Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Haluaisin ajaa hytistä, mutta ei vaan jotenkin pysty kun ei ole säätöjä. En tykkää ajaa takapenkiltä ja koska on jo ratti käsissä millä ohjata niin ei ole tarvetta että toinen ratti näkyy ruudussa. Tuo on ehkä itselle se mihin eniten kaipaisin muutoksia tähän peliin. Sit taas kun ajaa että etupuskuri näkyy niin esim. alkavaa sadetta on vaikea huomata ennekuin on tosi märkää ja muutenkin immersio on minusta parempi hytistä.
Ottaisin mielellään dash-näkymän, mutta ihan hyvä toikin. Ei oo itelle ongelmaa vaikka ratti siinä näkyy, jää mulla silmien alapuolelle, kun ruutu sopivalla korkeudella ja katse enimmäkseen tiessä.
 
Helpolla (ja tylsällä) tavalla olen itse ajellut sitä Daytonan tri-ovaalia pickup kisassa. Sopivasti viritetyllä pickupilla kisa kestää vajaat 5 minsaa ja saa 45k rahaa. Sai siinä jossain vaiheessa työstettyä sitten sitä ovaalilla ajelu trophyakin (joka tuli jo joku aika sitten). Tosin nyt kannattanee odottaa tovi sitä seuraavaa huhtikuun alun patchia jolloin rahamäärätkin kasvaa kisoista.

Tämä. Olen käytännössä vain menua ja ajokorttitestejä ajanut, ja autotallissa on jo 38 autoa. Ostanut olen ehkä kaksi.
Okei, ja kyllä tottakai kaffet maistuu kanssa. Lähinnä vain että kun intoa olis ajaa enemmänkin. Nähtävästi duunit tietokoneen ääressä ei vielä tee penkkiä ja istumista tarpeeksi tutuksi :p lisää pitää saada.

Rahaa sinänsä tulee jatkuvasti ja jhsa:n vinkki oli erinomainen tähän rakoon, kiitoksia siitä.
 
^
^
Onhan se näin. GT:ssä omat kankeutensa ja asetuspuuttensa, vaikka sivuillekin voi katsella.
Rekkasimulaattorsta en tiedä mitään mutta siihenhän sopisi sivuille katsominen loistavasti rauhallisessa ajossa.

Ja kaiken pelastaa lopulta virtuaalilasit? Itse suhtaudun varauksella niihin kilpa-ajopeleissä: tuskin tekevät menoa turvallisemmaksi saatika nopeammaksi. Onko edes takeita tukeeko PSVR2 GT7:aa kokonaisuudessaan?
Ei ole ainakaan vielä tullut PSVR2 varmistusta. Kyllähän se VR ajelu vähemmän onnettomuus herkkää on, koska siellä autossa istutaan "oikeasti" sisällä ja päätä voi käännellä. Sehän selviää jo sillä että käy ajamassa liikenteessä ja ei käännä päätä tai silmiä, veikkaan että kolahtaa aika äkkiä kun lähtee vaikkapa kaistaa vaihtamaan.
 
Ei ole ainakaan vielä tullut PSVR2 varmistusta. Kyllähän se VR ajelu vähemmän onnettomuus herkkää on, koska siellä autossa istutaan "oikeasti" sisällä ja päätä voi käännellä. Sehän selviää jo sillä että käy ajamassa liikenteessä ja ei käännä päätä tai silmiä, veikkaan että kolahtaa aika äkkiä kun lähtee vaikkapa kaistaa vaihtamaan.
Tämän hetkinen tilanne, jossa tiukat tilanteet voi katsoa esim. kisatutkaa hyödyntämällä tai hyvin nopeasti taakse tai sivuille napin painalluksella "väläyttämällä" ilman katseen irrottamista ruudulta, on aina nooeampi verrattuna esim pään kääntöön vr-laseilla. Ja koska siihen on vuosien mittaan totuttu, uuden vr-järjestelmän käyttöönotto vie aikaa entisen turvallisen ja nopean ajon tasojen saavuttamiseen. Jos sitä ikinä edes saavutetaan.

Muistan vanhan artikkelin, jossa todettiin, että maailman nopeimmat simulaattorikuljettajat käyttävät mieluummin tuttua ja turvallista näyttöä vr:n sijaan. Oliko kyse silloisen tekniikan puutteista vai siitä, että on ilmeisen kuluttavaa harjoitella vr-laseilla sitä määrää, joka vaaditaan ylimmille tasoille nousuun?
.. PSVR2 todennäköisesti jää kaupan hyllyyn osaltani, vaikka en ole edes maailman viidenneksi nopein.
 
Haluaisin ajaa hytistä, mutta ei vaan jotenkin pysty kun ei ole säätöjä. En tykkää ajaa takapenkiltä ja koska on jo ratti käsissä millä ohjata niin ei ole tarvetta että toinen ratti näkyy ruudussa. Tuo on ehkä itselle se mihin eniten kaipaisin muutoksia tähän peliin. Sit taas kun ajaa että etupuskuri näkyy niin esim. alkavaa sadetta on vaikea huomata ennekuin on tosi märkää ja muutenkin immersio on minusta parempi hytistä.
Itsellä ehkä pahin ongelma on tuo nyrkki ruudulla kun käntää 90 astetta, se on suoraan näkökentässä. Ratti menee nipin napin vielä kojelaudan tasolle, mutta sekin tahtoo peittää sitten mittariston. Nämä kyllä tullaan vielä muuttamaan, ainakin näin uskon.
 
Collection: Supra kyseessä eli keräämässä japskeja. Yksi kisoista kuitenkin on osoittautunut vähän kinkkiseksi eli pitää olla turbolla varustettu auto teholuokassa 700PP tai alle.Mikähän olisi sellainen kohtuuhintainen mutta kriteereihin sopiva tehokas kulkupeli ?
 
Ä
Collection: Supra kyseessä eli keräämässä japskeja. Yksi kisoista kuitenkin on osoittautunut vähän kinkkiseksi eli pitää olla turbolla varustettu auto teholuokassa 700PP tai alle.Mikähän olisi sellainen kohtuuhintainen mutta kriteereihin sopiva tehokas kulkupeli ?
Jos tallista löytyy joku Nissanin Skyline esim R32, niin sellaisella on hyvä ja helppo ajaa sportti renkaillakin. Siihen vaan sopivasti viripalikkaa.
 
Collection: Supra kyseessä eli keräämässä japskeja. Yksi kisoista kuitenkin on osoittautunut vähän kinkkiseksi eli pitää olla turbolla varustettu auto teholuokassa 700PP tai alle.Mikähän olisi sellainen kohtuuhintainen mutta kriteereihin sopiva tehokas kulkupeli ?
Nissan GT-R on myös yksi hyvä vaihtoehto, jos haluaa helposti ajettavan laitteen, jota ei juurikaan tarvinne virittää tai säätää. Tappiinsa viritetyissä wanhemmissa klassikoissa tulee oman kokemuksen mukaan usein alustan rajat vastaan, kun lisää vaan tehopalikkaa. Tehdasasenteisina tehokkaammat vehkeet taas ovat usein alustaltaan parempia ja mukavampia ajettavia, kun ovat valmiiksi suunniteltu olemaan 500+ heppaisia. Jos pelin sisäistä krediittiä löytyy, niin GT-R on varma ja helppo valinta. Kunnon renkaat alle, mahdollisesti pientä tehoviritystä ja ei kun radalle.

GT-R on myös sellainen auto, jolle löytyy varmasti käyttöä myöhemmässä vaiheessa onlinen puolellakin, jos sinne lähtee, joten pelimerkit eivät siinäkään mielessä mene hukkaan.
 
Collection: Supra kyseessä eli keräämässä japskeja. Yksi kisoista kuitenkin on osoittautunut vähän kinkkiseksi eli pitää olla turbolla varustettu auto teholuokassa 700PP tai alle.Mikähän olisi sellainen kohtuuhintainen mutta kriteereihin sopiva tehokas kulkupeli ?
GR Supra racecar.. tuli jostain palkintona.. international b lisensistä näemmä (pronssi?) helppoa ajoa ilman luistonestoa..
 
Ottaisin mielellään dash-näkymän, mutta ihan hyvä toikin. Ei oo itelle ongelmaa vaikka ratti siinä näkyy, jää mulla silmien alapuolelle, kun ruutu sopivalla korkeudella ja katse enimmäkseen tiessä.
Tästä ratin näkymisestä on rattipelaajat valittanut ikuisuuden, kellään ei oo vissiin tullut mieleen että kuinka paljon se helpottais tietyillä autoilla sisäkuvasta ajamista. Esim. Ford gt race car '18:n ratti peittää lähes koko tuulilasin, sillä on ihan eri kokemus ajaa kun joutuu tuulilasin kulmista kurkkimaan missä rata menee. Sillä ei heti mennä tuntemattomalle radalle vetää pohja-aikoja, ensin pitää oppii rata ja sit jarrutus kohdat sil mitä ratin takaa näkyy.
 
Tästä ratin näkymisestä on rattipelaajat valittanut ikuisuuden, kellään ei oo vissiin tullut mieleen että kuinka paljon se helpottais tietyillä autoilla sisäkuvasta ajamista. Esim. Ford gt race car '18:n ratti peittää lähes koko tuulilasin, sillä on ihan eri kokemus ajaa kun joutuu tuulilasin kulmista kurkkimaan missä rata menee. Sillä ei heti mennä tuntemattomalle radalle vetää pohja-aikoja, ensin pitää oppii rata ja sit jarrutus kohdat sil mitä ratin takaa näkyy.
Ei kyse ole siitä mitä virtuaalisen ratin takaa näkyy, vaan siitä että virtuaalisen ratin ja käsivarsien kanssa tuulilasi on aivan liian kaukana. FOV ja tuntuma on aikalailla pielessä kun ajat oman fyysisen ratin kanssa auton takapenkiltä.

Sitä paitsi peliä voi ajaa vaikka puskurikuvakulmasta jolloin virtuaalinen ratti ei ole näkökentässä kuitenkaan. Kaikki eivät todellakaan aja ohjaamokuvakulmasta. Osa siksi ettei rattia saa pois näkökentästä eikä FOVia voi säätää, ja osa muista syistä. Tällöin nämä pelaajat saavat "etua" esim. tällä Fordilla ajettaessa joka tapauksessa.
 
Eilen otin viimein asiakseni hoitaa superlisenssin alta pois. Siinähän joutui jotain jo vähän hiomaan että pääsi kullalle. Vika varsinkin aika mielenkiintoisen "herkkä" ajeltava, ei kauheasti kannata kuivalta uralta lipsua.

Noihin missioneihin meinaa olla vaikea löytää motivaatiota, ainakin moniin niistä. Ei oikein maistu törppöjen keräily, kiihdytyskisat tai driftaaminen
 
GR Supra racecar.. tuli jostain palkintona.. international b lisensistä näemmä (pronssi?) helppoa ajoa ilman luistonestoa..
Totta, tää täyttää kyllä täydellisesti kaikki annetut kriteerit. Ilmainen, helppo ajaa ja malli sopii mainiosti noihin kisoihin.
 
Jahas, PD tekee näemmä piilo/online päivityksiä fysiikkaan ja näkymiin, v1.090104 versio sisältää täysin vapaan sisätila kameran siirrot, takakamera joustavampi ja takavetojen snap steering on 90% poissa, luisujen hallinta onnistuu nyt helposti! Käykäähän kokeilemassa tuntumaa.
 
Jahas, PD tekee näemmä piilo/online päivityksiä fysiikkaan ja näkymiin, v1.090104 versio sisältää täysin vapaan sisätila kameran siirrot, takakamera joustavampi ja takavetojen snap steering on 90% poissa, luisujen hallinta onnistuu nyt helposti! Käykäähän kokeilemassa tuntumaa.
Mistä tieto?
 
Surullista, että tällaiset tiedot on Gran Turismon kohdalla aprillikamaa... Hud:n muokkaus ja näkymä (ajan kaikki pelit vain cockpit) ovat mulle ollu jopa syy olla tätä ostamatta koko peliä! Kympin maksan sitte joskus.

Ja kyllä he nämä puutokset tietää kun niitä rummutetaan, mutta se on se KY:n japanilainen visio minkä pohjalta hän näitä luo, yhtään ei voi ottaa asiakkaita huomioon.
 
Ylös Bottom