Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Pelikokemuksena keskinkertaisia siis itselleni. Ovathan nuo myyneet ihan tolkuttomasti toki. Vähän sama juttu kuin Call of Dutyjen osalta. Myyvät ihan helvetikseen, mutta aika keskinkertaisia pelejä ovat sitten kuitenkin minulle olleet.
Subjektiivisia juttuja nämä ovat. Siinä missä itse nautin RDR maailmasta todella suuresti on GTA ollut pakkopullaa.
Kyllä tuo GTA VI tulee ostettua ja kokeiltua ihan yleissivistyksen vuoksi. GTA V aloitin sen seitsemän kertaa alusta ennenkuin sain sen viimein kahlattua puoliväkisin läpi.
GTA ja GTA 2 oli kyllä ihan hauskoja aikanaan. Sai ajaa ihmisten päälle ja sinkoilla menemään. Niin ne ajat muuttuu.
 
Mulle kankea pelattavuus on vaan sellainen asia, joka ärsyttää jatkuvasti pelatessa, ml. myös valikoiden yms käyttö. Myös tehtävät ovat suurelta osin olleet varsin tylsiä ja yliskriptattuja. Ne vielä menee ensimmäisellä kerralla jotenkin ok, mutta jos joutuu yrittämään jotain kohtaa uudestaan niin itku meinaa heti tulla. Pelimaailma on kyllä sinänsä hienosti tehty, mutta sen tutkiminen ei mitenkään suuremmin palkitse ja varsin nopeasti kyllästyn sen ihmettelyyn. Ajamisestakin tulee pakkopullaa ja kartan käyttäminen tuntuu jotenkin kivikautiselta. Tiedän kyllä monien olevan eri mieltä ja ihan vapaasti saatte olla, mutta pelatessa mua nyt vaan kiinnostaa pelkästään omat fiilikset :D

Ehkäpä tuota edellistä osaa voisi silti yrittää taas jatkaa joku päivä, jos vaikka pääsisi maaliin ennen tämän uusimman ilmestymistä. Kyllä tässä potentiaalia on olla todella kova peli myös itselle ja kuten sanottu niin day 1 ostos tulee olemaan. Toivottavasti noita edellä mainitsemiani asioita olisi vaan saatu korjattua.
 
Itsellä GTA:ssa tökkii se, miten huono se on pelata. Yhä enemmän sitä nykyään nauttii peleistä, joita on hauska pelata. Kaikki muu on sitten plussaa. Tosin joskus taas sitten pelaa tarinan vuoksi vaikka pelaaminen olisi vaikka kävelysimua tai tönkköä tai tylsää. Clair Obscur oli viimeisimpiä pelejä, joissa koin että sekä pelaaminen että tarina olivat molemmat jo yksinään syy pelata peliä, sillä olisin pelannut jo jomman kumman vuoksi yksinään, saati että molemmat oli niin onnistuneita.

Nyt pelaamassani Kingdom Come 2:ssa taas enemmän viehättää tarina vaikka täytyy myöntää että mitä pidemmälle pelissä pääsee, sitä hauskempaa myös varsinainen pelaaminen mekaniikoiltaan on. Mutta onhan tämä koko KCD-"pelisarja" (eli molemmat pelit) vähän tönkkö eikä niitä pelkkien pelimekaniikkojen takia jaksaisi samalla tapaa kuin mitä nyt, kun kaiken päällä on loistavaa tarinankerrontaa sekä tarinan että maailman osalta.

GTA taas on vähän väsähtänyt mielestäni. Samaa "gangsta jou jou huumeet bad ass"-elämää mitä se on ollut alusta lähtien. Eikä siinä, siitähän siinä on kyse samalla tapaa mitä KCD:ssa keskiajalla hengailussa mutta itseä tuo maailma ei ole oikeastaan San Andreaksen jälkeen jaksanut viehättää. Koen myös että siinä tuo oli huipussaan koska päähahmot ja ghetto-meininki oli kunnolla pääosassa.

GTA:n tuotantoarvot on tietysti kohdallaan olleet jo pitkään mutta minunkin mielestä peli on keskinkertainen ainakin mitä tulee pelaamisen fiilikseen. GTA:t kun on aina tuntuneet tönköiltä pelata. Tarina ja yleinen meininki on sitten tietysti makuasioita mutta ainakin omalla kohdalla on jo aika väsy siihen "jou jou"-meininkiin, jossa seurataan katurikollisten matkaa ryysyistä rikkauksiin.

Tosin nyt tässä VI:ssa on pariskunta pääosassa ja jos siellä olisi vähän aikuisempaan makuun myös tarina mennyt niin toivoa on että iskisi meikäläiseen vähän paremmin mitä sarja on viime aikoina jaksanut iskeä. Toisaalta peli on muutenkin ollut omalle kohdalle enemmän sellainen "kaikki pelaa tätä, pitää siis itsekin"-tyyppinen, että ei se ehkä ole lopulta itseä niin paljon koskaan kiinnostanutkaan. En ole ehkä sitä tyyppiä, joka jaksaa riehua ja leikkiä open worldeissa vaan siihen olen usein aika nopeasti väsynyt. Joku Saint's Row teki sen riehumisen muutenkin paremmin, samoin kuin vaikkapa Just Causet.

Grand Theft Autoja ei tietysti ole järkeä yleisesti sanoa keskinkertaiseksi mutta kyllä varsinkin pelimekaniikkojen osalta tuntuu usein että pelaisin jotain paljon vanhempaa (tai jopa vähemmällä budjetilla tehtyä) peliä.
 
Toi mitä @shamaniac tuossa kirjoittelikin, aika samat fiilikset.

Itellä ollu kans niin et joskus GTA3 aikaan oli viel kiva jeejee perseillä siel maailmas, mut enää ei oikein kiinnosta, siitä syystä Online ei myöskään maistu.

Ei siel maailmassa sillä lain koskaan tapahdu oikeesti mitään dynaamisesti, siksi Rockstarin luomat maailmat tuntuu enemmän kulisseilta kuin eläviltä kaupungeilta tai villin lännen maisemilta. Ne on vain ja ainoastaan pelaajaa varten.

Rockstar on hyvä tekemään, mutta siihen nähden kuinka kauan kestää tuuttaa ulos peli, niin sanoisin että ihan vähän yliarvostettua joiltakin osin.

Toki tämä kutonen voi räjäyttää pankin mutta pelkään että se on edelleen kulissia joskin tosi yksityiskohtainen semmonen.
 
Uusin Mafia ehkä ajaa nyt samaa fiilistä, minkä takia itse pidän GTA-peleistä. Ei niinkään itse pelattavuus koukuta, vaan se tarina ja tunnelma. Toki GTA:n tarinat alkoivat olemaan vasta GTA IV:ssä tavallaan enemmän esillä, että pääpaino on ollut enemmän siihen Open World tekemisessä. Mutta kyllä esimerkiksi Vice Cityn ja San Andreaksen tarinoista ovat jotkut asiat jääneet hyvin mieleen, ja on myös paljon mieleenpainuvia tehtäviä niissäkin ollut. Pelattavuus oli niissä riittävän hyvää, vaikka vähän turhautti välillä. Varsinkin kuuluisa minikopterilla lentelyt ja moottoripyörällä junaa jahtaamiset :D
 
Uusin Mafia ehkä ajaa nyt samaa fiilistä, minkä takia itse pidän GTA-peleistä. Ei niinkään itse pelattavuus koukuta, vaan se tarina ja tunnelma. Toki GTA:n tarinat alkoivat olemaan vasta GTA IV:ssä tavallaan enemmän esillä, että pääpaino on ollut enemmän siihen Open World tekemisessä. Mutta kyllä esimerkiksi Vice Cityn ja San Andreaksen tarinoista ovat jotkut asiat jääneet hyvin mieleen, ja on myös paljon mieleenpainuvia tehtäviä niissäkin ollut. Pelattavuus oli niissä riittävän hyvää, vaikka vähän turhautti välillä. Varsinkin kuuluisa minikopterilla lentelyt ja moottoripyörällä junaa jahtaamiset :D
Tuo moottoripyörällä junan jahtaaminen oli muuten tragikoomisen kamala tehtävä! Siinä muuten malliesimerkki kammottavan huonosta pelattavuudesta. Mutta juu, eiköhän tässä kaikki siinä mielessä olla samassa veneessä, että toivotaan GTA kutosesta todella hyvää peliä. Nähdyn perusteella saattaa saada minutkin innostumaan enemmänkin GTA-pelistä. Toivottavasti tosiaankin näin.
 
Tuo moottoripyörällä junan jahtaaminen oli muuten tragikoomisen kamala tehtävä! Siinä muuten malliesimerkki kammottavan huonosta pelattavuudesta. Mutta juu, eiköhän tässä kaikki siinä mielessä olla samassa veneessä, että toivotaan GTA kutosesta todella hyvää peliä. Nähdyn perusteella saattaa saada minutkin innostumaan enemmänkin GTA-pelistä. Toivottavasti tosiaankin näin.
Ehkä näin jälkikäteen se on vain hauska tehtävä :D Eikä se nyt enään ollut niin vaikea, enemmän ehkä nuorempana oli siinä haasteita.
 
Toi mitä @shamaniac tuossa kirjoittelikin, aika samat fiilikset.

Itellä ollu kans niin et joskus GTA3 aikaan oli viel kiva jeejee perseillä siel maailmas, mut enää ei oikein kiinnosta, siitä syystä Online ei myöskään maistu.

Ei siel maailmassa sillä lain koskaan tapahdu oikeesti mitään dynaamisesti, siksi Rockstarin luomat maailmat tuntuu enemmän kulisseilta kuin eläviltä kaupungeilta tai villin lännen maisemilta. Ne on vain ja ainoastaan pelaajaa varten.

Rockstar on hyvä tekemään, mutta siihen nähden kuinka kauan kestää tuuttaa ulos peli, niin sanoisin että ihan vähän yliarvostettua joiltakin osin.

Toki tämä kutonen voi räjäyttää pankin mutta pelkään että se on edelleen kulissia joskin tosi yksityiskohtainen semmonen.

En nyt ehkä ole ihan varma mitä tarkoitat mutta en nyt sanois että ne rockstar maailmat tuntuis kulisseilta, en tiedä mitä sielä sit pitäisi tapahtua että olis se elävä hengittävä maailma?

Kyllä ne aika eläviltä kaupungeilta tuntuu, ihmiset syö ravintoloissa niin että sieltä lautaselta leikataan pihvistä paloja ja laitetaan suuhun, rakentaa rautateitä rdr peleissä niin että ne perhanan "naulat" oikeesti lyödään lekalla sisään, kaataa puita, sahaa, gtaas hitsataa, putsataan katuja. leikataan nurmikkoa jne. En nyt ala luettelemaan jokaista yksityiskohtaa kun siihen menis kaksi sivua mutta juurikin noi yksityiskohdat kaupungeissa/villis lännes tekevät siitä maailmasta elävän eikä niin että ne npc.t vain kävelee tai möllöttää ehkä istuu. RDR2.ses mentiin jopa niin pitkälle että siellä rakennetaan taloja jotka myös oikeesti valmistuu ajan mittaan.

Jopa 2010 julkaistu rdr 1 mitä tässä reissulla switchillä tuli pelattua oli aikansa edellä ja vielä tänä päivänäkin saa ihmetellä miten jo siihen aikaan tehty peli tuntuu nykyään niin paljon valmiimmalta kun monet 2025 julkaistut tekeleet. Random stranger tehtävät, tiellä joku tulee vastaan huutamaan apua jne, kylissä ja saluunoissa on elämää, tämä kaikki sama on myös rdr2ses joka vietiin x100 kertaa pidemmälle.

Tämä nyt saattaa kuulostaa fanipojan puolustukselta, mutta en sanois että yliarvostettua miltään osin, ehkä jopa aliarvostettua miten paljon yksityiskohtia ja elämää on rockstar avoimen maailman, maailmassa. Kyllä, kauan kestää heidän pelit tulla ulos ja varmasti yksi syy on tämä valtava panostus pieniin yksityiskohtiin mitä monet ei tunnu arvostavan tai edes huomaavan tai välittävän, mutta jos niitä ei olisi se kyllä huomattais.

Mun käsitys kulissista on se että pelissä on iso avoin maailma, ehkä muutama npc kävelemässä tai möllöttämässä. Esim nyt mafia pelit, jossa se avoin maailma on lähes turha joka toimii vain noh, kulissina.

Kiitos ja anteeks. :p
 
En nyt ehkä ole ihan varma mitä tarkoitat mutta en nyt sanois että ne rockstar maailmat tuntuis kulisseilta, en tiedä mitä sielä sit pitäisi tapahtua että olis se elävä hengittävä maailma?
Oon vahvasti samaa mieltä. Rockstarin avoimet maailmat tuntuvat olevan se baseline, johon muita kuten Mafioita verrataan. Tuotantoarvoiltaan huikea avoin maailma on ehdottomasti Rockstarin vahvuus. Jotain mätää firman pelisuunnittelussa kuitenkin mielestäni on, kun kerta sinällään erinomainen GTA5 jäi kesken kolmen (!) aloitusyrityksenkin jälkeen. RDR2:stakin piti työstää reilun vuoden päivät, jotta sai tarinan maaliin asti. GTA4:sen ja RDR1:sen lopputekstit sentäs näin. Olen ennenkin peräänkuuluttanut tarinallisesti tiiviimpää pääjuonta ja sitten vaikka loputtomasti sivutehtävää niille, jotka kaipaavat vielä enemmän tekemistä. Spekuloin tosin, että GTA6 tulee kärsimään samasta ähkytaudista pääjuonensa osalta.
 
Minun mielestä GTA:n suurin heikkous on hahmon ohjattavuus. Tai oikeastaan kontrollit ylipäätänsä. En vain kestä sitä. Tyyppi liikkuu kuin mikäkin humalainen tankki. Toivottavasti kutosessa hahmot liikkuvat paremmin. Varmaan tässäkin haettu jotain "realismia" peliin, mutta itselleni se ei toiminut sitten millään.
 
En nyt ehkä ole ihan varma mitä tarkoitat mutta en nyt sanois että ne rockstar maailmat tuntuis kulisseilta, en tiedä mitä sielä sit pitäisi tapahtua että olis se elävä hengittävä maailma?

Kyllä ne aika eläviltä kaupungeilta tuntuu, ihmiset syö ravintoloissa niin että sieltä lautaselta leikataan pihvistä paloja ja laitetaan suuhun, rakentaa rautateitä rdr peleissä niin että ne perhanan "naulat" oikeesti lyödään lekalla sisään, kaataa puita, sahaa, gtaas hitsataa, putsataan katuja. leikataan nurmikkoa jne. En nyt ala luettelemaan jokaista yksityiskohtaa kun siihen menis kaksi sivua mutta juurikin noi yksityiskohdat kaupungeissa/villis lännes tekevät siitä maailmasta elävän eikä niin että ne npc.t vain kävelee tai möllöttää ehkä istuu. RDR2.ses mentiin jopa niin pitkälle että siellä rakennetaan taloja jotka myös oikeesti valmistuu ajan mittaan.

Jopa 2010 julkaistu rdr 1 mitä tässä reissulla switchillä tuli pelattua oli aikansa edellä ja vielä tänä päivänäkin saa ihmetellä miten jo siihen aikaan tehty peli tuntuu nykyään niin paljon valmiimmalta kun monet 2025 julkaistut tekeleet. Random stranger tehtävät, tiellä joku tulee vastaan huutamaan apua jne, kylissä ja saluunoissa on elämää, tämä kaikki sama on myös rdr2ses joka vietiin x100 kertaa pidemmälle.

Tämä nyt saattaa kuulostaa fanipojan puolustukselta, mutta en sanois että yliarvostettua miltään osin, ehkä jopa aliarvostettua miten paljon yksityiskohtia ja elämää on rockstar avoimen maailman, maailmassa. Kyllä, kauan kestää heidän pelit tulla ulos ja varmasti yksi syy on tämä valtava panostus pieniin yksityiskohtiin mitä monet ei tunnu arvostavan tai edes huomaavan tai välittävän, mutta jos niitä ei olisi se kyllä huomattais.

Mun käsitys kulissista on se että pelissä on iso avoin maailma, ehkä muutama npc kävelemässä tai möllöttämässä. Esim nyt mafia pelit, jossa se avoin maailma on lähes turha joka toimii vain noh, kulissina.

Kiitos ja anteeks. :p
Nämä tästä lukemani asiat on kyllä huikeilta kuulostavia juttuja. Homman hauskuus ja ironia piilee vain siinä, etten minä noita ole huomannut pelatessani. Onko se sitten helmiä sioille vai mistä on kyse kun itselle riittää vähempikin ja joku KCD2:n maailma on jo tarpeeksi elävä että siellä tuntee oikeasti seikkailevansa. Itse asiassa se tuntuu elävämmältä ja mielenkiintoisemmalta kuin GTA:t.

RDR:t on toki minulle olleet aina (GTA:ta) mielenkiintoisempia mutta en kyllä sieltäkään noin tarkasti ole asioita bongannut.

Yleensä näitä tuleekin ihmeteltyä vasta pelaamisen jälkeen Youtube-videoilta tai vaikka nyt tästä foorumiviestistä. Huikeita juttuja. Ei vain olleet kovin merkittäviä oman pelaamisen osalta.

Ehkä se paras esimerkki on yhä ne hevosen pallit. GTA ja RDR on täynnä kaikkea pikkutarkkaa, joista varmaan suuri osa menee monilta ohi. Voi kysyä että tekeekö se sitten lopulta näistä peleistä parempia jos vaikka KCD voittaa omalla kohdallani jo miljöön kautta. Samoin kuin RDR voittaa heittämällä GTA:n tylsän nykymaailman. Itselleni ei poreet juomapulloissa tai hevosen pallit tee pelistä parempaa, varsinkaan jos niitä ei edes tiedosta siinä pelatessaan. Miten se edes käytännössä menisi? -> "Voi että oli tönkkö ammuskelukohtaus, voisi pelata jotain muuta... Ei kun hetkinen! Tuollahan on hevosella pallien koko muuttunut, pelaanpa sittenkin tätä lisää!" :D

Yhä voi arvostaa eikä voi kieltää panostamisen määrää Rockstarin peleissä mutta itselle se ei vain näy kauheasti siinä, miltä niiden pelien pelaaminen lopulta tuntuu. Ei kauheasti erilaiselta kuin muidenkaan pelien ja monet pelit tekee vielä monet asiat paremmin tai mielenkiintoisemmin kuin GTA. Itselle isoin ongelma GTA:ssa on kuitenkin tylsä miljöö. Ei jaksa nykymaailma, huumeet ja kaupungit kiinnostaa jos tarjolla on jotain mielenkiintoisempaa. Vice City on GTA-peleistä heti paljon mielenkiintoisempi ja juurikin tapahtumapaikan ja -ajan vuoksi.

Toisaalta en usko että KCD2 tuntuisi jotenkin merkittävästi nykyistä paremmalta vaikka siihen lisättäisiin Rockstarin pikkutarkkuuksia hevosten palleista eteneviin rakennustyömaihin ja muihin. En sitten tiedä paljonko nuo merkkaa pelaajille, jotka oikeasti elää niissä pelimaailmoissa ja saattaa jäädä vain tarkkailemaan jotain asiaa niin pitkäksi aikaa että edes hoksaa että joku asia ei ole vain "looppi" vaan etenee.
 
Viimeksi muokattu:
Nämä tästä lukemani asiat on kyllä huikeilta kuulostavia juttuja. Homman hauskuus ja ironia piilee vain siinä, etten minä noita ole huomannut pelatessani. Onko se sitten helmiä sioille vai mistä on kyse kun itselle riittää vähempikin ja joku KCD2:n maailma on jo tarpeeksi elävä että siellä tuntee oikeasti seikkailevansa. Itse asiassa se tuntuu elävämmältä ja mielenkiintoisemmalta kuin GTA:t.

RDR:t on toki minulle olleet aina mielenkiintoisempia mutta en kyllä sieltäkään noin tarkasti ole asioita bongannut.

Yleensä näitä tuleekin ihmeteltyä vasta pelaamisen jälkeen Youtube-videoilta tai vaikka nyt tästä foorumiviestistä. Huikeita juttuja. Ei vain olleet kovin merkittäviä oman pelaamisen osalta.

Ehkä se paras esimerkki on yhä ne hevosen pallit. GTA ja RDR on täynnä kaikkea pikkutarkkaa, joista varmaan suuri osa menee monilta ohi. Voi kysyä että tekeekö se sitten lopulta näistä peleistä parempia jos vaikka KCD voittaa omalla kohdallani jo miljöön kautta. Samoin kuin RDR voittaa heittämällä GTA:n tylsän nykymaailman. Itselleni ei poreet juomapulloissa tai hevosen pallit tee pelistä parempaa, varsinkaan jos niitä ei edes tiedosta siinä pelatessaan. Miten se edes käytännössä menisi? -> "Voi että oli tönkkö ammuskelukohtaus, voisi pelata jotain muuta... Ei kun hetkinen! Tuollahan on hevosella pallien koko muuttunut, pelaanpa sitten tätä lisää!" :D
Sanotaanko näin, että jos nuo yksityiskohdat jätettäisiin pois niin huomaisit sen kyllä, että maailma ei enään tuntuisi niin hyvältä. Ja GTA5 on vähän huonoa verrata nykypäivään, kun se on kuitenkin alunperin tullut PS3/Xbox360:lle. Kyllä tuo aikanaan aika yksityiskohtainen ja eläväinen oli sen ajan muihin peleihin verrattuna. RDR2 maailma taas on aivan omalla tasollaan :D
 
Olihan RDR2:n yksityiskohdat jotain sellasta, mitä en ole muissa peleissä kokenut. Ja juuri siksi pelin maailma on minulle yksi rakkaimmista.

Kaikkea asioita en enää muista, kun pelaamisesta on jo vuosia aikaa, mutta pari asiaa tulee heti mieleen, jotka aikoinaan toivat VAU elämyksen (hevosen kutistuvat pallit jätän pois, sillä sen tietävät kaikki):

-Jos hakkaat kauppiaan niin seuraavalla kerralla kun meet kauppan on hänellä pää paketissa.
- Jos heivaat ruumiin sikalaan niin siat syövät sen.
 
Sanotaanko näin, että jos nuo yksityiskohdat jätettäisiin pois niin huomaisit sen kyllä, että maailma ei enään tuntuisi niin hyvältä. Ja GTA5 on vähän huonoa verrata nykypäivään, kun se on kuitenkin alunperin tullut PS3/Xbox360:lle. Kyllä tuo aikanaan aika yksityiskohtainen ja eläväinen oli sen ajan muihin peleihin verrattuna. RDR2 maailma taas on aivan omalla tasollaan :D
Siis mitkä "nuo" yksityiskohdat? Jos kyse on niistä pikkutarkkuuksista niin en minä niitä pullojen kuplia, hevosten palleja tai rakennusten valmistumista ole jäänyt katselemaan kun olen juossut tehtävien perässä. En tajunnut edes sitä että ne metsähakkuut etenee oikeassa ajassa eikä vain lataa jotain tilannetta, jossa hakkuut on tehty.

Voin aika varmasti siis omalta osaltani sanoa ettei tuollaisten asioiden poistaminen itselleni näkyisi merkittävästi ja voisi hyvinkin olla etten edes tajuaisi jos ne jossain päivityksessä poistettaisiin.

Olihan RDR2:n yksityiskohdat jotain sellasta, mitä en ole muissa peleissä kokenut. Ja juuri siksi pelin maailma on minulle yksi rakkaimmista.

Kaikkea asioita en enää muista, kun pelaamisesta on jo vuosia aikaa, mutta pari asiaa tulee heti mieleen, jotka aikoinaan toivat VAU elämyksen (hevosen kutistuvat pallit jätän pois, sillä sen tietävät kaikki):

-Jos hakkaat kauppiaan niin seuraavalla kerralla kun meet kauppan on hänellä pää paketissa.
- Jos heivaat ruumiin sikalaan niin siat syövät sen.
Mitään näistäkään ei ole jäänyt mieleen, joten en ole huomannut näitäkään pelatessa. Tai olen ajatellut että on joku skriptattu juttu, joka kuuluu juoneen. Niitä kun on peleissä ollut aina. Toisaalta tuo sikojen syöminen ei mielestäni ole edes sen "kummempi" juttu kuin se että Dishonoredissa rotat syö ruumiita. Toisaalta tuo on taas aika turha juttu, jonka puuttumista en luultavasti huomaisi koska en tuota tiennyt/muistanut ennen kuin luin siitä tästä.
 
Siis mitkä "nuo" yksityiskohdat? Jos kyse on niistä pikkutarkkuuksista niin en minä niitä pullojen kuplia, hevosten palleja tai rakennusten valmistumista ole jäänyt katselemaan kun olen juossut tehtävien perässä. En tajunnut edes sitä että ne metsähakkuut etenee oikeassa ajassa eikä vain lataa jotain tilannetta, jossa hakkuut on tehty.

Voin aika varmasti siis omalta osaltani sanoa ettei tuollaisten asioiden poistaminen itselleni näkyisi merkittävästi ja voisi hyvinkin olla etten edes tajuaisi jos ne jossain päivityksessä poistettaisiin.


Mitään näistäkään ei ole jäänyt mieleen, joten en ole huomannut näitäkään pelatessa. Tai olen ajatellut että on joku skriptattu juttu, joka kuuluu juoneen. Niitä kun on peleissä ollut aina. Toisaalta tuo sikojen syöminen ei mielestäni ole edes sen "kummempi" juttu kuin se että Dishonoredissa rotat syö ruumiita. Toisaalta tuo on taas aika turha juttu, jonka puuttumista en luultavasti huomaisi koska en tuota tiennyt/muistanut ennen kuin luin siitä tästä.
No ei niitä kukaan jää sen kummemmin tölläämään mutta jos ne puuttuisi niin ei se maailma tuntuisi samalta ja yhtä eläväiseltä. Mutta en jaksa alkaa tästä sen enempää kanssasi vääntämään.
 
No ei niitä kukaan jää sen kummemmin tölläämään mutta jos ne puuttuisi niin ei se maailma tuntuisi samalta ja yhtä eläväiseltä. Mutta en jaksa alkaa tästä sen enempää kanssasi vääntämään.
Jos ei niitä alkujaan ole huomannut niin miten niitä voi kaivata jos ne puuttuisi? Minä en tiennyt noista myöskään, en ole huomannut.
 
Jos ei niitä alkujaan ole huomannut niin miten niitä voi kaivata jos ne puuttuisi? Minä en tiennyt noista myöskään, en ole huomannut.
No väitän, että jokainen ne tuossa pelissä ”tuntee” ja huomaa ne tiedostamattaan sitä. Ei toki mitään hevosen pallien kokoja mutta monia muita yksityiskohtia.
 
Jos @shamaniac in mainitsemat yksityiskohdat jätettäisiin Rockstarin peleistä pois, niin silloin sen pelit muuttuisivat 'Ubisoftin peleiksi'. 'Ubi-kaavahan' on juuri tuota vähemmällä määrällä yksityiskohtia tehtyä avointa maailmaa, missä pinta-alaa kyllä on usein paljon, mutta niin on usein myös tyhjyyttä. Maailmaan sijoitetut npc-hahmot seisovat paikallaan ja hokevat sitä yhtä lausetta kerta toisensa jälkeen.
 
Ylös Bottom