Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Kallista on kaikki pelissä ja krediittiensä kanssa saa olla tarkkana. Siksi vinkkinä alkuvaiheen nopein money maker:
High Speed Ringillä ajettava PP550 tason kolmikierroksinen, joka tuottaa n. 52 tuhatta alle neljässä ja puolessa minuutissa.
High Speed Ring aukeaa GT Caffen kolmannen kirjan myötä.
Brand Hatch GT.4 kisa on ainakin hyvä rahan tahkoamiseen, 5 kierosta ja clean racella voitto toi muistaakseni 130K.
Neljännen lisenssi-ryppään suorittamisesta, vai pitikö ne vetää kullalle, en muista ihan varmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä kolmonen oli viimeinen mitä pelasin ja ihmettelin tämän arvostelun kohdalla että paluu juurille.. no ei ainakaan 1,2,3 juurille.. katselin muistin virkistykseksi youtubesta millainen tuo gt3 oli ja vastasi muistikuvia.. ja se ei taas vastaa sitä mitä gt7 on :) Samoja tekemisiä mitkä gt3:ssa oli suoraviivaisia on nyt laitettu pääosin cafeen alle.. enkä sano etteikö tämä olisi syytä ollakin koska identtistä ura kloonia olisi ikävä pelata. Mutta kun ne on sitä samaa, vain sen cafeen kautta.
Ajomalli taas ihan erilainen. 1,2,3 oli sitä hupia ja iloittelua, gt3 taas ryppyotsaista taistelua padin kanssa jos luistonestoa ei pidä päällä (muissa kuin FF autoissa, mutta FF autot ei kyllä millään ajomallilla ole ajokelvottomia)

Ne jotka kokee että takavedot on hallittavia laittakaa jotain videolinkkiä missä saatte normi kisa asetuksilla kunnon hallittavia luisuja padilla ilman aputoimintoja (ei drift tilassa tai asetuksilla)
En ole mikään drifti kingi, mutta kävin nyt nopeesti ajelemassa tahallaan liikaa luisttattaen Top Gear tyylistä kurvailua, parilla radalla, BMW M3, lastutettu ja sportti putki, muuten täysin vakio. Vähän ois saanut olla vielä lisää tehoa, luisutteluun. En näe ajomallissa mitään suurta ongelmaa, nyt näitä on ihan hauska viedä.

Tietysti en voi sanoa miten toimii pädillä, koska ajanut vain ratilla.

Pahoittelut kuvan laadusta, PS4 Pro ja HDR vetää värit vielä ihan mössöksi.


GT7 ajomallin testailua Suzuka Short & Higt Speed Ring
 
Viimeksi muokattu:
En ole mikään drifti kingi, mutta kävin nyt nopeesti ajelemassa tahallaan liikaa luisttattaen Top Gear tyylistä kurvailua, parilla radalla, BMW M3, lastutettu ja sportti putki, muuten täysin vakio. Vähän ois saanut olla vielä lisää tehoa, luisutteluun. En näe ajomallissa mitään suurta ongelmaa, nyt näitä on ihan hauska viedä.

Tietysti en voi sanoa miten toimii pädillä, koska ajanut vain ratilla.

Pahoittelut kuvan laadusta, PS4 Pro ja HDR vetää värit vielä ihan mössöksi.


GT7 ajomallin testailua Suzuka Short & Higt Speed Ring


Samat fiilikset, mielestäni ajomalli todella hyvä, ainakin ratilla.
 
En ole mikään drifti kingi, mutta kävin nyt nopeesti ajelemassa tahallaan liikaa luisttattaen Top Gear tyylistä kurvailua, parilla radalla, BMW M3, lastutettu ja sportti putki, muuten täysin vakio. Vähän ois saanut olla vielä lisää tehoa, luisutteluun. En näe ajomallissa mitään suurta ongelmaa, nyt näitä on ihan hauska viedä.

Tietysti en voi sanoa miten toimii pädillä, koska ajanut vain ratilla.

Pahoittelut kuvan laadusta, PS4 Pro ja HDR vetää värit vielä ihan mössöksi.


GT7 ajomallin testailua Suzuka Short & Higt Speed Ring

Yläpeukku! Hassua, että juutuubi väittää videon olevan joku Forza.
 
Olen siitä samaa mieltä että tätä "ei pitäisi ajaa pädillä" mutta siinä kohtaa ku PC rigi on maksanu apaut 2500€ kaikkine iRacing ostoineen ja lisäosineen niin ei tuosta noin vaan vaihda yhden pelin vuoksi alustaa. Ei tämä huonolta pädilläkään tunnu. Eilen vielä ajoin Sporttia ihan samalla pädillä niin huomaan kyllä selkeän eron siinäkin ajotuntumassa.

Haen itse tästä GT7 rennompaa ajelua tuon iRacing ajelun vastapainoksi. Juuri viikonloppuna ajettiin Sebringin 6H josta tuli itse ajettua 4 ja puol tuntia yhtä rataa LMP2 autolla.

Jännityksellä odotan aukeaako tähän noita jonkin tyyppisiä Endurancekisoja joissa olisi varikkokäynnit yhtenä elementtinä.
Ei vielä yhden päivän pelaamisella niin pitkälle päässyt.
Tuo on kyllä totta, ei ole halpaa tämäkään harrastus. Itse jo välissä olin pari vuotta ilman mitään ajovehkeitä ja niin se vaan kuume taas iski. Tosin rigiä ei vielä ole mutta pikkuhiljaa. Hubillahan saa varmaan toimimaan vähän laitteista riippuen ratin myös pleikalla vaikkei alun alkujaan ratti sitä tukisi.

Samalla asenteella itsekin että tämä olisi rennompaa ajanvietettä eikä niin totista ja sitä se on kyllä ollutkin.

Piti ihan käydä sen verran kokeilemassa tuota Padilla, että on tosiaan mennyt sekin paljon eteenpäin.

Taitaa olla menu24 avattu nyt kahvilassa, en kyllä muista ainakaan et ois enduranceja vielä näkynyt. Tosin kun lopettelee aina kolmen maissa yöllä ja aamulla taas ylös niin on niin nollat taulussa pitkin päivää että puolet asioista voi mennä ihan ohi

Päivityksessä luulisi tulevan ainakin kaikenlaista lisäsisältöä. Noihin ajonäkymiin tarviis reilusti enemmän säätöjä. Varsinkin jos ajaa cockpit näkymästä niin noilla säädöillä sitä ei liikutella juuri yhtään. Myös se paljon hehkutettu sophy tekoäly saisi tulla jossain kohti, ni ei tarvi enää pärjätä tietokoneelkaan
 
En ole mikään drifti kingi, mutta kävin nyt nopeesti ajelemassa tahallaan liikaa luisttattaen Top Gear tyylistä kurvailua, parilla radalla, BMW M3, lastutettu ja sportti putki, muuten täysin vakio. Vähän ois saanut olla vielä lisää tehoa, luisutteluun. En näe ajomallissa mitään suurta ongelmaa, nyt näitä on ihan hauska viedä.

Tietysti en voi sanoa miten toimii pädillä, koska ajanut vain ratilla.
Näyttää olevan ratilla eri meininki :) Padilla olen kokeillut vaikka mitä asetuksia mutta kulmikas on. Näkyyhän tuossa videossakin tuo snap pito/irtoaminen.. vähän äkkinäiseltä näyttää mutta ei ole itsellä kokemusta miten lähellä oikeaa on.
 
Näyttää olevan ratilla eri meininki :) Padilla olen kokeillut vaikka mitä asetuksia mutta kulmikas on. Näkyyhän tuossa videossakin tuo snap pito/irtoaminen.. vähän äkkinäiseltä näyttää mutta ei ole itsellä kokemusta miten lähellä oikeaa on.
No, noin sen pitääkin olla, snap tulee ihan loogisesti, kun heittää autoa tuolleen ja ilman varsinaista takapuolituntumaa aina hankalampaa olla mukana auton liikkeissä.

Jos tuohon M3:seen laittais vähän tuuning palikkaa ja säätäis alustaa, niin sais tehtyä paremman sladitteluun.

Se on asia erikseen tykkääkö simummasta ajomallista, vai ei, mutta ei tuota ajomallia voi sanoa ratilla huonoksi.
 
Tulipa sitten ajettua ne pari rallikisaa tuossa cafe modin loppupuolelle, VMP. Se voisi olla ihan kelvollista ajamista muuten, mutta mitä helvettiä ne hyppy fysiikat on?. Auto sinkoilee mihin sattuu kun laskeutuu hypystä jos vauhtia on enemmän kuin 100km/h. Aivan jäätävän surkea ja A.I autotkin sinkoilee ja pyörii missä sattuu, ainut kisa missä olen nähnyt keltaiset liput ja tuli rankkuakin kun en tajunnu. Eihän ne ole kuin kaksi kisaa ties kuinka monesta mitä tuossa modissa pitää ajaa mutta herranjestas ne on surkeita. No ralli on aina ollut sivujuttu GT peleissä.

Positiivisena asiana seuraavaksi olisi sitten ultimaattinen koitos edessä, 5 kisan mittainen jännitysnäytelmä 800pp gr.3 autoilla.

Ei muuten tarvitse kahvi modiin näköjään suorittaa kuin kaksi ekaa tasoa lisensseistä, international A ja B ei ole ollut vaatimuksena ja viimeisiä viedään.

Sitten onkin paljon muita kisoja vielä jäljellä ja ties mitä haasteita.

Outoa ettei pelissä ole endurance kisoja, no ehkä niitä saadaan päivityksellä, ellei ne aukea tuon kahvi modin läpäistyä mutta en kyllä usko.
 
No, noin sen pitääkin olla, snap tulee ihan loogisesti, kun heittää autoa tuolleen ja ilman varsinaista takapuolituntumaa aina hankalampaa olla mukana auton liikkeissä.

Jos tuohon M3:seen laittais vähän tuuning palikkaa ja säätäis alustaa, niin sais tehtyä paremman sladitteluun.

Se on asia erikseen tykkääkö simummasta ajomallista, vai ei, mutta ei tuota ajomallia voi sanoa ratilla huonoksi.
Vähän korostetusti nykäisee vs. äsken selaillut youtube videot ns. vakio m3 mutta silti, ratilla näyttää hallittavuus siltä mitä pitääkin. Toivottavasti viilaavat padiä kuntoon jatkossa.
Tulipa sitten ajettua ne pari rallikisaa tuossa cafe modin loppupuolelle, VMP. Se voisi olla ihan kelvollista ajamista muuten, mutta mitä helvettiä ne hyppy fysiikat on?. Auto sinkoilee mihin sattuu kun laskeutuu hypystä jos vauhtia on enemmän kuin 100km/h. Aivan jäätävän surkea ja A.I autotkin sinkoilee ja pyörii missä sattuu, ainut kisa missä olen nähnyt keltaiset liput ja tuli rankkuakin kun en tajunnu. Eihän ne ole kuin kaksi kisaa ties kuinka monesta mitä tuossa modissa pitää ajaa mutta herranjestas ne on surkeita. No ralli on aina ollut sivujuttu GT peleissä.
Minusta tuo liittyy siihen että tässäkään ei ole ns. universaalia fysiikka simulointia vaan siellä on viilattu hyvin customoidusti erikseen rata ja ralli. (vs. esim FH5 jossa simuloinnin puolesta kelpaa monenlaista maastoa ja pintaa) Ratapuolellakin näkee noita outouksia jos menee pomppuihin tai auto saa ilmaa alle.. vähän semmonen extra jousi vetää auton radanpintaa vasten ja on semmoinen yliraskas pomppaus.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin. Tuossa ylempänä se tuli mitä pelkäsinki. Eli ei endurance kisoja. Mikäli näin tosiaan on, niin täytyy kyllä sanoa että ei ole koskaan minkään pelin ostaminen kaduttanut yhtä paljon. Oli kyllä viimeinen gran turismo jonka ostan. Mä ihmettelen että miksi ne on jätetty pois. En ole mikää koodauksen ammattilainen mutta ei liene vaikeaa antaa radalle x 2h ajoaikaa.
 
Brand Hatch GT.4 kisa on ainakin hyvä rahan tahkoamiseen, 5 kierosta ja clean racella voitto toi muistaakseni 130K.
Neljännen lisenssi-ryppään suorittamisesta, vai pitikö ne vetää kullalle, en muista ihan varmaksi.
Yksi hyvä rahantekokisa on Colorado Springs rallikisa. Kisataan vain yhtä AI:ta vastaan Gr.B autoilla. Clean race voitto tuo 97k crediittiä ja aikaa kuluu keskimäärin 4m13s per kisa. Autoksi riittää enemmän kuin helposta stock Toyota 86 gr.b ralliauto, jonka sai palkinnoksi joko driving missioneista tai lisensseistä. Miljoonan saa kasaan about 50 minuutissa. Itse ajattelin kerätä tuota kautta kasaan rahat Ford Mk.IV ostoon, joka on tällä hetkellä legendaryissa ostettavissa.

Myöhemmin avautuva Fisherman's Ranch rallikisa on kuulemma vielä nopeampi. Sama määrä crediittejä voitosta, mutta kisan kesto on vain reilu kolme minuuttia.

Edit. Ilmaisen Gr.B saa ajamalla IA lisenssin:
[IA bronze] Toyota 86 Gr.B Rally Car
 
Viimeksi muokattu:
se on kupista juhla mokkaa vetoa että varmasti tulee endurance kilpailut tähänkin.

Juu varmasti tulee, mutta nyt asiat on kuten mä jo kuukausia sitten osasin ennustaa eli tämä on sellainen puolivalmis paketti kuten gt sport aikoinaan.
No okei ei niin paha kun alunperin siinä ei ollut kuin ajokoulu ja moninpeli.

Muutenkaan en tajua miksi monet arvostelijat sanoo kuinka tämä on pitkästä aikaa "aito" gran turismo yksinpelinsä puolesta eikä vaan lista kisoja kuten sportissa.
No sporttihan on just lähempänä sitä vanhaa turismoa sillä niissä ei tehty muuta kuin hommattiin lisenssit ja sen jälkeen sait valita aika vapaasti mitä kisoja ajat kunhan tarvittava auto löytyy.
Oikeastaan ainoa ero sportissa on viriosien ostamisen puuttuminen eikä lisenssejä vaadita kisoihin, mutta on se silti lähempänä vanhaa turismoa kuin tämän cafe moodi joka käskee sun tekemään just tietyt asiat tai uutta sisältöä ei aukea.

Oikeasti tästä ei olisi pitänyt tulla yhtäkään arvostelua pihalle ennen kuin se koko cafe moodi on pelattu jotta sen sisältö on selvillä.
Sen sijaan meillä on arvostelijoita jotka on pelanneet ehkä kolmanneksen ja ajaa kaikki mahdolliset avustukset päällä ja lätkäisee pelille ysin.
Juu peliä saa rakastaa niin paljon kuin haluaa, mutta jos olet kriitikko jolle maksetaan palkkaa arvostelujen tekemisestä niin silloin pitää olla oikeasti kriittinen, mutta edes perus asioiden puutteita ei mainita.

-Ei kunnon hud kustomointia
-Ei kojelauta kameraa
-Kisat samaa jäniksen jahtaamista enimmäkseen
-Surkuhupaisan paska ralli
-Kyseenalaiset takaveto fysiikat
-Autoja ei voi myydä. Ei edes niitä jotka itse ostit joka on varsin kivaa jos parin miljoonan auto osottautuukin ihan paskaksi.
-Sportissa olleet jarrumerkkeinä toimivat tötsät on poistettu ja nyt tilalla on helvetin räikeä koko radan levyinen punainen alue.
-Magic lap tehtävät jossa pitää nopealla autolla ohittaa kasa hitaampia yhden kierroksen aikana ja joka yrityksellä sun pitää odottaa startissa niin kauan, että ne kaikki muut on lähteneet liikkeelle ja ainakin yhdessä tuollaisessa se tarkoittaa minuutin odotusta joka kerta.
-Mikromaksut ja pelin kyseenalainen suunnittelu niitä varten.
Ei se ole sattumaa, että pelissä saa kutsuja ostamaan jonkun kalliin auton hieman halvemmalla ja se kutsu on voimassa vain 6 päivää. Kyllä tuo on tehty vain sitä varten jotta joku sortuu ostamaan niitä maximaksuja.

Ja ei. En ole vielä peliä pelannut, mutta lukenut gtplanettia joka ilta pari tuntia pelin julkaisusta lähtien.
Todennäköisesti tulen itsekin tästä tykkäämään ellei ne takavedot ole niin ärsyttäviä mitä monet väittää. Toisaalta ei mun ego ota siitä osumaa jos heitän luistoneston päälle.
Lisäksi mua oikeasti kiinnostaa myös ne kaikki gt cafen historiikit eri autoista, mutta mitään klassista gran turismoa tuossa moodissa ei kyllä ole tippaakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Voihan tätä pitää puoli valmiina ja itseään tituleerata vaikka miksikä shamaani ennustajaksi että "minähän sanoin"...

Itse en ole vuosiin pelannut gt:tä enkä oikeastaan koskaan ole pelannut mitään näistä peleistä ns. "läpi". Viimeisimpänä ehkä 5h takana sporttia joka mielestäni oli ihan jäätävää paskaa monelta osin vs tämä uusi seiska.

Sportin ajomalli vs gt7 on todella surkea ja jotenkin kuminauhamaisen oloinen, muutenkin auton käytös epäloogista ja kankeaa.

Kuten todettu, en ole mikään gt sarjan suur kuluttaja mutta muuten pelaan aktiivisesti ja pidän autopeleistä, simulaattoreista ja niiden kaltaisista.
ACC pelasin tässä ennen gt7 julkaisua mutta nyt se on jäänyt täysin tämän varjoon. Paikkansa molemmilla mutta itselle gt7 on tällä hetkellä se "peli". Varmasti on tätä pitkään.

Mitä noihin maksuihin tulee niin mikä ongelma niissä on? Aivan tätä päivää joka pelissä, yhtälaila codissa tms voit ostaa rynkkyjä tms, tai avata niitä pelaamalla. Toki aivan kaikkea ei voi avata pelaamalla mutta? Ostaa ken tarvitsee.
Toistaiseksi, gt7 parissa ei kredisteistä ole ollut pulaa ja olisinko menuissa joissain 20 paikkeilla. Rahaa on piisannut eikä ole ollut mielessä/tarve ostaa kredittejä tuunauksen vuoksi tai muutenkaan.

En kyllä mitenkään voi pitää tätä puoli valmiina. Erittäin hyvin hiottu paketti.
 
Kahvit on nyt keitelty, olipas huikea viimeinen turnaus. 2 pisteellä voitin toiseksi tulleen ja vain sen takia että viimeisen kisan viimeisessä mutkassa joku oli pyörähtänyt ja nousin 4 sijalle.

Vajaa 20h meni kun ei juuri muuta pelannut ja nyt voi sitten alkaa kisaamaan puuttuvia kisoja ja haasteita sekä kulta pokaalit joka kisasta. Sekä varmaan kastaa varpaansa online puolella jossain välissä. Kerätä rahaa ja tuunat autoja, valokuvia ja muuta kivaa.

Ei endurance kisoja on pieni pettymys mutta kyllä niitä vielä saadaan, ehkä Sophyn kera.
 
Pidon menetyksestä hieman... Kyllä tuo oma takaveto nimenomaan menettää pidon melko äkillisesti, mutta kun ei ole mikään hirveän tehokas (ehkä ~6s 0-100) ja kun paino on niin alhainen, niin siihen on helppoa reagoida melko nopeaan.

Toisaalta kun kone on pieni 1.4l turbo, niin voima/vääntö tulee vasta muistaakseni 3000 rpm jälkeen kera turbon. Tällöin se "tehopiikki" aiheuttaa sen pidon menetyksen.

Ylläoleva tietty todella pintapuolista analyysia. Jos radalle pääsisi joskus tänä vuonna, niin tulisi enemmän ymmärrettyä toivottavasti:)

Silti nimenomaan dualsensen avulla luulisi tuon pidon menetys-pisteen simuloinnin olevan melko lailla helpompaa kuin koskaan aiemmin
 
Toisaalta ei mun ego ota siitä osumaa jos heitän luistoneston päälle.
Ei munkaan, mutta kun se ykkös tason luistonesto on jo sama ku muissa peleissä maksimi. Voi huoletta vetää mistä vaan, eikä se enää lähde ollenkaan alta. Sit mennään kiskoilla tai pusketaan suoraan.
 
Jopas nousee vaikeusaste cafe menu 29/30. Ykkönen ja kakkonen painelee hirveetä vauhtia että sai jo oikeasti ajaa että voitti. Myös ne rata kohtaiset sektori ajat on huomattavasti vaikeampia kuin Sportissa. Sportissa sain kaikki ajettua kullalle suht helposti. Tässä seiskassa saa hioa ajolinjat täydelliseks jos kullan haluaa. Joissain pirun vaikeita aikoja laitettu. Ihme juttu kun ei ole enduranceja mutta eiköhän ne jossain vaiheessa tule.
 
Nyt huomasin että tuolla on aika monta tollasta 10 kierroksen kisaa joita ei ajettu ura modissa. Niissä on nopeutettu renkaiden ja bensan kulutus että endurance kisat puuttuu mutta on siellä tuollaisia, joku 15 kappaletta. Sitten on vielä lyhyempiä 5 kierroksen kisoja jossa niiden kulutus ei ole niin nopeaa.
 
Ylös Bottom