Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V

GTA5 next gen veriso julkasupäiväksi on nyt ilmoitettu marraskuu 11. Näen jo seuraavan 8 vuoden myydyimmät pelit listan jossa varmasti GTA5 tulee roikkumaan mukana.

Nyt sit pitäs vielä PS5 hommata. Ei muuta ku jonoon, kuten neuvostoliitossa.
 
Juuri äsken myin ps4 version pois, eikä ole suunnitelmissa ostaa uutta versiota. Kuitenkin on muiden versioiden tapaan samankaltainen mutta tuo pieniä uudistuksia. Jos se Gta 6 joskus julkistetaan, niin hyvä.
 
Jotenkin mun kristallipallo sanoo, että ei ne ois mitää gtav remasteria/remakea mitälie tehny ellei se olisi pitkän ajan tähtäimellä ajateltu. Tuskin se on vaa joku vuoden tai kahen välipala. Jotenkin on tunne että tällä mennään seuraavat 8vuotta (RDR2 RDO siinä sivussa), pääpainoitteinen laajennus tapahtuu onlinen puolella, luonnolisesti koska raha. Sit just tämä jo luvattu? yksinpeli laajennus.

GTA6 jos nyt pakko veikata, tulee sitten vasta ihan next gen eli PS6 aikoina, ja luulen että sekin tulee menemään niin että GTAOnline tulee olemaan ihan oma juttunsa, ja sit tulee pelkästään lisäksi GTA6 yksinpeli ja Onlinea pidetää täysin erillään standalone pelinä. Ihan jo sen takia että pelaajilla on kirjaimellisesti kuten mulla 8 vuoden omaisuus kerättynä ja siitä luopuminen tuskin ketään huvittaa, aloittaa kaikki alusta ja loppujen lopuks kyse olis kuitenkin samasta periaattesta, eli kerää rahaa ja tee missioita, mitä ne enää siinä voi edes parantaa muuta kun uus mappi, sekin voisin kuvetlla on mahdollista ihan että onlinea vaan laajennetaa uusilla alueilla ja mapeilla tulevaisuudessa. Maistiainen oli jo viime joulukuun dlceessä.

Plus kaiken lisäksi, peli edelleen myy kuin häkä ja tulee myös myymään jatkossa. GTA5/Online on kuitekin peli mitä nyt "kaikki" pelaa, se myy niin miksi rikkoa heidän paras lypsylehmä? Tehään niin kauan kun ihmiset ostaa shark cardseja, ja niitä näköjään menee niin hyvin kaupaksi että peliä on jo kannattavaa tehää kolmannelle sukupolvelle.
 
Viimeksi muokattu:
GTA6 jos nyt pakko veikata, tulee sitten vasta ihan next gen eli PS6 aikoina...
Tähän en jaksa uskoa. Ihan siitä syystä, että edellinen sukupolvi mentiin täysin ilman uutta GTA-peliä. Joo GTA V tuli uudelleenjulkaisuna, mutta oikeasti kohta on kahdeksan vuotta siitä, kun saatiin oikeasti uusi GTA. GTA V:n ja RDR 2:n välinen aika oli noin viitisen vuotta, joten siltä pohjalta voisi oletella ja laskeskella, että ehkä noin 2023 voisi olla GTA 6:n aika.
 
Tähän en jaksa uskoa. Ihan siitä syystä, että edellinen sukupolvi mentiin täysin ilman uutta GTA-peliä. Joo GTA V tuli uudelleenjulkaisuna, mutta oikeasti kohta on kahdeksan vuotta siitä, kun saatiin oikeasti uusi GTA. GTA V:n ja RDR 2:n välinen aika oli noin viitisen vuotta, joten siltä pohjalta voisi oletella ja laskeskella, että ehkä noin 2023 voisi olla GTA 6:n aika.

Usko pois, toivon enemmän ja vähän päälle että olen tässä mun teoriassa väärässä. Uusi GTA olisi enemmän kun tervetullut, mutta tässsä tapauksessa ikävä kyllä veikkaan että rockstar nyt lypsää lehmän niin kuivaks että ihmiset alkaa jo tyyliin mellakoimaan kaduilla "we need gta6" kylteilllä. Eikä se tätä menoa varmasti kaukana ole :p
 
Joo kyllähän kun lehmä nimeltä PS5 on lypsetty tyhjäksi niin peli vielä julkaistaan Nintendo Switchin seuraajalle ja taas on elinkaarta pidennetty muutamalla vuodella
 
No jos mä ennen kuolemaa jos nyt vaik 80 kymppiseks eläis, nii jos ny ennen sitä edes tulis gta6. :p
 
On noi GTA V myyntiluvut huikeita ja kun puhutaan vielä kahdeksan vuotta vanhasta pelistä. Puolessa vuodessa myynyt 10 miljoonaa kpl ja yhteensä 150 miljoonaa kpl. Päästään varmaan 200 miljoonaan kunhan saadaan PS5 versio mukaan. Ei mikään ihme, että venyttävät GTA 6 julkaisua vuosilla kun gta v tuo rahaa ovista ja ikkunoista aina vaan.

Red Dead Redemption 2 myyty 38 miljoonaa kpl.

https://pelaaja.fi/uutiset/grand-th...-vauhtiaan-kartutti-myyntilukujaan-kymmenella
 
Viimeksi muokattu:
Boksilla tuli ahnehdittua uudelleen Game Passin myötä, mutta tarinan vääntäminen loppui puhelinjäynään… Ei vaan jaksanut enää kuuntele muka machoa kiroamista. Tää on nähty!

Nettipeeloilu ei kiinnostanut edes sen vertaa…
 
No yksi asia lienee varma. Sitten kun GTA6 aikanaan paljastetaan niin hype on taattu. Odotettavissa ehkä GTA5 hype potenssiin 5 :)

Mutta ehkä siihen Rockstar pyrkiiki tällä. Sitä isompi hype mitä pidempi odotus. Mä uskon siihen että GTA 6 on työnalla ja aika hyvinki ja luulen että Rockstarilla on selvä plan millon ja miten ne sen julkistaa. Kysymys on vaan siitä että meneekö siihen 1, 5 vai 10 vuotta. Ei kait sentään 10 vuotta. 10 vuotta GTA5 julkaisusta GTA6 julkistukseen. Siinä voisi olla sellainen ehkä potentiaalinen ajatus. Perustuu ihan omaan ajatukseen. No ei voi muutakun odottaa. Vaan toivottavasti ei tarttis kauan enää. Vitsi nyt kun olisi joku tuttu Rockstarilla töissä.
 
Uudesta versiosta liikkuvaa kuvaa:


En nyt suorilta osaa sanoa, että onko tämä nyt niiiiiiin iso parannus aiempaan, etenkin kun kattelee miltä peli on saatu näyttämään PC:llä modien ansiosta. Nopea siirtyminen hahmosta toiseen toki ihan jeppis.
 
On kyllä aikansa elänyt ulkoasu.. ei tarvitse näköjään uudistua kun rahaa virtaa riittävästi muutenkin. Oli hieno peli aikanaan..
 
Uudesta versiosta liikkuvaa kuvaa:


En nyt suorilta osaa sanoa, että onko tämä nyt niiiiiiin iso parannus aiempaan, etenkin kun kattelee miltä peli on saatu näyttämään PC:llä modien ansiosta. Nopea siirtyminen hahmosta toiseen toki ihan jeppis.

Kohta vuosi sen julkistuksesta niin olisi kuvitellut että siellä tehdään muutakin kuin resoluutio/framerate päivitystä.
 
Itselläni on tämä ollut kesken jo pitkään (vuosia) ja ihan alkutaipaleella olen, joten sinänsä ei haittaisi päivitettyä versiota pelata, mutta eipä tuo mikään huikea tasonnosto näytä olevan, eikä lopulta mikään sinänsä ole tietenkään muuttunut itse pelin ytimessä siitä, kun tämän olen muiden pelien takia jättänyt kesken.

Toisaalta, itseäni ei jotenkin vaan GTA innosta enää, kuten se selvästi joitain innostaa, enkä nyt mikään remaster/remake innostuja ole edes omien suosikkien kohdalla, joten eihän tämän toki pitänytkään osua omaan makuun. Luulisi kuitenkin Rockstarin keskittyvän mieluummin kuitenkin sen GTA VI:n tekemiseen, vaikka eiköhän (toivottavasti) tälläkin versiolla oma porukkansa ollut melko vasurilla tätä huitomassa kasaan.
 
Mitä sitä lypsävää lehmää vielä lopettamaan. No, itse en juuri pahoillani ole uudesta julkaisusta, käsittääkseni kun tuosta saa ostettua pelkän online-puolen. Meillä edelleen pyörii suht tiivis porukka playlistejä pelaamassa ja mielellään otan siihen pienen grafiikkaparannuksen. Ja uusi rauta alla niin ehkä se freemode taas saa pieniä upgreidejä tulevaisuudessa. Ja latausajat ehkä onlinenkin puolella vähän lyhenee.

Isoin syy varmasti sille ettei kutosen julkaisulle ole itselle kiirettä on noissa tähän peliin käytetyissä työtunneissa. Ehkä rockstar jonkun t-paidan antaa hahmon siirrossa vitosesta kutoseen, sikälimikäli semmoinen on edes mahdollista. Mutta ajatus siitä että hankitut kiesit, sekä pilvenpiirtäjät että hamppufarmit jää vaan tonne tyhjän pantiks notkumaan, laittaa haikeeks.

Onhan aika ajanut ton pelimekaniikan ohi, mikä tuli selväks RDR2:sen jälkeen, joka laittoikin sitten odottamaan miltä se GTA6:sen kaupunki (=vicecity) tulee näyttämään ja tuntumaan. Veikkaan että monennäköstä hiihtäjää ja muukalaista näkyy kaduilla.
 
Ou nou, juuri ylläolevaan tekstin perusteella R*:n ei kannata pitää mitään kiirettä uuden version kanssa. Mitäpä sillä yhtiö itseään vaivaamaan kun rahaa tulee muutenkin ikkunoista ja ovista sisään.

Uusi versio tarkoittaisi parhaimmillaan ulinaa bugeista, Day One patchista tai kyykkäävistä servereistä ja nettivihasta missä julistetaan ettei kukaan osta enää yhtäkään firman peliä ikinä. Ja jos kyseessä olisi 10/10 luokan mestariteos, niin pelaamatta paskaa porukka ottaisi Twitterin haltuunsa, spämmäisi Metacriticin ja jos uudessa versiossa olisi pelattava naishahmo, niin herranjumala että firma nöyristelee femakoiden edessä ja jos siinä ei olisi niin auta armias siinäkin tapauksessa. Tätä peliä ei vaan voi enää voittaa 2020-luvulla. Tässä on vain hävittävää.

Eli ymmärrän täydellisen hyvin miksi tulee vain uutta versiota GTAV:stä. Itse en kuitenkaan jaksa kuulla enää kertaakaan Lamarin ’yo, what’s upp dog?’ tai ’shit mother fucker!’. Ei vaan pysty myötähäpeän määrältä. Ja Online puoli ei kyllä kiinnosta edes tuonkaan vertaa…
 
Ou nou, juuri ylläolevaan tekstin perusteella R*:n ei kannata pitää mitään kiirettä uuden version kanssa. Mitäpä sillä yhtiö itseään vaivaamaan kun rahaa tulee muutenkin ikkunoista ja ovista sisään.

Uusi versio tarkoittaisi parhaimmillaan ulinaa bugeista, Day One patchista tai kyykkäävistä servereistä ja nettivihasta missä julistetaan ettei kukaan osta enää yhtäkään firman peliä ikinä. Ja jos kyseessä olisi 10/10 luokan mestariteos, niin pelaamatta paskaa porukka ottaisi Twitterin haltuunsa, spämmäisi Metacriticin ja jos uudessa versiossa olisi pelattava naishahmo, niin herranjumala että firma nöyristelee femakoiden edessä ja jos siinä ei olisi niin auta armias siinäkin tapauksessa. Tätä peliä ei vaan voi enää voittaa 2020-luvulla. Tässä on vain hävittävää.

Eli ymmärrän täydellisen hyvin miksi tulee vain uutta versiota GTAV:stä. Itse en kuitenkaan jaksa kuulla enää kertaakaan Lamarin ’yo, what’s upp dog?’ tai ’shit mother fucker!’. Ei vaan pysty myötähäpeän määrältä. Ja Online puoli ei kyllä kiinnosta edes tuonkaan vertaa…

Joo käytännössä ei tarvii pitää kiirettä. Olihan Red Deadien välissäkin kai lähes se 10 vuotta väliä. Tietty kun vertaa esim. nyt vaikka Ubin julkaisutahtiin niin onhan tossa rakoa. Mut toisaalta kun vertaa pelien kehitystä noin pelillisesti niin mieluummin otan täysin uuden ja raikkaan pelin sitte isommilla julkaisuväleillä, kun pelaan samaa Assassin’s Creedia tai Far Cryta vuoden välein. Ei siinä, kun GTA6 joskus julkaistaan ni varmasti ostan heti kun tulee, mut niinku sanoin ni iso ja hyvä kaveriporukka pitää mielenkiinnon hyvin vanhemmassakin pelissä.
 
Kohta saapuu GTA V taas uudelle sukupolvelle.

"A New Generation for GTAV and GTA Online
With the GTAV community stronger than ever, Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online will come to the PlayStation 5 and Xbox Series X|S platforms this coming March 15, bringing the blockbuster open-world experience to players on the latest hardware. We sincerely appreciate the entire community’s support over the years as the game now heads into an unprecedented third console generation.

Grand Theft Auto V and GTA Online for PlayStation 5 and Xbox Series X|S features new graphics modes with up to 4K resolution, up to 60 frames per second, texture and draw distance upgrades, HDR options and ray-tracing, as well as offering the technical advancements of the latest console generation with faster loading times, immersive 3D audio, platform-specific features like advanced haptic feedback, and much more."
 
Nyt vain kiinnostaisi tietää, että onko ilmainen päivitys (tuskin on, koska Rockstar) vai pitääkö ostaa peli kolmannen kerran :D
 
Ylös Bottom