En nyt ehkä ole ihan varma mitä tarkoitat mutta en nyt sanois että ne rockstar maailmat tuntuis kulisseilta, en tiedä mitä sielä sit pitäisi tapahtua että olis se elävä hengittävä maailma?
Kyllä ne aika eläviltä kaupungeilta tuntuu, ihmiset syö ravintoloissa niin että sieltä lautaselta leikataan pihvistä paloja ja laitetaan suuhun, rakentaa rautateitä rdr peleissä niin että ne perhanan "naulat" oikeesti lyödään lekalla sisään, kaataa puita, sahaa, gtaas hitsataa, putsataan katuja. leikataan nurmikkoa jne. En nyt ala luettelemaan jokaista yksityiskohtaa kun siihen menis kaksi sivua mutta juurikin noi yksityiskohdat kaupungeissa/villis lännes tekevät siitä maailmasta elävän eikä niin että ne npc.t vain kävelee tai möllöttää ehkä istuu. RDR2.ses mentiin jopa niin pitkälle että siellä rakennetaan taloja jotka myös oikeesti valmistuu ajan mittaan.
Jopa 2010 julkaistu rdr 1 mitä tässä reissulla switchillä tuli pelattua oli aikansa edellä ja vielä tänä päivänäkin saa ihmetellä miten jo siihen aikaan tehty peli tuntuu nykyään niin paljon valmiimmalta kun monet 2025 julkaistut tekeleet. Random stranger tehtävät, tiellä joku tulee vastaan huutamaan apua jne, kylissä ja saluunoissa on elämää, tämä kaikki sama on myös rdr2ses joka vietiin x100 kertaa pidemmälle.
Tämä nyt saattaa kuulostaa fanipojan puolustukselta, mutta en sanois että yliarvostettua miltään osin, ehkä jopa aliarvostettua miten paljon yksityiskohtia ja elämää on rockstar avoimen maailman, maailmassa. Kyllä, kauan kestää heidän pelit tulla ulos ja varmasti yksi syy on tämä valtava panostus pieniin yksityiskohtiin mitä monet ei tunnu arvostavan tai edes huomaavan tai välittävän, mutta jos niitä ei olisi se kyllä huomattais.
Mun käsitys kulissista on se että pelissä on iso avoin maailma, ehkä muutama npc kävelemässä tai möllöttämässä. Esim nyt mafia pelit, jossa se avoin maailma on lähes turha joka toimii vain noh, kulissina.
Kiitos ja anteeks.