Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

En tiedä, onko nämä vinkit olleet jo täällä, varmaan ovat, mutta International B-lisenssin ajamalla pronssille saa Gr. 4 auton, jolla voi ajaa High Speed Ringillä kisaa, jossa voitosta saa 65 000 creditiä. Jos ajaa kisan puhtaasti koskematta toisiin autoihin saa vielä +50% eli melkein 100 000 creditiä jokaisesta puhtaasta voitosta. Kun näitä kisoja ajaa kaksi päivässä saa päivän kilometrit täyteen ja saa sen päivittäisen uhkapelilapun hankittua helposti. Kokonaisuudessaan minusta paras tapa saada jotain aikaiseksi, jos ei ole paljoa aikaa pelata päivittäin.

Tykkään autopeleissä opetella yhden radan ja yhden auton kerrallaan sitten, jos aion pelata vähänkin vakavammin esimerkiksi moninpeliä. High Speed Ring on yksi helpoimmista radoista ja lisenssitesteistä saatu auto on hyvin ajettava. Kisa on myös siitä hyvä, että autot eivät ole turhauttavan hitaita, mutta eivät myöskään niin nopeita, että olisi sen vuoksi vaikea hallita.

Sitä palkinnoksi saatua autoa pitää vähän heikentää, koska se ylittää kisavaatimukset ja itse tein heikennyksen hankkimalla power regulatorin ja laittamalla tehot muistaakseni 91%, samalla alensin yhden pykälän auton korkeutta, koska silloin tulokseksi tuli melkein tasan se maksimi 630 pp. Kokeilin aluksi myös lisäpainoa, mutta silloin tulokset olivat huonompia. Muutenkin harmittaa laittaa autoihin lisäpainoa, jos painopiste on valmiiksi kohdillaan.
 
Iha tosi... pelissä on osio "known problems". No, on se hyvä varautua ettei mikään toimi :D Hyvää on se että päivitykset ja mitä niissä tehtiin löytyy paljon helpommin suoraan pelin alusta (enkuksi tosin) kuin kaivelemalla internetistä, toki myös konsolissa on tälle oma paikkansa mutta se ei päivity. Yleensä kun jotain peliin tulee muutoksia niin niistä haluaa tietää.

Itse ostin myös sen kalliimman version digitaalisena koska sopii nex gen, sitten joskus 10 vuoden päästä kun konsoleita taas saa inhimilliseen hintaan. Syynä kalliimpaan versioon tämä ei varsinaisesti ollut, vaan se että GT sarja on mulle kuitenkin se aito ja alkuperäinen ajopeli, oli sitten simulaatio tai ei.
 
Saako mistään kisasta yli sataa tonnia kerralla? Sori kun itken mutta surkeita ovat nuo rahasummat mitä kisoista saa. Saa grindata kymmeniä tunteja jos haluaa kerätä kaikki autot talliin. Kaiken huippu 5000 palkinto. Euroopasta puuttuu enää 5 kisaa niin sieltä kaikki kullalla.
 
Täytyy antaa kyllä miinusta varikko käynneistä. 10 kierroksen kisoissa joutuu käymään varikolla niin oudosti ja tyhmästi tehty kun ajat varikolle niin joudut odottamaan jopa 30 sekuntia että auto saapuu omalle paikalleen. Varikko ukkelit vaan seisoo paikoillaan kun autoa odotetaan. Sportissa auto saapuu heti omalle paikalleen eikä odotella mitään. Ainakin yhdessä 5 kierroksen kisassa joutui käymään joka kierroksella tankkaamassa, olisko vähän jo liioiteltua?
No toi on ns. realismia, kun varikkonopeus 60-80km/h. Sportsissakin oli lopussa melkein yhtä pitkät odottelut.

Omasta mielestä hyvä, että oikeemmat ajat varikkokäynneillä, niin pitkissä yli 1h kisoissa merkkaa, käykö 1 vai 2 kertaa stopilla.
 
Miten porukalla on krediittien kanssa mennyt, on riittänyt vai ollut niukkuutta?

Itse olen menuissa muistaakseni tasolla 34, nyt kredittejä 1600000cr.
Missään vaiheessa ei ole ollut pulaa vaikka jotain autoja on turhanpäiten tullut rakenneltua
 
Enkö taas osaa vai miten omassa multiplayer lobbyssa saa jonkinmoisen ratalistan rakennettua tai edes vaihdettua sen yhden?? En vaan löytänyt mistään mitään valikkoa jossa olisi edes asiaa liippaavia juttuja..
 
Enkö taas osaa vai miten omassa multiplayer lobbyssa saa jonkinmoisen ratalistan rakennettua tai edes vaihdettua sen yhden?? En vaan löytänyt mistään mitään valikkoa jossa olisi edes asiaa liippaavia juttuja..
Systeemi on jostakin syystä raakile. Pitää luoda uusi huone uudelle radalle. Mm. lobbystä ei pysty potkimaan ulos idiootteja.
 
Saako tota vauhdin tunnetta mitenkään kasvatettua. Etenkin sadekisoissa toi on ihan tuskaa ku auto liukuu ku jäällä, vauhtia näyttäis olevan 20-30km/h ja katot mittariin ni 90-95. Toi on aivan olematon toi vauhdintunne sekä puskurilta, että ohjaamosta.

Ja miten saan ohjaamossa sen hudin pois siten, että jää ne sääkartat, balanssin säädöt jne silti?
 
Saako tota vauhdin tunnetta mitenkään kasvatettua. Etenkin sadekisoissa toi on ihan tuskaa ku auto liukuu ku jäällä, vauhtia näyttäis olevan 20-30km/h ja katot mittariin ni 90-95. Toi on aivan olematon toi vauhdintunne sekä puskurilta, että ohjaamosta.
Tuskin saa ikinä.. kapea FOV tekee tuon ja leveämpi tarkoittaisi enemmän graafista tehontarvetta. Surullista.. vauhdin tuntemus on niin surkea että ilman jarrutus varoitusta nopeusmittarin alla ajamisesta ei tulisi mitään.
Systeemi on jostakin syystä raakile. Pitää luoda uusi huone uudelle radalle. Mm. lobbystä ei pysty potkimaan ulos idiootteja.
No just,... alan kyllä epäillä että näille 9-10 arvosteluille on kyllä ruskea kieli tai $ kuva silmissä käynyt, pelissä on niin paljon puutteita ja outouksia että en millään voi ymmärtää arvostelut tuloksia muuten. Ratsastaa täysin GT nimellä vaikka pelillä juuri mitään yhteyttä GT 1,2,3 kanssa kuin sunday cup.

Omassa lobbyssakin toisen pelaajan meno oli hirmu kulmikasta vaikka yhteydet ihan hyvät.. ja onhan se ihan liikaa odottaa että tuonne saisi konekuskeja mukaan..
 
Viimeksi muokattu:
Ja miten saan ohjaamossa sen hudin pois siten, että jää ne sääkartat, balanssin säädöt jne silti?
Et mitenkään. Samaa paskaa mitä sportissa eli joko sulla on ruutu täynnä tavaraa, pelkkä kisaajalista ja kartta sekä kierrosaika tai sitten ei mitään.

Itsekin aloin tätä kunnolla tänään pelaamaan ja nyt on 18 menu bookkia tehty.
Pakko sanoa, että mitä enemmän tätä pelaa niin sitä vähemmän tästä tykkään.
Olin varma, että tykkään tuosta cafe moodista, mutta se aiheuttaa vaan jatkuvaa taukoa ajamiseen ja lisäksi ne infot eri autoista/valmistajista on tyyliin kolme lausetta ja olen tiennyt kaiken jo valmiiksi enkä mä edes seuraa mitään auto juttuja.

Vaikka videoista on selvästi nähnyt ettei valikkoja ole pahemmin mietitty niin vasta pelatessa huomaa kuinka perseellään ne on.
Miksei esim sunday cupilla ole omaa ikonia ja siihen liittyvät kisat sen alla kuten aina.
Miks helvetissä pitää ensin valita missä päin maailmaa haluaa ajaa, sitten valita rata ja vasta sitten valitaan se kisa.
Mä olin myös jo unohtanut kuinka typeriä nuo jäniksen jahtaamis kisat on. Esim super gt sanoi kuinka tekoäly kyllä osaa laittaa hanttiin jopa silloin kun on ihan perus ruudukko startti joten minkä ihmeen takia polyphony on ihan tarkoituksella käyttänyt taas tuota samaa paskaa.
Tuollainen kuuluu johonkin haastemoodiin sillä mitään kilpa-ajoa se ei ole.

Jo sportin kohdalla totesin kuinka se on varsin mainio ajopeli, mutta aika paska kilpa-ajopeli ja tämä jatkaa ihan samalla linjalla, mutta nyt ei ole vr moodia peliä pelastamassa ja lisäksi meillä on umpipaskat valikot joiden takia en varmaan jaksaisi vr moodissakaan pahemmin ajella vaikka sellainen tulis heti huomenna.
Sportissa valitaan vr moodi ja sieltä haluttu rata ja sen jälkeen auto.
Jos tässä haluaisin ajaa vaikka arcade kisan laguna secassa niin ensin valitaan auto tallista, sitten mennään world circuits valikkoon, siellä jenkkien puolelle ja vasta sitten valitaan rata.
Sitten kun kisa olisi ohi niin täytyy palata takaisin kartta ruutuun asti ja ottaa tallista uusi auto ja toistaa sama prosessi joka kisan jälkeen. Vai missasinko jotain?
Sport heittää aina ajamisen jälkeen takaisin ratalistaan ja siitä sitten vaan uus rata sekä auto ja mä vaihdan aina autoa joka radan jälkeen.

Tässä on ihan uskomattoman paljon täysin perustason juttuja perseellään, mutta hei onneksi meillä on nasan datan avulla tarkasti mallinnettu tähtitaivas.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri tätä kaikkea tarkoitin sillä puolivalmiilla pelillä... Täytyy myöntää että kyllä mä odotin että jotain FOV säätöjä olis ja tuo sisäkuvakulman penkin säätö ei olisi vain tuo n. 2cm suuntaansa ja ylipäänsä että puheet "simusta" olisi edes puoliksi totta. Ruutu täynnä dataa on kyllä myös yksi aika ilkeä asia. Se peittää NSX:n hienon mittariston jota ei kykene antamaan anteeksi :D

Tästä tuli vain helvetin hienon näköinen peli, joka toki myy nuorelle porukalle. Toivotaan että siellä tehdään lisää töitä ja tämä ei jää tähän...
 
Vauhdin tunnetta saa vähän lisää käyttämällä puskurikameraa. Taitaa olla poikkeuksellisesti pelin paras kamera, kun kaikki muut ovat jotenkin pielessä.
 
ylipäänsä että puheet "simusta" olisi edes puoliksi totta.
Koitin tänään Tokiossa sitä jotain cafen kisaa. Testasin piruuttani. Vedin kaasu pohjassa edellä olevan perään siellä u-käännöksessä. Lähti sillä vähän perä alta, mutta nätisti se kääntyi mutkaan ja säästin ite pari sekuntia. Sit ne loivat mutkat. Suht ahdasta ohittaa, joten vedin kaasu pohjassa laitoja pitkin ja helposti ohi kaikista. :D simuilua parhaimmillaan.
 
Onko muut havainneet että ohjaus”lagaa”, eli vaikka kanttareille ajaessa ratti jäätyy hetkeksi paikalleen, peli muuten ei kyllä lagaa.
Ilmeistyi itselle tv:n vaihdon myötä(samsung q77). Muutoin siis ei lagia vaan se ratti
 
Fysiikoista vielä.. linkki videoon, melko kummaa pompotusta.

Itellä omituista käytöstä tuli cafe porsche keräilyssä Maggiore radalla jossa alamäki ennen tiukahkoa mutkaa, siinä oma ao. kisarajaan kevennetty 1053kg 399hp 911 GT3 -01 rupesi keulimaan alamäessä. Eikä kyse siitä että olisi hypännyt, oli kerennyt jo edetä alamäessä. Vakiokori/ei aero juttuja. onhan tuo toki peräpainoinen mutta silti hassu..
20220313_193115.jpg
 
A-4 lisenssissä, Civic type R, hätävilkut ei häiritse, mutta pyyhkijöiden päällä olon ääni kyllä häiritsee :D Onko tämä mulla vai muillakin?
 
Jostain syystä siellä Tokion kaupunkiradalla autoissa on pyyhkijät päällä vaikka ei sataisi ja kyllä se häiritsee ihan helvetisti. Melkein tekee mieli lopettaa ajaminen välillä.
 
Onko muut havainneet että ohjaus”lagaa”, eli vaikka kanttareille ajaessa ratti jäätyy hetkeksi paikalleen, peli muuten ei kyllä lagaa.
Ilmeistyi itselle tv:n vaihdon myötä(samsung q77). Muutoin siis ei lagia vaan se ratti
Itse huomasin vähän samanlaista oireilua kun koitin Nissanin vanhemmalla GT-R:llä ajaa tiukkoja neulansilmämutkia. Ohjaus tuntui välillä lukittuvan. Ohjaamo kuvakulmassa rattin kääntö pysähtyi hetkeksi ennen kuin jatkoi liikettä. Ongelma GT-R:n kohdalla johtui joko liian matalalle säädetysä alustasta tai sitten alla olleista leveämmistä vanteista. Ongelma kun vaikutti poistuvan kun alle tuli "normmalit" vanteet ja alustan korkeutta nosti. Noiden jälkeen ohjaamo kuvakulmassa ratin liike normaali. Onko tehty niin hienosti että renkaat ottaa kaariin kiinni ;)
 
Possu kisojen jälkeen (voi helkutti niitä 2 jossa oli sadetta.. no silti nyrrellä voittoon ilman tcs/stability apuja, padillä.. paskaa oli silti) tuli sitten supra keräily.."race of turbo sportscar" johon pysty osallistumaan myös GR Supra Race Carilla, no mikäs siinä.. o_O ei tartte paljon yrittää kun menee kuin juna..
 
Ylös Bottom