No ei niitä kukaan jää sen kummemmin tölläämään mutta jos ne puuttuisi niin ei se maailma tuntuisi samalta ja yhtä eläväiseltä. Mutta en jaksa alkaa tästä sen enempää kanssasi vääntämään.
Mutta juuri siksi kysyin esimerkkejä että mitä ne asiat oli mistä edes puhut. Minä puhuin nimenomaan niistä pikkutarkoista asioista ja nyt täällä jo puhutaan että ne poistamalla peleistä tulisi Ubi-pelejä. Siinä on aika paljon matkaa myös välissä jos janan päissä on Rockstarin pikkutarkkuus ja Ubin geneerisyys.
Jos kaiken pikkutarkan "turhuuden" poistaisi, jäisi jäljelle silti maailma, tehtävät ja hahmot, jotka ei ole Ubia nähneetkään.
No väitän, että jokainen ne tuossa pelissä ”tuntee” ja huomaa ne tiedostamattaan sitä. Ei toki mitään hevosen pallien kokoja mutta monia muita yksityiskohtia.
Saahan sitä väittää, varsinkin kun se väite on jotain näin epämääräistä kuin että sen "tuntee". Tiedän että otan tarkoituksella ääriesimerkkejä mutta porukka on hehkuttanut niitä pullon kuplia: todellako sen tapaisten asioiden puuttumisen tuntisi ja vastaavat poistamalla peli laskeutuis tikkaat alas aina Ubin tasolle saakka? Jotain valoja nyt päälle.
Minä olen koko ajan puhunut niistä pintakuorrutuksista, joita ei edes hoksaa tai tiedä monet noissa olevan. Mutta silti "tuntee" jos ne poistaa ja menee Ubiksi ilman niitä. Melkoista.
Jos
@shamaniac in mainitsemat yksityiskohdat jätettäisiin Rockstarin peleistä pois, niin silloin sen pelit muuttuisivat 'Ubisoftin peleiksi'. 'Ubi-kaavahan' on juuri tuota vähemmällä määrällä yksityiskohtia tehtyä avointa maailmaa, missä pinta-alaa kyllä on usein paljon, mutta niin on usein myös tyhjyyttä. Maailmaan sijoitetut npc-hahmot seisovat paikallaan ja hokevat sitä yhtä lausetta kerta toisensa jälkeen.
Tämähän tässä keskustelussa mättää kun ei tajuta edes mitä tarkoitan. Miten sellaisten asioiden poistaminen, joita ei edes huomaa, voi muuttaa pelin joksikin muuksi jos ne poistettaisiin? Käytännössä niitä asioita ei minulle ole koskaan ollut olemassa koska en ole niitä huomannut.
Kannattaa pitää mielessä että keskustelu lähti pihvien leikkaamisesta ja siihen lisättiin hevosten pallit + kuplat juomassa. Se on se taso, jonka kaltaisia asioita en koe tarpeelliseksi ja syyt jo annoin: niitä ei edes hoksaa, ne eivät vaikuta pelaamiseen mitenkään ja eikä niiden poistaminen näkyisi tai "tuntuisi" yhtään missään.
Mistään muusta yksityiskohdista, siis varsinkaan isommista, merkittävimmistä ja oikeasti tuntuvimmiasta, kuten monipuolisesta maailmasta, hahmoista ja tehtävistä, en ole sanonut vastaavaa. Ne pienet kuorrutukset, jotka hoksaa vasta jälkeenpäin Youtube-videoilta, on niitä joiden olemassaolon ja tarpeellisuuden kyseenalaistan. Saahan ne mukana olla ja on huikeita juttuja mutta kuten sanoin, ei niillä tee mitään siinä kohtaa kun pelaa itse peliä.