Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Lippuruletista 10/10 kertaa se surkein, yleensä kolikot.
Ei voi olla sattumaa. VMP.
Tänään pitkästä aikaa peräti viiden tähden lippu, jolla napsahti 350 tonnin Gr4 Lexus. Tuo LeMansin kahden 30 minuuttisen jälkeen.
Toisella tilillä pikaisen Daily Marathonin jälkeen kolmetähtisellä lipulla kolikkokasa.
Voisiko nuo paremmat palkinnot olla yhteydessä ennen avausta taitettuun kokonaismatkaan?.. Tai pelissä ennen avausta vietettyyn aikaan?
 
Itse saan myös lähes joka kerta ruletista huonoimman palkinnon, kyllähän se peli muka ne arpoo, mutta jos prosentit on että 90% tulee huonoin niin ei se todellisuudessa taida niitä arpoa.
 
Itse saan myös lähes joka kerta ruletista huonoimman palkinnon, kyllähän se peli muka ne arpoo, mutta jos prosentit on että 90% tulee huonoin niin ei se todellisuudessa taida niitä arpoa.
Arpoohan se mutta painotus ei ole näkymän mukainen, ns. oikea ruletti. Jonka takia asia koetaan epäoikeudenmukaisena..jota se onkin.
 
Ruletista on ihan hauskoja videoita. Avaavat kerralla monta kymmentä tikettiä, tulee 1 tai kaksi hyvää, muutoin aina pienin rahamäärä tai lupa ostaa auto (kaikkein typerin, arvottomin palkinto).
 
Iso muutos fysiikoihin, minkä huomaa varsinkin GT3-luokan Audissa: ei yliohjaa hulluna kaasun päästössä enää. Ohjaimella testattuna paljon puhuttu "snap oversteer" on nyt korjattu pois.

Edit: päivityksen tiedot
https://www.gran-turismo.com/us/gt7/news/00_4999333.html

mm.
11. Car Behavior
 - Adjusted the geometry calculations algorithm for the suspension. This has resulted in improved traction for rear-wheel drive cars and lessened reactions to weight transfer;
 - Adjusted the relationship between the controller inputs (Analogue stick, R2 button, Accelerator pedal on a steering wheel controller) and the position of the throttle.
 - Adjusted the steering speed of the analogue stick;
 - Adjusted the force feedback in the following steering wheel controllers:
  ・Fanatec® Podium
  ・Fanatec® GT DD Pro
  ・Fanatec® GT DD Pro + BoostKit
 
Viimeksi muokattu:
En nyt sanoisi vielä että korjattu.. hiukan säädetty ja hieman ihmetyttää tuo maininta takavetoisista.. kyllähän luulisi että simulaatio tehdään ihan globaalisti olipa etu, taka tai 4 veto, ei se kunnon fysiikka välitä, joka renkaalle on voimat laskettava.
Vanhaa audi TT:tä kokeilin, edelleen vetää perää irti mutkassa ihan kaasun irroituksella ja pienellä painon siirto jarrutuksella kunnon sladiin.. Kuten totesin aiemminnin, en tiedä miten tuo auto käyttäytyy oikeasti mutta tuntuu ihmeen hervottomalta edelleen.
Kaasun mäppäykselle ei ole vieläkään tehty mitään, hirmu pienestä on jo puoli kaasua ja joku gt40 on edelleen hankalasti säädeltävä mutkissa. Ulkokameraankaan ei ole parannuksia tullut. Mitään feedbackiä ei täyskaasussa ole vieläkään. Hidasta on korjaukset..
 
En ole päässyt ratin taa testaamaan mutta päivätesti pädillä piti lupaavasti sladissa. Helpommin.
Lisäksi NSX-R '92 tuntui kesyltä perussäädöissään toisin kuin pari päivää sitten. Silloin kaasunnoston yliohjaus tuolla autolla vaikutti ylikorostetulta. Nyt pitoa selvästi enemmän.
Vanha kisasäätö R33:lla oli huomattavan aliohjaava RH-renkailla.
Saa nähdä, kuinka paljon pitää vanhoja tuunauksia alkaa korjaamaan..
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin sitten tuota uutta World Touring 800 kisaa Spalla, 24h. Tunnin kisa josta palkinnoksi voitosta miljoona + puhtaan kisan bonukset päälle. Bonukset tulikin sitten yllättävän helposti, oletin ettei saa kun vähän tuli alussa tökittyä muita takaa ja sateen aikana tuli käytyä reippaasti radan ulkopuolella ja spinnattua. Tietysti sitten tuo sade tulee keskellä pimeintä yötä, eikä niin pienikään sade (siinä 20-30 minuutin välillä, loppupuolella tulee vielä yksi pienempi sadekuuro joka kastelee radan). Tuo tuli ajettua samalla autolla millä olen kaikki muutkin nuo PP800 World Touring kisat ajellut, Gr1 Sauber Mercedes C9 '89, pieksee muut autot kisassa helposti ja on kiva ajettavakin. Tunnin ajelusta 1.5M tuntuu ihan oklta tuollaisesta kohtalaisen helposta suorituksesta, mitä se Tokyon 550k rahan kisa ei todellakaan ole.

Sekalaisena havaintona myös se, että nyt ei enää varikkopysähdyksen jälkeen kierrosaika ruudulla ole enää punainen. Vain siellä kierroslistassa näkyy punaisena. Jotain pientä muutosta myös PP laskennassa oli tapahtunut (kuten patch notesitkin mainitsee), tuon auton PP:t olivat nousseet vähän yli 800, kun aiemmin oli juuri alle.

Voisiko nuo paremmat palkinnot olla yhteydessä ennen avausta taitettuun kokonaismatkaan?.. Tai pelissä ennen avausta vietettyyn aikaan?

Äskeisen ajelun perusteella sanoisin että ei. 150km tuli kerralla laskuriin, 2 tähden tiketti, pienin rahasumma voitoksi. Välillä on tullut minimi päivittäismaratonsuorituksella 4* tikettikin.
 
Viimeksi muokattu:
Aika paljon enemmän pitoa tuntuu olevan päivityksen jälkeen. Nyt sai helposti ajettu kullalle Barcelonan radan. Aiemmin ei ollut kyllä itsellä mitään toivoa ajella Lamborginilla.
 
Ensin kirosin päivityksen jälkeen, että nyt ne helvetti meni pilaamaan tuon tomahawkin ajot mutta sai ne edelleen takaisin onneks. En ymmärrä miksi tuo halutaan estää, jos joku haluaa noin pelata omaa peliään, kuten minä, niin mitä sitten. Tuolla tomahawkin ajollakin saa pelata viikkoja ja kuukausia että saa kymmeniä miljoonia rahaa ja satoja autoja.
 
Ensin kirosin päivityksen jälkeen, että nyt ne helvetti meni pilaamaan tuon tomahawkin ajot mutta sai ne edelleen takaisin onneks. En ymmärrä miksi tuo halutaan estää, jos joku haluaa noin pelata omaa peliään, kuten minä, niin mitä sitten. Tuolla tomahawkin ajollakin saa pelata viikkoja ja kuukausia että saa kymmeniä miljoonia rahaa ja satoja autoja.
PP halutaan korjata kuntoon varmaan online-kisojen takia.
 
PP halutaan korjata kuntoon varmaan online-kisojen takia.
Onhan se melko karua kun onlinessa pelaaja määrittelee rajaksi 600PP, ja joku sitten vetelee siellä 1300hp Hawkilla älyttömiä aikoja. Polyphony toisinsanoen korjailee vain peliin jääneitä bugeja, ei siinä sen kummempia.


Ongelmat Sport kisoissa tosin tuli vähän yllätyksenä.
 
Onhan se melko karua kun onlinessa pelaaja määrittelee rajaksi 600PP, ja joku sitten vetelee siellä 1300hp Hawkilla älyttömiä aikoja. Polyphony toisinsanoen korjailee vain peliin jääneitä bugeja, ei siinä sen kummempia.


Ongelmat Sport kisoissa tosin tuli vähän yllätyksenä.
Joo tuo online puolen ymmärrän miksi sitä halutaan rajoittaa että olisi tasaisempia ja tiukempia kisoja. Mutta tuota yksinpeli puolta en sulata kun eihä se ole keneltäkään muulta pois kun edistyminen ei vaikuta kenellekään muulle kun itselle.

Nyt päivityksen jälkeen tuo tomahawk saa yli 2000 heppaiseksi alle 600pp säädöillä. Tokyo 825k kisan pääsee nyt vieläkin nopeammin läpi, 18min kun auto kulkee satasen kovempaa kuin ennen päivitystä. Ennen päivitystä 460km/h nyt kulkee 560km/h. Miinuksena taas päivityksen jälkeen renkaat ja polttoaine kuluu ihan hullua vauhtia. Pitää käydä pari-kolme kertaa kisan aikana renkaat vaihtamassa kun ennen päivitystä riitti kerta varikolla tankkaus.
 
Nää tomahawkit sun muut täysin futuristiset autot ois voinu hyvin jättää pelistä pois.

Onko noissa Vision for GT autoissa edelleenkään ohjaamoa josta ajaa?

Aiemmissa peleissä ei oo ollu. Oman käsitykseni mukaan.

Mutta joo ajettavuus on parantunut huikeasti tuolla tuoreimmalla päivityksellä. Ei enää ainakaan itselleni ole tullut niitä snap oversteer tilanteita.
 
Nää tomahawkit sun muut täysin futuristiset autot ois voinu hyvin jättää pelistä pois.
Yhteen hommaan hyvä: jos ei ole ajoaikaa niin pystyy nopeasti saamaan maratonin metrit kasaan. Kyllä noilla ainakin ajotuntuman saa pilalle, jos heti jälkeen hyppää normiauton kabiiniin.
St. Croixin Circuit Experiencen Bugatti VGT sessio tänään hyvä esimerkki: helvetin vaikea. Kultaa hinkkasin silti kaiken rajojen etsimisen jälkeen. Sitten Katalonian GT3 Lambon kimppuun ja eihän siitä mitään tullut Bugattin takia. Hurrikaani oli törkeän aliohjaava ilmeisesti uuden päivityksen jälkeen, mikä johtuu todennäköisesti surkeasta defaulttisäädöstä autossa. No, kultaa siitä huolimatta.
 
Toi Tsukuban 1h Mission taitaa olla edelleen buginen? Ei sitte pienintäkään toivoa pysyä top vitosen tahdissa. Kisan jälkeen kävin koittamas Time Trialissa, ja vasta RS-renkailla ja muutenkin viritettynä pääs kärkiajan alle (56,3xx). AI nopein kierros oli joku 57,2xx. Itse kisassa pääsin 59.9xx. Kaikki muut Missionit saanu vähintään hopealle, ja puolet voittanu, eli en usko et tässä kohtaa on kyse mun paskuudesta, vaikkei sekään täysin poissuljettua ole.
 
Nyt päivityksen jälkeen tuo tomahawk saa yli 2000 heppaiseksi alle 600pp säädöillä. Tokyo 825k kisan pääsee nyt vieläkin nopeammin läpi, 18min kun auto kulkee satasen kovempaa kuin ennen päivitystä. Ennen päivitystä 460km/h nyt kulkee 560km/h. Miinuksena taas päivityksen jälkeen renkaat ja polttoaine kuluu ihan hullua vauhtia. Pitää käydä pari-kolme kertaa kisan aikana renkaat vaihtamassa kun ennen päivitystä riitti kerta varikolla tankkaus.
Peli on nyt ollut tauolla, mutta näköjään erilaisilla exploiteilla tästäkin tulee sellainen fantasiapeli, jossa ei ole mitään yhteyttä todellisuuteen, jos paahdetaan yli 500 km/h, sehän on enemmän kuin monissa ihan täysin huuhaana pidetyissä arcadepeleissä. Oikeassa elämässä ei ajeta edes sitä 400 km/h kuin ihan erikoistapauksissa. Minua aina huvittaa jo kun mennään yli 300 km/h ja auto ohjautuu normaalisti eikä renkaat sula mutkissa.

Varmaan tässäkin peli paranee ajan kanssa niin, että vuoden kuluttua iso osa nykyisistä hölmöyksistä on korjattu ja moninpelikin on sujuvaa ja tasapainoista.
 
Ylös Bottom