Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto IV

Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Mikä on viimisen tehtävän nimi ja keltä sen saa? ois kiva tietää jo ennakkoon etten vahingossa läpäse peliä ennen kun muut tehtävät on tehty.

Kyllä sen aika selvästi huomaa mistä loppu alkaa. Tulee valinta vihreän ja punaisen välillä, riippuen siitä kumman valitsee saa vaihtoehtoiset loput ja hieman vaihtelevat tehtävät.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Mitenkä niitä Stevien kaaratehtäviä tehrään? Brucielle oon nyt ajellu muutaman kisan ja sitten niitä email autoja kanssa hankkinut.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Olen tuollaisen nähnyt kanssa. Ajoin taksin perään ja sieltä tuli palava hahmo ulos joka sitten sytytti sen taksinkin liekkeihin. Taisi kuumaa kahvia kaatua syliin.

Itsellä on käynyt varmasti sen kymmenen kertaa näin. Kova kolari ja auto sekä kuljettaja roihahtavat liekkeihin.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Mitenkä niitä Stevien kaaratehtäviä tehrään? Brucielle oon nyt ajellu muutaman kisan ja sitten niitä email autoja kanssa hankkinut.

Tee tehtävät "No. 1" (Brucie) ja "Smackdown" (Derrick McReary), niin Stevieltä pitäisi tulla sitten jossain vaiheessa tekstiviesti.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

No story on menty kyllä ajat sitten läpi, pitääpä tsekata jos siellä sellasta tekstaria olis viel tallessa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Mitenkä niitä Stevien kaaratehtäviä tehrään? Brucielle oon nyt ajellu muutaman kisan ja sitten niitä email autoja kanssa hankkinut.

Stevien tehtävät aukeavat kun olet saanut kaikki saaret aukaistua, multsikkakännykän Playboylta ja kaikki Brucien autot hankittua.
Saat Stevieltä tekstiviestin jossa kerrotaan ylimalkaisesti auton sijainti ja liitteenä on kuva autosta - karttaan ei siis tule merkintää mistä auton löytää! Kun olet onnistuneesti pöllinyt Ko. auton se tulee viedä mielellään täydellisessä kunnossa lähellä Bohanin turvataloa olevaan autotalliin (Garage), joka on onneksi merkitty karttaan:)
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Pakko jakaa eilisen illan naurut tännekin.

Jatkoin tossa eilen viikko sitten aloittamaani uutta läpipeluukertaa ja olin savetessani jättänyt pihalle poliisiauton parkkiin. Astuin sitten autoon ja päätin testata että mites ne vigilante-tehtävät saakaan tässä päälle ja sehän sujui ihan näppärästi. En kuitenkaan osannut ottaa niitä pois muuten kuin astumalla autosta ulos 30 sekunniksi niin hyppäsin siitä sitten hetkeksi kadulle haistelemaan ilmaa.

Hetken päästä huomaan kun kadulla partioinut poliisi suorittaa jonkinlaisen pidätyksen ja alkaa ohjaamaan rikollista kohti minun autoani, ajattelin että hän laittaa kaverin pään konepeltiin ja tekee jonkunlaisen ruumiintarkastuksen, mutta suureksi ihmetyksekseni poliisi heittikin rikollisen MINUN autoni takapenkille ja oli itse lähdössä ajoon kun ajattelin että ei helvetti eihän tämä nyt näin mene, mun auto. Otin sitten oman takaisin ilman että poliisit lähtivät perään.

Eikä tässä vielä kaikki, seuraavaksi takapenkin rikollinen hyppää autosta ulos ja päättää että auto vaihtaa vielä kerran omistajaa. Tässä vaiheessa poliisi vetäisee aseensa kotelosta ja rupeaa osoittelemaan tätä rikollista ratissa. Autan poliisia sen verran että heitän kaverin ratista kadun puolelle. Tässä vaiheessa rosvokin ottaa pistoolinsa esiin ja minä istun omassa poliisiautossani katsomassa kun molemmat ovat autoni vastakkaisilla puolilla suojautuneina toisiaan villisti ammuskellen. Tulitaistelusta elossa selvisi tämä rikollinen joka vielä kerran yritti varastaa autoni, mutta tässä vaiheessa pistin kaasun pohjaan melkoisesti nauraen.

Kyllä hauskaa oli seurata tätä hulabaloota :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Tottahan on että poliisi on IV:ssä olemassa ensimmäistä kertaa muitakin kuin pelattavaa hahmoa varten. Silti harmittaa sellanen että kun poliisi sattuu näkemään sua vastaan kohdistuneen hyökkäyksen, se tulee kyllä pidättämään pahoinpitelijän, mut kääntyy heti itteä vastaan jos puolustautuu väkivallalla :( Toinen osapuoli pääsee livahtamaan täysin vapaasti.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Alkaa kyllä vähän ihmetyttämään muutama asia:

1)Miksi tehtävissä ei ole enempää variaatiota? Kun tekniikka on kehittynyt, kaupunki iso, jne. Niin olisi kiva kun olisi vähän vaihtelevampaa tehtävät, eikä sitä samaa kun aina aiemminkin GTA peleissä.

2)Miksi edelleen jatketaan samalla tallennusmallilla. Itseäni ainakaan huvittaisi aina sinne kämpille lähteä tallentelemaan toiselta puolelta kaupunkia(sentään julkinen liikenne vähän pelastaa). Mutta miksei voisi kesken tehtävänkin tallentaa? Miksi pitkittää peliä niin, että jos esim. tyttöystävä kinuaa seksiä, niin pitää sanoa "kohta, kun mun pitää pelata tää tehtävä loppuun että pääsen tallentamaan" tms.

3)Osittain liittyen äskeiseen, niin jos tehtävät pitää pelata uudestaan läpi, niin miksi ne turhat ajelut sinne itse "tapahtumapaikalle" pitää aina tehdä uudestaan. Ja jossain tehtävissä sitten on ns. hajoitettu osiin tehtävät ja saa aloittaa tietystä kohdasta, niin miksei sitä ole voinut laittaa kaikkiin tehtäviin? Aika ärsyttävää, kun pelaat ~30minuuttia pitkää tehtävää, sitten jää kulmaan kiinni ja kaveri pääsee karkuun--->alusta taas ajelut tapahtumapaikalle ja uusi ~30minuuttia.

Mielestäni tälläiset suhteellisen pienetkin asiat muodostuvat pidemmän päälle hyvin ärsyttäviksi. Kohdat 2&3 tuntuvat vaan keinotekoiselta pelin pitkittämiseltä ja en kyllä tiedä jaksanko enää GTA-sarjaa jatkossa ostaa, jos niissä vielä jatketaan näiden asioiden suhteen samalla linjalla. Itselleni ei näin vanhemmalla iällä vaan niin innosta tehdä samat tehtävät uudestaan jonkun pienen "bugin" tai muun takia, varsinkin kun kuitenkin tehtävä menee täysin samalla kaavalla. Scriptatut vastustajat ilmestyvät samoista paikoista(joskus täysin tyhjästäkin), jne.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Ovatko muut huomanneet joistain tehtävistä, että olisi selvästi otettu elokuvista mallia?

Itse osaan sanoa varmaksi ainoastaan:

"Three Leaf Clover"-------> Heat
"The Puerto Rican Connection"---------> The French Connectionin takaa-ajokohtaus
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Pakko kirjottaa kyllä oma kanta tähän "miksi gta toistaa itseään?" jatkumoon.

Eli mitä esimerkiksi nyt Gta nelosessa pää(anti)sankarin pitäisi tehdä, että tehtävät miellyttäisi? Kysehän on omanlaisesta "American Dreamin" tavoittelusta ja päähahmona on ex-ammattisotilas itä-euroopan sotien runtelemalta alueelta. Ja tosiaan tapahtumat saavat näyttämönsä "New Yorkissa", ja piru parka on hyvässä uskossa lähtenyt helpon rahan perään.

Eikö se ole vain "luonnollista", että jossain vaiheessa aseet alkavat tekemään suurimman osan keskustelusta sekä tehtävät nyt luonnollisesti ovat sitä "eliminoi kilpailija/petturi/uhka/jne" luokkaa. Pelin nimihän on Grand Theft Auto IV, jos et ole aiemmin pelannut tai lukenut arvosteluja yms kyseisestä pelisarjasta niin voit vain syyttää itseäsi, että NHL 05 on paljon parempi lätkäpeli kuin gta iv tai Forza kakkosessa autojen ajaminen tuntuu jotenkin realistisemmalta. Miksi esim uusin Halo oli vain samaa fps räiskintää, miksi se pelisarja ei uusiudu? GTA on aina ollut ja toivon mukaan tulee olemaan laadukkaasti tehty parodia elokuvista, politiikasta ja ajan ilmiöistä.

Mutta tosiaan, olisko se sitten hienoa, että sankari vaikka tienaisi rahojaan ovivahtina, siivoajana tai katusoittajana. "Soita 2 minuuttia "stairway to heavenia" ilman virheitä ja saat muutaman taalan." "Vie hotellivieraiden matkatavarat alta minuutin huoneisiinsa ja saat ison tipin." jne jne.. Aiemmin tässäkin ketjussa mainitut lennokkitehtävät sun muut ei ole kait kenenkään mieleen jäänyt parhaimpana pelikokemuksina koskaan.

Juoni ja tehtävät ovat aina tukeneet toisiaan hienosti gta sarjassa, kliseitä on ja niin pitääkin omalla huumorilla höystettynä. Tv, kabare, poliittiset kannanotot,mainokset jne jne jne, en ole moiseen törmännyt tässä mittakaavassa koskaan, kaikki se itse pelin ulkopuolinen tavara sitoo ja vangitsee.

Lyhyesti sanottuna, jos olet nähnyt vaikka Kummisetä trilogian, miksi olet edes katsonut Arpinaaman, Mafiaveljet, Carlitos Wayn, Lahjomattomat jne jne. koska sama juonihan niissä on. Osta vaikka Halo3 jos kaipaat räiskinnän aatelia tai Obvilion jos kaipaat enemmän ropeominaisuuksia... over and out, ja juu, peace kans :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Joo, ihan luonnollistahan se on että tultuaan kaupunkiin, itäeurooppalainen ex-sotilas on kuukauden päästä lahdannut noin 1000-2000 ihmistä :D Esimerkkejäkin tästä varmasti löytyy tuhansia :)

Se nyt vaan on helvetin tylsää tehdä samanlaisia tehtäviä toinen toisensa perään ja tappaa pellejä pellejen perään.

Luulisin että tällä tavalla GTA olisi paljon monipuolisempi (ja realistisempi) jos näitä olisi sekoitettu hyvässä suhteessa:

-räiskimistehtäviä
-pelkkiä paikasta a paikkaan b kuljetuksia
-hiljaisesti vaientamis tehtäviä (esim. seuraa että kohde menee virtsalle sivukujalle ja nuijii hänet siellä nyrkeillä, samalla kun henkivartijat eivät huomaa)
-pitää kuljettaa joku laiton esine JALOIN poliiseja vältellen. Sivukujien kautta jokaisen kulman taakse väijyen
-huumeiden/aseiden diilausta
-salakuvausta/kiristystä (yllättää esim jonkun tärkeän henkilön prostituoidun kanssa sivukujalta)
-viinan, tupakan yms salakuljetusta ja roudausta ravintoloihin ja niihin pikkukiskoihin
-pakolliset kilpa-ajot :rolleyes:


Vapaaehtoista hommaa:

-työnhakua ja toimimista erilaisissa hommissa
-taistelua huumealueiden omistamisesta. esim jos omistat kolmen 20-kerroksisen kerrostalon diilauksen, tuotot on paljon paremmat kuin parissa normaaliasutus korttelissa. voit myös palkata tarkkailijoita rakennuksiin jotka ilmoittaa kilpailevan diilerin saapuneen alueelle, jolloin voi valita a: tappaa hänet b: piirittää ja odottaa pelaajan saapumista paikalle c: päästää menemään
-elokuvien kuvaamista (erikoistehosteet on turhia, pelaaja itse tietysti järjestää asiat niin että räjähtelee ihan tarpeeksi. lopuksi kyttiä karkuun ja siihenkin voi vaikka palkata kuskin kun itse kuvaa pakenemista takaikkunasta. siinä olisi sitten vaikka 2 kohtausta elokuvaan, johon pitää saada yhteensä esim. 20 kohtausta joilla on omat vaatimuksensa :cool:)
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Sain GTA:n eilen ja kerkesin pelata n. 20min. Autoilla vittumaista ajaa, kun kääntyy niin vitun hitaasti, ja sitten liikkuminen on aika hidasta, mun puolesta ois voinu hölkätä kun painaa vaan eteenpäin, mutta kyl toikin juoksutyyli varmaan pidemmän päälle toimii...
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Sain GTA:n eilen ja kerkesin pelata n. 20min. Autoilla vittumaista ajaa, kun kääntyy niin vitun hitaasti, ja sitten liikkuminen on aika hidasta, mun puolesta ois voinu hölkätä kun painaa vaan eteenpäin, mutta kyl toikin juoksutyyli varmaan pidemmän päälle toimii...

Tota kävelyjuttua en käsitä, on olemassa hienot 10bittiset analogitatit joita hyödynnetään kuin digitaalisia nappeja:confused: Edes kävelyvauhti ei muutu miksikään vaikka tattia kääntelisi...
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Tota kävelyjuttua en käsitä, on olemassa hienot 10bittiset analogitatit joita hyödynnetään kuin digitaalisia nappeja:confused: Edes kävelyvauhti ei muutu miksikään vaikka tattia kääntelisi...

Kyllä se on mukavampaa painaa vaan tatti pohjaan, ainakaan omilla nakkisormillani en saa kovin helposti käännettyä tattia kuin yhteen asentoon :p

Mulla muuten kävi kanssa kerran niin, että rysäytin autolla toista autoa päin, niin kuski kuoli rattiin, auto syttyi palamaan ja hetken kuluttua räjähti.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Alkaa kyllä vähän ihmetyttämään muutama asia:
Miksi pitkittää peliä niin, että jos esim. tyttöystävä kinuaa seksiä, niin pitää sanoa "kohta, kun mun pitää pelata tää tehtävä loppuun että pääsen tallentamaan" tms.

Hieno esimerkkitapaus. Mutta pelinhän voi pausettaa koska tahansa aktin ajaksi ja sitten kun "hommat" on hoideltu, niin voit jatkaa tappamista pelissä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Tota kävelyjuttua en käsitä, on olemassa hienot 10bittiset analogitatit joita hyödynnetään kuin digitaalisia nappeja:confused: Edes kävelyvauhti ei muutu miksikään vaikka tattia kääntelisi...

Oletteko huomanneet että multiplayerissä pelihahmosi hölkkää kun pistät tatin aivan nuppiin. Ja myös SP:stä poiketen hahmosi sprinttaa pitämällä X pohjassa, ei rämpyttämällä. En sitten ymmärrä miksi näitä toimintoja ei ole voitu tuoda SPhen, ainakin tuo Xn rämpyttäminen sprintatessa kuluttaa oman ohjaimen X nappulaa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

No ei se X-näppäin siitä kyllä paljoa kulu, en mä ainakaan huomaa X:n ja vaikka kolmio-näppäinten välillä mitään eroa
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

No ei se X-näppäin siitä kyllä paljoa kulu, en mä ainakaan huomaa X:n ja vaikka kolmio-näppäinten välillä mitään eroa

Itsellä se on ollut jo valmiiksi kulunut Burnout Paradisen jäljiltä jossa se alkoi jumittua hetkellisesti kun boostia paineli. Ei siis yksin GTAn tekosia, eikä toistaiseksi vielä mitään vakavaa.
 
Ylös Bottom