Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

Kävin sitä Hamiltonin autoa kokeilemassa.

Ei taida tuon lähemmäksi formuloita päästä ellei jotain ihan ihmeellistä tapahdu.

Alussa yllätti miten helposti lähtee liukumaan vähän joka suuntaan. Sitten kun sai kiinni siitä että ohjauksen liikkeet pitää mahdollisemman pieninä niin se alko pysymään sillä Suzukan radalla :D

No kuun lopussa tulee se F1 peli niin voi tehdä jonkinlaisen vertailun sen avulla.
 
Pienehkö korjauspäivitys julkaistiin tänään. Korjaa lähinnä edellisen patchin myötä tulleita pikkuvikoja.

Main Features Implemented

1. Circuit Experience
 - Fixed an issue wherein records registered before the ranking reset applied with Update 1.21 were not being updated properly after Update 1.23.

2. Cars
 - Fixed an issue wherein the livery of the number plates on the Honda S660 ’15 was not displayed correctly;
 - Fixed some of the decals on the Mazda 787B ’91.

3. Livery Editor
 - Fixed an issue wherein decals on liveries made after Update 1.23 were becoming blurred;
 - Fixed an issue wherein decals applied to the rear of the helmet with the “spherical surface” projection method were becoming partially cut off when driving. (If you have created car liveries and helmet liveries with Update 1.23, please re-upload the liveries to fix these issues.)

Other Improvements and Adjustments
- Fixed an issue wherein driving the Mercedes-AMG F1 W08 EQ Power+ 2017 (both Standard and Colour Variation models) it was not possible to properly shift down while braking;
- Fixed an issue in "Scapes" wherein the driver would not change to the avatar driver when the option "Change to Avatar Driver" in the [Car Settings] section of the [Detailed Settings] menu was set to "On";
- Various other issues have been addressed.

Lähde: Gran Turismo
 
Joku bugi vissiin tuossa mersun F1:ssä kun alaspäin vaihtaa vaihteita :confused: Kohtuu naurettavaa että tällainen on päässyt peliin.
Muuten tykkään kyllä ajella sillä. Pätsiä odotellessa.
Tämä on nyt näköjään tuossa pätsissä korjattu.
 
Tuossa mersun F1:ssä tuntuu olevan oletusasetuksilla vähän liikaa downforcea edessä. Lähtee aika herkästi kädestä jos kääntää liian innokkaasti mutkaan.
 
No mitäs porukat on mieltä uusimmasta rengas fysiikka päivityksestä?

Näin pädi kuskina tämä on nyt siinä tilassa kuin pitää eli pääosin sopivilla renkailla tuntuu auto olevan hallinnassa eikä mitään wtf fiiliksiä tai yllätyksiä tule. Tätä aiemmin > 300-400 heppaset takavedot oli oudon luirun tuntuisia, nyt niillä voi vähän jo leikkiä.

Jos nyt sallitaan pientä vertailua niin hyppäsin suoraan tästä forza7 ja vähän yllätys oli että jarrutukset meni siinä heti pitkäksi gts pelituntumalla.. f7 ottaa edelleen paremman tuntuman autoilla nollasta kiihdytykseen, autot revittää juurikin sen verran kuin niiden ehkä pitäisi ja antavat enemmän palautetta korin liikkeillä ja renkaiden irtoamisen osalta..

Noh, jos ei ees-taas vertaile niin hyvä että gts on nyt "pelikunnossa"... online kisoja en ole juurikaan ajanut, ei vasn kiinnosta. Yksinpeli ainakin vielä jaksaa kiinnostaa ja vooppi mättö kavereiden kanssa.
Heinäkuun päivitys oli aimo askel oikeaan suuntaan rengasfysiikoissa. Auton heilahdukset, renkaiden sivupito, tuntuu nyt näpeissä ratin kautta. Simulaatio on tarkentunut myös täyden kaasun starteissa, minkä huomaa erityisesti superautoilla katurenkailla.
Yleisesti GT-yhteisö on raportoinut myös rattituntuman parannukset, G29 ja T300RS, mistä olen samaa mieltä. Uusi ajotuntuma on selkeyttänyt ja helpottanut ajamista.
 
Kyllähän tämä paremmalta tuntuu uusimman päivityksen jälkeen, varsinkin auton etupää tuntuis käyttäytyvän "realistisemmin".

Tässä on kyllä yllättävän paljon pelatavaa ihan yksinpeliinkin, tullut nyt noita Mission Challengeja ajettua, pääsee ilmaiseksi testaamaan eri autoja ja saa hyvin rahaa+palkintoautoja.

Sais tulla FOV säädin, kojelautakamera ja kunnon säätömahdollisuudet ohjaamokameraan.
 
Viimeksi muokattu:
Rupesin nyt analysoimaan tätä uutta rengaspäivitystä ja sitä miltä se tuntuu, heitän tähän nyt omat fiilikset.

Ensi vaikutelma on että autojen keula on parempi, jos yrittää puskea kunnolla niin liukuu hyvän tuntuisesti.
Perän ongelmat on entisellään, se on lopulta todella tunnoton, todella vaikeaa hallita kaasulla liukuja ja se on vähän kuin on/off.

GT Sportsin suurin ongelma on tällä hetkellä perässä/kaasussa, tuntuu että auto ei irtoa kaasulla ja sitten kuin se irtoaa niin se on seinässä.


Omat kokemukset on suurimmaksi osaksi Gr.3 ja Gr.4 autoissa, sen kyllä huomaa kun kokeilee eri autoja että jotkut tuntuu paremmilta,vaikkapa jotkut 4WD autot on tuntunut todella hyviltä, jotkut autot taas ihan paskoilta, ero on iso.
 
Viimeksi muokattu:
GT Sportsin suurin ongelma on tällä hetkellä perässä/kaasussa, tuntuu että auto ei irtoa kaasulla ja sitten kuin se irtoaa niin se on seinässä.
TÄMÄ! Itseäni tämä ärsyttää pelissä kaikista eniten sen takia kun autoa ei voi viedä niin sanotusti radan rajoilla oikein koskaan. Toinen ärsyttävä puoli GT Sportsissa on se että jos ajautuu tuon rajoilla ajamisen seurauksena nurmelle/hiekalle niin se lähes pysähtyy ihan sama mikä se nopeus sattuu sillä hetkellä olemaan.

Kyllähän vauhti hidastuu mutta ei sen pitäisi pysähtyä kuin seinään.

No viikko niin tulee se Codemasterssin Formula peli missä ajettavuus tulee olemaan toista luokkaa. ;)
 
fastlogo.jpg
Hei vaan kaikille foorumilla! Ryhmäni olisi ensi sunnuntaista alkaen järjestämässä GTS sarjaa joten kiinnostuneet, lukaiskaapa alla oleva teksti;

F.A.S.T. - Finnish Auto Simracing Team jatkaa ajojen kehittämistä kohti isoa simracing-maailmaa.
Näiden kehityskohteiden hiominen on vielä vähän kesken, joten lopullisen sääntökirjan julkaisun yhteydessä on erittäin suositeltavaa tutustua siihen ;)

Mutta asiaan. Tuleva sarja, työnimellä "F.A.S.T. - meet your maker", tullaan ajamaan seuraavalla tavalla.
- "Kukin kuljettaja valitsee yhden tallin (valmistajan), jonka autoilla (GR3 ja GR4) ajaa koko kauden." Syksyn sarja koostuu kahdesta osuudesta (GR4 ja GR3)

Uusi sarjamme, F.A.S.T. - Meet you Maker, alkaa sunnuntaina 26.8.2018!

Ensimmäinen startti suoritetaan klo 18:00, ratana legendaarinen Nürburgring GP/F. Sarja kattaa kokonaisuudessaan kahdeksan osakilpailua.

Tietoja:
Kuljettaja valitsee itselleen tallin (auton valmistaja) ja ajaa sen Gr.4 ja Gr.3 autoilla koko sarjan ajan. Valittavana on listassa (https://goo.gl/hP5yBV) näkyvät autot.

Sarja ajetaan kahdessa osassa (4x Gr4 + 4x Gr3) kisakalenterin mukaisesti.

Ilmoittautumiset tapahtuu Fisran kautta

Mukana kisakalenterissa on myös kuumaakin kuumemmat Fin-Swe -ajot. Niihin pääsee tuttuun tapaan sarjan sen hetkinen top7, joten osallistuminen tulee kannattamaan senkin puolesta.
Lisäksi sarjan päätyttyä Top3 tullaan palkitsemaan.

Sääntökirjaan on tälle kaudelle tehty hyvin paljon muutoksia, suunnatessamme lähemmäksi Fisran eSM-sarjan kulkua.
Tämän vuoksi on hyvin suositeltavaa, että tutustutte sääntökirjaan etukäteen.
Sääntökirja löytyy Facebook yhteisömme tiedostoista ja pinnattuna discordista. Sääntökirjaa saatetaan vielä hieman hienosäätää, mutta näistä mahdollisista muutoksista ilmoitetaan erikseen.

F.A.S.T - Finnish Auto Simracing Teamin löydät täältä;

Facebook: https://www.facebook.com/groups/634204530054503/

Twitch: www.twitch.tv/finnishautosimracingteam

Discord: https://www.discord.gg/dPngujG

FisRa: www.simracing.fi/sarjat/9

Ilmoittautuminen "Meet your maker" Sarjaan: http://simracing.fi/kaudet/45

Sääntökirja "Meet your maker" sarjaan:
www.drive.google.com/file/d/17YC2TebB4uf9f50dUQbqO0wjIuIW63CX/view?usp=sharing

fastlogo.jpg
 
Mikähän idea on tehdä joistain autoista niin kalliita että niitä ei missään järkevässä ajassa pysty kilpailusta tulevalla rahalla hankkimaan? 20 000 000 jne crediittiä.. Tuleehan noita toki arvonnassa mutta melko paskaksi on päivittäisajo jne arvonnat menneet... mulla on nyt varmaan 5 audi r8 gr3 luokan autoa, kaikki tulleet noista päivämaratoni jne arvonnoista :(
 
Mikähän idea on tehdä joistain autoista niin kalliita että niitä ei missään järkevässä ajassa pysty kilpailusta tulevalla rahalla hankkimaan? 20 000 000 jne crediittiä.. Tul
No varmaan idea on siinä että jengi ostaa ne ihan oikealla rahalla ja mikromaksuista kerätään lisää tuohta firman kassaan. Mäkin ostin heti sen mclarenin formulan kun sen pystyi, en ikinä ehdi ajaa niin paljon että saisin pelissä kerättyä credut.
 
No varmaan idea on siinä että jengi ostaa ne ihan oikealla rahalla ja mikromaksuista kerätään lisää tuohta firman kassaan. Mäkin ostin heti sen mclarenin formulan kun sen pystyi, en ikinä ehdi ajaa niin paljon että saisin pelissä kerättyä credut.
Oikealla rahalla voi ostaa vain enintään 2000 000 Cr. maksavia autoja. Tämä pelintekijän autokauppastrategia on kummeksuttanut monia. Muun muassa ne 20 mil:n autot on kovan työn takana, tai onnenpotkun.
 
Miten tässä toimii nuo viralliset kisat? Onko joku kausi ja kisat vaihtuvat viikoittain tms ja peli laskee kokonaispisteet taulukolle joita voi tarkastella? Onko kisaajia riittänyt virallisissa lobbyissä? Onko peli tehty niin että jos kisaajia ei ole riittävästi lobbyssä niin kisa ei ole virallinen ja pisteitä ei lasketa. Varmaan palaan PeeCeeltä konsolille kun ei se niin ylivoimainen konsoliin verrattuna ole kuin mitä kuvittelin ja jengi on sanonut. iRacingissa on sattuman kauppaa milloin porukkaa tulee linjoille niin ärsyttää kun on treenannut ja porukkaa ei ole sen vertaa et olisi virallinen kisa. Ja siinä auton säätäminen vaatii aikaa kun pitäisi tehä setupit erikseen aika-ajoon ja kisaan. Tässä ei videoiden perusteella ole yhtä kattavaa auton säätövalikoimaa. Onko virallisissa lobbyissä kisoja joissa pystyy säätämään autoa?

Onko meno radoilla muuten siistiytynyt mitenkään julkaisusta vai vieläkö ajetaan romurallia? Tässä vissiin on joku systeemi että pistää romurallin ajajat keskenään omaan lobbyyn?
 
Viimeksi muokattu:
Muuttuuko GT Leaguessa tekoäly paremmaksi Professional ja Endurance-luokassa? Alemmissa luokissa tuo on ainakin vain jonon ohittamista ja helpon voiton ottamista, kisaamista siinä ei ole ollenkaan.

Nyt ehti taas vähän enemmän ajella, kyllä ne rengasfysiikat taitaa olla oikeasti parantunut siinä kesän päivityksessä. Ajelen sen verran harvoin ja yleensä eri autoilla, joten tarkkaa oma testiä en ole päässyt tekemään. Enemmänkin omat fiilikset vain yhtyvät muiden kirjoittamiin mielipiteisiin rengasfysiikoiden paranemisesta.
 
Kyllähän tämä taas paremmalta tuntuu mitä enemmän ajaa. Keula on hyvän tuntuinen ja sitä pystyy hyvin jarrulla sitomaan, tunne keulaan on hyvä noissa GT autoissa.

Perä on edelleen hiukan tunnoton, ei se huono ole, mutta vaikka johonkin Assetto Corsaan on vielä matkaa.

Kyllähän tätä ihan mielellään ajelee, samat periaatteet tässä pätee kuin kunnon simulaattoreissakin, ei vaan niin puhtaina.
 
Tuli katsottua FIA GT Championshipin finaali ja on kyllä upeasti tehty spectator mode ja kovilla tuotantotavoilla tehtyä sisältöä oli muutenkin.
Samaan aikaan kaveri kehuu GTS:ää kovin ja sorruin sit minäkin ostamaan. Vaikka betan jälkeen vannoin etten tähän enää koske. Ehkä isoin syy oli Interlagosin rata jota mulla ei muissa peleissä ole ja se on mulle se ”the rata”.

Mutta nykyisin terveys ei anna myöden pelata ratilla ja ne vermeet on myyty jo pois ja GT on kuitenkin ollut pädillä aina ihan jees, vaikkakaan ei mun taidoille sopivaa. Nyt kun sisältöäkin on tullut paljon, niin ostoon vaan.

Ensi fiilis oli hämmentävä. Ja vain positiivisessa mielessä, nimittäin tässähän on koko ajomalli muuttunut ihan täysin siitä mitä minä tätä olen koittanut. Tuota oli jo todella kiva ajaa jopa tälläisen kuskin joka ei pädillä ajopelejä osaa ajaa.
Joskin edelleen luistojen hallinta on ihan älytöntä, eikä pätkääkään nautittavaa, toisin kuin nimeltämainitsemattomassa kilpailijassa.

Edelleen täytyy hämmästellä sitä, miten GT on ainut peli ikinä, missä puskurista on ensinnäkin hyvä ajaa, saati että se on oikeasti ainut täydellinen kuvakulma koko pelissä. Ikinä tulis muissa peleissä mieleenkään ajaa puskurista.

Tässä on rangaistukset tosi kohdallaan (vaikka onlinessa en vielä ajanutkaan) ja näillä saa ainakin meikäläisen ajamaan nätisti kisaa. AI ei myöskään tuntunut mitenkään GTmäiseltä pujottelukepiltä, vaikka se oikeasti kyllä sitä edelleen on. Mut ainakin fiilis siitä saatu pois, se on hyvä.

Yksinpelisisältöä näyttää olevan ihan kivasti, joskin kaipaisin yksittäisten kisojen vapaata säätöä..joutuneekin ajamaan vain niitä custom raceja.

Valikot on tuttua kuraa, samoin musiikki. Ja aivan käsittämättömät ratkaisut, kuten ettei urasta voi ostaa sopivaa autoa??? Oikeasti??

PS, saako onlineen AI autoja? Haluaisin ajaa kaverin kanssa keskenään, mutta kahden auton voimin se on vähän tylsää ja kummankaan taidot ei riitä onlinessa muutoin ollenkaan.
 
Priva onlinesta en kyllä nyt muista että saako AI autoja, on tullut pelkästään kaverin kanssa huristeltua siellä.
Varsinaisessa onlinessa on varsin harmillinen puute, nimittäin tuo osaamistason mukaan jaottelu taitaa samalla tarkoittaa että kaverin kanssa ei pääse kisomaan samassa kisassa. Pari kertaa kokeiltu ja eri peliin päädytty.
 
Endurance kisoissa tietokonepelaajat eivät saa tankattua autoonsa kerralla kuin litran menolientä jos edes sitäkään. Helppoja voittoja mutta vähän menee maku kävelyvauhtia liikkuvien autojen väistelyssä. Muilla samaa ongelmaa?
 
Ylös Bottom