Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT Academy 2010 (Päättynyt)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Azerach
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT Academy 2010

Omat ajotaidot on tietty mitä on, mutta oikein mukavalta ajotuntuma vaikutti kummallakin autolla. Tuned-Nissanilla oli silti selvästi kivempaa, koska se perusmalli oli ulvottamassa renkaitaan vähän joka välissä, ja pienemmistä nopeuksista huolimatta lipsahteli lapasesta vähän väliä. Ajat jäi n. 10 sekuntia Suomen kärjestä per auto, mutta sen kyllä arvasin jo etukäteenkin. :)

Ajoin siis ihan pädillä ja automaattivaihteilla. Kaasun ja jarrun sentään laitoin L2/R2:een. Pitää katsoa, jos illalla vielä jaksaa viritellä DFP-ratin olohuoneeseen.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tulipas otettua eka setti sitten, omituista on ja vaatii totuttelua tiettyjen PC simujen jälkeen.

1.49.3 toistaiseksi tavallisella autolla, sektorit lupailevat 1.49 alitusta joten eiköhän se jossain vaiheessa. Ratakin on hieman outo kun jostain syystä olen missannut tämän radan opettelun jokaisessa pelissä.

Tuunattuun en vielä edes koskenut, täytyy saada tämä jäärata ajokki ensin haltuun. Vaikea muuten uskoa että oli renkaat melkein mitkä tahansa että pitoa olisi noin vähän peräpäässä tällaisessa autossa. Muutenkin joutuu periaatteessa ulkoa opettelemaan koska pito häviää koska ainakaan minun G25 ei kovin hyvää infoa pidosta anna.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Vinkki. Laita jarru L2:n alle. Ei tarvitse veivata tattia edestakaisin kaasuttaessa ja jarruttaessa. Tatti jää kaasulle ja helpottaa huomattavasti ajamista. Tuntu itelläkin aluksi oudolta, mutta kun siihen tottu niin ajat parani heti. Tosin oon noin sekunnin tunedilla sun takana... Vielä. ;) Ratti lähtee kyllä joulun jälkeen tilaukseen.

Hmm, tuohan vois olla ihan hyvä kompromissi, pitää kokeilla ku ehtii. Kiitti vinkistä.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Mun mielestä tää palkitsee SELVÄSTI tähän kätetyn ajan.Joko ajettuasi lähelle omaa nopeinta kierrosta tai sen alitusta,tai vaan kierrettyjen kierrosten määrää?Kummallinen valinta simulaattoriin.Joka tapauksessa auto vakaantunut selvästi nyt kun ajellu enemmän.ASMää tai rengaspitoa?Olihan siellä sitä kuminauha efektiäkin alussa expert kisoissa.
-Työ palkitaan :D
 
Vastaus: GT Academy 2010

Mun mielestä tää palkitsee SELVÄSTI tähän kätetyn ajan.Joko ajettuasi lähelle omaa nopeinta kierrosta tai sen alitusta,tai vaan kierrettyjen kierrosten määrää?Kummallinen valinta simulaattoriin.Joka tapauksessa auto vakaantunut selvästi nyt kun ajellu enemmän.ASMää tai rengaspitoa?Olihan siellä sitä kuminauha efektiäkin alussa expert kisoissa.
-Työ palkitaan :D
Eiköhän se auto ole ihan samanlainen joka kierroksella. Milläs nickillä ajat? hr82?

Btw, jos jotakuta kiinostaa millasta vauhtia maailmalla ajetaan niin täältä näkee maailman tilaston ja myös kustakin maasta. Mukana myös sellaisia maita, jotka ei ole mukana GT Academyssä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT Academy 2010

Hmmmm... Tuli ladattua tuo ja kokeiltuakkin mutta on kyllä sanottava, että vaikka olen aina ollut GT fani niin tällä hetkellä ajotuntuma on kyllä kilometrin päässä Forza 3:n vastaavasta. Auto mene suorastaan kun jäällä ja miksi ihmeessä äänet yms. ovat täysin samaa tavaraa kun aina ennenkin? Grafiikka etenkin replayssa on kyllä todella upeaa mutta se ajettavuus, se on vain nyt hyvin paljon metsässä.

Pitää tässä kun kerkeää niin kokeilla ajaa samalla autolla Forza 3:ssa ja tuossa GT:ssä jotta erot oikein huomaa mutta ihan näin pers tuntumalta eroa on kyllä paljon. Ei Forzassa auto sentään noin kelkalta tunnu vakiorenkaillakaan.

Ihmeelliset on myös nuo vakio näppäinasettelut. Miksi kaasu ja jarru ei ole noissa liipasimissa jo vakiona? Ihan järjetöntä kaasutella ja jarruttaa pikkunapeilla kun ei niissä ole mitään tuntumaa. Ihmetyttää kyllä, että mihin se aika on käytetty tuossa pelissä jos tuo on todellakin sitten se millainen lopullinen GT tulee olemaan...

EDIT: Nii, ja sijoitus oli eka yrittämällä 4000 huonommalla puolella... :-)
EDIT 2: Se helkkarin nykiminen välilläkin häiritsee pahasti, pari kertaa huomasin jo kun hetken pelasin...
 
Vastaus: GT Academy 2010

Edelleenkään GT academyssä ei haeta pädisoturia GT auton rattiin vaan ihan ratinpyörittelijää... :rolleyes:
 
Vastaus: GT Academy 2010

Hmmmm... Tuli ladattua tuo ja kokeiltuakkin mutta on kyllä sanottava, että vaikka olen aina ollut GT fani niin tällä hetkellä ajotuntuma on kyllä kilometrin päässä Forza 3:n vastaavasta. Auto mene suorastaan kun jäällä ja miksi ihmeessä äänet yms. ovat täysin samaa tavaraa kun aina ennenkin? Grafiikka etenkin replayssa on kyllä todella upeaa mutta se ajettavuus, se on vain nyt hyvin paljon metsässä.

Pitää tässä kun kerkeää niin kokeilla ajaa samalla autolla Forza 3:ssa ja tuossa GT:ssä jotta erot oikein huomaa mutta ihan näin pers tuntumalta eroa on kyllä paljon. Ei Forzassa auto sentään noin kelkalta tunnu vakiorenkaillakaan.

Ihmeelliset on myös nuo vakio näppäinasettelut. Miksi kaasu ja jarru ei ole noissa liipasimissa jo vakiona? Ihan järjetöntä kaasutella ja jarruttaa pikkunapeilla kun ei niissä ole mitään tuntumaa. Ihmetyttää kyllä, että mihin se aika on käytetty tuossa pelissä jos tuo on todellakin sitten se millainen lopullinen GT tulee olemaan...

EDIT: Nii, ja sijoitus oli eka yrittämällä 4000 huonommalla puolella... :-)
EDIT 2: Se helkkarin nykiminen välilläkin häiritsee pahasti, pari kertaa huomasin jo kun hetken pelasin...
Professional -fysiikat ei ole tarkoitettu pädille. Pelaa GT5P:tä normaaleilla fysiikoilla, niin saat jonkinlaista kuvaa millainen GT5 tulee olemaan.

Normal -fysiikat on vähän sama asia kuin vanhat Gran Turismot. Professional -fysiikat on uusi ominaisuus, joka tekee ratilla ajamisesta paljon mielyttävämpää/realistisempaa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tuli vaan mieleen kun ihmeteltiin kovia aikoja padilla niin jos esim. kytkis xbox360 ratin adapterilla ps3:en niin tunnistaisko peli ratin siinä tapauksessa?
Tai jos on joku eksoottinen ratti jonka peli tunnistaa padiksi
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kyllä toi ajotuntuma ainakin itselleni kolahtaa. Vielä, kun ratin polkimet toimis kunnolla(jarru laahaa) niin avot. Alussa tuntu tosi vaikeelta, kun Proloakaan en ratilla ollut paljoa pelannut, mutta kuten joku tuossa aiemmin sanoi niin mitä enemmän ajaa niin sitä paremmin se auto tuntuu tottelevan(DAA!! :D).

Forzan ajotuntuma ei tosiaan tätä voita. Tosin en ole ratilla Forzaa pelannut.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kyllä toi ajotuntuma ainakin itselleni kolahtaa. Vielä, kun ratin polkimet toimis kunnolla(jarru laahaa) niin avot. Alussa tuntu tosi vaikeelta, kun Proloakaan en ratilla ollut paljoa pelannut, mutta kuten joku tuossa aiemmin sanoi niin mitä enemmän ajaa niin sitä paremmin se auto tuntuu tottelevan(DAA!! :D).

Forzan ajotuntuma ei tosiaan tätä voita. Tosin en ole ratilla Forzaa pelannut.
Itse uskon, että pädipelaajalle Forza on parempi vaihtoehto. Gran Turismoon en pädillä koskis. Lähinnä sen takia, että sitten joutuisi pelaamaan normal-fysiikoilla, joiden kanssa ei varmaan mitään hirveen isoa yhteisöä ole missään, jos vertaa vaikka Forzaan. Muutenkin Forzassa on varmaan kohtuu tasaväkisiä kisoja pädillä ja ratilla. Gran Turismossa ei ihan näin ole, ja hyvä niin. Tosin enpä koske muutenkaan pädillä mihinkään ajopeleihin, jos ei lasketa mitään Burnouteja tai muita, joita ei ole tarkoitettu pelattavan ratilla.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Eiköhän se auto ole ihan samanlainen joka kierroksella. Milläs nickillä ajat? hr82?

Ei vielä kehtaa kertoa:D,mutta ton yläpuolella.Reilusti,siellä jossain?
Kyllä se auton ajettavuus muuttu selvästi ekoista pelatuista kierroksista,katotaan mitä tulee.Ainakin aika tippuu vielä,se on toi tunteettomuus pitoon joka häiritsee,vaikkakin selvä parannus alkuun.Ja onhan nurtsilla käynnin jälkeen joka kerta selvä pidon tippuminen hetkeksi.

e:Jos tää tosiaan muuttuu ajamisen myötä.Katotaan ketkä alittaa aina seuraavalla ajomallinnuksella tietyn kierrosajan ja annetaan uusi säätö autoon.Jokainen omaan tahtiinsa,miten käy ajamassa.Onko liian kaukaa haettu.En usko alun perusteella.
-Varmaa tietoa :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT Academy 2010

Itse uskon, että pädipelaajalle Forza on parempi vaihtoehto. Gran Turismoon en pädillä koskis. Lähinnä sen takia, että sitten joutuisi pelaamaan normal-fysiikoilla, joiden kanssa ei varmaan mitään hirveen isoa yhteisöä ole missään, jos vertaa vaikka Forzaan. Muutenkin Forzassa on varmaan kohtuu tasaväkisiä kisoja pädillä ja ratilla. Gran Turismossa ei ihan näin ole, ja hyvä niin. Tosin enpä koske muutenkaan pädillä mihinkään ajopeleihin, jos ei lasketa mitään Burnouteja tai muita, joita ei ole tarkoitettu pelattavan ratilla.

Padilla pelatessa on Pro-fysiikoilla melkein pakko pitää TCS vähintään viitosessa, johtuen pitkälle siitä, että sekä tattien, että olkanappien liikerata on niin rajoittunut ettei kaasun hallinta ole kovinkaan helppoa ilman sitä. Onhan tuolla listoilla tyyppejä, jotka ajavat ilman TCS-järkkää padilla suht koviin aikoihin, mutta itselläni ei räpylöissä riitä tarkkuus tähän. Silti, jopa padilla ajoin proloa mielummin Pro-fysiikoilla kuin normal-fysiikoilla. Varsinkin online, jolloin romurallia ajavat heliumit ovat harvassa. Ratti on silti talouteen tulossa, sillä ei se ole kiva hävitä rattimiehille 2-3 sekuntia kierroksela. ;)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Professional -fysiikat ei ole tarkoitettu pädille. Pelaa GT5P:tä normaaleilla fysiikoilla, niin saat jonkinlaista kuvaa millainen GT5 tulee olemaan.

Normal -fysiikat on vähän sama asia kuin vanhat Gran Turismot. Professional -fysiikat on uusi ominaisuus, joka tekee ratilla ajamisesta paljon mielyttävämpää/realistisempaa.

Nyt menee kyllä yli hilseen, itse nyt hieman tunnen pelimekaniikkaa ja pelifysiikkaa ohjelmoinnin puolelta ja en kyllä ymmärrä miksi eri fysiikoita tarvitsisi padiin ja rattiin !!! Padi vaatii tottakai hidasta säätöä ohjaus/jarru/kaasu muutoksissa suhteessa ao. ohjaimen absoluuttisiin arvoihin mutta ei siinä tarvitse pelin tai auton fysiikoita muutella mihinkään. Sitä en sitten tiedä onko tämän GT5 demon rattiohjaus ns. suodattamaton, jossain vanhassa gt3:ssa ei ollut vaan esim. ääritilanteissa eturenkaissa oli selvä ajoapu päällä joka käänsi renkaita ihan eri asentoon mitä ratti käski (kuten padillakin), mutta siihen lienee turha verrata.
Padista ei rattia toki saa mutta toimivan ohjauksen kuten monissa muissa autopeleissä.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Siis onko padilla pelaaminen teille tosiaan vaikeeta tässä? :D
Pro fysiikoilla ei oo padilla mitään ongelmaa ajella ja jos auto meinaa lähtee kunnolla käsistä niin ainakin sellaset tilanteet hoituu mulla paljon paremmin padilla ku ratilla. Ite vasta eilen ekaa kertaa kokeilin tätä ratilla. Kierrosaika parani kylläkin yli puoli sekuntia, mutta kyllä padillakin sain ilman mitään ajoapuja tuuninki nissanilla ajettua 1'37.9XX aikoja. En tullu leijuu mutta oon vaan ihmeissäni ku moni täälä puhuu että padilla ei voi ajaa ollenkaan :confused:
 
Vastaus: GT Academy 2010

Siis onko padilla pelaaminen teille tosiaan vaikeeta tässä? :D
Pro fysiikoilla ei oo padilla mitään ongelmaa ajella ja jos auto meinaa lähtee kunnolla käsistä niin ainakin sellaset tilanteet hoituu mulla paljon paremmin padilla ku ratilla. Ite vasta eilen ekaa kertaa kokeilin tätä ratilla. Kierrosaika parani kylläkin yli puoli sekuntia, mutta kyllä padillakin sain ilman mitään ajoapuja tuuninki nissanilla ajettua 1'37.9XX aikoja. En tullu leijuu mutta oon vaan ihmeissäni ku moni täälä puhuu että padilla ei voi ajaa ollenkaan :confused:

Niin, toisilla on parempi motoriikka sormissa kuin toisilla. Oma hienomotoriikka ei riitä, hyvä että sinulla riittää.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Mulla alussa ei onnistunut mitenkään pysymään radalla padilla vähän harjoittelin niin ihan hyviä kieroksia tulee tunedilla 1.42.4 ja vakiolla 1.55.6 aika hyvin kun oon aika paska ajaja. Tänään pitäs ottaa vielä puoli sekuntia molemmista pois.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Muistakaa säännöstellä kaasua siten ettei missään vaiheessa mennä varsinaisesti linkussa. Renkaiden pitää kyllä vinkua mutta pienikin sivuluisu vie ajasta paljon pois..
 
Ylös Bottom