Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Tuo tomahawk kieltämättä aiheuttaa sen, että kun sillä tottuu ajamaan niin muut autot ei tunnu enää miltään. Kun tottuu siihen 500+ vauhtiin ja auto pysähtyy kuin seinään ja kääntyy helkkarin hyvin mutkissa niin sitä ei edes halua ajaa enää muilla. Tämä todettiin veljen kanssa kun pelattiin time trialia niin ajettiin ensin jollain 250-300 kulkevalla ferrarilla, kunnes todettiin että vaihdetaan kunnolla kulkevaan tomahawkiin.
 
Harmi että tähän vaaditaan nettiyhteys et pystyy kunnolla pelaamaan..

Ei taida nyt asunnossa olla kunnon nettiliitintä..
 
No niin tänään napsahti autokokoelmaan 300. auto. Uusien autojen kaupasta puuttuu enää kaksi amerikan fordia niin amerikka osiosta on sitten ostettu kaikki.
 
GT sarjaan liittyen.. Paikallisesta vappuauto tapahtumasta kai jonkin moinen legenda? (vaikka en paljon skyline historiasta ole perillä..)
Näytä liitetiedosto 8690Näytä liitetiedosto 8691Näytä liitetiedosto 8692
Upea auto. En minäkään näitä ulkomuistista tiedä. Wikipedian perusteella kyseessä on neljännen sukupolven (C110) tehomalli 2000GT-R (KPGC110). Näitä on valmistettu ainoastaan 1972-73. Sitten öljykriisi tuli ja pilasi näiden tehokkaampien mallien valmistamisen ja myynnin pitkäksi aikaa.

Mikäli Wikipediaa on uskominen, kyseessä on ultraharvinainen auto (alle 200 kpl myyty Japanissa). Miten ihmeessä tällainen harvinaisuus on saatu uitettua Suomeen (siis jos on aito ja alkuperäinen)? Ei varmasti mikään halpa operaatio.
 
Onko noilla kovimmilla autoilla tässä pelissä mitään virkaa muussa kun keräilymielessä. Siis kun esim niiden PP on yli 1000 ja vaatimuksina on suurimmissa osassa kisoja tyyliin joku max800pp

Onkohan noita kisoja hiukan vaikeutettu/muutettu kun äsken ajoin yhden kisan samalla autolla jolla voitin sen helposti kun viimeksi ajoin, mutta nyt en pärjännyt enää samalla autolla joten oli pakko vaihtaa auto
 
Upea auto. En minäkään näitä ulkomuistista tiedä. Wikipedian perusteella kyseessä on neljännen sukupolven (C110) tehomalli 2000GT-R (KPGC110). Näitä on valmistettu ainoastaan 1972-73. Sitten öljykriisi tuli ja pilasi näiden tehokkaampien mallien valmistamisen ja myynnin pitkäksi aikaa.

Mikäli Wikipediaa on uskominen, kyseessä on ultraharvinainen auto (alle 200 kpl myyty Japanissa). Miten ihmeessä tällainen harvinaisuus on saatu uitettua Suomeen (siis jos on aito ja alkuperäinen)? Ei varmasti mikään halpa operaatio.
Ei taida olla Japan-tuonti, koska vasemman-puoleinen ohjaus.
 
Onkohan noita kisoja hiukan vaikeutettu/muutettu kun äsken ajoin yhden kisan samalla autolla jolla voitin sen helposti kun viimeksi ajoin, mutta nyt en pärjännyt enää samalla autolla joten oli pakko vaihtaa auto
"Options" vaikeuskohtaan et ole koskenut?
Mikä kisa / auto on kyseessä?
 
Pienessä vapun jälkeisessä kohmelossa homma toimi manufacturers cupin viimeisessä osakilpailussa. Kaksi aiempaa menikin päin persettä.
 

Liitetiedostot

  • C7B8C8C3-8938-4FC3-ADC5-13CAF4AE5007.jpeg
    C7B8C8C3-8938-4FC3-ADC5-13CAF4AE5007.jpeg
    3,6 MB · Lukukerrat: 35
Toi Tsukuban 1h Mission taitaa olla edelleen buginen? Ei sitte pienintäkään toivoa pysyä top vitosen tahdissa. Kisan jälkeen kävin koittamas Time Trialissa, ja vasta RS-renkailla ja muutenkin viritettynä pääs kärkiajan alle (56,3xx). AI nopein kierros oli joku 57,2xx. Itse kisassa pääsin 59.9xx. Kaikki muut Missionit saanu vähintään hopealle, ja puolet voittanu, eli en usko et tässä kohtaa on kyse mun paskuudesta, vaikkei sekään täysin poissuljettua ole.
Siinä mainitaan et osa tai ainakin yksi lähtee kisaan vajaalla tankilla, joten niitä kärjen aikoja on turha kattella.
Edit: Ei se ollutkaan toi kisa mis siit mainittiin mut voi se olla et tossakin niin tapahtuu, se vesisade tekee joka kisasta hiukan erilaisen mut se on se hetki joka ratkaisee kuka voittaa. Tos kisas on tärkeintä saada renkaat kestämään, eli paino minimiin, painon jakautuminen 50:50 tai 49:51 ja kiihtyvyys niin nopeeks kun saa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä niitä autoja vaan voi vähempien tähtien pyörityksistäkin voittaa, jos vaan tuuri käy. Ajelin eilen NSX R '02:lla päivittäiset kilometrit naatiskellen hienosta ja historiallisesta autosta ja palkinnoksi napsahti kolmen tähden tiketti. Kolme pienehköä rahapalkintoa, tuunausosa ja yksi auto ruletissa. Osuvan ironisesti palkintoauto oli sitten siviiliversio tästä uudemmasta Honda NSX-mallista ja siihenhän se osuvasti kohdalle osui. Wanhalla NSX:llä tuli tienattua uusi NSX. Eihän tuo uutena kaupassa ole kuin muutaman satatuhatta, mutta tuo ironinen osuvuus tuossa oli se pointti.

Vaikka malli onkin 'sama', niin ihan erilaisia ajettaviahan nuo kaksi ovat, kun niillä on nyt peräkkäisinä päivinä ajellut. Alkuperäinen ja ikoninen '02 R on takavetoisena ja takamoottorisena niin kevyt käännellä ja ajella, äänet korkealle kiertävässä vaparissa ikoniset. Uusi malli hybridinä ja nelivetoisena aliohjaavampi, eikä aivan niin nautinnollinen ajettava, vaikka toki ulkonäkönsä puolesta onkin erittäin komea ja hieno auto. Tai ehkä se on se 'rakkaussuhde' tuohon alkuperäiseen '02 R-malliin, joka muodostui jo yli vuosikymmen sitten GT5:n aikana, jolloin oma tappiin viritetty ja huolella säädetty NSX R oli Nürren pelottavimpia petoja omassa PP-luokassaan. Tulen kyllä tuota uutta testaamaan vielä lisää ja hakemaan säätöjä paremmiksi.
 
Human Comedy Deep Forest
Tulin (uudelleen), näin ja voitin.
Taktiikka oli hypätä mahdollisimman bensapihiin ja renkaille armeliaaseen autoon, ajaa vakaasti ilman stoppia. Valinta oli Toyotan 86 Gr.4, jolla pystyi vielä tunnin ajon loppupuolella lasettamaan kierrosennätyksen, toki tyhjemmällä tankilla, joskin kuluneilla tyrekseillä.
Polttoainetta, ilman sen kummempia laskelmia, säästelin alkutaipaleella aikaisilla vaihteen vaihdoilla ja ennen viimeistä varttia "leanasin" varmistellen mutta siitä luovuin turhana toimena.
Autossa oli vanhan päivityksen säätö, jota käytin ja huomasin sen toimivan. Tasapaino oli kohdallaan niin, että loppupuolella kisaa auton sai pirteästi kiertämään ja kymmenyksiä halkomaan kaasulla.
Kepeä tunti yksilösuorituksena ja yli puolen minuutin erolla kakkoseen.
Tällä toisella kertaa näki, miten tällaisella taktiikalla GT7:n boteista ei ole tiukkaan kisaamiseen ainakaan tässä kisassa.

Edit: yli minuutilla voitto
 
Viimeksi muokattu:
Pelin paras uudistus ”vaihtuva sää” on tällä hetkellä aika pettymys. Jos kisassa sataa, alkaa se aina täsmälleen samalla kierroksella. Ja Sport peleissä en ole nähnyt sää vaihtuvan kertaakaan. Joten toivon, että sään muutokset tulevat oikeasti ennalta-arvaamatomaksi tulevien päivitysten myötä. Nyt se on hieno, mutta kaukana siitä mitä se voisi olla.
 
Olen tuota Span 24h tunnin kisaa nyt ajellut päivittäin. Siinä useimmin sade alkaa vähän sen jälkeen kun tulee pimeää ja loppuu vähän ennen auringonnousua, ja sitten ehkä ripsaisee lopussa. Tänään (toista kertaa) oli käytännössä ihan sateeton kisa, pieni ripsaus loppupuolella. Sateen määrä yöllä on vaihdellut kevyestä sinisestä reippaaseen vihreään, sadetutkamittarin värien mukaan.
 
Pelin paras uudistus ”vaihtuva sää” on tällä hetkellä aika pettymys. Jos kisassa sataa, alkaa se aina täsmälleen samalla kierroksella. Ja Sport peleissä en ole nähnyt sää vaihtuvan kertaakaan. Joten toivon, että sään muutokset tulevat oikeasti ennalta-arvaamatomaksi tulevien päivitysten myötä. Nyt se on hieno, mutta kaukana siitä mitä se voisi olla.
Mulla on kyllä vaihdellut, jos valkkaa oikean kisan. Tietysti monessa yksinpelin valmiissa kisassa se on määritetty, enemmän tai vähemmän valmiiksi. Parempi dynaaminen-sää on kuitenkin osassa noista kisoista, sekä valittavissa custom- ja lobby-kisoissa.

Mutta joo, GT7 perus yksin-peli on kyllä erikoinen tapaus, mahdollisuuksia olisi mekaniikkojen puolesta moneen, mutta toteutettu silti aikasta yksipuoleisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta joo, GT7 perus yksin-peli on kyllä erikoinen tapaus, mahdollisuuksia olisi mekaniikkojen puolesta moneen, mutta toteutettu silti aikasta yksipuoleisesti.
No sanoppa muuta... ura cafe tuli pelattua läpi ja siinäpä se oli, ajokortit on pääosin pronssilla kun eipä noissa mitään motivaatiota ole kullitella. Niissä sirkusteltan jutuissa alun jälkeen niin typeriä tehtäviä että eipä niistään autopalkintoja jaksa kaivella. Joillekin voi toki olla "tee se itse" raamit pelissä mutta itse nojaudun siihen mitä peli tarjoaa, en rupea keksimään omia "uratiloja".

Äkki slaideja pätcheissä korjattu hiukan mutta kun sisältöä ei vaan ole ja monia muita ärsytyksiä ei ole fixattu niin tämä on täysin jäänyt pätchien 15min testi peliksi.. hirveä sääli että turismosta tuli tämmöinen.
 
Ylös Bottom