Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto IV

Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Järki lähtee! Se aiemmin kiroamani tehtävä ei sittenkään ollut viimeinen, mutta meni onneksi lopultakin läpi. Vaan nyt kun on FAQin mukaan pelin pääjuonen viimeinen tehtävä menossa, hiuksia irtoaa taas oikein tukkoina. "Hei, olen pahis, ennen kuin näet minut, voit vaikka käydä kaupungin toisella puolella ostamassa lisää aseita, syödä, panna vosuja tai mitä ikinä tahansa, mutta sitten kun kohtaamme, pitää sinun minua välittömästi jahtaaman tai muuten onnistun pakenemaan." Eikä siinä vielä kaikki; tuossa tehtävässä näemmä olikin yksi checkpoint jopa. Mutta mitä tapahtuu kun kuolen? Meininki jatkuu checkpointista *puolella elämällä*.

ARGH! ARGH! ARGH! ARGH! ARGH!

Siis ihan uskomatonta, miten yksi peli voi saada ihmisen näin pahalle päälle.

En ymmärrä miten kaikki tuntuu vihaavan tätä gta:n uusinta osaa. Siis yksin pelihän on aivan uskomaton varsinkin pakkinkeikka tehtävä. saati sitten moninpeli mitä tuli pelattua varmaankin 70h ennenkuin cod tuli ja imaisi mukaansa. :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Siis ihan uskomatonta, miten yksi peli voi saada ihmisen näin pahalle päälle.

Voin yhtyä tuskaasi. Innostuin pelaamaan tätä vuoden alkupuolella, mitä nyt vuosi kaiken hankintahypen jälkeen, ja kyllä kiristi hermoja. Menin tekemään vielä sen virheen, että päätin hankkia tästä sen 100% ja se oli kyllä todella väärä teko. Kilahtelin niiden pulujen kanssa oikein urakalla :D Lisäksi otti päähän tuo aiemmin mainittu mukava ominaisuus, että kun olisi tarvinnut jotain kohtalaisen nopeaa autoa alle, niin ei sitten missään yhtään ja sitten kun sai hyvin kulkevan ajopelin alle, niin ei muita tullutkaan vastaan. Grr.

Harkitsin pari päivää sitten, että pelaisko tämän toiseenkin kertaan läpi, sillä kaikesta huolimatta imaisi mukaansa todella hyvin. Sitten muistin, miten hermoraunio olin pelin aikana ja päätin, että taitaa jäädä odottamaan aikoja, jolloin tuntuu leppoisammalta... Ei muuta kuin jaksamista sinne :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Pakko sihauttaa hermokalja...

Ei. Jumalauta. Tuota. Peliä! Suurin piirtein itken ja nauran yhtä aikaa, kun tehtävä epäonnistuu jo toistakymmenettä kertaa putkeen, ja reaalimaailman aikaa on palanut ko. missionin kanssa jo yli 2 tuntia. Surkuhupaisuuden huippu alkaa olla, kun Niko "olenpa ihan v:n käsi" Bellic päättääkin tarttua laiturin tikkaisiin, kun pitäisi ottaa menopeli alle. Tai kun takaa-ajon maali häämöttää, mutta Niko heittää viime hetkellä lipat. Tai kun...
... helikopterilla jahdataan Pegorinon venettä, ja pahiksien muutamat ensimmäiset sinkolaukaukset menevät ihan harakoille, mutta sitten sieltä tuleekin yks-kaks kunnon lämpöhakeutuva magic missile! Saatana! Olisinkohan viisi tai kuusi kertaa päässyt jo tuohon helikopteriosuuteen, mutta joka kerta kopteri hajoaa!
Kiitos Rockstar checkpointien puuttumisesta ja muutenkin ääliömäisestä tehtäväsuunnittelusta!
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Kiitos Rockstar checkpointien puuttumisesta ja muutenkin ääliömäisestä tehtäväsuunnittelusta!

Tämän takia en kyllä todellakaan jaksanut peliä pelata useampaa kertaa kuin kerran läpi ja samantien myyntiin. Tehtävät ovat kaikki sitä samaa mitä aiemmissakin peleissä ja vain muutamaa eri tehtävätyyppiä. Tähän kun lisää juuri tuon checkpoint-puutteen, niin peli ei todellakaan ansaitse itseltäni niitä hehkutuksia ja kehuja, mitä usealta taholta saanut.

JOS tehtävät olisi tehty paremmin, monipuolisemmin ja checkpoint/save-systeemi olisi parempi, tämä voisi olla kaikkien aikojen peli. Nyt se on vain "yks GTA lisää". Siis omasta mielestäni.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Pakko sihauttaa hermokalja...

Ei. Jumalauta. Tuota. Peliä! Suurin piirtein itken ja nauran yhtä aikaa, kun tehtävä epäonnistuu jo toistakymmenettä kertaa putkeen, ja reaalimaailman aikaa on palanut ko. missionin kanssa jo yli 2 tuntia. Surkuhupaisuuden huippu alkaa olla, kun Niko "olenpa ihan v:n käsi" Bellic päättääkin tarttua laiturin tikkaisiin, kun pitäisi ottaa menopeli alle. Tai kun takaa-ajon maali häämöttää, mutta Niko heittää viime hetkellä lipat. Tai kun...
... helikopterilla jahdataan Pegorinon venettä, ja pahiksien muutamat ensimmäiset sinkolaukaukset menevät ihan harakoille, mutta sitten sieltä tuleekin yks-kaks kunnon lämpöhakeutuva magic missile! Saatana! Olisinkohan viisi tai kuusi kertaa päässyt jo tuohon helikopteriosuuteen, mutta joka kerta kopteri hajoaa!
Kiitos Rockstar checkpointien puuttumisesta ja muutenkin ääliömäisestä tehtäväsuunnittelusta!
Onneksi noi voi ohittaa...
esim menemällä suoraan veneen kohde satamaan... ;)
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Huh! Menihän se läpi. Noin 36 pelituntia siihen kului, ja "läpäisyaste" oli n. 65 prossaa. Oli muuten ensimmäinen läpi pelaamani GTA-peli koskaan. Sivutehtäviin ja muihin hömpötyksiin en jaksanut todellakaan panostaa, ja esim. Stunt Jumpeja en suorittanut ensimmästäkään. Pulujakin löysin alle kymmenen.

Kaikkinensa tämä GTA4 jätti hyvin ristiriitaiset fiilikset. Välillä peli on uskomattoman hieno ja kaunis, ja etenkin kaupungin mallinnus hakee vertaistaan. Toisinaan verisuonet poksahtelevat, kun esim. tekoälytön AI-kaveri kerta toisensa jälkeen kuolee tai jokin muu pelidesignin aivopieru pärähtää suoraan naamalle. Jormaaan mielipiteeseen on myös helppo yhtyä; tehtävät olivat lähes poikkeuksetta luokkaa "aja sinne, tapa noi, aja tonne, tapa noi myös", "jahtaa tota ja tapa se" ja niin edelleen. Kaikista rasittavimpia olivat ehkä nimenomaan takaa-ajotehtävät, etenkin jos niissä piti samalla vielä yrittää ampua.

Mutta joo, edes trofeiden takia en aio vaivautua pelaamaan tätä läpi uudelleen. X360-versionkin menin hetken mielijohteesta ostamaan, mutta tuskinpa tulee ainakaan tällä vuosikymmenellä siihen paneuduttua, ellei toinen lisäepisodi ole jotain todella mullistavaa.

Lopullinen tuomio? 4/5 tähtöstä KFIN-asteikolla (mutta mieli tekisi ihan vain pelkästä ärsytyksestä vähentää yksi tähti).
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Itse aloitin pelin uudestaan trophien takia joskus noin 4kk sitten, siinä sitten kun tehtäviä yksitellen pikkuhiljaa tein niin muistin: Ai niin tääki ärsytys oli tässä, ai niin toikin äryttävä juttu tulossa. Jotenkin tässä GTA nelosest löytyy yllättävän paljon ärsyttäviä asioita. Vihdoinkin sitten kun pääsin pelin juonitehtävät läpi niin huokasin helpotuksesta että vihdoinkin tämä on ohi, onneksi pääsin vielä alle 30:ssä tunnissa läpi että sain sen kultatrophyn, koska hermothan siinä ois mennyt että vielä kolmannen kerran pitäis vetää se läpi. Onhan pelissä hyviäkin puolia kuten ajomallinnus, grafiikat yms. Kaupunki ja maisemat näyttävät todella hienoilta, mutta jäi jotenkin gagan maku suuhun että noin isoon ja hienoon kaupunkiin ei sitten saatu mukaan oikeestaan mitään. Pari Penthouse savepointtia ja siinä kaikki, ei mitään ostettavaa, ei mitään omia bisnekisä yms hienouksia. Tehtävät oli lähes sitä samaa: Ajat paikalle listit muutamat tyypit, pahikset lähtee karkuun, sinä lähdet perään, nirhaat ne ja se siitä. Ainut erikoisempi tehtävä olikin oikeestaan se pankkiryöstö ja se että pelaajalle annettiin mahdollisuus valita, ollakko pahapoika vaiko eikö ollakko pahako poikako systeemi! Mutta olisi vaan jotenkin hieno jättää jälkensä kaupunkiin, kuten Vice Citissä ja San Andreaksessa. Toisaalta ymmärrän, Rockstar teki uuden GTA:n täysin uudestaan jättämällä kaiken vanhan taakse, mikä on hienoa. Koska jos ne olisi heti änkeny kaikkea hienoa uutta tähän, niin ei olisi enää mitään hienoa seuraavaan osaan. Niin ja yksi syy miksi aloitin toisen kerran oli se, että ekalla kerralla lopussa kuoli Roman. Tuli jätkää ikävä ja päätin että tälläkertaa serkkuni selviää:)

GTA: San Andreas tällähetkellä mun lempiosa, kunnes tekevät seuraavan osan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Mikähän siinä on että tämän Kiki Jenkinsin(LawChick) kanssa on jo jonkun aikaa ollut 100% fondness, enkä silti saa soitettua hänelle ja pyydettyä poliiseja pois perästä...? Vai pitääkö käydä kaikki treffit ennenkuin se on mahdollista?

Edit. Nyt n.5:det treffit takana...
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Mikähän siinä on että tämän Kiki Jenkinsin(LawChick) kanssa on jo jonkun aikaa ollut 100% fondness, enkä silti saa soitettua hänelle ja pyydettyä poliiseja pois perästä...? Vai pitääkö käydä kaikki treffit ennenkuin se on mahdollista?

Edit. Nyt n.5:det treffit takana...

Oletkos käynyt jo polkaisemassa eukkoa? Sen toimenpiteen jälkeen pitäisi saada tähdet pois, edellyttäen että niitä ei ole kolmea enempää.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Oletkos käynyt jo polkaisemassa eukkoa? Sen toimenpiteen jälkeen pitäisi saada tähdet pois, edellyttäen että niitä ei ole kolmea enempää.

On polkaistu se 4 kertaa, mutta silti kun yrittää soittaa sille näkyy vaan Call tai Dump Kiki..
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Nykii ja nykii, taitaa jäädä omalta osaltani seuraava Gta hankkimatta jos samanlaista nykimistä on kuin tässäkin versiossa, saisivat jonkun päivityksen tehdä tähän ongelmaan. Peli ollut kauan hyllyssä ja en vieläkään ole jaksanu pelata läpi tämän vian takia.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Mulla tyssäs läpipeluu siihen tehtävään, jossa piti sen hinttikaverin kiusaajalle antaa opetus.
Ladatessani 7 kertaa kiikarikiväärillä kiusaajaa takaraivoon hänen ajaessaan skootterilla pakoon, SELVIYTYEN, totesin jotakuinkin "joo ei v**** näitä epäloogisia idioottimulgerotehtäviä, mä en jaksa tällästä putkeen pakottamista kele". =P
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

se on kyl ihan hauska tehtävä siellähän se vaanii sillan alla pesäpallomailan kanssa:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

TDM oli kieltämättä hauskaa jos sattui hyvään joukkueeseen. Melkein voisi joku päivä lainata kaverilta Boxi-version ja katsoa, josko siellä olisi pelaajia. Plekellä tuntu olevan välillä aika vähän, ja mulla ainakin lagitti suurimmassa osassa peleistä.
Mutta kun pääsi sille toimivalle 6v6 -servulle niin kyllä oli hauskaa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

GTA: San Andreas tällähetkellä mun lempiosa, kunnes tekevät seuraavan osan.

Hämmennyn tästä lauseesta joka kerta kun sen näen. SA on edelleen se ainoa GTA mitä en yhtä kertaa enempää ole pystynyt vääntämään läpi. Heti kun tapahtumat siirtyi pois Los Santosista niin kiinnostus loppui samalla sekunnilla. Muut kaupungit + maaseutu on heitetty peliin mukaan ilmeisesti vain täytteeksi, juoni on keskinkertainen ja vaikka hoppia on kuunneltu 80-luvun puolivälistä asti niin kulmakunnan poikien gangsta-meininki tuntuu totaalisen epäonnistuneelta. Ääninäyttelijät syvältä tai käsikirjoituksessa vikaa, todennäköisesti molemmissa. Ja Vice Cityn jälkeisestä radio-ilotulituksesta jäätiin perään kilometrikaupalla, varsinkin jos muistelee Maurice Chavezin press the issue-keskusteluja. SAn radiossa ei ole oikeastaan mitään hauskaa ja musiikkipuolikin on kovin rajoittunut.

Tämä tietysti puhtaasti MUTU-fiiliksillä mutta vaikea on kuvitella ketä tästä pelistä voi niin suunnattomasti tykätä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

^Lisää hämmennystä luvassa, nimittäin meikäläisenkin mielestä San Andreas on paras GTA. :) Tuo gangsta-meininki meni omaankin makuuni hieman överiksi välillä, mutta juoni oli muutoin todella onnistunut. Päähenkilön perheen tuominen mukaan antoi tarinalle lisää draamaa ja hahmot olivat taas perus GTA-tasoa eli loistavia (parhaimpina Mike Toreno ja The Truth!). Olisko sulla jotain esimerkkiä mainitsemistasi huonoista ääninäyttelijöisä? Mun mielestä aika lailla samaa tasoa Vice Cityn vastaavan kanssa. Soundtrack oli tosiaan hieman laiskempi kuin Vice Cityssä, vaikka olikin monipuolisempi. Vice Citystä jäin kyllä kaipaamaan yhtä persoonallisia radiojuontajia kuin Emotionin Fernando Martinez.

Maaseutu oli mulle täysi napakymppi, vaikka itse kaupungissa asunkin. Tai ehkä juuri siksi. Maaseudulla tuli ajeltua country-kanavan soidessa lukuisia tunteja. San Andreas on siinäkin mielessä oikea GTA (siis sellainen, joksi itse GTA-pelin miellän), että se on hiekkalaatikko, jossa on tarpeeksi leikkikaluja. Esim. lentokoneet, jet set, autojen tuunaus, vaatekaupat, punttis. Kolme kertaa olen SA:n runnonut läpi ja pelitunteja on reilu 200. Tämän kirjoitettuani tuli kyllä kova halu pelata SA taas läpi, mutta seuraava kuukausi menee Killzone 2:n merkeissä. :p
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

No huhu miten kukaan jaksaa pelata san andreaksen kolme kertaa läpi! :eek: Itellä 5 vuosi menossa ekaa savea ja olen nyt päässyt jo tokavikaan vaiheeseen, mutta sitten laskikin taas kiinnostut kun pitää kuulemma vallata kaikki helve**n alueet takaisin. EIKÖ TÄÄ VOIS LOPPUA JO PLIIS!
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

San Andreas on siinäkin mielessä oikea GTA (siis sellainen, joksi itse GTA-pelin miellän), että se on hiekkalaatikko, jossa on tarpeeksi leikkikaluja.
Minä olen täysin samaa mieltä. San Andreas tarjosi uskomattoman määrän tekemistä.
Itse en tainnut pelata tarinaa edes puoliväliin, kun mieluummin harrastan siellä hiekkalaatikossa kaikkea vapaata toimintaa.
Maaseudulla ja vuorilla oli hienoa ajella crossipyörällä ja treenata pelihahmo punttisalilla hyvään kuntoon.
Harmittaa kun GTA IV:stä jätettiin pois maaseutu yms.. ja lisäksi katosi pelihahmon sukelluskyky ja hahmon kehittyminen elintapojen mukaan (lihominen ja lihasmassa).
Eikä IV:ssä voi hahmoa muokata paljon mitenkään. Vaatekaupat toki on, mutta löytyykö partureita, tatuointeja yms..?
Asuntojen osto, autojen rakentelu, TOTO ja monet muut ominaisuudet antoivat pelille mielestäni paljon lisäarvoa.
Myöskin SA:n skill levelit oli minusta kiinnostava ominaisuus. Ne sai yrittämään aina vähän lisää, kun huomasi aseen käsittelyn, ajotaidon tms. kehittyvän.
Toivottavasti näitä ominaisuuksia palautetaan mahdollisesti tulevaan viitos-osaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Completely agreed @ Defeat.
Se tarina ja läpipeluu on harvemmin ollut pääosassa GTA:iden kohdalla, joten ihan ymmärrettävää et SA on lemppari-GTA:ni. Toki Euphorian kanssa jakso leikkiä sen 15h... Mutta silti. GTA SA (kun puhutaan monipuolisuudesta) + Euphoria (+ vähän paremmat renkaat autoihin -______-) = perfecto.
 
Ylös Bottom