Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

No niin, T300 tuli sitten tänään. Keskiviikkona tilattu, alkuperäinen arvio oli tiistaille, mutta kiva yllätys että jo tänään. Nyt onkin sitten vähän noiden FFB-säätöjen kanssa hakua että mikä tuntuu hyvältä. Päivän maratontavoite tuli ihan vain time trial testiajoilla ja kokeiluilla, palkinnoksi perinteinen yhden tähden tiketti ja siitä 5k rahaa. Jubilee.
Eilen palkinnoksi 5 k, tänään tuli 500 k
 
Mikä hemmetti on vialla kun ei pääse tuosta 'lighweight K-cup' kisan maggioresta millään 3:n joukkoon. Kohta katkee verisuoni päästä. Autona S660 Honukka ja tuunannu sitä jo tosi isolla rahalla ja ei. Muut 2 kisaa pääsee heittämällä mutta tästä yhdestä ei sitten millään. Tälläset alitehoiset vatkaimet sais työntää paalaimeen :mad:.
 
Mikä hemmetti on vialla kun ei pääse tuosta 'lighweight K-cup' kisan maggioresta millään 3:n joukkoon. Kohta katkee verisuoni päästä. Autona S660 Honukka ja tuunannu sitä jo tosi isolla rahalla ja ei. Muut 2 kisaa pääsee heittämällä mutta tästä yhdestä ei sitten millään. Tälläset alitehoiset vatkaimet sais työntää paalaimeen :mad:.
Itsellä tuo bugitti silleen että automaatti ei vaihtanut vakiolaatikossa 3. suuremmalle joten 130kmh oli max nopeus (punainen numero, ehdotus oli 2 jostain syystä..)
 
Mikä hemmetti on vialla kun ei pääse tuosta 'lighweight K-cup' kisan maggioresta millään 3:n joukkoon. Kohta katkee verisuoni päästä. Autona S660 Honukka ja tuunannu sitä jo tosi isolla rahalla ja ei. Muut 2 kisaa pääsee heittämällä mutta tästä yhdestä ei sitten millään. Tälläset alitehoiset vatkaimet sais työntää paalaimeen :mad:.
Mulla oli kanssa aikamoisia vaikeuksia päästä 6 sijaa paremmalle sijoitukselle missään näistä kisoista, mutta kokeilin eri säätöjä auton kanssa ja lopulta löytyi sellainen millä sain ajettua top 3 kaikissa kohtuu helposti. En enää muista mikä siinä oli kriittisin tekijä, mutta huomasin että turbolla ja ECU:lla lasketuilla tehoilla pärjäsin kaikista parhaiten.
 
Ainakin FFB asetukset saa laittaa nyt ihan eriksi (T300). Vanhoilla asetuksilla ratti oli kuin kuollut kala. Ihan hyvältä kyllä tuntui ajaminen, kun löysi ajettavat säädöt. Max torque 5 ja Sensitivity 8 Ferrarin F430:sen kanssa.

Omasta mielestäni rata-ajossa saa olla jo vähän enemmän vääntöä sekä palautetta, mutta rallipeleissä tykkään todella kevyestä forcesta niin ei tule forcet ratin käytön esteeksi. (Omat fyysiset voimat tosin vasta 90v mummoa, joten yleensä FFB asetukset on muutenkin kevyemmät mitä muilla pelaajilla).

Vihdoin pääsin pelissä Ferrari Menun kohdalle ja hittolainen F430 on kyllä huikea laite ajaa. Itsellä on vielä ratissa Ferrarin alcantra-rimmi, joten tuo vielä vähän lisää fiilistä. Samalla heräsi pieni Ferrari buumi, pitää varmaan alkaa keräilemään niitä talliin.. siis pelissä, ei oikeassa maailmassa. :D
Eikö 1.16 päivitys vaikuta vain noitten tiettyjen auto+ratti yhdistelmien force feedbackiin.

4. Steering Controller
 - Adjusted the force feedback strength for the following combinations of cars and steering wheel controllers. When using any other combination, the force feedback strength applied will be the one from Update 1.13

 - Cars
  ・SRT Tomahawk X Vision Gran Turismo
  ・SRT GTS-R Vision Gran Turismo
  ・Jaguar Vision Gran Turismo SV

 - Steering Wheels
  ・Thrustmaster® T300
  ・Thrustmaster® T500
  ・Thrustmaster® T-GT
  ・Fanatec® CSL Elite Racing Wheel
  ・Fanatec® Podium
  ・Fanatec® GT DD Pro

Eli esim. Ferrareilla ajettaessa T300 ratilla, tuon mukaan ei pitäisi olla muutosta 1.13 versioon.
 
Eikö 1.16 päivitys vaikuta vain noitten tiettyjen auto+ratti yhdistelmien force feedbackiin.

4. Steering Controller
 - Adjusted the force feedback strength for the following combinations of cars and steering wheel controllers. When using any other combination, the force feedback strength applied will be the one from Update 1.13

 - Cars
  ・SRT Tomahawk X Vision Gran Turismo
  ・SRT GTS-R Vision Gran Turismo
  ・Jaguar Vision Gran Turismo SV

 - Steering Wheels
  ・Thrustmaster® T300
  ・Thrustmaster® T500
  ・Thrustmaster® T-GT
  ・Fanatec® CSL Elite Racing Wheel
  ・Fanatec® Podium
  ・Fanatec® GT DD Pro

Eli esim. Ferrareilla ajettaessa T300 ratilla, tuon mukaan ei pitäisi olla muutosta 1.13 versioon.
En ollut ratilla ajanut varmaan kahteen kuukauteen, en muista mikä versio oli kyseessä edellisellä kerralla. Tarkemmin en osaa sanoa miten ovat tässä kokoajan päivittäneet ratilla ajettavuutta, mutta tosiaan nyt sai FFB-asetuksia nostaa reilusti korkeammalle ja sen jälkeen ajaminen on ainakin ollut hyvää.

Muutoksista en ole perillä, mutta lopputulos kelpaa. :) Nyt olenkin hieman enemmän jo innostunut ajamaan GT7 myös ratilla, hauskaa puuhaa.
 
Vihdoin tuli eilen ajettua Superlisenssi läpi, F1 ja se ihan viimeinen testi olivat paljon odotettua helpompia (padin kanssa) ja samalla myös aika hauskoja.

Lisäksi äsken Cafen Menu meni lopputeksteihin asti, olipas mahtavat musiikit siellä odottamassa. Audin R8 LMS oli huikea auto ajaa P800-luokassa World Tour GT-sarjassa!
1816d69943b84-screenshotUrl.jpg
170h siinä kaiken kaikkiaan kesti, seuraavaksi sitten Endurance-kisojen kimppuun ja Sport-modea pitäisi aina välillä lisätä mukaan.

P.S. Se Cafen viimeinen 6 tähden arpalippu vähän jännitti, kun siellä oli mukana myös 2.000cr palkinto. Olin varma, että osuu siihen! Onneksi sentään tuli 500.000cr ja lisäksi lahja-autoksi Carrera GT. Ihan ok palkinnot.
 
Itse sain tänään vihdoin ajeltua kaikki kisavariaatiot voittoon, pari haastavaa oli jäänyt viimeiseksi (Tsukuban Clubman Club+ ja 12 kierroksen WTC600 kisa Tokiossa). Olisi sitten enää Circuit Masteryita ja Missioneja jäljellä. Molemmissa sellaisia nysviä ettei välttämättä kyllä jaksa opetella. Ajelee sitten vain ihan muuten vaan jotain ajamisen ilosta.
 
Suositteluja ratille ja polkimille? Ei mitään liian kallista kun en niin paljon pelaa kuitenkaan.
 
Suositteluja ratille ja polkimille? Ei mitään liian kallista kun en niin paljon pelaa kuitenkaan.
https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...50-RS-Pro-Force-Feedback-rattipoljinyhdistelm

Tuolla ratilla ja kevyemmillä polkimilla (perusversion 2-poljinversio, joka nykyään näyttää olevan saman hintainen tuon kanssa, go figure) aloitin.
Pärjää ihan hyvin alkuun (ja pidemmällekin). Telineenä toimii edelleen ihan hyvin https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...o-V2-Deluxe-rattiteline-Thrustmaster-TX-Wheel

Tuo taitaa olla se hintataso (vähän alle 400e) mistä lähtee liikkeelle. Halvemmellakin päässee mutta sitten taitaa kärsiä jo liikaa 'halvasta'.

Tuolla enemmän juttua.

https://forum.konsolifin.net/thread...-ja-ajopenkkeihin-liittyvae-keskustelu.82850/
 
Gran Turismo 7: The Real Car Porn Simulator!

En voi muuta sanoa kun että autopornoa parhaimillaan, tuli nyt hommattua tori.fiistä ku lähti halval, en luokitse itseäni mitenkään autofriikiksi enkä autopelien ystäväksi, mutta gran turismo ns. "pakottaa" sut rakastamaan autoja ja sitä kulttuuria, olen myös tosi huono autopeleis mutta gt7 on todella armollinen kädettömille niiku minä ja tarjoo vaikka mitä apupyöriä niitä tarvitseville. Viimeisin turismo meikäläisel oli gt4 ps2.lla ja viimeisin autopeli driveclub joka on kyllä tähää verrattuna ihan tussutin.

En ole tosiaan pelannut turismoja vuosiin, mutta nämä autojen äänet ovat niin pornoa kuunella, ja ylipäänsä jo pelkästään autojen katseleminen. Kaiken lisäksi ajaminen on hauskaa ja vauhdin tuntua on. Vielä kun oppis pelaa, noh nii kauan kun on hauskaa säädellä ja päristellä niin se riittää! Mitään Kimi Räikköstä ei meikäläisestä kyllä tuu :p
 
Gran Turismo 7: The Real Car Porn Simulator!

En voi muuta sanoa kun että autopornoa parhaimillaan, tuli nyt hommattua tori.fiistä ku lähti halval, en luokitse itseäni mitenkään autofriikiksi enkä autopelien ystäväksi, mutta gran turismo ns. "pakottaa" sut rakastamaan autoja ja sitä kulttuuria, olen myös tosi huono autopeleis mutta gt7 on todella armollinen kädettömille niiku minä ja tarjoo vaikka mitä apupyöriä niitä tarvitseville. Viimeisin turismo meikäläisel oli gt4 ps2.lla ja viimeisin autopeli driveclub joka on kyllä tähää verrattuna ihan tussutin.

En ole tosiaan pelannut turismoja vuosiin, mutta nämä autojen äänet ovat niin pornoa kuunella, ja ylipäänsä jo pelkästään autojen katseleminen. Kaiken lisäksi ajaminen on hauskaa ja vauhdin tuntua on. Vielä kun oppis pelaa, noh nii kauan kun on hauskaa säädellä ja päristellä niin se riittää! Mitään Kimi Räikköstä ei meikäläisestä kyllä tuu :p
Itsellä kohta 300 tuntia mittarissa, ja lähinnä tulee keräiltyä autoja enää tässä vaiheessa. Mutta on vaan niin hienosti mallinnettu jne. ettei pysty päästämään irti :p
 
Jumankauta mä pääsin kaikki lisenssit kullalle eli laitoin jarrutus paikat ja ajolinjat näkyviin niin sillä pääsin läpi ja heti lähti useampi sekunti ajoista pois. S-9 oli vaikein saada kullalle mutta meni lopulta asetuksilla jotka tässä alla.

S-10 meni niin että assist settings countersteering assistance weak
Traction control 5
Controller streering sensitivy 7
 

GT-maailmanmestari olisi twiitissään saanut laittaa hiukan syventävää sivulausettakin mietteistään. Nyt tuntuu vähän elitistiseltä oven paukuttelulta. Herralla varmaankin sopimukset allekirjoitettu pc-puolen liigoihin. No, kyllä hauki hauen paikan ottaa.

Nyt aloitin onlinen virallisen puolen tosissaan ja kokemus on ollut sulava, vielä.
Kuukausia sitten yhteisön lobbyajoissa oli lagia ja pykimistä ja mm. sen vuoksi hosti laittoi homman tauolle. Arvelen, että iso osa lagista tuli gridin PS4-PS5-sekoituksesta. Isoin syy taukoon kuitenkin oli hostin lobby-työkalujen puute esim verrattuna pelisarjan pariin aiempaan osaan. On käsittämätöntä, ettei isännällä ole edes kick-mahdollisuutta.

Viikolla tuleekin taas päivitys peliin ja kolme uutta autoa, joista yksi on legendaarinen 'Suzuki Escudo Pikes Peak'.
 
Saa muuten mainita täällä, jos Ferrarin F40 ilmestyy jossain vaiheessa Legenda kauppaan.

Koittanut keräillä Ferrareita ja F40 on itselle yksi kaikkien aikojen autoja. Toistaiseksi GT7:ssa vanhat Ferrarit ovat olleet hauskempia ajaa, vaikka uudet Ferrarit nopeita radalla ovatkin.

Mahtaakohan F355 tai 360 Modena löytyä pelistä?
 
Saa muuten mainita täällä, jos Ferrarin F40 ilmestyy jossain vaiheessa Legenda kauppaan.
F40 oli muistaakseni legendakaupassa myynnissä ihan pelin alkuvaiheessa, joku viikko tai kaksi julkaisusta. Ei ollut itsellä silloin vielä rahaa ostaa sitä. Odottelen itsekin uusintakierrosta autolle, koska se ehdottomasti kuuluu klassikkoihin ja nyt olisi pelimerkkejä ostaa se.
 
Saa muuten mainita täällä, jos Ferrarin F40 ilmestyy jossain vaiheessa Legenda kauppaan.

Koittanut keräillä Ferrareita ja F40 on itselle yksi kaikkien aikojen autoja. Toistaiseksi GT7:ssa vanhat Ferrarit ovat olleet hauskempia ajaa, vaikka uudet Ferrarit nopeita radalla ovatkin.

Mahtaakohan F355 tai 360 Modena löytyä pelistä?
GTPlanetin Car Master Listin mukaan pelissä on:

Ferrari (21)
250 GT Berlinetta passo corto CN.2521 1961
250 GTO CN.3729GT 1962
308 GTB 1976
330 P4 1967
365 GTB4 1971
458 Italia 2009
458 Gr.4
458 Gr.3
500 Mondial Pinin Farina Coupe 1954
512BB 1976
Dino 246GT 1971
Enzo Ferrari 2002
F40 1992
F430 2006
F50 1996
F8 Tributo 2020
F12berlinetta 2013
FXX K 2014
GTO 1984
La Ferrari 2013
Testarossa 1991
 
Aivan ihme munkilla Suzukan Proto Gr.1-kisa läpi.
Yli tunti eilistä jauhamista ja nyt sadetta vain tihkui pari kertaa. Auto oli Dodgen Tomahawk VGT Gr.1.
Sitten Ranskan upealle St. Croixille..
 
Ylös Bottom