Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Kuinka huolissaan ootte näistä uusimmista vuodoista? Tänään taas tullu lisää ja huhutaan, että jollain hakkeriporukalla on pääsy koko peliin. Toivottavasti ei nyt ainakaan enää myöhästytä julkasua. Kävi tosin sekin mielessä, että mitä jos tää onkin osa Rockstarin markkinointikampanjaa, mut tuskin sentään. Ite en haluis nähä oikein hirveesti mitään muuta, kuin mitä rockstar julkasee.

Siellä on ihan tyhjä paikka lisäkovolle, joka on tarkoitettu käyttäjän itse lisättäväksi eli ei ole mikään ihmeellinen asia. Ja internet on täynnä ohjeita siihen.
Tämä, hyvin simppeli homma ja suunniteltu pelaajan itsensä tehtäväksi. Onnistuu varmasti. :)

Kuinka huolissaan ootte näistä uusimmista vuodoista? Tänään taas tullu lisää ja huhutaan, että jollain hakkeriporukalla on pääsy koko peliin. Toivottavasti ei nyt ainakaan enää myöhästytä julkasua. Kävi tosin sekin mielessä, että mitä jos tää onkin osa Rockstarin markkinointikampanjaa, mut tuskin sentään. Ite en haluis nähä oikein hirveesti mitään muuta, kuin mitä rockstar julkasee.
Huolissaan, siis millä tavalla? Onko vuodot useinkin myöhästyttäneet pelejä tms.? En ainakaan jaksaisi uskoa että tässä vaiheessa alkavat vuotojen takia vetämään kauheasti asioita uusiksi, joten mikä sen myöhästyttämisen syy sitten voisi vuotojen suhteen olla?

Itseä kyllä kiinnostaa nähdä tästä matskua kun on niin hehkutettu tapaus. Normaalisti nimenomaan haluaisi mahdollisimman vähän tietää peleistä etukäteen - enkä tästäkään tarina-asioita halua tietoon - mutta ainakin näiden jo nähtyjen videoiden perusteella kaipaisi lisämatskua jo sen takia että ymmärtäisi mikä tämän lopulta erottaa aiemmasta. Niin samalta tuo vielä nimittäin on vaikuttanut.

Itseä kyllä kiinnostaa nähdä tästä matskua kun on niin hehkutettu tapaus. Normaalisti nimenomaan haluaisi mahdollisimman vähän tietää peleistä etukäteen - enkä tästäkään tarina-asioita halua tietoon - mutta ainakin näiden jo nähtyjen videoiden perusteella kaipaisi lisämatskua jo sen takia että ymmärtäisi mikä tämän lopulta erottaa aiemmasta. Niin samalta tuo vielä nimittäin on vaikuttanut.
Ainahan nämä on hehkutettuja tapauksia ja ainahan nämä on ”vain” uusi GTA. Jos sitä ei tähän mennessä ole ymmärtänyt mikä näissä aiheuttaa sitä hehkutusta niin aika turhaa on odottaa siihen vastausta nytkään.

Mutta veikkaa, että tämän erottaa tällä kertaa edellisestä ainakin realismi. Veikkaan, että aika paljon on otettu juttuja RDR2 ja tuotu ne tähän nykyajan maailmaan.

Ainahan nämä on hehkutettuja tapauksia ja ainahan nämä on ”vain” uusi GTA. Jos sitä ei tähän mennessä ole ymmärtänyt mikä näissä aiheuttaa sitä hehkutusta niin aika turhaa on odottaa siihen vastausta nytkään.

Mutta veikkaa, että tämän erottaa tällä kertaa edellisestä ainakin realismi. Veikkaan, että aika paljon on otettu juttuja RDR2 ja tuotu ne tähän nykyajan maailmaan.
Itse veikkaan, että tässä on höllennetty realismia. Monet eivät ainakaan IV:n kohdalla siitä tykänneet. Realismi ei oikein toimi GTA:ssa yhtähyvin kuin RDR:ssä.

V:stä taas ihmiset tykkäsivät enemmän, koska siinä oli tuotu hassuttelua takaisin.

Itse veikkaan, että tässä on höllennetty realismia. Monet eivät ainakaan IV:n kohdalla siitä tykänneet. Realismi ei oikein toimi GTA:ssa yhtähyvin kuin RDR:ssä.

V:stä taas ihmiset tykkäsivät enemmän, koska siinä oli tuotu hassuttelua takaisin.
No ainakin jos on noihin vuotoihin uskominen niin ei ole höllennetty. Jokainen voi itse käydä noita lukaisemassa/katsomassa jos haluaa niin ei siitä sen enempää. :)

Itse taas toivon enemmän realismia. RDR2 juuri tykkäsin siitä todella paljon ja harvemmin tuota näkee näissä open world peleissä niin olisi jotain uutta myös. En kyllä missään nimessä toivo mitään GTA3 tyylistä menoa enään nykyään.

No ainakin jos on noihin vuotoihin uskominen niin ei ole höllennetty. Jokainen voi itse käydä noita lukaisemassa/katsomassa jos haluaa niin ei siitä sen enempää. :)

Itse taas toivon enemmän realismia. RDR2 juuri tykkäsin siitä todella paljon ja harvemmin tuota näkee näissä open world peleissä niin olisi jotain uutta myös. En kyllä missään nimessä toivo mitään GTA3 tyylistä menoa enään nykyään.

Voihan olla jotain otettu RDR2:sta, mutta en usko että ihan niin paljon realisimiin nojaa. Esimerkiksi loottaminen on tuskin yhtä hidasta, kuin RDR2:ssa.

Mutta eihän sitä tietenkään tiedä. Nämä ovat vain minun veikkauksia.

Realismi ei tarkoita että peli ei voisi olla hauska. RDR 2 oli paljon realismia mutta se ei unohtanut silti sitä mitä on olla videopeli ja hauska pelata. GTA IV esimerkiksi karsi kaikki mekaniikat pois mitkä tekee pelistä hauskan ja keskittyi vain siihen realismiin. Siinä on iso ero sekoittaa sitä realismia sinne sekaan kuin pelkästään keskittyä siihen.

Realismi ei tarkoita että peli ei voisi olla hauska. RDR 2 oli paljon realismia mutta se ei unohtanut silti sitä mitä on olla videopeli ja hauska pelata. GTA IV esimerkiksi karsi kaikki mekaniikat pois mitkä tekee pelistä hauskan ja keskittyi vain siihen realismiin. Siinä on iso ero sekoittaa sitä realismia sinne sekaan kuin pelkästään keskittyä siihen.
Itse en kuulu niihin ihmisiin, mutta on sellaisiakin paljon, jotka sanoivat että RDR2:ssa oli vain liikaa realismia. Juurikin yleinen hitaus gameplayssa ja vaikka siinä loottaamisessa oli monelle turnoff. Tällöin peli ei ollut kaikille hauska.

Itse kuitenkin nautin RDR2:sta paljon ja sen voiisikin jopa pelata uudestaakin.

Itse en kuulu niihin ihmisiin, mutta on sellaisiakin paljon, jotka sanoivat että RDR2:ssa oli vain liikaa realismia. Juurikin yleinen hitaus gameplayssa ja vaikka siinä loottaamisessa oli monelle turnoff. Tällöin peli ei ollut kaikille hauska.

Itse kuitenkin nautin RDR2:sta paljon ja sen voiisikin jopa pelata uudestaakin.
Itse kuulun juuri siihen porukkaan, jota tuo RDR2:n hitaus ja kankeus ärsytti suunnattomasti. Ei niinkään loottaamisessa, mutta esim. se leirialueelle tehty pakollinen kävely paskat housuissa, oli jotain aivan jäätävän kamalaa pelisuunnittelua. Ja vaikka ei kaikkia samaan tapaan tuollainen ärsyttäisikään, niin mikä ihmeen pointti tuollaisessa on? Miksi hahmo ei liikkuisi samojen normien mukaan kaikkialla pelimaailmassa? Muutenkin tosiaan se yleinen kankeus ja hitaus pelissä ei ollut minun juttuni, eikä tarina tai hahmotkaan olleet minua juurikaan kiinnostavia, niin pelistä jäi imu täysin puuttumaan. Jäi siis jo vuosia sitten kesken n. 20 pelitunnin paikkeilla, eikä palattua ole tullut, vaikka joskus on mielessä käynytkin. Aina on kuitenkin löytynyt selvästi mielekkäämmän tuntuista pelattavaa. Harmi sinänsä, koska RDR1 oli aikoinaan itsellenikin varsin hyvä peli

Viimeksi muokattu:
Vuotojen takana kryptohuijaus, ovat selvitelleet. Näin kertoo uutinen:

Pelistähän on muuten nettiin "vuotanut" PC-versio (löls), jota ihmiset ovat latailleet ihan innoissaan, ja saaneet kaiken maailman viruksia, troijalaisia, bakteereja, troijan hevosia ja kuppaa koneillensa. Että jos nyt sattuisitte moisia linkkejä näkemään, niin älkää latailko.

Niin ja minulle mahdollisimman realistinen RDR2-tyylin GTA-peli, kiits.

Itse kuulun juuri siihen porukkaan, jota tuo RDR2:n hitaus ja kankeus ärsytti suunnattomasti. Ei niinkään loottaamisessa, mutta esim. se leirialueelle tehty pakollinen kävely paskat housuissa, oli jotain aivan jäätävän kamalaa pelisuunnittelua. Ja vaikka ei kaikkia samaan tapaan tuollainen ärsyttäisikään, niin mikä ihmeen pointti tuollaisessa on? Miksi hahmo ei liikkuisi samojen normien mukaan kaikkialla pelimaailmassa? Muutenkin tosiaan se yleinen kankeus ja hitaus pelissä ei ollut minun juttuni, eikä tarina tai hahmotkaan olleet minua juurikaan kiinnostavia, niin pelistä jäi imu täysin puuttumaan. Jäi siis jo vuosia sitten kesken n. 20 pelitunnin paikkeilla, eikä palattua ole tullut, vaikka joskus on mielessä käynytkin. Aina on kuitenkin löytynyt selvästi mielekkäämmän tuntuista pelattavaa. Harmi sinänsä, koska RDR1 oli aikoinaan itsellenikin varsin hyvä peli
Assassin's Creed Valhallan yksi ärsyttävimmistä jutuista on muuten sama kuin mistä kirjoitat: hahmon ja ratsun hidastuminen asutuskeskuksissa. En tajua mikä tuossa on ideana kun muuten voi kyllä riehua miten huvittaa eli ei ole mikään "nyt pitää olla rauhassa"-juttu. Liekö sitten se ettei pysyisi ruudunpäivitys vakaana jos siellä kaahailisi menemään? Tosin muistaakseni myös hahmon juoksu hidastuu eikä vain hevosen, joten ei sekään kaikkea tuosta selitä.

Mutta on tosiaan huonoja ja hyviä juttuja realismissa. Loottaus voi olla hidasta, jos sille on syy: esim. tiirikointi tai jos sitä ei tarvitse tehdä jatkuvasti. Nykypeleissä tuntuu olevan pakko kerätä jotain resursseja jatkuvasti, joten niihin kyllä toivoo mahdollisimman paljon automaatio, jolla hahmo mieluiten noukkii ne itse mukaansa jos vain on lähistöllä. Näin Valhallassa pitkälti on mutta esim. RDR2:ssa piti aina katsella pitkät animaatiot kun nylki jotain elukkaa.

Sitten vaikkapa Kingdom Comessa on loogista ettei arkkuja saa auki (ainakaan alussa) noin vain.

Vaikutti videoiden perusteella että VI:ssä oli autolle tultaessa vaihtoehtoina ainakin "clone key" ja "smash window". Onkohan tuo avaimen kloonaus vain joku "paina X ja se on siinä"-homma vai joutuuko siinä jopa tekemäänkin jotain? Olettaisi toki että joutuu, sillä kuka nyt ikkunaa rikkoisi jos molemmat tapahtuisi yhtä nopeaa ja yhtä helposti. Tykkään kyllä että on tuollainen vaihtoehto mutta käytöntö tietty kertoo että tuoko se peliin jotain hyvää vaiko vain ärsytystä.

Vuotojen takana kryptohuijaus, ovat selvitelleet. Näin kertoo uutinen:

Huvittavaa kun vuotojakin pitää nykyään perustella jollain agendoilla. :D Eikö vuodot ole aina olleet pohjimmiltaan sitä, mitä juorujenkin kanssa, eli että pitää päästä jakamaan tietoa jostain kuumasta aiheesta. Ehkä myös itselle saamaan mainetta samalla.

Ylös Bottom