Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Pidän tästä pelistä edelleen paljon vaikka joka päivitys on tehnyt tästä pikkasen huonomman. Tosta pp luokittelusta pitäis päästä eroon kun se ei vaan toimi eikä tule ikinä toimimaankaan. Hyvänä esimerkkinä toi sportin viimeviikon pp500 kisa, pelkkiä alusta glitsaajia lobbyt täynnä. Edellisessä turismossa oli noi normi autot luokiteltu N sarjoihin heppojen mukaan, se oli muuten hyvä systeemi paitsi et ne hyperautot olis tarvinnu luokitella kans omiin sarjoihinsa. Olis katuautot N sarjoissa hyperit H sarjoissa visionit V sarjoissa ja GR:ät niinkuin nytkin. Itseäni kun ei kiinnosta noi gr sarjat formulat tai vision autot pätkääkään, niin olis kiva kun pääsis sporttiakin ajeleen normaali tai hyper auto sarjoissa. Ei olis vaihteistojen säätöäkään tarvinnu tuhota kun tomahawk olis vaikka vakiona V2600 ja kuristettuna V2000 sarjassa niin sillä ei olis ikinä päässyt wtc600 sarjaan grindaamaan.
 
Mä en kyl sit yhtää tajuu tätä "clean race bonus" hommelia, välillä ajat kun Mikael Shuumahheri ja ei tuu sit välil ajat kun sirkus apina ja sit peli päättääki et joo "clean race" tosi hyvin ajettu, et onkstää ihan randomia vai mikä nyt tarkalleen lasketaan "clean raceks"?
 
Mä en kyl sit yhtää tajuu tätä "clean race bonus" hommelia, välillä ajat kun Mikael Shuumahheri ja ei tuu sit välil ajat kun sirkus apina ja sit peli päättääki et joo "clean race" tosi hyvin ajettu, et onkstää ihan randomia vai mikä nyt tarkalleen lasketaan "clean raceks"?
Clean race bonus tulee siitä ettei osu muihin autoihin ja 1 renkaan on aina pysyttävä radalla. Siel on muutama bugaava kisa mistä saa aina sen bonuksen ja esim Tokion kisoissa ei pysty ajaa ulos radalta kun on seinät edessä.
 
Clean race bonus tulee siitä ettei osu muihin autoihin ja 1 renkaan on aina pysyttävä radalla. Siel on muutama bugaava kisa mistä saa aina sen bonuksen ja esim Tokion kisoissa ei pysty ajaa ulos radalta kun on seinät edessä.

No just se eräs tokyon kisa mitä grindaan nii siin tulee välil kyl semmosii törmäyksiä ja penalteja ja välil semmosta romurallia ettei mitää järkee, silti clean race koko ajan, noh en valita. Saa siitä aina se kivat 825k!
 
No just se eräs tokyon kisa mitä grindaan nii siin tulee välil kyl semmosii törmäyksiä ja penalteja ja välil semmosta romurallia ettei mitää järkee, silti clean race koko ajan, noh en valita. Saa siitä aina se kivat 825k!
Se on juuri yksi niistä bugaavista kisoista, siin päivityksessä tuli 3 uutta ison rahan kisaa ja jokasessa on sama bugi.

Millä autolla muuten grindaat sitä? Ite ajan Hondan koneella varustetulla Minillä, vois vaihteeks ajaa jollain muullakin.
 
Viimeksi muokattu:
Se on juuri yksi niistä bugaavista kisoista, siin päivityksessä tuli 3 uutta ison rahan kisaa ja jokasessa on sama bugi.

Millä autolla muuten grindaat sitä? Ite ajan Hondan koneella varustetulla Minillä, vois vaihteeks ajaa jollain muullakin.

Mazda Atenza Gr.4, (en muista auton statseja ulkoo) ei ees varikolla tarvii kertaakaan käydä joten sinänsä helppoa grindaamsita, ei tarvii välittää muuta kun ajamisesta. Kisan aja noin 27 minuutissa. Paremmin siitä tienaa jos ajais sitä miljoonan kisaa josta saa tunnis clean race bonuksen kanssa sen 1.5millii. Eikä sinänsä täs mul oo rahasta pulaa mut lähinnä ne 3 legendary autoa haluis että saa puuttuvan trophyn, sekä muutaman legendary auton joiden hinnat pyörii 10 millist ylöspäin, sit tietenkin vähän varastoon rahaa ja ohan täs ostettavaa, joten mitä mä täs höpötän ohan mulla rahasta pulaa :p
 
Mun fantasia olisi joskus ajaa kaikki kisat ym mitä vaa on niin kullaks, tosin nürre ja muutamat muut haastavat circuit experiencet taitaa kaataa tämän fantasian.
 
'Onnenpyörä' pysähtyi eilisten kilometrien jälkeen aika mielenkiintoiselle autolle, jota tuli nyt tänään ensimmäistä kertaa testattua. Tosin aivojen perällä kyllä on muistikuva, että olisin ehkä tuolla GT5:n aikaan myös jonkun verran ajanut. Valkoinen Amuse Nismo 380RS Super Leggera osui eilen kohdalle ja täytyy nyt parin kisan perusteella sanoa, että on kyllä hienosti tuunattu Nissan Z kyseessä. Downforce juuri kivasti kohdallaan perussäädöillä ja sporttisofteilla. Puolinopeisiin mutkiin voi vetää esim. Watkins Glenissä aikalailla urku auki ja auto kulkee kivasti pidon rajamailla läpi mutkien. Korisarja ja takalintulauta selkesti saatu optimoitua perus-Z-malliin varsin kivasti. 380 heppaahan tuossa on 'vain' tehoa, mutta tosi kiva ajaa. Sen 150-200 kun saa lasiin, niin menee mutkista läpi huolettomammin ja vähemmän pumppaavasti kuin vähemmän downforcea tuottavakoriset laitteet. Ehkä aavistuksen 'liian helppo' ajettava, mutta todella kiva kuitenkin.
 
Jos unohetaa Nürre mihin voi mennä 30 vuotta nii tämä oli mulle ehkä vaikein circuit experience, saakelin kapea tie ja seinämät molemmil puolil tyyliin et auto just mahtuu siihen väliin 2mm ilmarako vauhtia 250km/h ja yritä siinä sit pysyä ajassa. Lukuisten yritysten jälkeen sain kulta ajan ja sekin aika hilkullaan.

 
Jos unohetaa Nürre mihin voi mennä 30 vuotta nii tämä oli mulle ehkä vaikein circuit experience, saakelin kapea tie ja seinämät molemmil puolil tyyliin et auto just mahtuu siihen väliin 2mm ilmarako vauhtia 250km/h ja yritä siinä sit pysyä ajassa. Lukuisten yritysten jälkeen sain kulta ajan ja sekin aika hilkullaan.


En ole vielä kokeillut tuota haastetta, mutta se Tokion viimeinen ratahaaste oli taas itselle hankala. Ajaminen ei sinäänsä ollut vaikeaa ja kokoajan nakutti kulta-ajan tuntumaan, mutta millään ei mennyt ali vaaditun ajan. Padilla en sitä edes päässyt, mutta lopulta ratin kanssa sain sen eilen taistelua kultaan.
 
Mulle on voitto aina, jos saan edes jonkun Circuit Experiencen läpi. Pronssikin tuntuu välillä vaikealta ja vain muutama rata on kullalla. Sitä parempi tietysti, että pelattavaa riittää loputtomasti, jos vain jaksaa jauhaa noita. Aika paljon on autosta kiinni, miten ajaminen onnistuu. Onkohan joku laittanut noita helppousjärjestykseen jo?
 
Mulle on voitto aina, jos saan edes jonkun Circuit Experiencen läpi. Pronssikin tuntuu välillä vaikealta ja vain muutama rata on kullalla. Sitä parempi tietysti, että pelattavaa riittää loputtomasti, jos vain jaksaa jauhaa noita. Aika paljon on autosta kiinni, miten ajaminen onnistuu. Onkohan joku laittanut noita helppousjärjestykseen jo?

No tää on nii henkilöstäkin kiinni, täs on monet "helpot" ollut paljon vaikeempia ku jotkut vaikeat jne, riippuu myös nii millä autolla ajaa. Esim mulle tuottaa vaikeuksia laguna sega circuit jossa mennää sil dodge viperil, periaattes simppeli rata ym mut auto tuntuu olevan kun rekka ja tosi hankala ajaa, (lisensseis oli sama rata formulal ja siinä oli paljon vähemmän yrityksiä et sain sen kultaan). Mut ohan täs sit oikeesti niitä tosi helppoja rykäsyjä mitkä menee yhel tai paril yritksel, tuntuu oudolta sekin et välil saa vääntää jotain rataa ja saa miljoonan sit joku on vaa yks pieni rykäsy ja miljoona, vois ne palkinnotki mennä jotenki sen vaikeuden mukaan.

Nürresta saa 5millii jos kaikki kullalle, mut se onki sit ihan ammattilaisille. Mä ajoin aluks ne vaan läpi mitä nyt muutama circuit puuttuu, sit aina palannut takas yrittää, jotkut sit tuntuukin helpolta sen alku järkytyksen jälkeen. Joitakin sit jämähtää yrittää tunniks tai pariks.
 
Jokainen jenkki auto millä tähää asti ajannut tuntuu jotenkin aivan paskoilta, tuntuu et painoa jotain 1000kg ja kääntyvyys kun valtamerialuksella, suoralla kulkee, tuntuu et ne käy vaa johonki nascar ratoihin. En muutenkaa muutamia poikkeuksia lukuunottamatta oo kauhee suuri jenkkiautojen fani, japskit 90-2000 luvun ja euroopplaiset parhaita.
 
Mietin tuossa eilen iltasella, että millä autolla sitä seuraavaksi lähtisi ajelemaan ja pomppasi mieleen, että minähän en ole sitä lisenssitestiä lukuunottamatta tässä pelissä vielä legendaarista Mark IV-Supraa kokeillutkaan, vaikka se cafe menujen kautta tallista löytyykin. Sitäpä sitten tuunailemaan, sporttisoftit alle, uutta turboa, välijäähdytintä ja putkistoa kiinni kera parempien jarrujen ja siitähän tuli kiva noin 520 hevosvoiman ja 590 PP:n peli. Laitoin vielä nostalgiamielessä jonkun tekemän ja paljon tykkäyksiä saaneen Fast And Furious-maalauksen siihen, niin jopa on nätti!

Kiva ajella tuolla myös. Äänet mörisevät kivasti ja turbo suhisee. Näyttääkin pirun hienolta. Nürrellä kylmiltään 7:50 pintaan ja piti vielä replayta mehustella siinä. Kivan terhakkaasti ottaa sen noin 250-260 lasiin ja takasuorallakin 290+ kulkee. Bruuuuuuum!
 
Mietin tuossa eilen iltasella, että millä autolla sitä seuraavaksi lähtisi ajelemaan ja pomppasi mieleen, että minähän en ole sitä lisenssitestiä lukuunottamatta tässä pelissä vielä legendaarista Mark IV-Supraa kokeillutkaan, vaikka se cafe menujen kautta tallista löytyykin. Sitäpä sitten tuunailemaan, sporttisoftit alle, uutta turboa, välijäähdytintä ja putkistoa kiinni kera parempien jarrujen ja siitähän tuli kiva noin 520 hevosvoiman ja 590 PP:n peli. Laitoin vielä nostalgiamielessä jonkun tekemän ja paljon tykkäyksiä saaneen Fast And Furious-maalauksen siihen, niin jopa on nätti!

Kiva ajella tuolla myös. Äänet mörisevät kivasti ja turbo suhisee. Näyttääkin pirun hienolta. Nürrellä kylmiltään 7:50 pintaan ja piti vielä replayta mehustella siinä. Kivan terhakkaasti ottaa sen noin 250-260 lasiin ja takasuorallakin 290+ kulkee. Bruuuuuuum!

Tämä on mulle sitä gran turismon parasta antia, ottaa lempikaara alle, virittä, tuunata, testata radalla, sit virittää ja tuunata lisää jne. Voi mennä koko ilta sen parissa, myös näin gran turismoks tässä seiskassa voi tosi paljon muokata itse auton ulkonäköä, ennen kun oli tyyliin vanteet ja väri ja thats it, nyt on bumperia ja skirtsii ja spoilerii ja tarroja loputtomasti jos niitä haluu lisätä. Ei nyt mitään need for speed tyyliin mut melkoinen harppaus kuitenkin että saa autosta omaan silmään mielyttävän.
 
Nyt on kyllä herkkupaloja luvassa. Porsche on varmasti huikea auto ajaa ja tyylikkään näköinen. Nissanin rataohjus mielenkiintoinen retroilu, sytyn. Maserati, saa nähdä riittääkö rahat edes ostaa.

 
Porche lähtee kyl heti ostoon, kattoo paljon toi "aku ankan" näköinen maserati maksaa, veikkaan jotain 5 millist ylöspäin, saattaa olla jopa näitä 20millin autoja. Täs on muhkeesti säästänyt rahaa joku 75 millii mut olis nyt ostettavaa jo semmosel 38 millil, kyllähä täs rahaa saa palaa jos haluu ne omat lempparit. Autokeräily menossa mut menee loppuelämä jos nää kaikki haluu.
 
Nyt ois lukuunottamatta 1 extra cafe menu gp1 kisa kultaamatta (näinkö se kirjoitetaan?), sekä circuit experiencestä puuttuu nürre, kirottu laguna sega (en tiedä mikä siinä niin vaikeeta on, le mans, pitkä ralli ja joku mitä en muista nii olis kaikki ajettu kultaan. On se kyl jännä kun jotkut vaikeet tuntuu menevän paljon helpommin sit joku onneton laguna sega sillä dodge viperil tuottaa vaikeuksia, on vaa nii surkee auto ajaa ku lisensseis formulal ei tod mennyt näin kauan.

Otin myös nyt kaikki maholliset apupyörät pois käytöstä lukuunottamatta ne viivat tiellä ja jarrupaikat, niistäki pitäs pikkuhiljaa alkaa vierottautuu, niihin vaa tottuu. Muutamaa rata kokeilin jotka mielestäni jo osaan unissaa mut kumma sitä menee pitkin seiniä ilman niitä. Pitäs alkaa oppia maamerkkejä ym, näistä on vaikee päästä eroon mitä pitempää niit käyttää.

Tosin mä lasken apupyöriks just niitä jotka auttaa sun ajamista, nää viivat ja jarrupaikat ei kuitenkaan auta sun autoa pysymään tiessä tosin kun monet muut auton apupyörät.
 
Tuli hieman shoppailtua, mukaan lähti nämä kaunottaret:
Classics.jpg

Lisäksi kauppakassiin meni Aston Martin DB' 64 ja Alfa Romeo Giulia TZ2 Zagato '65. Meitsi jotenkin heikkona vanhoihin klassikoihin, cobra ja ferraria tuli testattua radalla, on siinä autoissa meinaan pornot äänet! Pärisee ja murisee, musiikkia korville.
 
Pelin sisäisen ilmoituksen mukaan huomenna olisi serverihuoltoa tulossa ja ilmeisesti myös tämän kuukauden ilmainen päivitys, joka sisältäisi kolme uutta autoa. Nissanin kisalaitteen, wanhan Maseratin sekä Porsche 918 Spyderin. Viimeisin on käsittääkseni Carrera GT:n seuraaja. Sen joutuu varmaankin ostamaan heti. Toivottavasti 5,5 miljoonaa crediittiä on riittävästi, jottei joudu grindaamaan lisää/vekselillä ostamaan.

 
Ylös Bottom