Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Nelisensataa autoa tulee kyllä riittämään enemmän kuin hyvin. Oletetaan, että ne ovat kuitenkin erilaisia keskenään, eikä enää nähdä sitä, että erilaisia Skyline-malleja on kymmeniä. Nuo ajat ovat toivottavasti kaukana takanapäin. Lisäksi tuo 400+ autoa tuskin jää lopulliseksi määräksi, kun muistetaan, että GT: Sport on myös saanut ilmaisia autopäivityksiä tässä vuosien aikana montakin. Jos ajatellaan, että GT7:n elinkaari olisi noin suunnilleen tämän uusimman konsolisukupolven mittainen, niin kyllä tuona aikana varmasti nähdään sisältöpäivityksiä. Tuona aikana eri autonvalmistajat tulevat tuomaan markkinoille uusia malleja, joista osa varmasti tullaan näkemään pelissäkin. Osa varmasti ilmaisina päivityksinä ja osa ehkä maksullisina.

Itsekin toivon, että uramuodon puolelle on panostettu kunnolla. Lisäksi toivon, että tavallisilla autoilla ajettavia kisoja ja sarjoja olisi runsaasti. Kisa-autoissa ei ole mitään vikaa ja ajelen mielelläni niilläkin, mutta erityisesti tykkään virittelystä ja säätämisestä. Siinä on oma viehätyksensä ostaa vaikkapa uusin BMW M4 ja lähteä tekemään siitä omanlaistaan. Hakea sitä sopivaa tehomäärää ja alustan konfiguraatiota, jolla siitä saa omiin sormiin parhaimman ajaa. Valmis ratakilpuri kuitenkin jollain tavalla vie osan siitä tuunaamisesta ja säätämisestä, vaikka toki niilläkin on varsin kiva ajella.
 
Olisi kiinnostava tietää teidän TOP-5 suosikki autot ja kuinka monta niistä löytyy tulevasta GT7 pelistä? Itse toivon kovasti että olisi tuo uusi F1 auto, vuoden 2022 malli, tällainen prototyyppi joka esiteltiin. Sekä Pagani Zonda jonka toivon löytyvän myös.
Kunhan Lada Niva löytyy, niin loput voi painaa villaisella. Onhan näitä formulapelejä jo maailma väärällään.
 
Täs taitaa kuitenkin olla jokaisen auton sisusta vimosen päälle mallinettu? Tosin kun siinä GTkutosessa ei, tai edes ollut kaikis autois sisustaa ellen väärin muista?

Sitäpaitsi me kaikki tiietää että dlc.t tuo lisää autoja vuosien mittaan.
GT5:ssa ja GT6:ssa oli näitä low-polygon automalleja, joissa ei ollut sisustaa mallinnettu ja ulkokuorikin oli heikompilaatuinen kuin premium autoissa. Numeroina näytti hyvältä kun pelistä löytyi niin monta autoa, mutta ei ainakaan itseä napannut ajaa noilla heikommin mallinnetuilla autoilla.

Samalla pahimmassa kilpailijassa Forza Motorsportissa kaikki autot on mallinnettu sisältä ja ulkoa. Tässäkin mielessä paljon mieluummin 400 kunnolla mallinnettua, kuin 1000 sutaisten tehtyä.

GT5 oli pirun hyvä peli aikoinaan. GT6:sta en pelannut juurikaan, kun taas GT Sportia on tullut pelattua jonkin verran. GT Sportin pahin ongelma ei ole autojen lukumäärä, vaan heikko yksinpeli. Sen ongelman GT7 hyvin todennäköisesti korjaa, mutta samalla toivoisi, että moninpelin osalta otetaan kaikki opitut jutut mukaan GT Sportista. Daily racet, rankingit yms.
 
Lamborghini Miura on oma suosikki ja vieläkin ärsyttää kun se oli naurettavan kallis gt sportissa joten en päässyt sillä vr moodissa päristelemään.
Muistaakseni se maksoi 20 miljoonaa ja kun olin ajanut kaikki muut paitsi endurance kisat niin olin muistaakseni tienannut yhteensä n.22 miljoonaa ja kaikkien tarvittavien auto ostosten jälkeen lompsassa ei montaa miljoonaa ollut.
Toivottavasti seiskassa on nuo vanhat klassikko autot hinnoiteltu paljon järkevämmin.
 
Tää on ensimmäinen autopeli mikä kiinostaa enemmän oikeastaan kun mikään muu peli. Vaikuttaa ihan käsittämättömän hienolta.
 
Joo, ihan kokonaisuus. En ole vissiin autopelejä pelannut sitten ps1 aikojen jälkeen.
Joskus töissä kuuntelin kun työkaverit pelaili jotain peliä onlinessä missä on joku kisa kestänyt 3h.

Tää peli tulee luultavasti just lunastamaan omat odotukset simulaattori tyylisestä online pelistä jossa grafiikka jne ominaisuudet saattaa olla ihan käsittämättömän hienot!
 
Odotukset on kovat ja videolla näky jopa sekunnin sadettakin mitä ei ole tainnut sitten ps3:n jälkeen näkyä tässä pelisarjassa. Jokohan sitä vuosien odottelun jälkeen pääsee taas vetämään sadekisoja nyrrelle.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan Sportissa sadekisoja. Vai muistanko niin väärin?
 
GTS:ssä on sadekeli, tietyillä radoilla, tiettyyn aikaan. Esim RedBull Ring, Spa ja Tokyo:ssa mahdollista ajaa sateella. Renkaissa on myös valittavissa wet ja intermedial, riippuen miten märkä keli on. Sää tosin ei ole dynaaminen vaan on sama, alusta loppuun asti.
 
Tuleeko noita Sport-sarjassa nähtäviä ominaisuuksia GT7? Vai onko tässä lähdetty tarkoituksella Arcade maisempaan suuntaan? Itse haaveilen että kesken kisan voisi alkaa satamaan, sitten kaikki kisaajat olisivat pakotettuja renkaiden vaihtoon ja koko varikkosuora notkuisi henkilökuntaa ja tapahtumia...

Tuollainen haaveeni.
 
Tuleeko noita Sport-sarjassa nähtäviä ominaisuuksia GT7? Vai onko tässä lähdetty tarkoituksella Arcade maisempaan suuntaan? Itse haaveilen että kesken kisan voisi alkaa satamaan, sitten kaikki kisaajat olisivat pakotettuja renkaiden vaihtoon ja koko varikkosuora notkuisi henkilökuntaa ja tapahtumia...

Tuollainen haaveeni.
GT7:ssa on dynaaminen sää tietyillä radoilla. Ei siis kaikilla. 16 autoa maksimissaan yhtä aikaa radalla. Siinä on se varikkohässäkkä. Eli tietyt radat ja 16 autoa.

Kyllähän tässä kaiken järjen mukaan varikkopysähdykset on ja sitä kautta kisataktiikka. Ihan niinkuin GT Sportissakin oli.

Esimerkkiä hyvin toteutetusta dynaamisesta säästä ja varikkopysähdyksistä ei tarvitse F1 sarjaa kauempaa hakea. Jos GT7 pääsee edes lähelle tätä, niin toteutusta voidaan pitää onnistuneena. Joskin edelleen vain tietyillä radoilla.
 
GTS:ssä on sadekeli, tietyillä radoilla, tiettyyn aikaan. Esim RedBull Ring, Spa ja Tokyo:ssa mahdollista ajaa sateella. Renkaissa on myös valittavissa wet ja intermedial, riippuen miten märkä keli on. Sää tosin ei ole dynaaminen vaan on sama, alusta loppuun asti.
Hmm. parisen sataa tuntia on sporttia tullu väännettyä mut vettä en oo ikinä nähny, renkaat kyl löytys alusta asti. Onko sateet tullu päivityksien mukana vai miten oon onnistunu missaamaan?
Tuleeko noita Sport-sarjassa nähtäviä ominaisuuksia GT7? Vai onko tässä lähdetty tarkoituksella Arcade maisempaan suuntaan? Itse haaveilen että kesken kisan voisi alkaa satamaan, sitten kaikki kisaajat olisivat pakotettuja renkaiden vaihtoon ja koko varikkosuora notkuisi henkilökuntaa ja tapahtumia...

Tuollainen haaveeni.
Tuota itse pitäisin dynaamisena sateena ja noinhan sen pitäisi mennä. Mut riittäis mulle sekin et sais valita vaan sateen kovuuden kisan ajaksi. En tiedä mistä johtuu mut mun mielestä sade keli tai yöllä ajaminen on parasta mitä ajopeleistä voi löytyä.
 
Ylös Bottom