Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Tekeevät vuosikausia peliä ja sitten kun julkaistaan niin aloitetaan pähkäily että eikö tämä vuosia suunniteltu pelin talous toimikkaan.. sitten kun älytään mokaukset ja paikataan niin paljopa se jo pelanneita lohduttaa?
Sitten kun katkosta annetaan miltsi niin pitäisi hurrata? Eikö se ole vaan kohtuus eikä mikään hurrauksen aihe? Takakameraakaan ei saada korjattua vaikka se oli korjattu jo GTS:ssä, luistofysiikat kusee edelleen.. jos ne korjaa niitä niin taas menee kuukausia varmaankin ja ei paljon "cafe uraa" läpi pelanneita lämmitä.
Tämä ei ole pelkkä online kisailu peli joten sitä sisältöä ei vaan voi tihuuttaa tippa kerrallaan vuositolkulla ja todeta vuonna 2025 että "kylläpä GT7 on aito turismo" ja kyllä nyt kelpaa pelailla..
Näitä itkemisiä ei jaksa kukaan kuunnella. Pelejä mahtuu maailmaan jos joku ei miellytä.

Ja tuo takakamera, miten joku voi mitään tämän kaltaista edes harkita siitä kulmasta? Ei ole esim acc:ssä sen parempi. Ei varmaan koeta panostuksen aiheeksi?
 
Näitä itkemisiä ei jaksa kukaan kuunnella. Pelejä mahtuu maailmaan jos joku ei miellytä.

Ja tuo takakamera, miten joku voi mitään tämän kaltaista edes harkita siitä kulmasta? Ei ole esim acc:ssä sen parempi. Ei varmaan koeta panostuksen aiheeksi?
Eiväthän nämä ole panostaneet tässä mihinkään kameroihin. Ei ole edes kunnon konepeltikameraa, vaan se on kuvattu katolta. Sisäkamerakin on aivan perseestä kun ei ole kunnon säätöjä, eikä rattia tai käsiä saa pois näkyvistä.

Kojelautakameran puute kaikista noloin juttu, se kuitenkin löytyy kaikista muista nykyisistä ajopeleistä.

Se on kyllä totta että eihän näitä mistään takakameroista ajeta, Crash Team Racingit sitten erikseen.
 
Näitä itkemisiä ei jaksa kukaan kuunnella. Pelejä mahtuu maailmaan jos joku ei miellytä.

Ja tuo takakamera, miten joku voi mitään tämän kaltaista edes harkita siitä kulmasta? Ei ole esim acc:ssä sen parempi. Ei varmaan koeta panostuksen aiheeksi?
Olen eri mieltä. Täysin perusteltua kritiikkiä @Jogi on tuonut esiin, ja ainakin itse olen mielenkiinnolla lukenut kehut, mutta myös kritiikin aiheet peliin liittyen. Saa siitä toki olla eri mieltäkin, että ovatko esim. Jogin esiin tuomat asiat jollekin välttämättä niin suuria ongelmia. Sitä kutsutaan keskusteluksi ja mielipiteiden vaihdoksi, eikä siinä ole mitään väärää. Kirjoittajan kritisointi sinänsä on mielestäni turhaa touhua. Modelle kommenttia, jos kokee jonkun kirjoittelun syystä tai toisesta epäasialliseksi, ja mode sitten ratkaiskoon pitääkö asiaan puuttua.

Kaukana GT7 on täydellisestä autopelistä myös omasta mielestäni, mutta siitä huolimatta siinä on paljon hyvää ja pelaan sitä mielelläni vaikkapa Forza Horizon vitosen arcademman pelityylin rinnalla vaihtoehtona. Mutta kritisoitavaa pelistä siis kuitenkin löytyy, ja siitä saa ja pitääkin pystyä täälläkin keskustelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ei ole pelkkä online kisailu peli joten sitä sisältöä ei vaan voi tihuuttaa tippa kerrallaan vuositolkulla ja todeta vuonna 2025 että "kylläpä GT7 on aito turismo" ja kyllä nyt kelpaa pelailla..
Onhan noita totaalisen hypen jälkeisiä julkaisufloppeja nähty. Heitän esimerkkinä No Man's Sky:n alun verrattuna tämän päivän loistoon. Sitä on tihuutettu vuosikausia. Olkoonkin, että on "tuore" ykkösosanimike.

Peli saatiin ajoissa ekalla luvatulla pvm:llä. Jotenkin näkyy ja näkyi alussakin, että GT7 on aihiona ollut hiottavana jo pitkään. Kaikkea isosti ei vaan vielä ole valmiina. Tämä oli varmasti suuniteltua. Ei GT7 ollut alussa totaalifloppi. Korjattavaa ja lisättävää kyllä oli mutta asiat menivät toisen päivityksen jälkeen persiilleen korporaation ahneuden takia: GT worldin ansaintamallin leikkuu ja painopisteen kallistuminen mikromaksuihin. Tuntuu, että tässä PoDi:lla ja Sonylla on ollut pallo ihan hukassa. Ei nähty, miten raivokkaaseen vastareaktioon kaikki voi johtaa. Onneksi johti.

Huhtikuun päivitys on nyt kuitenkin niin kova korjausliike (pari postausta taaksepäin linkki), että kyllä PoDi sillä nostaa itsensä vähintään suonsilmäkkeen reunalle takaisin ylöspäin.

Sisäkamerakin on aivan perseestä kun ei ole kunnon säätöjä, rattia tai käsi ei saa pois näkyvistä.
Näin on. Tämä on sitä Polyphonyn ja Kazin kuuluisaa putkikatsetta. Samat vaihtoehdot olleet iät ja ajat. Kunnon konepeltinäkymäkin olisi iso juttu. Mutta jotenkin en vain usko siihen, että alkaisivat rattia poistamaan pyhien peltilehmien kabiininäkymästä.
 
Ja nyt tuli tuo viimeinenkin cafe ajettua. 5 kisan putki otti sen verran aikaa ja autot alkoi olla turhan kireitä omaan makuun niin tuli laitettua tc päälle että ei tarvitsisi paineita ottaa. 4 ekasta voitto ja viimeinen 3 sijalle (en ole nyrren ystävä)

Sitä edeltävä Ferrari keräily oli hupsun helppo ilman tc:täkin, (2 kisaa piti ajaa kun jostain arvonnasta oli jo 1 fefe tallissa) ja pääsi jopa molemmissa kisoissa kierroksella ohi kahdesta autosta (tuskin mikään saavutus..)

Mutta joo, siinä oli se yksinpeli kampanja.. melko lyhyeltä tuntui. Tuolla ajomallilla ei ole mikään nautinto ajella niin eipä tuota kampanjan suoritettua jaksa tuon pidemmälle viedä ellei tule isoja päivityksiä. Tulipahan tämäkin nähtyä..
 
Pari päivää taukoa peleistä ja taas tullut ajeltua. Menutkin meni siinä sivussa kaikki läpi. Rahastakaan ei ole ollut vielä pulaa vaikka palkkiot nyt ei niin huimia olekaan(nekin isonemassa tulevassa päivityksessä), eikä ole tullut edes grindattua. Juuri ostin f458 italia gt3, de tomason, mäkin 650s gt3 ja gtr nismo gt500. 90 autoa tallissa ja ajettavaa niin pirusti, isompi ongelma mistä kaikki aika että ehtisi pelaamaan.

Lueskelin muutaman sivun viestiketjut taas läpi, onhan meitä pelaajia erilaisia ja osalle joku juttu maistuu osalle ei. Eniten ihmetyttää arvostelijat joilla ei edes ole peliä eikä ole pelannut koko peliä, lähdetään mukaan toisten negatiiviseen mielenmaisemaan tai siihen että joku ei pelistä vaan tykkää. Toiset tykkää tyttärestä, toiset äidistä, niin se on aina ollut ja tulee olemaan.

Aika aktiivisena peli harrastajana ja autopelejä aina slicksn sliden ajoilta asti pelanneena, en kyllä vaan millään tätä nää huonona tekeleenä tai täynnä bugeja. Jos joku osti ennakkoon vaikka Battlefield 2042 ni tietänee varmaan että tässä gt7:ssa ei ole juurikaan mitään vikaa . Se että jos tässä nyt oli servut päivän kiinni ja noin nopeasti hoitivat homman kuntoon niin ei kyllä vaikuta ainakaan omaan peli fiilikseen yhtään. Napsahti vielä milli leikkirahaa hyvityksenä, kyllä kelpaa.

Meneeks jengillä kaupassakin vati nurin kun on menossa maitoa hakemaan ja huomaa et olut pack maksaa 15eskoo, vaikkei ole sitä edes ostamassa. Eiks se nyt oo ihan sama noiden mikromaksujen kans, mitä väliä, kenen elämää se haittaa, oma valinta haluaako ostaa vai ei ja piste.

Toinen juttu, jos miettii ostaako pelin vai ei, kun arpoo et kuinkahan sen käy joskus jos servut laitetaan kiinni. Voin sanoa että aivan sata varmasti joskus servut laitetaan kiinni ja tarina tämän pelin osalta ehkä loppuu. Niin on loppunut vuosien saatossa monen pelin osalta ja tosiasiassa pelaaja itse on jo ennen sitä lopettanut sen pelin pelaamisen. Gt sport tuli 2017, 4 vuotta sitten. Nyt on uusi peli, kelaaks oikeesti joku et ei osta 60€ peliä kun ei tiedä onko servut enää neljän vuoden päästä pystyssä tai 8vuoden päästä..wtf! Tiedä edes hengittääkö itse neljän vuoden päästä ni yks 60€ peli ei ehkä pitäisi olla kynnys kysymys jos tykkäisi sitä pelata. 15€ vuodessa, 1,25€/kk kustannus neljälle vuodelle. Jos neljän vuoden jälkeen jaksatte itse tätä vielä ajella ja servutkin todennäköisesti vuosia senkin jälkeen pystyssä niin sehän on loistava juttu. Luulenpa kuitenkin että uutta gt peliä alkaa olla tiedossa jo siinä vaiheessa ja luonnollinen siirtymä on siihen suuntaan myös pelaajilla.

Peli ei ole täydellinen, mutta se on hyvä. Loistavaa viihdettä ja ajanvietettä.
9442616E-ED0B-48A6-9794-F1AE79696622.jpeg
 
Vastauksen kyllä huomaa jos on pelannut ps2 ja ps3 konsolien aikana tätä pelisarjaa. Sport oli syrjähyppy koko gran turismo sarjalle.
Olen pelannut jokaisen pelin PS2 lähtien. Sport oli alussa kyllä todella tyhjänpäiväinen julkaisu, mutta siihen tuli jatkuvasti lisää sisältöä ja tämän päivän Sport versio on ihan eri peli mitä silloin alussa. Viestin kirjoittamisen jälkeen itselle tuli mieleen, että varmasti pelinkehittäjät halusivat lisätä vaihtuvan sään GT7 moninpeliin (Sport;issa on staattinen sää)
 
Vastauksen kyllä huomaa jos on pelannut ps2 ja ps3 konsolien aikana tätä pelisarjaa. Sport oli syrjähyppy koko gran turismo sarjalle.

Ymmärränkö oikein, että sun mielestä gt 7:n kahvilassa oleva puhuva pää joka käskee keräämään kolme autoa ja tulla puhumaan lisää on enemmän gran turismoa kuin tämä:
kisat.jpg

Ja sportissa on myös niitä tunteja kestäviä endurance kisoja joita myös halusit, mutta sentään 24 tunnin kisaa ei taida olla tarjolla.
Ja kuten aiemmin sanoin niin tässä ja sportissa on samat radat ja autot joten kaikki tuo olisi voitu helposti vaan kopioida suoraan seiskaan eikä kukaan valittaisi sisällön puutteesta.
Kaz itse vielä mainosti siinä state of play esittelyssä sanomalla "the most complete gran turismo yet". No se kommentti vanheni hienosti.
Storen kuvauskin on edelleen väärin ja väittää, että pelissä voi myydä autoja.
 
Jos tykkää tehokkaista rata-autoista niin vahva suositus GTR Nismo GT500. Hurja laite kulkemaan (kun osti vielä isomman turbon), mut ihan pirun hauska. Piti eka testi kierros nyrrellä videoida. Pakko laittaa forcet pienemmälle ratista näihin tehokkaisiin kun kädet hapoilla yhden kiekan jälkeen :D

 
Ymmärränkö oikein, että sun mielestä gt 7:n kahvilassa oleva puhuva pää joka käskee keräämään kolme autoa ja tulla puhumaan lisää on enemmän gran turismoa kuin tämä:

Ja sportissa on myös niitä tunteja kestäviä endurance kisoja joita myös halusit, mutta sentään 24 tunnin kisaa ei taida olla tarjolla.
Ja kuten aiemmin sanoin niin tässä ja sportissa on samat radat ja autot joten kaikki tuo olisi voitu helposti vaan kopioida suoraan seiskaan eikä kukaan valittaisi sisällön puutteesta.
Kaz itse vielä mainosti siinä state of play esittelyssä sanomalla "the most complete gran turismo yet". No se kommentti vanheni hienosti.
Storen kuvauskin on edelleen väärin ja väittää, että pelissä voi myydä autoja.
Värikästä, niin värikästä mutta sisältä niin harmaata. 99.9%:sesti kun kultasin kisan, en mennyt sinne takaisin Sportin kampanjassa.
Muistan yhdenkin tunnin GTS-endun, jossa Porscen GT3 RS:llä posottelin menemään. Ainoa jännitys oli, saanko sen puhtaan kisan bonuksen. Tylsää.
Hämiksen DLC:n timantoitua krediittejä oli niin paljon, että osa GTS:n kampanjan huippukisoista jäi ajamatta a.i:n tylsyyden ja mm. staatisen ilmanalan takia.
Nyt seiskassa jo vuorokausiaikavaihtelu kertoo isolla uudelleenpeluuarvon ja viihdyttää läpi kisan, vaikka vain horisontin sävyillä.

Storen kuvaus oli aikaansa edellä. ;)
Kohta voi.
 
Ymmärränkö oikein, että sun mielestä gt 7:n kahvilassa oleva puhuva pää joka käskee keräämään kolme autoa ja tulla puhumaan lisää on enemmän gran turismoa kuin tämä:

Ja sportissa on myös niitä tunteja kestäviä endurance kisoja joita myös halusit, mutta sentään 24 tunnin kisaa ei taida olla tarjolla.
Ja kuten aiemmin sanoin niin tässä ja sportissa on samat radat ja autot joten kaikki tuo olisi voitu helposti vaan kopioida suoraan seiskaan eikä kukaan valittaisi sisällön puutteesta.
Kaz itse vielä mainosti siinä state of play esittelyssä sanomalla "the most complete gran turismo yet". No se kommentti vanheni hienosti.
Storen kuvauskin on edelleen väärin ja väittää, että pelissä voi myydä autoja.

GT Sport ei ole mitään vs. GT3... GT6. Sportista saisi ihan oman onlinepeliversion tälle sarjalle, kun näyttää siltä että GT7 ei yksinkertsiesti mahdu mitään.
Tämä ei ole pelkkä online kisailu peli
Mun mielestäni online ei kuulu yksinkertaisesti gran turismon perus ideologiaan, vaikka se kyllä on vaatimus nykyajan peleille. Ei tarkoita etteikö sellaista saisi olla, mutta kun online on siellä häntäpäässä niistä asioista jotka tässä pitäisi toimia tai kehittää.
 
Viimeksi muokattu:
GT Sport ei ole mitään vs. GT3... GT6. Sportista saisi ihan oman onlinepeliversion tälle sarjalle, kun näyttää siltä että GT7 ei yksinkertsiesti mahdu mitään.

Mun mielestäni online ei kuulu yksinkertaisesti gran turismon perus ideologiaan, vaikka se kyllä on vaatimus nykyajan peleille. Ei tarkoita etteikö sellaista saisi olla, mutta kun online on siellä häntäpäässä niistä asioista jotka tässä pitäisi toimia tai kehittää.
Tässäkin varmasti mielipiteitä niin paljon kuin pelaajia.

Omasta mielestä ja uskon että myös ajosimulaattori pelien kehittäjien mielestä se online on nimenomaan se juttu. Kisaaminen oikeita kuljettajia vastaan on aivan eri asia kuin ajella tietokonetta vastaan. Johan se tämänkin sarjan parissa on nähty kun pelikonsolitkin alettiin saada verkkoon ja tekniikka mahdollisti online pelaamisen pyörähti gt academy käyntiin ja alettiin etsiä niitä parhaita kisa kuskeja.

Siinä aukeaa ihan uusi ulottuvuus peliin. Toki siinä on hyppy eri maailmaan, siellä ei todennäköisesti enää pärjää niin helposti, pitää ajella aika puhtaasti ja olisi hyvä sisäistää racing etiketti, ei se kaikille sovi. Ja onhan siellä niitä arcade kuskeja kun tullaan joka mutkaan ilman jarruja ja kolataan kaikki ja kaikkia vi...ttaa, mutta parhaimmillaan se vaan on ihan uskomattoman siistiä kun siihen pääsee sisään.

Se että pelisarja on aloitettu kun online ominaisuuksia ei edes ollut olemassa ei kuitenkaan tarkoita etteikö se kuuluisi tähän, jos se olisi aikanaan ollut mahdollista niin se olisi kyllä ollut vahvasti mukana. 2008 taisi tulla ps3 jossa oli ekaa kertaa kunnolliset verkko ominaisuudet ja niinhän se oli, että heti kun saman vuonna tuli gt5 prologue oli pelissä verkko ominaisuudet ja samana vuonna ajettiin myös ensimmäinen gt academy. Siitä eteenpäin kehitys on mennytkin enemmän ja enemmän online suuntaan, eikä vain autopeleissä.

Mutta toki itsekin tykkään offline sisällöstä ja tässä gt7 en ole edes vielä ehtinyt tutustua muuta kuin yksinpeliin. Se kun on kahlattu kunnolla läpi on aika siirtyä ajelemaan oikeita kisoja.
Tässäkin varmasti mielipiteitä niin paljon kuin pelaajia.

Omasta mielestä ja uskon että myös ajosimulaattori pelien kehittäjien mielestä se online on nimenomaan se juttu. Kisaaminen oikeita kuljettajia vastaan on aivan eri asia kuin ajella tietokonetta vastaan. Johan se tämänkin sarjan parissa on nähty kun pelikonsolitkin alettiin saada verkkoon ja tekniikka mahdollisti online pelaamisen pyörähti gt academy käyntiin ja alettiin etsiä niitä parhaita kisa kuskeja.

Siinä aukeaa ihan uusi ulottuvuus peliin. Toki siinä on hyppy eri maailmaan, siellä ei todennäköisesti enää pärjää niin helposti, pitää ajella aika puhtaasti ja olisi hyvä sisäistää racing etiketti, ei se kaikille sovi. Ja onhan siellä niitä arcade kuskeja kun tullaan joka mutkaan ilman jarruja ja kolataan kaikki ja kaikkia vi...ttaa, mutta parhaimmillaan se vaan on ihan uskomattoman siistiä kun siihen pääsee sisään.

Se että pelisarja on aloitettu kun online ominaisuuksia ei edes ollut olemassa ei kuitenkaan tarkoita etteikö se kuuluisi tähän, jos se olisi aikanaan ollut mahdollista niin se olisi kyllä ollut vahvasti mukana. 2008 taisi tulla ps3 jossa oli ekaa kertaa kunnolliset verkko ominaisuudet ja niinhän se oli, että heti kun saman vuonna tuli gt5 prologue oli pelissä verkko ominaisuudet ja samana vuonna ajettiin myös ensimmäinen gt academy. Siitä eteenpäin kehitys on mennytkin enemmän ja enemmän online suuntaan, eikä vain autopeleissä.

Mutta toki itsekin tykkään offline sisällöstä ja tässä gt7 en ole edes vielä ehtinyt tutustua muuta kuin yksinpeliin. Se kun on kahlattu kunnolla läpi on aika siirtyä ajelemaan oikeita kisoja.
Siitä kyllä samaa mieltä että ehkä joku osa peliä voisi kuitenkin olla käytössä ilman pakollista online yhteyttä
 
Viimeksi muokattu:
Tässäkin varmasti mielipiteitä niin paljon kuin pelaajia.

Omasta mielestä ja uskon että myös ajosimulaattori pelien kehittäjien mielestä se online on nimenomaan se juttu. Kisaaminen oikeita kuljettajia vastaan on aivan eri asia kuin ajella tietokonetta vastaan. Johan se tämänkin sarjan parissa on nähty kun pelikonsolitkin alettiin saada verkkoon ja tekniikka mahdollisti online pelaamisen pyörähti gt academy käyntiin ja alettiin etsiä niitä parhaita kisa kuskeja.

Siinä aukeaa ihan uusi ulottuvuus peliin. Toki siinä on hyppy eri maailmaan, siellä ei todennäköisesti enää pärjää niin helposti, pitää ajella aika puhtaasti ja olisi hyvä sisäistää racing etiketti, ei se kaikille sovi. Ja onhan siellä niitä arcade kuskeja kun tullaan joka mutkaan ilman jarruja ja kolataan kaikki ja kaikkia vi...ttaa, mutta parhaimmillaan se vaan on ihan uskomattoman siistiä kun siihen pääsee sisään.

Se että pelisarja on aloitettu kun online ominaisuuksia ei edes ollut olemassa ei kuitenkaan tarkoita etteikö se kuuluisi tähän, jos se olisi aikanaan ollut mahdollista niin se olisi kyllä ollut vahvasti mukana. 2008 taisi tulla ps3 jossa oli ekaa kertaa kunnolliset verkko ominaisuudet ja niinhän se oli, että heti kun saman vuonna tuli gt5 prologue oli pelissä verkko ominaisuudet ja samana vuonna ajettiin myös ensimmäinen gt academy. Siitä eteenpäin kehitys on mennytkin enemmän ja enemmän online suuntaan, eikä vain autopeleissä.

Mutta toki itsekin tykkään offline sisällöstä ja tässä gt7 en ole edes vielä ehtinyt tutustua muuta kuin yksinpeliin. Se kun on kahlattu kunnolla läpi on aika siirtyä ajelemaan oikeita kisoja.

Siitä kyllä samaa mieltä että ehkä joku osa peliä voisi kuitenkin olla käytössä ilman pakollista online yhteyttä
Olen ihan samaa mieltä kehityksen suunnasta, mutta mitä järkeä on luoda "kopiota kopion perään". Sitähän se koko online on, pelit vain on eri, sisältö sama, ei sellainen kauan myy, pitää erottua joukosta ja mikä sen mahtavampaa kuin luoda sisältö pelin pitkästä histotriasta. Tämä on se koko GT7 idea. Mihin me muuten tarvitaan koko GT7, kun on jo Sport?

Konsolipelit ei tule ikinä peittoamaan simulaationa pc pelejä, jos on vähänkään kartalla eroista, jo ohjain/ mikromaksupuoli on vapaa pc:llä.
Konsoli on väärä tapa jos hakee ihan realistista simulaatiota. Hauskaa tämä kyllä on ja ei tarvi kun pistää johto kiinni ja pääsee peliin, helppoa.
 
Olen ihan samaa mieltä kehityksen suunnasta, mutta mitä järkeä on luoda "kopiota kopion perään". Sitähän se koko online on, pelit vain on eri, sisältö sama, ei sellainen kauan myy, pitää erottua joukosta ja mikä sen mahtavampaa kuin luoda sisältö pelin pitkästä histotriasta. Tämä on se koko GT7 idea. Mihin me muuten tarvitaan koko GT7, kun on jo Sport?

Konsolipelit ei tule ikinä peittoamaan simulaationa pc pelejä, jos on vähänkään kartalla eroista, jo ohjain/ mikromaksupuoli on vapaa pc:llä.
Konsoli on väärä tapa jos hakee ihan realistista simulaatiota. Hauskaa tämä kyllä on ja ei tarvi kun pistää johto kiinni ja pääsee peliin, helppoa.
No näinhän se on aika monen pelin osalta, online tai ei niin saman kysymyksen voi heittää mihin tarvitaan se seuraava osa kun on jo se edellinen. Graffat päivittynyt ja vähän jotain muuta. Ajopelit on varsinkin genrenä ehkä aika hankalia keksiä pyörää uudelleen. Omaan makuun gt7 toi lisää sportista ja pitää muistaa että tämä peli on vasta tullut ilman yhtäkään sisällöllistä päivitystä. Nyt vielä konsolit käynyt läpi päivityksen seuraavalle levelille ns. Next gen niin kaikki pelisarjat toki haluaa ja tuo sen oman versionsa mitä uuden raudan puitteissa saavat tässä kohtaa irti ja äkkiä ne isoimmat asiat tapahtuu visuaalisuuden puolella.

Jos varsinaista simulaattoria haluan ajaa niin itse laitan pc:lla iracing tai assetto corsan päälle. Toki voisin tehdä sen yhtä hyvin konsolilla eikä siinä simulaation arvo laskisi yhtään jos sisältö on sama. Konsoli versiota assetosta en ole nähnyt enkä kokeillut, joten en tiedä onko se sama vai miten on toteutettu. Mutta ei kai siinä mitään väärää ole että pyrittäisiin myös konsoli puolelle saamaan kunnon simulaatiota. Konsolipelaajat on valtava segmentti ja monelle se 500€ konsoli on perustellumpi tai edes mahdollinen hankinta kuin 2000€ pc että voit pelata suunnilleen saman tason pelejä.
 
Mikähän olisi kohtuullisen nopea tapa tietana crediittejä aloittelijalle? Autoja tallissa vasta vähän alle 30, tehokkain lienee joku Renaultin 500hp rata-auto. Tuleeko esimerkiksi rahaa kun vetää pelkkää time trialia haluamallaan radalla? Entäpä jos pelaa multiplayeria? Eli ei sitä sport modea vaan player lobbya.

E: lähinnä siis niin että 2-3 tunnin ajolla mahdollisimman paljon pätäkkää.
 
Ylös Bottom