Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Vähän tuo oikean rahan käyttö pelirahan hankkimiseen tuntuu jo vanhentuneelta bisnesidealta ja vaikea siinä on nähdä mitään hyvää. Mahdollisuus käyttää oikeaa rahaa houkuttelee pelisuunnittelussa tekemään grindaamisesta hidasta ja sillähän on vaikutuksia pelikokemukseen. Toisessa ääripäässä on ne pelit, joissa kaiken saa vaivattomasti ja nopeasti ja silloin autot tuntuvat arvottomilta. Itse suosisin sellaista mallia, jossa autot avautuisivat olemalla pelissä hyvä, mutta mikään ei vaatisi tolkutonta grindaamista, vaan enemmän taitoa.
 
Itse suosisin sellaista mallia, jossa autot avautuisivat olemalla pelissä hyvä, mutta mikään ei vaatisi tolkutonta grindaamista, vaan enemmän taitoa.
Tämä on periaatteessa ihan kaunis idea, mutta ei varmaan toimisi tämän pelin kanssa. Gran Turismo on kuitenkin yksi tunnetuimmista (auto)pelisarjoista, jota ympäri maailman pelaa iso määrä porukkaa kasuaaleista autofaneista kilpapelaajiin asti. Jos unelma-autot olisivat riippuvaisia menestyksestä, niin aika monella kasuaalilla voisi jäädä sitten se unelma-auto pelissäkin saavuttamatta.

Itse unelmoin esimerkiksi Porsche 911:stä, enkä varmaan ole ainoa. Olen keskivertopelaaja, mitä autopeleihin tulee. Jos kyseisen auton saaminen olisi menestyksestä kiinni, vaatisi vaikkapa jonkun vaikean offline-sarjan voiton tai vaikkapa useita online-kisojen voittoja, saattaisi se jäädä kaltaiseltani keskivertopelaajalta saamatta ja sekös harmittaisi aivan vietävästi. Nykyisessä mallissa tilanne on se, että voin kyseisen auton pelissä ostaa jossain vaiheessa, kunhan krediittejä on riittävästi ja kyseisentasoisen auton hankinta on ajankohtaista. Minun ei tarvitse hikoilla tai vääntää väkisin saadakseni kyseisen auton, vaan tiedän saavani sen peliä normaalisti pelaamalla.

Gran Turismon idea on kuitenkin aina ollut ihan yhtä paljon autojen keräily ja ihastelu, kuin niillä ajaminen. Jokainen pelin ostanut voi hankkia vähintään sen 90 % kiinnostavista autoista ihan pelaamalla. Kaikilla on mahdollisuus hankkia unelma-autonsa. Jyvät erotetaan sitten akanoista siinä kohtaa, kun lähdetään niillä unelma-autoilla 'viivalle' ja katsotaan, kuka ajaa parhaiten. Se on kuitenkin vain 'puoli ruokaa' ja kaikilla on mahdollisuus lähteä viivalle juuri sillä autolla, millä haluaa.
 
Tämä on periaatteessa ihan kaunis idea, mutta ei varmaan toimisi tämän pelin kanssa. Gran Turismo on kuitenkin yksi tunnetuimmista (auto)pelisarjoista, jota ympäri maailman pelaa iso määrä porukkaa kasuaaleista autofaneista kilpapelaajiin asti. Jos unelma-autot olisivat riippuvaisia menestyksestä, niin aika monella kasuaalilla voisi jäädä sitten se unelma-auto pelissäkin saavuttamatta.

Niin jää nytkin jos se unelma auto on joku noista kalleimmista.
Luin tuota mikromaksu keskustelua gtplanetin puolella ja joku siellä ottikin esimerkiksi gt sportin jossa kalleimmat autot maksoi myös tuon saman 20 miljoonaa ja optimi grindauksella tuon rahan tienaamiseen meni yli 10 tuntia.
Kuka täällä on valmis grindaamaan samaa parhaiten tuottavaa kisaa yli 10 tuntia saadakseen yhden auton?
Just tuon takia minäkään en päässyt ajamaan miuralla sportissa kun se järjetön grindaus ei kiinnostanut sitten tippaakaan.
 
öö toimiiko jollain kytkin pelissä? t-gt ja t-lcm on käytössä. tässä jo päivän ihmetellyt asiaa..
 
öö toimiiko jollain kytkin pelissä? t-gt ja t-lcm on käytössä. tässä jo päivän ihmetellyt asiaa..
Toimii ainakin G-29 plus H-kaavio, tietysti ajettavasta autosta pitää löytyä myös kytkin, kaikissa ei ole.
Isoin miinus Sportissa itselleni on/oli se että tämä pitää joka ikisen käynnistyksen yhteydessä muistaa tehdä.

Ylipäänsä onko tässä 7 nyt mahdollista asettaa "lopullista asetusta" eikä noin että teet tietyt asiat joka ikinen kerta kun pelin käynnistät?

Defaultina taitaa tässäkin jos on toteutettu samaan tapaan kuin Sport olla vaikka mitä ajoapuja päällä.
Pystyy ja pystyi laittamaan myös GTS:ssä. Päämenussa, vasen yläkulma (GT logo), sieltä options ja etsii halutut asetukset. TC on varmaankin ainut autokohtainen, jonka joutuu joka autolle laittamaan kerran nollaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ai tässä on mikromaksuja? Laskee kyllä omaa intoa maksaa pelistä ”maximaksua”, eli katsotaan maltanko odottaa ensimmäiseen alennukseen ja pelaan siihen asti muita pelejä.
 
Ai tässä on mikromaksuja? Laskee kyllä omaa intoa maksaa pelistä ”maximaksua”, eli katsotaan maltanko odottaa ensimmäiseen alennukseen ja pelaan siihen asti muita pelejä.
No ei niitä alussa ainakaan hierota naamalle. Tuntuu että tarkoitettu laiskoille ja kiireisille, jotka haluu saada ilman pelaamista heti jonkun tietyn. Äkkiä tässä pääsee vauhtiin ilman maksuja.

GT7:ssa huokuu vahvana Japanilainen mentaliteetti :)
 
Noniin nyt asennus meni läpi.
Mielestäni ajettavuus on täyttäntimanttia ja olen käyttänyt pelkkää sisä kameraa.
Veikkaan että tovi menee tätä pelaillessa.

Äänet on miinus mutta ei yllättänyt.
E:jos peliseuraa haluaa niin lisää :janis_petke79
 
Viimeksi muokattu:
Toimiiko verkkopelit VRn kanssa miten? Joko samalla tavalla kuin PS4-GTSsa ruudun kautta jossa voi 16 autoa ajella keskenään?
 
Toimiiko verkkopelit VRn kanssa miten? Joko samalla tavalla kuin PS4-GTSsa ruudun kautta jossa voi 16 autoa ajella keskenään?
Ellen nyt ihan väärässä ole, niin vr:ään ei ole pelissä vielä tukea.

Mikäs juttu tässä pelissä estää live-striimauksen PS5:lla ja jopa kuvakaappauksien ottamisen tietyissä tilanteissa (esim. voittoruutu kisan lopussa)? Vai teenkö väärin jotakin?

Edit: homma toimii nyt. Yllä mainittuja ongelmia ei näytä enää olevan.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa kunnon ensimmäinen sadekeli kisa ajettua missä rata kastui kunnolla ja ajaminen oli äärettömän vaikeaa. Jarruttaa saa kilometrin ennen mutkaa, auto ei käänny mihinkään ja kaasun kanssa saa olla varovainen koska se on kuin luistinrata. Oli kyllä huikea fiilis huomata niin massiivinen ero, sadekelin renkaita ei ole tullu testattua vielä.
 
Olen yllättynyt, että servereiden kanssa ei ole mitään ongelmia ollut pelin julkaisun yhteydessä. GT Sport oli ihan käyttökelvoton serveriongelmien takia julkaisussa. Hienoa, että asiasta on opittu.

Olen kyllä täysin yllättynyt GT7 laadusta, ylitti omat odotukset aivan heittämällä. Taisi löytyä jo vuoden paras peli omalla kohdallani, tosin annetaan nyt vielä Horizon Forbidden Westille mahdollisuus... Sen verran alussa vielä siinä.
 
Servereistä.. Pätki melkolailla eilen ja tänäänkin pari kertaa pykinyt. Tiedä sitten johtuuko omista piuhoista.. Ymmärrettävää kuitenkin näin alussa.

Kokonaisuudessaan kova suoritus PoDi:lta!
Koskahan alkoivat tekemään tätä? Merkillistä ja ennenkuulumatonta, että saivat luvattuna ajankohtana asiakkaille. Onkohan aihio ollut pöytälaatikossa jo ennen GT Sportia?
 
Olen yllättynyt, että servereiden kanssa ei ole mitään ongelmia ollut pelin julkaisun yhteydessä. GT Sport oli ihan käyttökelvoton serveriongelmien takia julkaisussa. Hienoa, että asiasta on opittu.

Olen kyllä täysin yllättynyt GT7 laadusta, ylitti omat odotukset aivan heittämällä. Taisi löytyä jo vuoden paras peli omalla kohdallani, tosin annetaan nyt vielä Horizon Forbidden Westille mahdollisuus... Sen verran alussa vielä siinä.

Kyllä tämä minustakin menee todella korkealle. Imo verraten gts tämä on aivan eri kastissa. Ajettavuutta ei mielestäni voi liikaa kehua.
Jotkut parjaa chase camia, itselleni se on näissä aivan turha. Ei tule käytettyä ikinä.
 
Ylös Bottom