Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Jos @shamaniac in mainitsemat yksityiskohdat jätettäisiin Rockstarin peleistä pois, niin silloin sen pelit muuttuisivat 'Ubisoftin peleiksi'. 'Ubi-kaavahan' on juuri tuota vähemmällä määrällä yksityiskohtia tehtyä avointa maailmaa, missä pinta-alaa kyllä on usein paljon, mutta niin on usein myös tyhjyyttä. Maailmaan sijoitetut npc-hahmot seisovat paikallaan ja hokevat sitä yhtä lausetta kerta toisensa jälkeen.
Jep, tätä juuri haen takaa. Tosin Ubikin on koettanut tuota kaavaa jo jonkin verran rikkoa.
 
Jos @shamaniac in mainitsemat yksityiskohdat jätettäisiin Rockstarin peleistä pois, niin silloin sen pelit muuttuisivat 'Ubisoftin peleiksi'. 'Ubi-kaavahan' on juuri tuota vähemmällä määrällä yksityiskohtia tehtyä avointa maailmaa, missä pinta-alaa kyllä on usein paljon, mutta niin on usein myös tyhjyyttä. Maailmaan sijoitetut npc-hahmot seisovat paikallaan ja hokevat sitä yhtä lausetta kerta toisensa jälkeen.
Erittäin hyvin sanottu.
 
Mä koen kyllä ihan elävänä varsinkin edellisen osan kaupungin, mutta jotenkin se on irrallaan pelaajasta. Tai ehkä väärä sana, kun toki ne reagoivat pelaajan tekemisiin ja voi listiä kenet vaan yms. Mutta koen sen pelaajan ympärillä tapahtuvan elämisen merkityksettömäksi, sillä ei tavallaan ole mitään merkitystä mun pelaamiseen. Ja siihen kun lisätään ettei sen kaupungin tutkiminen tavallaan palkitse juuri mitenkään. Jos tarina olisi riittävän koukuttava ja laadukkailla sivutehtävillä (osa niistä onkin ihan ok) niin siinä tulisi tavallaan tutkittua se kaupunki muun tekemisen ohella, mutta kun se ei vaan ole niin.

En ihan tarkalleen osaa sanoa mitä itse tarvitsisin lisää tai paremmin tehdyksi, että peli vetoaisi paremmin. Tuntuu vaan, että se kaikki hyvin tehty työ jää valitettavan pinnalliseksi.
 
No ei niitä kukaan jää sen kummemmin tölläämään mutta jos ne puuttuisi niin ei se maailma tuntuisi samalta ja yhtä eläväiseltä.
Minä jäin tölläämään! :D Aina kun tietyissä paikoissa RDR2:ssa tuli käytyä, niin piti katsoa kuinka pitkälle talon rakentaminen oli päässyt, missä kohti junarata etenee yms. Siinä pelissä on yksityiskohtaa niin törkiän paljon, että se on kyllä heittämällä paras videopelimaailma ikinä koskaan. Ja ihan jo sen takia GTA VI on itselle aikamoisen odotettu tapaus. Hype ei superkorkealla ole, koska julkaisuun niin paljon aikaa, mutta eiköhän sitä sitten innostu, kun alkaa H-hetki lähenemään.

Ja niin, tiedetäänkö vieläkään kaikkea, mitä RDR2:n maailmassa on? Ei välttämättä, kerta viime vuonnakin löytyi dialogia/tapahtumaketju, jota ei (tiettävästi) ollut aiemmin bongattu.

 
Minä jäin tölläämään! :D Aina kun tietyissä paikoissa RDR2:ssa tuli käytyä, niin piti katsoa kuinka pitkälle talon rakentaminen oli päässyt, missä kohti junarata etenee yms. Siinä pelissä on yksityiskohtaa niin törkiän paljon, että se on kyllä heittämällä paras videopelimaailma ikinä koskaan. Ja ihan jo sen takia GTA VI on itselle aikamoisen odotettu tapaus. Hype ei superkorkealla ole, koska julkaisuun niin paljon aikaa, mutta eiköhän sitä sitten innostu, kun alkaa H-hetki lähenemään.

Ja niin, tiedetäänkö vieläkään kaikkea, mitä RDR2:n maailmassa on? Ei välttämättä, kerta viime vuonnakin löytyi dialogia/tapahtumaketju, jota ei (tiettävästi) ollut aiemmin bongattu.

Jep, aivan samaa mieltä, että ei tuon hienompaa pelimaailmaa ole vielä toista luotu! :D
 
Mä koen kyllä ihan elävänä varsinkin edellisen osan kaupungin, mutta jotenkin se on irrallaan pelaajasta. Tai ehkä väärä sana, kun toki ne reagoivat pelaajan tekemisiin ja voi listiä kenet vaan yms. Mutta koen sen pelaajan ympärillä tapahtuvan elämisen merkityksettömäksi, sillä ei tavallaan ole mitään merkitystä mun pelaamiseen. Ja siihen kun lisätään ettei sen kaupungin tutkiminen tavallaan palkitse juuri mitenkään. Jos tarina olisi riittävän koukuttava ja laadukkailla sivutehtävillä (osa niistä onkin ihan ok) niin siinä tulisi tavallaan tutkittua se kaupunki muun tekemisen ohella, mutta kun se ei vaan ole niin.

En ihan tarkalleen osaa sanoa mitä itse tarvitsisin lisää tai paremmin tehdyksi, että peli vetoaisi paremmin. Tuntuu vaan, että se kaikki hyvin tehty työ jää valitettavan pinnalliseksi.
Prikulleen samaa mieltä kaikesta! Nämä ovat itsellenikin juurikin niitä ongelmia Rockstarin peleissä. Erityisesti GTA-peleissä. RDR2:n ongelma oli sitten itselleni se aivan karmean kankea, työläs ja huonosti toteutettu pelattavuus. Vieläkään en pääse yli siitä kammotuksesta, kun sinne alkupuolen leiriin meni, niin ukko alkoi kävelemään niin hitaasti ja jäykästi, kuin olisi ollut paskat housuissa. Juuri tuollaiset jutut ovat aivan järkyttävän heikkoa pelattavuutta.

Ihan sama miten paljon pieniä yksityiskohtia otetaan huomioon, jos pelattavuutta ei laiteta kuntoon. Ja se ei ole ollut kunnossa oikein missään Rockstarin pelissä. Ja tosiaan yksi ongelma on tuon maailman ihmisten ja oman hahmon irrallisuus. Siitä kaikesta tulee kovin skriptattu fiilis. Omasta mielestäni juuri se on myös yksi Rockstarin pelien ongelma, että ihmisten tekemiset ovat kovin skriptatun oloisia. Toki niitä saatetaan heitellä vähän eri aikaan eri kohtiin, mutta kyllä siellä ne samat sapluunat käytännössä aina on
 
Viimeksi muokattu:
No ei niitä kukaan jää sen kummemmin tölläämään mutta jos ne puuttuisi niin ei se maailma tuntuisi samalta ja yhtä eläväiseltä. Mutta en jaksa alkaa tästä sen enempää kanssasi vääntämään.
Mutta juuri siksi kysyin esimerkkejä että mitä ne asiat oli mistä edes puhut. Minä puhuin nimenomaan niistä pikkutarkoista asioista ja nyt täällä jo puhutaan että ne poistamalla peleistä tulisi Ubi-pelejä. Siinä on aika paljon matkaa myös välissä jos janan päissä on Rockstarin pikkutarkkuus ja Ubin geneerisyys.

Jos kaiken pikkutarkan "turhuuden" poistaisi, jäisi jäljelle silti maailma, tehtävät ja hahmot, jotka ei ole Ubia nähneetkään.

No väitän, että jokainen ne tuossa pelissä ”tuntee” ja huomaa ne tiedostamattaan sitä. Ei toki mitään hevosen pallien kokoja mutta monia muita yksityiskohtia.
Saahan sitä väittää, varsinkin kun se väite on jotain näin epämääräistä kuin että sen "tuntee". Tiedän että otan tarkoituksella ääriesimerkkejä mutta porukka on hehkuttanut niitä pullon kuplia: todellako sen tapaisten asioiden puuttumisen tuntisi ja vastaavat poistamalla peli laskeutuis tikkaat alas aina Ubin tasolle saakka? Jotain valoja nyt päälle.

Minä olen koko ajan puhunut niistä pintakuorrutuksista, joita ei edes hoksaa tai tiedä monet noissa olevan. Mutta silti "tuntee" jos ne poistaa ja menee Ubiksi ilman niitä. Melkoista.

Jos @shamaniac in mainitsemat yksityiskohdat jätettäisiin Rockstarin peleistä pois, niin silloin sen pelit muuttuisivat 'Ubisoftin peleiksi'. 'Ubi-kaavahan' on juuri tuota vähemmällä määrällä yksityiskohtia tehtyä avointa maailmaa, missä pinta-alaa kyllä on usein paljon, mutta niin on usein myös tyhjyyttä. Maailmaan sijoitetut npc-hahmot seisovat paikallaan ja hokevat sitä yhtä lausetta kerta toisensa jälkeen.
Tämähän tässä keskustelussa mättää kun ei tajuta edes mitä tarkoitan. Miten sellaisten asioiden poistaminen, joita ei edes huomaa, voi muuttaa pelin joksikin muuksi jos ne poistettaisiin? Käytännössä niitä asioita ei minulle ole koskaan ollut olemassa koska en ole niitä huomannut.

Kannattaa pitää mielessä että keskustelu lähti pihvien leikkaamisesta ja siihen lisättiin hevosten pallit + kuplat juomassa. Se on se taso, jonka kaltaisia asioita en koe tarpeelliseksi ja syyt jo annoin: niitä ei edes hoksaa, ne eivät vaikuta pelaamiseen mitenkään ja eikä niiden poistaminen näkyisi tai "tuntuisi" yhtään missään.

Mistään muusta yksityiskohdista, siis varsinkaan isommista, merkittävimmistä ja oikeasti tuntuvimmiasta, kuten monipuolisesta maailmasta, hahmoista ja tehtävistä, en ole sanonut vastaavaa. Ne pienet kuorrutukset, jotka hoksaa vasta jälkeenpäin Youtube-videoilta, on niitä joiden olemassaolon ja tarpeellisuuden kyseenalaistan. Saahan ne mukana olla ja on huikeita juttuja mutta kuten sanoin, ei niillä tee mitään siinä kohtaa kun pelaa itse peliä.
 
Mutta juuri siksi kysyin esimerkkejä että mitä ne asiat oli mistä edes puhut. Minä puhuin nimenomaan niistä pikkutarkoista asioista ja nyt täällä jo puhutaan että ne poistamalla peleistä tulisi Ubi-pelejä. Siinä on aika paljon matkaa myös välissä jos janan päissä on Rockstarin pikkutarkkuus ja Ubin geneerisyys.

Jos kaiken pikkutarkan "turhuuden" poistaisi, jäisi jäljelle silti maailma, tehtävät ja hahmot, jotka ei ole Ubia nähneetkään.


Saahan sitä väittää, varsinkin kun se väite on jotain näin epämääräistä kuin että sen "tuntee". Tiedän että otan tarkoituksella ääriesimerkkejä mutta porukka on hehkuttanut niitä pullon kuplia: todellako sen tapaisten asioiden puuttumisen tuntisi ja vastaavat poistamalla peli laskeutuis tikkaat alas aina Ubin tasolle saakka? Jotain valoja nyt päälle.

Minä olen koko ajan puhunut niistä pintakuorrutuksista, joita ei edes hoksaa tai tiedä monet noissa olevan. Mutta silti "tuntee" jos ne poistaa ja menee Ubiksi ilman niitä. Melkoista.


Tämähän tässä keskustelussa mättää kun ei tajuta edes mitä tarkoitan. Miten sellaisten asioiden poistaminen, joita ei edes huomaa, voi muuttaa pelin joksikin muuksi jos ne poistettaisiin? Käytännössä niitä asioita ei minulle ole koskaan ollut olemassa koska en ole niitä huomannut.

Kannattaa pitää mielessä että keskustelu lähti pihvien leikkaamisesta ja siihen lisättiin hevosten pallit + kuplat juomassa. Se on se taso, jonka kaltaisia asioita en koe tarpeelliseksi ja syyt jo annoin: niitä ei edes hoksaa, ne eivät vaikuta pelaamiseen mitenkään ja eikä niiden poistaminen näkyisi tai "tuntuisi" yhtään missään.

Mistään muusta yksityiskohdista, siis varsinkaan isommista, merkittävimmistä ja oikeasti tuntuvimmiasta, kuten monipuolisesta maailmasta, hahmoista ja tehtävistä, en ole sanonut vastaavaa. Ne pienet kuorrutukset, jotka hoksaa vasta jälkeenpäin Youtube-videoilta, on niitä joiden olemassaolon ja tarpeellisuuden kyseenalaistan. Saahan ne mukana olla ja on huikeita juttuja mutta kuten sanoin, ei niillä tee mitään siinä kohtaa kun pelaa itse peliä.
Turha tästä on vääntää, kun se olisi loputon suo. Pitäydyn kuitenkin mielipiteessäni. :)
 
Ylös Bottom