Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto IV

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Niin eihän se ajosysteemi vaikea ole. Mutta epärealistinen se on. Ei normaalit henkilöautot notku tuolla tavalla, edes amerikassa.
Jousitus on mallinnettu aika "hassusti". Jossain ikivanhassa pelissä oli samankaltainen mallinnus jonka huomaa parhaiten kun saa auton ilmaan; jouset vaipuvat niin alas että renkaat menevät reippaasti negatiiviselle camberille (vinoksi yläreuna ulospäin). Ei ihme että käyttäytyy "lötkösti" kun joustovara on tuollainen. :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Niinkai se on. Meneekös se sitten niin, että toista HDMI kaapelia pitkin kuva ja toista pitkin ääni? Itsellä tuo äänipuoli laahaa vähän perässä, niin vähän rupusemmat audiot kehissä...

Yhdessä HDMI-kaapelissa menee kaikki.

Pitää kuitenkin muistaa että saa olla aika tasokkaat kaiuttimet + vahvari että erottaa nuo HD-äänet tavallisesta DTS-ääniraidasta. Sitäpaitsi missään pelissä ei varmaan ole esim Dolby TrueHD -ääniä, joissakin leffoissa kyllä on.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Niinkai se on. Meneekös se sitten niin, että toista HDMI kaapelia pitkin kuva ja toista pitkin ääni? Itsellä tuo äänipuoli laahaa vähän perässä, niin vähän rupusemmat audiot kehissä...

Yhdellä HDMI-kaapelilla viritinvahvistimelle ja sieltä matka jatkuu kuvan puolesta HDMI:llä televisioon.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Pystyyköhän noita Nikon "taistelu-taitoja" jollain tapaa kehittämään pelin myötä? SA:ssahan pystyi käymään salilla treenaamassa uusia tekniikoita.. Ja noissa trailereissa näkee kun joku potkii toista päähän ja myös sellaisen väläyksen muistan nähneeni, että joku potkaisi auton ikkunan polvella paskaksi..
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Jousitus on mallinnettu aika "hassusti". Jossain ikivanhassa pelissä oli samankaltainen mallinnus jonka huomaa parhaiten kun saa auton ilmaan; jouset vaipuvat niin alas että renkaat menevät reippaasti negatiiviselle camberille (vinoksi yläreuna ulospäin). Ei ihme että käyttäytyy "lötkösti" kun joustovara on tuollainen. :D

Mutta ehkäpä nämä löysät jouset tekevät ajamisesta hauskaa, tai ainakin minun mielestä. Vielä kun eri autoissa on eri jäykkyystasoiset jouset, niin on vähän merkitystäkin millä autolla niitä poliiseja yrittää karistaa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

On kyllä aivan loistava peli. :cool: Pelikellossa on jo lähes 100 tuntia. Pelin laajuus hämmentää kyllä. :eek:
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Niin eihän se ajosysteemi vaikea ole. Mutta epärealistinen se on. Ei normaalit henkilöautot notku tuolla tavalla, edes amerikassa.

Osittain olen eri mieltä, joskin ne uudemmat tila yms. autot on ehkä liian löysiä alustoiltaan.
Mutta ne vanhat jenkkilullat käyttäytyy melko aidosti, sen verran on tullut -60 ja -70 luvun jenkeillä ajeltua ja yhden itsekkin omistan.
Merisairaaksi niissä tulee hidastetöyssyihin ajaessa ja ei tulisi mieleenkään kokeilla risteykseen ajaa samalla vauhdilla kuin GTA:ssa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Osittain olen eri mieltä, joskin ne uudemmat tila yms. autot on ehkä liian löysiä alustoiltaan.
Mutta ne vanhat jenkkilullat käyttäytyy melko aidosti, sen verran on tullut -60 ja -70 luvun jenkeillä ajeltua ja yhden itsekkin omistan.
Merisairaaksi niissä tulee hidastetöyssyihin ajaessa ja ei tulisi mieleenkään kokeilla risteykseen ajaa samalla vauhdilla kuin GTA:ssa.

Tuosta olen samaa mieltä, vanhoissa muskeleissa yms käyttäytyminen on ihan hyvä, ja menevät kahvassakin sopivan helposti. Mutta nämä uudemmat autot.
No tämä tästä valituksesta, hauskaa se ajaminen siltikin on.

Oletteko muuten huomanneet että moottoripyörällä voi ajaa samaanaikaan kun soittelee kännykällä. Onkohan siinä jalkakaasu :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Voisi tuosta ruoastakin tosiaan tehdä kalliimpaa, kun se kerran on niin tärkeä, että saa healthit täyteen. $1:lla healthit täyteen on aika sika halpa diili omasta mielestä. Rahaa tosiaan se +300 000 ja ei mitään käyttöä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Tuosta olen samaa mieltä, vanhoissa muskeleissa yms käyttäytyminen on ihan hyvä, ja menevät kahvassakin sopivan helposti. Mutta nämä uudemmat autot.
No tämä tästä valituksesta, hauskaa se ajaminen siltikin on.

Oletteko muuten huomanneet että moottoripyörällä voi ajaa samaanaikaan kun soittelee kännykällä. Onkohan siinä jalkakaasu :D

Ei ku siinä on "realistisuus on kädestä" -kaasu, aja ilman sitä! Ja aikalailla sateella tykkää muskeliautot ja urheilu autot pyöriä, niitä en valitse ikinä sateella. JA sitten SUV takaa ajossa, ei ei ei... liian kaareva mutka niin auto lentäää ympäri tai kahdella pyörällä. Hyviä autoja riittää tässä pelissä. On kanssa hieno ominaisuus toi kun autoon-radio päälle-pois autosta-musiikki soi vielä ulos sillai oikean olosesti. Hienoa, voi popittaa kadulla avoautolla hehe.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Täällä tuli peli läpäistyä jo tuossa alkuviikosta ja nyt on kyllä pakko hieman purkaa ajatuksia jotka ovat mellakoinneet päätäni kuluvan viikon. Olkoon tämä sitten tälläinen pieni muotoinen revikka/fiilistelyä allekirjoittaneelta :cool:

Pitää heti alkuun mainita että en todellakaan ole GTA veteraani. GTA III ja Vice City olivat vain tusina pelejä joissa rellestin vain lössiä tappaen, vieraillessani "nuoruudessani" serkkuni luona. Vasta San Andreaksessa (ensimmäinen GTA jonka omistin) tajusin sarjan nerokkuuden eli niiden moniulotteisen tarinan. SA oli se joka muutti koko käsitykseni pelisarjasta. Harmittaa vain että en ole vieläkään koskenut näihin kahteen "ensimmäiseen" peliin..

GTA IV:n todellinen hypetys alkoi itsellä vasta oikeastaan kuukausi ennen pelin julkaisua. Kiitos viime vuoden varsin laadukkaan pelitarjonnan. Ja myönnän sen että kyllä ne varpaat pyörivät melkoisesti viimeisen kolmen päivän aikana, ennen pelin julkaisua. Ja voi sitä riemua kun posteljooni toi tiistaina aivan ovelle saakka oman Special Edition versioni pelistä! Peli sisään, instalointi ja ei kun pelamaan!

Grafiikka: Ensiksi pisti silmään pelin grafiikka. Jota seurasi pieni pettymys. Aluksi tuntui että kaikki on jotenkin suttuista, blurria oli joka puolella. Mutta vasta kohdatessani ensimmäisen ukkosmyrskyn mieleni alkoi muuttua. Ukkosmyrskyä seurasi kirkas iltapäivä Hove Beachillä. Mihin kaikki blurri hävisi, ihmettelin? Rakennus josta aluksi en saannut selvää näkyi nyt selvästi kaikkia yksityikohtia myöten. Silloin tajusin blurri tehosteen nerokkuuden - sitä käytettiin tehosteena simuloidessa sään vaihtelua. Blurri vaihtelee paljolti säästä missä liikut. Aivan kirkkaana päivänä kaikki on skarpimpaa, kirkkaana yönä ei ole blurria ollenkaan. Yö on aikaa jolloin RAGE päästää raivonsa täysillä irti. Tämä ei ole ehkä realistista mutta se luo todella vakuuttavan vaikutelman muuttuvasta säästä. Myös pelimaailman yksityiskohtien määrä on aivan uskomaton. Melkein kaikista bannereista saa selvää ja pieniä tekstejä löytää mitä hulluimmista paikoista:
Varmasti yksi parhaista esimerkeistä on Brucien helikopteri jonka sisällä, oven karmissa on teksti jossa varoitetaan helikopterin tuhoutumisesta ja siitä kuinka asianomaisia tämä ei kiinnosta pätkäkään.
Tämä on oikeasti se peli mitä viimeistään on pelattava HD-töllöllä, etenkin yksityiskohtien takia.

Kontrollit: Nämä vaativat itseltä melkoisesti totuttelemista. Etenkin ampuminen aiheutti aluksi muutamia ärräpäitä. Mutta kun minulle selvisi (20 pelitunnin jälkeen :D) että aseella saa zuumattua, alkoi homma sujumaan. Ja kun aloin hallita ampumista huomasin pelaavani peliä hieman Rainbow Six tyyliin, taktisesti suojasta käsin. Ampumisesta tuli todella elokuvamaista ja TODELLA nautittavaa. Olen myös näissä kolmannepersoonan peleissä niin tottunut vapaasti liikuteltavaan kameraa niin tuo kameran magneettisuus häiritsi aluksi. Tähänkin kyllä tottui. Mutta silti kamera, etenkin sisätiloissa hävittää toiminnan aika ajoittain. Autojen ohjattavuudesta pidin, kiikkeryys teki autoista sopivan haastavia ohjattavaksi. Autot myös lensivät asialllisesti, todelliseen Hollywood tyyliin. Moottoripyöristä en pitänyt, liian nopeita minun makuuni :D

Ääni: Aina kun GTA:ta ajattelee äänellisesti tulee mieleen sen kuuluisat radiokanavat. Itse pidin pelin radiokanavista. Etenkin Vladivostok FM euroviisu kappaleineen henki hyvin euroopan musiikillista tasoa. Ja tästä kööristä etenkin Seryoga ansaitsee kunniamaininnan. Ja kukapa ei voisi olla rakastamatta kanavan juontajaa Ruslanaa mystisine voimineen ;) Lisäksi Liberty Rock, The Journey, Massive B ja Tuff Kong ovat mainitsemisen arvoisia kanavia. One Love.. Musiikki on niin iso osa tämän pelin fiilistelyä, joten pakko antaa R* krediitiiä aivan loisavista biisi valinnoista. Kiitos Hello - New York Groove biisin joka teki Algonquinhin saapumisesta yhden pelin unohtumattomimmista kohtauksista. Vaikka musiikki onkin suuri osa kokemusta suosittelen välillä sulkemaan sen radion ja kuuntelemaan ympäröivää äänimaailmaa. Ette arvaakkaan mitä menetätte jos kuuntelette vain radiota ;)

Tarina: Tarina on edelleen se GTAn kantavin voima, ja tämä osa jos jokin todistaa sen. Mikä tekee tästä pelistä vielä "henkilökohtaisemman" on pelin päähenkilö Niko. En ole sitten Naked Snaken kohdannut yhtä kiehtovaa anti-sankaria kuin Niko B. Tähän kun lisätään vielä upea supporting cast, upeilla ääninäyttelijöillä niin kakku on valmis. Tarina on kiehtova, sarkastinen, hauska, kylmä ja armoton. Pelin edetessä tuli tunne ettei tämän kakun halua koskaan loppuvan. Loppu spoilereita:
Ja siksi tarinan loppu jättikin hieman, noh, tyhjän olon. Lopetus oli aivan liian pikainen ja äkkinäinen, pitkään rakennetuille hahmoille ja tapahtumille. Mutta toisaalta tämä auttoi vielä enemmän samaistumista Nikoon ja tarinan yleiseen tunnelmaan. Hän sanoo lopussa: "So this is the American Dream.." Joka kiteytti loistavasti omat fiilikseni pelin lopusta. Sinulle jäi käteen vain kasa rahaa ja olo siitä että olet menettänyt jotain sinulle todella tärkeää, ja nyt edessäsi avautuu entistä tyhjempi maailma. On siis aika aloittaa uusi peli ;)

SAssa oli sama juttu kuin tässäkin, pelin ensimmäinen näytös alkaa melko hitaasti, se on kuin loputtomiin jatkuva tutoriaali. Mutta odota vain kun pääset toiseen ja kolmanteen näytökseen. IV räjäytti, pienen lämmittelyn jälkeen potin ainakin täällä päässä. Minulle GTA on fiilis pelaamista parhaimmillaan. Peli ei toisaalta keksi pyörää uudestaan, tunkee sen vain täyteen viilauksia ja yksityiskohtia. Pelissä on bugeja, mutta ei mitään mitä en antaisi anteeksi, bugeja on kaikissa peleissä. Minulle oli todellinen yllätys miten kovaa loppupeleissä IV iski, pienen lämmittelyn jälkeen. Sosiaalielämä on ollut reilun viikon jo paussilla ja aion pitää sen vielä niin ainakin seuraavan viikon ;)

Tulipahan rustattua! Ja vielä voisi rustata lisää mutta saapahan toverit nyt hieman iltalukemista. Anteeksi kirjoitusvirheet :cool:
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Tietääkö kukaan, että kuinka monta eri tarinaa tässä oikein on? Siis, että montako loppua pelissä on ja kuinka monta eri tietä niihin loppuihin vie.

Mutta missä on armeija pelistä? Eilen tyhmäilin oikein urakalla ja koitin saada armeijaa kimppuun, mutta ei näy..:(
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Eilen pelasin kaks peliä DMää Muken ja Timppa78n kanssa, oli mun eka kertaa online multiplayeria ja täytyy sanoa, että nauratti niin pirusti! Tätä kun vertaa CODiin, niin on pikkasen eri fiilikset: ei tule itkua ja hammasten kiristystä, jos henki lähtee, ennemminkin räkänaurut! :D Lisää tätä herkkua!

Nii, oisin mää kauemminkin teiän seurassa pelannut, mutta kun ei jaksanut yksinäni mikkiin kuiskia ja joo, helvatan hauskaa oli, jopa kuoleminenkin, toisin kuin Kodissa :)
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Valitse ääniasetuksista eri audion ulostulo, niin johan alkaa toimimaan. Tietysti sitä ennen kytket valintaa vastaavan liitännän kautta piuhat kiinni... Itse tuota kanssa hetken pähkäilin, mutta nyt toimii ihan normaalisti, kun kuva menee HDMI kaapelilla tykille ja audio eri lähteestä vahvistimelle.

ps3:n hdmi menee av-vahvarin kautta suoraan, ääni menee siis sillä vahvariile ja vahvarista hdmi menee sitten tykille.
saa ollakin näin, muut (ray ja muut pelit) nimittäin toimivat ok. ja näinhän se pitääkin kytkeä ;)
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Sitäkö se outo merkki siinä sun nimen vieressä meinas? Mä en kyllä kuullu mitään puhetta, mistä se johtuu? Pitäiskö mulla olla kanssa headsetti, että kuulisin sun kuolonkorinas? :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Pitää näköjää vihdoin ja viimein alkaa itsekkin ostamaan headsettii :D Onhan näitä pelejä jo yltäkyllin jossa pääsee huutelee toisille rivouksia. Mikäs sen parempaa ku huudella tässä pelissä "Die you ugly mofo cock sucking biaaaatch!" :p
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Sitäkö se outo merkki siinä sun nimen vieressä meinas? Mä en kyllä kuullu mitään puhetta, mistä se johtuu? Pitäiskö mulla olla kanssa headsetti, että kuulisin sun kuolonkorinas? :D
Joo pitää. Tiimipeleissä mikki on auki tiimin kesken, mutta kännyllä voi soittaa myös muiden tiimien pelaajille privana.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Mutta ehkäpä nämä löysät jouset tekevät ajamisesta hauskaa, tai ainakin minun mielestä. Vielä kun eri autoissa on eri jäykkyystasoiset jouset, niin on vähän merkitystäkin millä autolla niitä poliiseja yrittää karistaa.
Siinähän ne ärräpäät vasta lentääkin kun edellinen menopeli on katollaan, poliisitähtiä on enemmän kuin tähtiä taivaalla, luodit viuhuu korvissa ja ainoa auto lähimailla on "soccer mom" SUVi...:rolleyes: :D

Toisaalta pidemmän päälle väsyttää kun mistään mutkasta ei pääse kuin kässärillä (järkevällä ajovauhdilla -> eli lähes täysillä ;) ) ja auto tykkää mennä sivuttain nelipyöräluisua kuin talvella. Suurin osa siis, niitä OK ajettaviakin on, jo mopoversioissakin (se "DX corolla" lookalike), puhumattakaan urheiluautoista (Vette=OK, Viper=Not OK :D ).
 
Ylös Bottom