Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Naurettavia nää Metacritics käyttäjät jotka pommittaa 1 arvosanoja. Vai oliko niin että 0 pystyy kans laittaa. Ei tämä peli nyt ole 2/10 missään nimessä. Loistava peli kyseessä. Ainakin 8/10
 
Naurettavia nää Metacritics käyttäjät jotka pommittaa 1 arvosanoja. Vai oliko niin että 0 pystyy kans laittaa. Ei tämä peli nyt ole 2/10 missään nimessä. Loistava peli kyseessä. Ainakin 8/10
Ne taitaa olla nyt niitä, jotka mielensä pahoittivat siitä turismon "pitkästä" käyttökatkosta. Itseä tuollaiset ei hirveästi haittaa, kun on paljon muutakin pelattavaa. Hyvä vaan, että saivat päivityksen kunnolla pelaamaan.
 
Itse kun pelailen autopelejä ihan sen yksipeli uran kautta niin on tämä kyllä siihen ihan torso.. nyt meni ihan ns. harvakseltaan pelattuna tuo cafe 35 (gtr keräily).. että aika nopeasti minusta vaikka tuolla on kai vielä luokkaa 4 cafe kohtaa mutta painottuneevat 700+ Gr.4+ kisoihin? Että ei kauheasti enää jäljellä.. saas nähdä miten noita viitsii, sen verran tylsiä ajettavia nuo kisaautot..ihan mutulla siis kun olen vaan gr4 supralla ajanut ja se nyt oli naurettavan helppo ajettava mutta vielä kovemmissa pelkään että se naurettavuus menee äkkinäisyydeksi..
Koko uratila vesitetty (vesikisojen ohella) turhan vapailla automäärityksillä ja ne kisat on vain timetrial pujottelua jono lähtöjen takia. Mitään varsinaista kilpailullista teköälyä noissa ei ole ollut. Ymmärrän toki että autopeleissä tämö on vaikeaa, autot saisi ajamaan noin yleisesti tarkastikin mutta kun pelaajat on laidasta laitaan niin miten sovittaa tahti sopivaksi kaikille. Tässä se kuminauha on tehty tuollaiseksi jonoksi, yritykseksi että olisi koko kisan ajan jotain tavoiteltavaa. En nyt mitenkään erinomaiseksi GT7 ajajaksi itseäni katso mutta iso osa kisoista oli ohi 1..2 kierroksen kohdalla noissa 4-5 kierroksisissa vaikka ajoin ajonvakautus ja tc pois päältä 95% ajasta eikä viritystasokaan ylittänyt rajoja. Tämä siis keskimmäisellä vaikeustasolla, vaikeudesta kun ei palkita niin en sitten säätänyt tuota.

Jotenkin jäljelle jäävä osuus on sitten historian taakkaa, samoja vanhoja ajokortti ja mitälie outoja haasteita. Online kavereiden kanssa luokaton toteutus, en oikein keksi miten tuota saisi enää heikommaksi tuon osalta. ja eipä noita gtsport kisoja tullut montaa GTS:ssäkään ajettua.
 
Ymmärrän toki että autopeleissä tämö on vaikeaa, autot saisi ajamaan noin yleisesti tarkastikin mutta kun pelaajat on laidasta laitaan niin miten sovittaa tahti sopivaksi kaikille.
Project cars teki homman hyvin tarjoamalla säätimen jossa sai laittaa vaikeustason ihan vapaasti muistaakseni välille 20-120 tai jtn vastaavaa.
Toki tuossa oli myös omat ongelmansa sillä jotkut luokat oli vaikeampia mitä toiset ja mä pelasin melkein helpoimmalla joitakin kisoja ja toisia sitten taas 70-80 tasolla ja kummassakin tapauksessa vaikeustaso oli just sopiva joten aikamoista kokeilua tuo vaati.

Kyllä tässäkin tekoäly osasi laittaa hanttiin jo melkein liiankin hyvin niissä "pippuri kisoissa" joissa startti oli ihan normaali.
En ole varma, mutta mun mielestä valittu vaikeustaso ei vaikuta noihin kisoihin ollenkaan sillä mä pelasin cafe kisat normaalilla, mutta näiden kohdalla kahden pippurin kisa oli jo reippaasti haastavampi kuin mikään cafe kisa ja tuota vaikeammat voitin ehkä puolella sekunnilla.
Eli tässäkin olisi ihan hyvin voitu käyttää perus startteja ihan joka kisassa, koska ei se tekoäly sitä etumatkaa näytä tarvitsevan.
Tuo jäniksen jahtaaminen nyt vaan on joku ihme asia Kazin omassa päässä ilmeisesti.
Ne taitaa olla nyt niitä, jotka mielensä pahoittivat siitä turismon "pitkästä" käyttökatkosta. Itseä tuollaiset ei hirveästi haittaa, kun on paljon muutakin pelattavaa. Hyvä vaan, että saivat päivityksen kunnolla pelaamaan.

Enemmänkin se johtuu siitä, että palkkioita leikattiin monesta kisasta ja Kaz viel toteaa, että se ei halua pelaajien ajavan samaa kisaa jatkuvasti.
No miksei sitten nostettu niiden muiden kisojen palkkioita?
Tuon leikkauksen jälkeen sitten vielä heitetään mclaren f1 myyntiin 18.5 miljoonan hintaan jonka hankkimiseen menee jopa optimi grindauksella 21 tuntia ja tänään tuli sitten 17 miljoonan porsche.
Molemmat tietenkin vain joitakin päiviä tarjolla ja kukaan ei tiedä milloin ne seuraavaksi tulee saataville.

grind.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuon leikkauksen jälkeen sitten vielä heitetään mclaren f1 myyntiin 18.5 miljoonan hintaan jonka hankkimiseen menee jopa optimi grindauksella 21 tuntia ja tänään tuli sitten 17 miljoonan porsche.
Molemmat tietenkin vain joitakin päiviä tarjolla ja kukaan ei tiedä milloin ne seuraavaksi tulee saataville.
Laskinpa huvikseni, kun 2M pelirahaa maksaa 19.95e, niin se McLaren maksaa 185e ja Porsche 170e. Time is money.
Jos joku ei ole vilaissut niin se pienin pelirahasumma jonka voi ostaa on 100k ja maksaa 2.45e.
 
Laskinpa huvikseni, kun 2M pelirahaa maksaa 19.95e, niin se McLaren maksaa 185e
Ja gt sportissa 2.95e ja pelissä itsessään miljoonan.
Mutta Kaz halusi näiden harvinaisempien autojen heijastavan tosimaailman hintoja joten ne ilmeisesti muuttuu sen mukaan miten hagerty niitä arvioi tai jtn.
 
Project cars teki kyllä kaiken paremmin pelattavuuden osalta, paitsi että sitten menivät "pilaamaan" pelisarjan kolmososalla.

Mun mielestäni tästä pelistä pitäisi poistaa mikromaksut ja online kokonaan. Online pitäisi jättää Sportille ja tehdä siitä kehitysversio nimenomaan onlineen.
Lueskelin tossa kaikkea mitä ihmiset on pelistä sanoneet ulkomailla ja kaikilla on samaan suuntaan oleva tunne että nyt mentiin yli hilseen, eli nuo mikromaksut teki tästä aivan totaalisen sopan jossa on käärmettä kanan tilalla. Jotenkin itsekin alan katumaan satasen sijoitusta.

Tuolla eräs pelaaja totesti hyvin: "Jos pelissä voi ohittaa suoralla 3 autoa kuin keiloja konsanaan, ilman imua, kuvakulmasta joka ei ole edes autossa sisällä, pelissä ei ole minkäänlaista simulaatiota olemassa eikä sitä kehtaa sellaiseksi kutsua."

Minusta tämä osuu aika hyvin.
 
Enemmänkin se johtuu siitä, että palkkioita leikattiin monesta kisasta ja Kaz viel toteaa, että se ei halua pelaajien ajavan samaa kisaa jatkuvasti.
No miksei sitten nostettu niiden muiden kisojen palkkioita?
Tuon leikkauksen jälkeen sitten vielä heitetään mclaren f1 myyntiin 18.5 miljoonan hintaan jonka hankkimiseen menee jopa optimi grindauksella 21 tuntia ja tänään tuli sitten 17 miljoonan porsche.
Molemmat tietenkin vain joitakin päiviä tarjolla ja kukaan ei tiedä milloin ne seuraavaksi tulee saataville.
Tämä on tekijältä käsittämätön kommentti enkä ymmärrä mihin tuo perustuu. Miten tässä voi muka välttää ajasta samoja kisoja uudestaan? Mulla nyt tilanne, että 99% kisoista ajettu, kultaamatta yks tai kaks kisaa. Autoja kerättynä 156kpl. Oikeasti peli vaatii aivan tolkutonta kymmenien tuntien grindausta jos haluaa paljon kerätä autoja. Kisoista sun muista tulee todella huonosti rahaa. Verrattuna Sportiin, siinä sai hyvin kerättyä rahaa.

320 tuntia sitä pelattuna ja lähes kaikki pelin autot ostettu, pari 20milj. kaaraa sieltä vielä puuttuu. Sport on paljon pelaajaystävällisempi rahan ja keräilyn suhteen. Sportissa sektori aikatehtävät oli hyviä, kaikki kullalla. Tässä seiskassa ne on kullalle aivan mahdoton saada.

Trophyt tässä seiskassa parempi kuin Sportissa. 7 vaikein trophy näyttäis olevan lisenssien kultaaminen. Esim online trophyt on vaan ajamista, tietty kilometrimäärä, ei sidottu voittoihin. Tehtävissä ajan kanssa kunhan vaan ajaa. Sportissa vaaditaan pariin online trophyyn järjetön määrä voittoja, mikä jääny lähes kaikilta saavuttamatta.

7 ja Sportin kun saisi yhdynt... yhdistettyä niin avot.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli testattua eri kameroita, itse ajelen vain ohjaamosta ja lähinnä padin kanssa. Ratin kanssa ajan myös ohjaamosta, mutta Dash Cam olisi silloin kiva.

Ohjaamo: näyttävän näköinen, hyvä vauhdin tunne, ohjaamot tehty hyvin ja näin immersio hyvä, äänimaailma myös hyvä ja ajotuntuma hyvä.

Puskuri ja katto: kattokamerasta oli aavistuksen parempi vauhdin tunne kuin puskurista. Peili voisi olla kiva myös kattokameraan. Immersion osalta eivät pääse ohjaamon tasolle, mutta ei muuten mitään valitettavaa.

Auton takaa: Ei vauhdin tunnetta, peli ei ole näyttävä, äänet kuulostavat huonoilta, kamera on liian jäykkä, ei näe auton elämistä hyvin ja ajaminen aika hankalaa. Near kamera paransi fiilistä hieman, mutta far-kamera oli tosi huono.

Dash Cam lienee turha toive edes päivityksillä ja en edes tiedä onko se niin helppoa lisätä jälkikäteen, jos se vaatii muutakin kuin vain kameran lätkäisyn lähemmäksi tuulilasia. Tuota kuvakulmaa auton takaa kyllä saisivat paranella, osa varmaan kuitenkin ajelee pelkästään siitä kuvakulmasta.
 
Oliko tässä mitään yhteyttä yksinpelin käytetyllä vaikeustasolla ja rahamäärällä jota saa per kilpailu? Ja toinen kysymys, kerääkö yksinpeli myös jonkinlaisia pointseja ajotavasta, jolla olisi sitten merkitystä moninpelissä? Eli voiko kolaroida tekoälykuskeja ihan miten huvittaa?
 
Oliko tässä mitään yhteyttä yksinpelin käytetyllä vaikeustasolla ja rahamäärällä jota saa per kilpailu? Ja toinen kysymys, kerääkö yksinpeli myös jonkinlaisia pointseja ajotavasta, jolla olisi sitten merkitystä moninpelissä? Eli voiko kolaroida tekoälykuskeja ihan miten huvittaa?
Käsittääkseni fyrkkaa tulee enempi mitä suuremmalla vaikeustasolla ajaa. Ja clean race bonus päälle.
Yksinpeli myös mielestäni kerää dataa käytöksestä, se että miten se vaikuttaa moninpelissä, siitä ei käryä.
 
Tämä on tekijältä käsittämätön kommentti enkä ymmärrä mihin tuo perustuu.
Perustuu pelin tuleviin ladattaviin lisäreihin. Sitä Kaz tarkoitti. Eli tulevaisuudessa "yhden radan jauhaminen" ei ole ainoa keino tehdä rahaa tehokkaasti. Sanoi vielä, että on harmissaan, koska ei pysty paljastamaan vielä dlc-suunnitelmia.
Muistetaan esim. GT Sportin L.Hamilton dlc. Sehän antoi puhtailla suorituksilla aivan rutosti Cr.
(Eikä tämä ole mikään puolustelu. Huonosti veti Polyphony viime päivät.)
Oliko tässä mitään yhteyttä yksinpelin käytetyllä vaikeustasolla ja rahamäärällä jota saa per kilpailu? Ja toinen kysymys, kerääkö yksinpeli myös jonkinlaisia pointseja ajotavasta, jolla olisi sitten merkitystä moninpelissä? Eli voiko kolaroida tekoälykuskeja ihan miten huvittaa?
Options-valikon kautta vaikeustason muuttaminen helpommalle ei vaikuta kampanjan kisojen palkintorahamääriin. Saman Cr.-määrän saa "yhdelläkin chilillä".

Tekoälyä voit rankaista huoletta. Yksinpelin kommellukset eivät vaikuta onlinen kuljettaja-arvoihin. Sportsmanship- (SR) ja Driver(DR)-ratingit rakennetaan online mittelöissä.
 
Tulipa tuossa ajeltua se levelillä 15 avautuva mission-setti loppuun ja varsinkin se 30 kierroksen pläjäys Tsukubaa, jossa välillä sataa niin maan peevelisti. Kyllähän tuossa jännitystä oli, kun takaa lähdettiin sijalta 20, kympin joukkoon piti selvitä ja muutaman kierroksen jälkeen alkoi tulla vettä oikein kunnolla. Siihen lisäksi sitten vielä varikkoruljanssit ja muut, niin olihan tuo ihan kilvanajoa. Ajelin sen sillä uusimmalla Supralla, joku 575 pp oli autossa, kun oli sporttisoftit alla ja kyllähän tuo sateella luisteli ja heitteli ihan kunnolla. Pari kertaa luisuttiin mutkissa ihan tuntuvasti pitkäksi. Ensimmäiset 20 kierrosta tuntui siltä, että ehtiiköhän sinne kärkikymmenikköön ollenkaan, mutta viimeisen stopin jälkeen kierroksella 21 alkoi olla jo hyvä kuiva linja, niin sitä pitkin sitten kärkeä kiinni. Varmuuden vuoksi pari viimeistä kierrosta säästelin bensaa, ettei vaan käy kylmä ja otin tylsästi varman päälle sijan 6.

Varsin kivaa oli. Kyllähän tätä täytyy lähteä jossain vaiheessa onlineenkin sitten kokeilemaan, kunhan saavat hommaa vähän parempaan kuosiin ja saa talliin kerättyä vielä vähän lisää autoja. Tällä hetkellä miljoona tilillä, eikä viitsi kaikkea tuhlata kerralla. Chevrolet-menu tulossa seuraavaksi, kunhan jaksan siihen perehtyä jossain vaiheessa.

Eihän tämä nykykuosissaan toki täydellinen peli ole, mutta on se ajaminen ja eri autojen kokeilu vaan niin kovin kivaa.
 
Mukavaa huomata että peli saa kunnolla kritiikkiä ja kuraa niskaan, sen tämä tekele nimittäin ansaitsee.
Mulla on pitkä historia GT pelisarjan kanssa ja gran turismo lasit suorastaan, mutta en minä voi silti edes niiden takaa tätä hirveämmin kehua... Se on vain hyvä jos ihmiset miettii asioita ihan reilusti ottamata mitään tiettyä puolta asioista.
 
Pitää muistaa, että peli julkaistiin käsittämättömästi ajallaan luvattulla päivämäärällään. Siitä hatunnosto Polyphony D:lle.
Ei olisi ollut ihme, jos julkkari olisi lykkääntynyt "puolella vuodella".. Ja siitä vielä.. Kiesus! On noita nähty! En valita tätä.
T: nimim. 7500 km mittarissa

Edit: otetaas nolla pois :D
 
Pitää muistaa, että peli julkaistiin käsittämättömästi ajallaan luvattulla päivämäärällään. Siitä hatunnosto Polyphony D:lle.
Ei olisi ollut ihme, jos julkkari olisi lykkääntynyt "puolella vuodella".. Ja siitä vielä.. Kiesus! On noita nähty! En valita tätä.
T: nimim. 7500 km mittarissa

Edit: otetaas nolla pois :D
Mietin tätä samaa itsekin tuossa joku aika sitten, kun foorumilta luin kritiikkiä peliä kohtaan. Joo, ei tämä täydellinen oli nykykuosissaan, mutta muistellaanpa vaikkapa sitä Gran Tursimo 5:sta, jota tehtiin todellisella hartaudella. PS3 tuli ulos Euroopassa talvella 2007 ja GT 5 loppuvuodesta 2010, eli yli 3 vuotta odotettiin Turismoa silloin uusimmalle laitteelle. Muistan, kuinka foorumilla silloin pohdittiin, että mahtaako se tulla ulos ikinä. Sitä peliä hierottiin ja viimeisteltiin melkein maailman tappiin asti.

Nyt GT 7:n kohdalla tehtiin toisenlainen liike ja tuotiin peli markkinoille vähän yli vuosi PS5:n julkaisun jälkeen sellaisessa kunnossa, että kiva sitä on pelata, vaikka siellä ja täällä onkin vielä viilattavaa ja päivitettävää. Äänekkäille kritisoijille esitänkin kysymyksen, että olisitteko mieluummin odottaneet Gran Turismo 7:n julkaisua vielä vuoden tai kaksikin pidempään, että se olisi ollut day one 'täydellinen'?

Tässä pelissä on nykykunnossaankin kuitenkin paljon hyvää ja huomattavasti enemmän positiivisia kuin negatiivisia asioita. Päivityksiä tulee, ominaisuuksia ja sisältöä lisätään varmasti tulevaisuudessa. 'Täydellistä Turismoa' odottavat voivat ostaa pelin alennuksesta sitten, kun se on heidän mielestään 'riittävän täydellinen' ja me muut voimme nautiskella hyvin toimivista ominaisuuksista jo nyt. Kuten jo tuossa sanoinkin, ei tämä toki nyt täydellinen peli ole ja säätöä tarvitaan, mutta kun sinne radalle pääsee suosikkiautollaan, niin ainakin omalla kohdalla suu vääntyy hymyyn, kun on niin kiva ajella. Se on sitten jokaisen oma asia, että odottaako 'täydellisyyttä', vai pyrkiikö nauttimaan hyvästä tuotteesta jo nyt.

You can wait or you can play. The choice is yours.
 
Ylös Bottom