimerkkinä tiistainen oma pyöräytys, joka oli 4*, mutta sisälsi silti pelkkiä autoja. Kohdalle osui Alpinen VGT, joka itsellä jo olikin jostain pyöräytyksestä aiemmin. Sen päivän myyntihinta oli melkein 600k, eli ihan hyvä tuuri kävi.

Joskus voi sitten osua kohdalle 5* pyöräytys, jossa on pelkkiä rahapalkintoja, joista sitten osuu kohdalle joko 100k tai 500k. Voisi sanoa, että noissa 4-5 tähden pyöräytyksissä voi olla mukana melkein mitä vaan.
 
Tulipa pikaisesti kokeiltua uusia fysiikoita vajaa 500hp corvetellä.. no on kyllä erikoiset meiningit nyt, en ole oikein tykännyt turismon ajo ja fysiikka mallinnuksesta ikinä mutta nyt on kyllä menty johonkin "aja raiteilla" tai liimaradalla.. isot kanttaripomput tuntuu edelleen kumipallomaisilta painopiste vedetty vieterillä maan alle tyyliseltä mitä joskus arcade rälläilyissä harrastetaan. Sanotaanko näin että eipä innostanut kokeilua enempää jatkamaan.
 
Ovat tuota päivittäistä arpalipukevoittoa kun ajat sen reilu 40 km myös parantaneet.. Ennen yleensä aina 10 000 tai 30 000 kredittiä jolla ei ole juuri mitään merkitystä mutta nyt kolmena peräkkäisenä päivänä Ferrari 458 moottori, 2000 luvun Corvette Stingray ja eilenkin joku pikku BMW.. Parempi näin.

Tässä ketjussa on jo monesti spekuloitu niitä "onkohan ne parantaneet niitä arpalippuja". Kyllä ne on edelleen ja varmasti loppuun asti sitä samaa arpapeliä, siinä missä yksi saa ferrareita ja kasa kultaharkkoja saa toinen kolikoita ja pakoputkia. Joskus sit sattuu joku hyvä putki päälle, kyllä mullakin on välillä hyvä putki että tulee 500-1m tai joku kallis auto ja sit välillä yleensä enemmän just niitä kolikoita ja pakoputkia. Esim sitä ferrarikutsua sai odotella pari vuotta kunnes vihdoin osui kohdalle, jotkut sit on niitäki saanut nopeammin kun toiset. Lottoa ja mun mielestä turha systeemi.
 
Nuo arpajaiset on yksi pahimmista karkottimista minulle autopeleissä ja siksi varmaan GT7 jäi vähälle peluulle alkuinnostuksen jälkeen. Yllättävän moni autopeli on pilattu jollakin täysin ajamiseen liitttymättömällä peliä pidentävällä kikalla. Forza Horizonissa on esimerkiksi ne onnenpyörät, joita pitäisi rämpyttää. Tällaiset elementit pitäisi saada kaikki pois, jotta voisi nauttia siitä varsinaisesta pelaamisesta. En tiedä onko sitten autopelaajissa poikkeuksellisen paljon sellaisia, jotka nauttivat jostain arpajaisesta ja siksi noita lisätään peleihin, mutta en ole kyllä kuullut kenenkään niistä tykkäävän.

Miettikää nyt vaikka Kimi Räikköstä jonkun kisan jälkeen rämpyttämässä onnenpyörää ja hihkumassa, jos voittaa skodan pakoputken.
 
Tuo on semmonen tekopitkitys ja että on muka "syy" tulla peliin ajelee päiväarpajaisten vuoksi jospa sieltä nyt tulis joku kutsu tai auto mitä tosi paljon haluaa. Mulla nyt tuli niitä ihan pelaamalla mut sekin sen takia että pelasin niin perkeleesti nii kai sieltä sit aina päivän aikana osuu, paitsi se ferrarin kutsu sit jäi roikkumaan. Saa tommosia olla lisäksi just et saattaa voittaa jotain rahaa ym palkintoja mut kyllä kaikki autot pitäs tulla ihan kisaamalla ja voittamalla/ostamalla.
 
Tuohan on vain ylimääräinen palkinto siitä, että pelaa peliä aktiivisesti. Ei sillä isoa lisäarvoa ole, mutta vähän kuitenkin. Systeemin voisi sekä myös pitäisi hienosäätää paljon paremmaksi. Ei siitä varsinaisesti kuitenkaan isoa harmi ole pelissä, isompi ongelma on tuo kutsusysteemi ja sen lisääminen arvontaan eikä vaikka tiettyihin kisoihin/lisenssien palkinnoksi.

Enemmän itseäni ärsytti GT Sportin jatkuvat samat autot tai liian helpot palkinnot Forza Horizoneissa.

Ja ainakin GT7 ne arvat voi jättää käyttämättä, jos ne häiritsee oikein paljon.

Toki aivan optimi olisi se, että olisi niin laadukas yksinpeli, että mitään tälläisiä arvontoja ei tarvita. Ne pelit on kuitenkin harvassa. Toki voi olla, että suurin osa nyky pelaajista jopa haluaa arvontoja ja kehittäjien ratkaisut ovat jopa siinä mielessä järkeviä.

Katsotaan mitä sitten Assetto Corsa Evo tuo ajopelien yksinpelaamiseen, ainakin ovat sanoneet panostavan siihen paljon. Saumat on, että siinä ei ole arvontoja ja Kimi Räikkösen ei tarvitse rämpyttää näppäimiä.
 
No sinänsä ei haittaa ku ei siel ole kun ne muutamat autot ja mulla varsinkin ne ferrarit sekä bugatti oli mitkä oikeesti halusin jotka ovat sen kutsun takana, mut oha se nyt hieman älytöntä että joko saat pian tai tyylii pari vuotta säännöllisen epäsäännöllistä pelaamisen jälkeen. Mut jos siel olis vaan extrana jotain ettei tartte ostaa jos ei halua tai vain rahapalkinnot. Muutehna tässä kyllä autoja riittää ilman kutsujakin.
 
vieläkö joku tätä pökälettä pelaa. en oo varmaan puoleen vuoteen pelia avannu ja varmaan oon jossain 15 kahvikuppi tehtävässä ku huvitus hävis...
 
pah. no kohta tyrehtyy päivitykset ja hyvä nii
Voi elämän kevät. vieläkö joku jaksaa tätä tekelettä hinkata, iteltä menny ajat sitten kiinostus. en paljoo ees pelannu. kahvikuppi ura johinkin 21 tehtävään, vähä netti kisoja. Turhaan taas pleikkari kerää polyä käyttämättömänä, eka malliset vr lasitkin myin pois jo talvella. Pah
Plääh. Ketä tää enää kiinostaa. Ostin heti julkaisussa mut ehken 15 pros pelistä pelannu. Varmaan toista kuukautta kun ees käynnistänyt tekeleen. Pah..
vieläkö joku tätä pökälettä pelaa. en oo varmaan puoleen vuoteen pelia avannu ja varmaan oon jossain 15 kahvikuppi tehtävässä ku huvitus hävis...
Kannattaisikohan jo lopettaa tämän ketjun seuraaminen kun osallistumisesi on tätä luokkaa? Voin jo valmiiksi sanoa että "kyllä, vieläkin ihmisiä kiinnostaa ja he pelaavat tätä" on vastauksena näihin kommentteihisi vuoden tai muutaman päästäkin.
 
Uuden päivityksen (v1.50) muutoslogi on tavallaan vain yksi rivi, eli ei enää pitäisi tulla pomppivia autoja.

Improvements to an issue where cars leap into the air if certain values are applied in specific settings.

Lähde: Gran Turismo
 
Kannattaisikohan jo lopettaa tämän ketjun seuraaminen kun osallistumisesi on tätä luokkaa? Voin jo valmiiksi sanoa että "kyllä, vieläkin ihmisiä kiinnostaa ja he pelaavat tätä" on vastauksena näihin kommentteihisi vuoden tai muutaman päästäkin.

Kirjoittajan unelma olisi jos tämän ketjun keskustelu olisi, "pah, ihan pökäle tämä peli, pah, kokeilin 5min mut enää en kyl jaksa, johon toinen vastaisi, pah samaa mieltä ihan pökäle, möin vr lasitki pois, johon kolmas, pah näin on ihan pökäle möin pleikkarinki pois tän pökälen takia, pah, 3 kahvikuppia jaksoin ajaa, pah, plääh, ihan pökäle."
 
Ylös Bottom