Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]
Sain GTA:n eilen ja kerkesin pelata n. 20min. Autoilla vittumaista ajaa, kun kääntyy niin vitun hitaasti, ja sitten liikkuminen on aika hidasta, mun puolesta ois voinu hölkätä kun painaa vaan eteenpäin, mutta kyl toikin juoksutyyli varmaan pidemmän päälle toimii...
Riippuu tietenkin mistä tykkää, omasta mielestäni pelin ehkä suurin edistysaskel on juuri fysiikkaengineen ja realistisuuteen panostaminen. Voisin varmaankin jupista monta sivua siitä kuinka mehuissani olen tämän GTA:n autolla ajamisesta. Tehty lähes täydellisesti padilla pelattavaksi. Taistelukontrollit ansaitsevat melkein yhtä paljon suitsutusta.
P.S. mistä kuvakulmasta ihmiset täällä ajavat (siis perus henkilöautoilla)? Itellä aina konepelti, ehkä sen mukana olemisen illuusion takia.
P.S.2. vähän autotestailua tehtyäni näyttäisi olevan kolme ylitse muiden: Infernus, Comet ja Turismo. Kaikki kyllä erittäin erilaisia autoja:
Infernus:
+ paljon tehoa
+ paljon suoranopeutta
+ käyttäytyy hyvin ja stabiilisti nopeilla osuuksilla
- puskee hitaisiin kurveihin sisään
- kiihdytykset vaativat varovaisuutta
Comet:
+ paljon tehoa
+ kiihdytyspito
+ käyttäytyy mallikkaan tasapainoisesti "Monacomaisilla" katurataosuuksilla
- takapää levoton jarrutuksissa ja nopeissa suunnanmuutoksissa
- tuntuu nopeissa paikoissa raskaalta
Turismo:
+ kevyt
+ jäykkä alusta: erinomainen nopeilla ja tasaisilla osuuksilla
+ jarrutukset
- jäykkä alusta: pomputtaa paljon töyssyisillä osuuksilla
- tehossa jää hieman edellisille
Näistä autoista on vaikea sanoa suosikkiaan, ehkäpä Infernus visuaalisen ilmeensä vuoksi.
Testailuun olen käyttänyt lähinnä em. Southern Switch -rataa (kuivalla, trafiikit sun muut pois). Infernuksella ja Cometilla on laskeuduttu 03.00 aikoihin. Turismolla tästä on jääty pari sekuntia. Ajattelin että SS soveltuu parhaiten testaamiseen monipuolisuutensa vuoksi:
- hidas ja töyssyinen osuus Brokerissa
- pitkät Broker Bridgen suorat
- hitaita ja nopeita mutkia tasaisemmassa Algonquinissa
- vaikein jarrutus (millään radalla) tullessa Broker Bridgeltä Algonquinin Chinatowniin (90deg vasen kapealle kadulle)
----
Tossa siis omia näkemyksiä, kommentoikaa toki