Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Nurmi on turhan liukas niin kuin edellä jo mainittiin. Hyvin epärealistinen, mutta onneksi sivuosassa. Sinne vaan kyllä sitte jossain online-kisassa katoaa turhaan aikaa kun radalle pääseminen kestää liian kauan. Polyphonyn pojille pitäisi jonkun sanoa, että kun laitan tc:n pois niin se todellakin pitää olla pois. Nyt se taas tulee, prologuemaisesti, automaattisesti päälle, kun menet jossain muualla kuin asvaltilla/betonilla.
Nämähän ovat luultavasti sitä varten, ettei voi oikaista. Ja tiedän, että aika ei ole kelpoinen jos oikaisee, mutta entäs sitten lopullisessa pelissä esim. onlinessa?
Viimeksi GT 4.sta pelanneena oli aika shokkialku ja meinasin ettei tästä tule mitään...
About 30 kierrosta myöhemmin, en malta odottaa että saan GT 5.n käsiini.
Todella hyvin toteutettu fysiikka, varsinkin kun jarrussa/ulostulossa menee leveäksi nurmikon puolelle. Todella realistisen tuntuisesti lähtee pelit lapasesta.
Rata sinällään ei paljon tylsempi voisi olla mutta kyllähän tälläkin treenaa, esim korkeuseroja ei ole yhtään.
G25.llä väännetään. Ohjaukseen kyllä olisin toivonut säätömahdollisuuksia, ei tuo 900 asteinen ole kovin realistinen rata-autossa.
Mahtava edistysaskel sarjalle. Aluksi oli todella oudon tuntuinen.. mutta mitä enemmän koittaa niin paranee vaan koko ajan. Ei kyllä tän jälkeen pysty palaamaan prolon pariin. Nelisen viikkoo aikaa vielä harjotella, joten en olis huolissaan jos vaikka toi hurri menee ohi nyt aluks... Ja Oceri näkyy vetävän taas yhtä kovaa kun viimekkin kerralla
Ensin en tunnistanu rataa, mut nyt muistin että se oli Indianapolis. Joskus 7v sitten kun pelasin Formula one 2000 pelii PS-ykkösellä ni mun paras kierrosaika oli (tietysti formulalla) joku 57s.
Että ihan mukava. Ja nyt mun paras kierrosaika oli tunedulla autolla muistaakseni 1.47 (ajoin vaan 5 kierrosta) ja Normal autolla aika oli 1.52.
siis miten hemmetissä sä oot päässy aikaan 57sekuntia koko kierroksen, ku vuonna 2007:nkään formulalla ei paalupaikkaa viety ku 1.12.331 Hamiltton eikä sitä ennen oo todellaka kukaa noin nopeesti ajanu... sori, oli pakko tarttua ku toi aikasi oli "hieman" liian nopea millekkään autolle
siis miten hemmetissä sä oot päässy aikaan 57sekuntia koko kierroksen, ku vuonna 2007:nkään formulalla ei paalupaikkaa viety ku 1.12.331 Hamiltton eikä sitä ennen oo todellaka kukaa noin nopeesti ajanu... sori, oli pakko tarttua ku toi aikasi oli "hieman" liian nopea millekkään autolle
No niitä nyt oli formuloissa helppo vetää uusia kierrosennätyksiä kun sai ajaa mistä vaan ja milloin vaan, ja ei lähteny pelit lapasesta, itekin sillon pienempänä ku F12000 sain, niin kyllä siellä ajeltiin schumeista ja häkkisistä ohi ihan mennen tullen
Todellakin! Maistuu koko ajan paremmalle. Kaikista spinneistä ja muista saa kyllä syyttää vain itseään. Kyllä sen rajan tuntoo jotenkin kun pisti täysille forcet.
Timppaq,saaks kysyä?
Jollen ihan väärin muista niin edellisessä Academyssä,jossain vaiheessa ajettuasi,kysyit GTPlanetilla millä ne ajaa niitä kärkiaikoja.Vähän sen jälkeen sun ajat alko parantumaan.Onks tässä jotain jolla on merkitystä esim. ton auton vakauden suhteen?Vai pelkkää kaasujalan hallintaa.
Kattelin tuon timpan kärkiajan tunedilla niin aikalailla meni kuin raiteilla. Uskomattoman hienosti meni kyllä, ei lukkojarrutuksia, eikä liikaa kaasua oikeastaan missään vaiheessa.
E: Kyllä tuo nurtsi rankaisee, ehkä hieman liikaa. Ei se nyt niin voi olla, että 30-50km/h ja ei pysty edes suoraa ajamaan nurtsilla vaan lähtee liiroon. Eri asia tietysti jos mutkassa vaikka takarenkaat menee nurtsille ja painat kaasua niin tottakai perä lähtee, mutta ei se nyt noin liukasta ole.
Timppaq,saaks kysyä?
Jollen ihan väärin muista niin edellisessä Academyssä,jossain vaiheessa ajettuasi,kysyit GTPlanetilla millä ne ajaa niitä kärkiaikoja.Vähän sen jälkeen sun ajat alko parantumaan.Onks tässä jotain jolla on merkitystä esim. ton auton vakauden suhteen?Vai pelkkää kaasujalan hallintaa.
Hattua täytyy nostaa. Viimeisin Gran Turismo (tai ajopeli yleensä) on ollut se ihka ensimmäinen GT ja piti tätäkin kokeilla, että mihin on päästy. Makian oloinen peli kyllä, mutta ainakin pädillä ihan tuskasen vaikea. Sen tunnin, parin ajelin tunedilla, niin parhaalla kierrosajalla päästiin juuri ja juuri parin tuhannen parhaan joukkoon..
Totesin, että top ränked ajajat on botteja, jotka sattuu nyt osaamaan kirjoittaa myös PlaystationFiniin
Mutta kun ei tunne. Luulen tässä kyllä olevan paljon kyse myös tottumuksesta, ne jotka ovat pelanneet paljon GT-sarjaa, niin ovat varmaankin paremmin sinut tämän kanssa kuin ne, jotka ovat tämän asian suhteen tottuneet parempaan (heh). En nyt ole provosoimassa, mutta vaikka kyseessä onkin suuren budjetin messiaspeli, niin jos jollakin osa-alueella kilpailijat ovat vahvemmilla, niin kyllä sekin pitää rehellisesti myöntää. Ei se tarkoita että tämä olisi susi, mutta oma mielipide vaan on, että olen konsoliautoilussakin saanut parempaa palautetta ratin kautta. En ole itse pelannut paljoa GT-sarjaa, HD Concept oli ensimmäinen mitä testasin, sitten tuli Prolo josta en ole vieläkään ajanut kaikkia valmistajien kisoja, joten olen aika nyyppä GT-sarjan suhteen. Prolossa on turhauttanut suunnattomasti, kun välillä tuntuu, että olisin saanut oikealla autolla jonkun luiston korjattua, mutta pelissä se ei onnistu. En missään nimessä väitä, että pystyisin kovempaa ajamaan oikealla autolla. Se on kuitenkin niin eri maailma kun auton saa hajalle jne., mutta yksittäisiä tilanteita on tullut useasti, joissa olen ollut sitä mieltä, että tämän olisin pystynyt "oikeassa elämässä" korjaamaan.
Täytyy myöntää että helposti tuo normi Nissan hanskasta lähtee, mutta se että PD olisi hassannut fysiikat jos normi pulliainen(tällä tarkoitan itseäni) ei saa pidettyä auto radalla, on hieman paksua. Porukka on kuitenkin tehnyt pelisarjaa jo +12 vuotta ja tehneet fysiikat kaikella sillä datalla jota rahalla vain voi saada.
Sitten mietin, että mitä jos on kyse juuri tästä. Kaikki fysiikka ja muu on mallinnettu äärimmäisen tarkasti ja oikeasti, mutta sitten kun siitä yhtälöstä otetaan pois g-voimat ja se kuuluisa "perstuntuma", niin ajaminen muuttuukin hankalammaksi mitä se oikeasti on? Tämä on tietenkin vain arvailua, emme me voi tietää mitä PD:llä tapahtuu. Enkä myöskään itse tiedä minkälaista on oikealla 370Z:lla ajaa radalla.
Tässä yksi tubepätkä minkä löysin vertailun vuoksi. Kyseessä jokamiesluokan asfalttikunkku kisa, eli asfalttikunkku ajetaan vain asfaltilla ja katurenkailla. Kuljettajat ovat autoihin mieltyneitä harrastelijoita, mutta eivät ammattilaisia, ihan niin kuin mekin GT5:n pelaajat. Nämä kaksi autoa jotka ovat tässä pääroolissa eivät taida huippukalustoon lukeutua koska tässä lähdössäkin jäävät reilusti, mutta parhaissa autoissa teho/painosuhde on parempi kuin tuossa tavallisessa 370Z:ssa. Huippuja keräävät reilut 140km/h tuohon ykkösmutkaan. Ja alusta todennäköisesti huonompi näissä, mutta katsokaapa silti minkälaisesta tilanteesta ekassa mutkassa kaveri korjaa edellä menevän Fiatin. Tuohan on kunnon leka muutenkin ajettavaksi, kaikki paino takana. Veikkaan että 370Z on paaaljon paremmin käsiteltävissä. Tämä on juuri se ongelma mitä itse kohtaan, tuntuu että kaikki info tulee myöhässä tai on niin piilevää, etten pysty ajoissa reagoimaan. Se on ihan varmaa, että tässä demossa ei olisi vastaavaa heittelehtelyä ja painon siirtoa korjattu.
En ole torstain yön jälkeen ehtinyt enempää ajaa, mutta joulun jälkeen on tarkoitus kyllä vielä koittaa. Yritän myös pysyä erossa muista autopeleistä, jos oppisin ymmärtämään tämän fysiikoita paremmin ja löytäisin sen tuntuman sieltä.
Mutta kun ei tunne. Luulen tässä kyllä olevan paljon kyse myös tottumuksesta, ne jotka ovat pelanneet paljon GT-sarjaa, niin ovat varmaankin paremmin sinut tämän kanssa kuin ne, jotka ovat tämän asian suhteen tottuneet parempaan (heh). En nyt ole provosoimassa, mutta vaikka kyseessä onkin suuren budjetin messiaspeli, niin jos jollakin osa-alueella kilpailijat ovat vahvemmilla, niin kyllä sekin pitää rehellisesti myöntää.
Olet oikeassa. GT häviää muille peleille ratin antaman palautteen osalta. Se on hieman heikohko, mutta tähän asti minusta kaikki spinnit on olleet aistittavissa ja näin estettävissä. Tosin ekoilla kierroksilla näin ei ollut. Ehkä se onkin juuri se tottumiskysymys.
Näin se varmasti on. Kyllä pelissä tulee ihan jatkuvasti korjailtua luistoja tuntuman perusteella. Ja häviän kuitenkin vompatillekin sekunteja kokonaisajassa..
Joskus se auto vaan lähtee hallinnasta ja sille ei voi mitään. Ei jokaista luistoa voi tuntea ja estää. Silloin, kun pyrkii täydelliseen ajoon ja vie autoa äärirajoilla, on spinnauksen ja korjauksen välillä helvetin pieni ero. Ja tottakai myös jokaisen auton rajat ja käyttäytyminen pitää tuntea, ei kaikkea voi pelkällä tuntumalla vetää, eli myös opiskelusta on homma kiinni.
No ei tuosta kyllä suoraan sanottuna ainakaan padilla tuu vittuakaan, kun on tämän illan yrittänyt ihan mielenkiinnosta opetella. En väitä, että osaisin autopelejä kovinkaan hyvin, mutta nyt edes auttavasti kuitenkin. Ei ole tavoite saada mitään huippuaikoja, mutta jos sais edes yhden puhtaan kierroksen, niin että auto kulkisi oikeita linjoja pitkin.. Taitaa olla turhan korkea oppimiskynnys, että uskaltais tähän enemmän perehtyä..
Takaisin Battlefieldiin omalle tutulle alueelle ->
Kokeilin tolla tuunatulla nissanilla niin muutaman yrityksen jälkeen sain tuloksesi noin. 1'41. Ratin jos jaksaisi pistää kiinni niin saattaisi parantua vielä parilla sekunnilla.