Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Perkele mutta ei voi mitään, että tämä peli vaan pyörii mielessä. Tuli eilen kateltua muutama tunti YT videoita aiheesta ja onhan tästä tulossa jotain todella hienoa. Kun miettii kuinka kehittynyt RDR2 oli maailmaltaan ja se on VANHA peli tähän verrattuna, vanhat konsolit mielessä tehty. GTA V tehtiin niin vanhoille konsoleille että niissä oli 256Mb RAMia ja hitaat HDD:t ja silti peli oli upea. Nyt on SSDt ja vähintään 10Gb (Series S) rammia. NPCt tulee olemaan tässä myös jotain aivan uutta ja reaktiivista verrattuna muihin peleihin, eli maailmasta tulee varmasti uskottava ja elävä.
 
Perkele mutta ei voi mitään, että tämä peli vaan pyörii mielessä. Tuli eilen kateltua muutama tunti YT videoita aiheesta ja onhan tästä tulossa jotain todella hienoa. Kun miettii kuinka kehittynyt RDR2 oli maailmaltaan ja se on VANHA peli tähän verrattuna, vanhat konsolit mielessä tehty. GTA V tehtiin niin vanhoille konsoleille että niissä oli 256Mb RAMia ja hitaat HDD:t ja silti peli oli upea. Nyt on SSDt ja vähintään 10Gb (Series S) rammia. NPCt tulee olemaan tässä myös jotain aivan uutta ja reaktiivista verrattuna muihin peleihin, eli maailmasta tulee varmasti uskottava ja elävä.
Itseä lähinnä kiinnostaa tietää, kuinka valmis peli on tullessaan. Jotenkin itselle jäänyt muistikuva, että olisi hyvinkin nettipelipohjainen tämä, joten tuleeko peli kuinka laajana julkaisuhetkellä, vai laitetaanko kk-maksulliset pelaajat maksamaan kehitystä ja peli on löytää todelliset uomansa vasta vuosien päästä julkaisusta.
 
Itseä lähinnä kiinnostaa tietää, kuinka valmis peli on tullessaan. Jotenkin itselle jäänyt muistikuva, että olisi hyvinkin nettipelipohjainen tämä, joten tuleeko peli kuinka laajana julkaisuhetkellä, vai laitetaanko kk-maksulliset pelaajat maksamaan kehitystä ja peli on löytää todelliset uomansa vasta vuosien päästä julkaisusta.

Online kohdalla varmasti noin, se tulee kehittymään vuosien mittaan kuten GTAOnline 10+ vuoden aikana. Mutta uskon vahvasti että se tarjoaa sen lisäksi valmiin yksinpelin heti kättelyssä.
 
Tässä tehdään GTA VI, ei Online. Ne on kaksi eri asiaa. Veikkaan uuden onlinen panostava RP:hen. Tämä nyt tuleva on siis tarinamoodi, yksinpeli. Vai voisiko Rockstar tehdä COOP esim myöhemmin, voisit tehdä Bonnie ja Clyde tehtävät kaverin kanssa.



Trailerissa näkyi jonkin pikku puljun ryöstö. Vs vitosen Heistit. Veikkaankin että nyt haetaan Realismia isolla Rllä. Trailerissa näkyi valtava määrä NPCitä ja tämä jo tulee vaikeuttamaan pelaajan sikailua kun NPCt osaavat reagoida pelaajan sekä toisiinsa uudella tavalla. Saa nähdä miten poliisien ja viranomaisten AI on kehittynyt. Vesi muuten näytti upealta trailerissa ja monella alueella oli aivan omanlaisensa tunnelma, sääefektien ja erilaisten värimaailmojen ansiosta. Kaupungin yössä, musiikin, kirskuvien renkaiden ja värikkäiden neonvalojen sykkeessä on aivan erilainen tunnelma kuin suoalueilla alligaattoreita narraamassa, vaaleanpunaisen ja oranssin ilta-auringon sävyjen värjätessä sumuisen kesäillan, moskiittojen inistessä korvissa.


Trailerissa oli kohta missä pappa kasteli tangossa talon pihaa. Talon ikkunoista pystyi näkemään sisälle ja toisella puolella taloa olevasta ikkunasta ulos. 70% rakennuksista mahdollisesti sisäänpääsy. Aluksi oli tarkoitus tehdä suurempi kartta (Project America) mutta haluttiin keskittyä yksityiskohtiin. Peli tulee olemaan ennennäkemättömän loppuun asti viilattu ja yksityiskohtainen. Peliä on tehty vuodesta 2014 1500-5000 ihmisen porukalla ja se siirtyi loppuvaiheen kehitykseen v2022. Siitä asti yksityiskohtia on viilattu hevosten pallien laajentumiseen ja supistumisen ilmankosteuden mukaan tason juttuja myöden. Kyllä, ehkä että tässä on hevosia ja koska miksikäs ei, niillä voinee myös ratsastaa.

PS hevoset oli tarkoitus tuoda jo GTA V, pelistä löytyi äänitiedostoja joissa hätäkeskus ilmoittaa erivärisistä hevosista ja pelaaja kommentoi hevosiin autolla törmäämistä. Olisi hauska saada ne tähän mutta nähtäväksi jää.
 
Viimeksi muokattu:
Pidetää ne hevoset vaa Red deadis, voihan ne siinä jolkottaa jossain niityllä mut kyl gtaas mennää kaikella muulla ku hevosilla. Onkoha nyt muka ihan 2014 asti tehty? Siinä tyyliin vasta GTA5 oli syntynyt, voihan se olla että siel rockstaril tyyliin "haaveiltiin" seuraavasta gtaasta mut tuskin sitä sieltä asti kuitenkaa on tehty. :rolleyes:
 
Tuotanto aloitettiin sillon. Varmaan 2018 kieppeillä aloitettu isolla höyryllä tekemään kun RDR2 saatu ulos. Puhutaanhan Starfieldistäkin, että "25 years in the making" :D
 
Väritetään tätä lauantai-iltapäivää hieman GTA VI -huhuilla.

Nimetön lähde kertoo, että pelin kehitys olisi jäänyt sen verran pahasti jälkeen, että julkaisu voisi lipsahtaa vuoden 2026 puolelle. Nykytiedon valossahan peliä odotetaan keväälle 2025, mutta ainoa, mitä Rockstar on virallisesti julkaisuajasta kertonut, on trailerissakin nähty vuosi 2025.

Myös kaksi edellistä GTA:ta ovat viivästyneet, vaikka niille oli annettu tarkka julkaisuajankohta päivämääriä myöten, joten mikään suuri yllätys tämä myöhästyminen ei olisi.

 
Tiesin jo heti nähtyäni otsikon että aprillia. Mitä tulee mahd myöhästymiseen niin vähän kyllä tulee sellainen olo että voisko Rockstar hiukan vaatimattomampi olla. Mä uskon että mulle kelpais nykyinen versio gta vi pelistä. Uskon että peli on muuten valmis mutta nyt hiotaan kokonaisuutta. Mutta kuten sanoin olisin varmasti tyytyväinen nykyiseen versioon millainen se sitten ikinä onkaan
 
Se huhu oli mitä oli, peli on kuulemma aikataulussa. Mikä se aikataulu sitten on se onkin eri juttu :D Uskon että viivästyksiä tulee. GTA V:stä saimme gameplay videoo vasta 2kk ennen julkaisua, toivon mukaan tässä aiemmin.
 
Mitä tulee mahd myöhästymiseen niin vähän kyllä tulee sellainen olo että voisko Rockstar hiukan vaatimattomampi olla. Mä uskon että mulle kelpais nykyinen versio gta vi pelistä. Uskon että peli on muuten valmis mutta nyt hiotaan kokonaisuutta. Mutta kuten sanoin olisin varmasti tyytyväinen nykyiseen versioon millainen se sitten ikinä onkaan
Ei ole ihme että pelejä julkaistaan niin paskoina kun porukka ei jaksa odotella edes silloin kun halutaan tehdä ja/tai viimeistä peli kuntoon.

Aika ajoin sitä menee usko pelaajiin. Harvassa muussa harrastuksessa on samanlaista pöljyyttä vaikka toki esim. sokeaa fanitusta mahtunee melkein mihin tahansa asiaan.

Ei siis sillä ettenkö ymmärtäisi odottamisen tuskaa mutta maltti on valttia monellakin tapaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en edes ymmärrä miten tän odottaminen vois olla vaikeaa kun me ei vieläkään oikeasti tiedetä pelistä mitään.
Joo ilmeisesti se näyttää hienolta ja valitettavasti pelissä taitaa olla joku some aspekti mukana.
Siinä se kaikki trailerin informaatio sitten olikin. Saatas nyt eka edes ihan kunnon gameplay matskua.
 
Joo ilmeisesti se näyttää hienolta ja valitettavasti pelissä taitaa olla joku some aspekti mukana.
No mutta onko edes tuo some-aspekti mitenkään varmaa? Tai riippuu tietty miten sen ajattelee mutta jos se on vain mukana maailmassa eikä joku pelaamisen oheen integroitu juttu, niin eihän se ole mitenkään sen erikoisempi tai uusi asia kuin GTA V:n puhelin ja sovellukset.

Minusta tuosta tiedetään silti se tärkein: se on GTA. Sitä se porukka odottaa. Ihan sama mikä numero tai jatkonimi siellä on perässä.
 
No mutta onko edes tuo some-aspekti mitenkään varmaa? Tai riippuu tietty miten sen ajattelee mutta jos se on vain mukana maailmassa eikä joku pelaamisen oheen integroitu juttu, niin eihän se ole mitenkään sen erikoisempi tai uusi asia kuin GTA V:n puhelin ja sovellukset.

Minusta tuosta tiedetään silti se tärkein: se on GTA. Sitä se porukka odottaa. Ihan sama mikä numero tai jatkonimi siellä on perässä.

Siis ihan pelin maailmaan sidottua tarkoitin kun varmaan puolet trailerista on jonkun postauksia johonkin.
Minua kun ei voisi vähempää kiinnostaa eri striimit, videoista tykkäämiset ja muut edes pelimaailman sisällä niin mulle tuo ei tarjoaisi mitään positiivista.
Sen sijaan voin helposti kuvitella miten jotain on lukittu seuraajien keräämisen taakse tai muuta vastaavaa.
Tuskin nuo videot kuitenkaan mikään pelkkä tv:n katsomisen korvike on.
 
Ei ole ihme että pelejä julkaistaan niin paskoina kun porukka ei jaksa odotella edes silloin kun halutaan tehdä ja/tai viimeistä peli kuntoon.

Aika ajoin sitä menee usko pelaajiin. Harvassa muussa harrastuksessa on samanlaista pöljyyttä vaikka toki esim. sokeaa fanitusta mahtunee melkein mihin tahansa asiaan.

Ei siis sillä ettenkö ymmärtäisi odottamisen tuskaa mutta maltti on valttia monellakin tapaa.

Vaikka kyseessä onkin uusi GTA nii ei mulla ole mitään vaikeuksia vaikka peli siirettäis 2026, olishan se hienoa pelata sitä nyt mut mielummin pelaan sitten täysin viimeisteltyä peliä. Pelejä kun on enemmän mitä ehtii pelaa ja backlogi vaan kasvaa.
 
Vaikka kyseessä onkin uusi GTA nii ei mulla ole mitään vaikeuksia vaikka peli siirettäis 2026, olishan se hienoa pelata sitä nyt mut mielummin pelaan sitten täysin viimeisteltyä peliä. Pelejä kun on enemmän mitä ehtii pelaa ja backlogi vaan kasvaa.
Ihan samat mietteet mutta hirveän monilla pelaajilla tuntuu olevan "mullehetinyt"-asenne. Eniten olen ihmetellyt sitä että ostetaan kerralla useampi julkaisupeli täyteen hintaan ja kerrotaan sitten syövän vain makarooni seuraavat viikot. Liioittelua ja vitsailua varmasti pitkälti mutta jos on yhtään totuutta mukana niin eihän tuollaisessa ole mitään järkeä. Enemmän koen että saa irti keskittymällä kunnolla yhteen peliin kuin hyppimällä jonkin FOMOn takia useamman parissa.

Ja erikseen tietysti on se että jos yleensä ottaen tykkää vaihdella pelattavia pelejä. En minäkään pelkkää Helldivers 2:sta pelaa vaan välillä hyppelen Prince of Persian maailmassa. En kuitenkaan ostanut molempia yhtä aikaa täydellä hintaa pelattavaksi tai hinkunut niitä jossain alpha-muodossa julkaistavaksi tai edes testattavaksi.

Siis ihan pelin maailmaan sidottua tarkoitin kun varmaan puolet trailerista on jonkun postauksia johonkin.
Minua kun ei voisi vähempää kiinnostaa eri striimit, videoista tykkäämiset ja muut edes pelimaailman sisällä niin mulle tuo ei tarjoaisi mitään positiivista.
Sen sijaan voin helposti kuvitella miten jotain on lukittu seuraajien keräämisen taakse tai muuta vastaavaa.
Tuskin nuo videot kuitenkaan mikään pelkkä tv:n katsomisen korvike on.
No joo. Minun on taas vaikea puhua asiasta kun en ole katsonut kuin sen ekan trailerin. En ainakaan siitä muista mitään ylikorostunutta some-aspektia, ainakaan sillä tapaa että päättelisin sen olevan jotenkin oleellisempikin osa pelaamista.

Varmasti some kuitenkin GTA:ssa on mukana siinä missä muutkin nykyajan ilmiöt. Niiden parodioimiseen ja vastaavaanhan koko pelisarjan ydinhomma tuntuu perustuvan.
 
En mä nyt tiedä voiko sanoa tämän pelin suhteen että kaikki pitäis saada heti. Onhan tässä nyt kuitenkin odotettu jo 11 vuotta melkein. Ja muutenki nykyään tulee niin harvoin hyviä pelejä.

GTA VI tuskin tulee aiheuttamaan pettymystä mutta itsellä se menee niin että odotukset kasvaa mitä kauemmin joutuu odottamaan. Eikä sillä oikeastaan ole merkitystä mitä itse kukin toivoo. Peli ilmestyy jokatapauksessa sitten vasta kun Rockstar toteaa että nyt on valmis.
 
Ylös Bottom