Vastaus: Grand Theft Auto IV
Voisin itekin kommentoida ... Paras pelihän on edelleen San Andreas, vaikka siinäkin pelleiltiin mm. kauko-ohjattavien kanssa.
Pelihän oli ainakin mulle hienoinen pettymys. Syyt on tulleet tässä jo muidenkin taholta selväksi, tuntuu että miestyövoima on tainnut mennä grafiikan, valaistuksen, textuurien yms. hiomiseen ja itse peli on jäänyt taka-alalle.
MIIKAT
- Samaa popuppia, ja "varastamasi auto tulee vastaan tuhat kertaa" -featureja next-gen -konsolilla enemmän kuin laki sallii. Ei olla enää pleikkari2:lla. Mielestäni kovalevy ei vaikuta vaikka dvd-asema ruksuttaakin viimeisillään. Itse asiassa, ainakin allekirjoittaneelle karkeahko grafiikka oli aluksi pettymys, mutta silmä tottui.
- Tolkuttomasti rahaa, jolla ei tee yhtään MITÄÄN. Koko "Manhattanilla" on kaksi vaatekauppaa. Really? Mitä helvettiä. Edellisissä osissahan oli tosin tätä, että rahaa oli liian vähän, ja jossain vaiheessa oli joku valtava summa mikä piti saada kasaan ... sitten piti säätää jotain taksikeikkaa sun muuta jotta sen sai haalittua kasaan.
- Kaikki tehtävät sitä ja samaa. Mene sinne ja tapa se. Ja sitten mitä suurimmalla todennäköisyydellä pakene tämän jälkeen fuckin poliiseilta. Ja kuole kotiovellesi. Tai jotain niitä aivan hirvittäviä takaa-ajoja.
- Juoni tuntuu olevan aika mitäänsanomaton, ja hahmoista ei tosiaan lähde mitään muuta yleisfiilistä kun lähinnä ärsyyntyminen. Jatkuva "kavereiden" soittelu mm. sinne stanan rasittavan biliksen peluuseen rassaa myös.
- Peli lakkaa about 30% kohdalla olevan nautittava, ja alkaa käymään työstä. Huomasin, että itse rupesin epäilyttävän usein tsekkaamaan Statsin alta läpipeluuprosenttia. Karttaan ilmestyvät uudet tehtävänantajat alkoivat jo yllättävän aikaisin ärsyttämään.
- Metroasemat eivät näy kartassa. Wtf?
- Bonusrasittavuus: Hipaisetkin vahingossa autoruuhkassa poliisiautoa, niin jippii pääset ajamaan sitä halvatun yhtä tähteä karkuun.
PLUSSAT
+kaupunki on hienon näköinen, erityisesti valaistus ja sade, sekä kimalteva vesi näyttävät todella hienolta
+ei kauko-ohjattavien autojen yms. ajelua thank god
+taksilla pääsee sekunnissa kaikkialle
+hyvä soundtrack, kuten aina ennenkin. Paras on edelleen PSP:n Vice City Storiesissa.
Siinä se.