Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT Academy 2010 (Päättynyt)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Azerach
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT Academy 2010

Mitä eilen ehdin itse 4 kierrosta ajamaan viritetyllä nismolla niin ihan jees tuntui ajomallinnus ainakin viritetyllä versiolla olevan. Sen verran erilaiselta ajomallinnus forzaan verrattuna tuntui, että voin hyvin perustella itselleni molempien hommaamista. Jotenkin ajaminen turismossa on totisemman tuntuista verrattuna forzaan.

Graafisestihan tuo ei nyt niin leukoja loksauttava ollut, sahalaidat häiritsivät hieman pelinautintoa. Kuitenkin positiivinen kuva jäi demosta, joka ei vielä täysin kai vastaa lopullista versioita?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kuitenkin positiivinen kuva jäi demosta, joka ei vielä täysin kai vastaa lopullista versioita?
Ei varmastikaan täysin, mutta graafisesti ollaan varmasti hyvin lähellä lopullista. Tämä väite ihan sen perusteella, ettei ulkoasu ole parissa vuodessakaan (eli GT5P:n julkaisun jälkeen) juuri muuttunut.

Vaurio- ja (mahdolliset) sääefektit voivat sitten tuoda oman lisänsä, mutta aika lailla tuollaista pakettia jo luvassa jossain vaiheessa ensi vuotta.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tulipahan latailtua ja padilla kokeiltua... joku mättää, onko se kiinni japsikehittäjästä vai mistä kulttuuri erosta,... homma ei vaan kehity vuosien varrella.
Heti ensimmäisenä pisti silmään, kun padilla tykkään pelata ja ulkonäkökulmasta (hyi minua, tykkään nähdä ympäristön ja kilpakaverit hyvin..) niin kamera vaihtoehtoja on liian vähän, ulkokamera on edelleen melkein teräs kangella kiinni autossa (kuten. gt1-gt3, muista ei kokemusta.) eli auton liikehdintä ei välity pelaajalle kuten ulkonäkökulmasta odottaisi (vrt. muut autopelit).
Skid markseja eivät ole näemmä vieläkään saaneet, ne toisi renkaiden ulinan ohella jotain lisäpalautetta renkaiden otteesta näin ulkonäkökulmasta pelaamiselle (ja muissakin peleissä ao. ominaisuus on ollut)
Noh, maisema/rata,.. vähän yksinkertaiselta vaikutti.
Auton simuloinnista ei kummosia osaa kommentoida, siinä kun aika kultaa muistot ja vertailuna pitäs swappailla pelejä ja tarkastaa ajettavuus samalla autolla. Jotain toki vertailin mutta eipä tuosta muuta kuin että autot vaikutti tietyssä tilanteissa hieman erikoisesti käyttäytyviltä mutta kaipa se on että mihin tottuu. Vakio Z oli kyllä liukkaan oloinen, huonolla tavalla varsinkin isommissa vauhdeissa, mutta paha sanoa kun en ole radalla 350hp autoa ajanut :) Fiilis toki on että ei ihan noinkaan pitäisi..
Vuodet vaan kuluu eikä PD saa hommaa nippuun, liekkö motivaatio kadonnut..
 
Vastaus: GT Academy 2010

Hei, kenellä on g25 rattina, minkä ratin asetuksista olette laittaneet?

Vompatti, käytätkö koko 900 asteen kääntösädettä ratissa?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Noniin perutaanpa tuota edellista, että ei muka olisi luistonesto tuossa vakio-nissanissa päällä. Tarkempi katseleminen paljasti kyllä että leikkaa kaasun selvästi luistoissa. Tuhoaa kyllä kivasti pelinautintoa tuo vakio-nisukan päällä oleva luistonesto...

Toisekseen jotenkin en kyllä voi uskoa että nuo normirenkaat, jotka ovat tuossa vakiossa alla olisivat noin liukkaat. Ajomallinnus on kyllä huippuluokkaa noin muuten ainoastaan tuo vakionakkien liukkaus hieman ihmetyttää. Tuosta tunedista ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa, aivan loistava ajettava.

Nurmikkoon en ole pahemmin kerennyt tutustua, muutenkuin pari kertaa sladissa takapöyrät sinne ja sitten onkin meno vaikeaa. Koittakaahan pysyä radalla niin ei tarvitse valittaa nurmikon liukkaudesta :D

Yksi asia, joka tulee ärsyttämään lopullisessa versiossa, jos on samalla tavalla toteutettu, on tämä valikon hitaus. Käsittämätöntä skeidaa kyllä...
 
Vastaus: GT Academy 2010

Nurmikkoon en ole pahemmin kerennyt tutustua, muutenkuin pari kertaa sladissa takapöyrät sinne ja sitten onkin meno vaikeaa. Koittakaahan pysyä radalla niin ei tarvitse valittaa nurmikon liukkaudesta :D

Tarkoittaa vain sitä ettet yritä tarpeeksi äärirajoilla.. ;)
 
Vastaus: GT Academy 2010

On kyllä totta vie vituttavan hauskaa, että ajaa vakioautolla 30km/h mutkaan ja rauhallisesti painaa kaasua mutkan lopussa, niin silti perä lähtee alta, ja alkaa heittelehtimään. Ei nyt oikeissa autoissa ole ihan noin huonoa kitkaa sentään.

Vai, että ei meinaa auto pysyä lapasessa? Omasta mielestäni GT tuntuu arcade kaahaukselta iRacingin jälkeen.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Menee kyl vähän aiheen ohi mut kysynpä kuitenkin. miten noiden uusintojen siirtäminen PC:lle onnistuu, et vois laittaan esim. youtubeen? pystyykö muistitikulla vai pitääks olla videokamera? voiko netinvälityksellä?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Menee kyl vähän aiheen ohi mut kysynpä kuitenkin. miten noiden uusintojen siirtäminen PC:lle onnistuu, et vois laittaan esim. youtubeen? pystyykö muistitikulla vai pitääks olla videokamera? voiko netinvälityksellä?

Tallenna videokameralla ruudulta, tallentavalla dvd-soittimella tai sitten näillä erikoisvimpaimilla, joilla saa teräväpiirtokuvan suoraan PC:n kovalevylle. Esimerkki: 37076 - Hauppauge HD PVR, HD - Verkkokauppa.com
 
Vastaus: GT Academy 2010

Vompatti, käytätkö koko 900 asteen kääntösädettä ratissa?

Minulla on DFGT ja käytössä on koko 900 astetta. En itse asiassa tiedä saako sitä pienemmäksi, luulen että omalle ajotyylille voisi sopia paremmin pienempi säde.

Noissa tuloslistoissa on muuten sellainen ominaisuus, että kun klikkaa nimeä autojen eritellyissä ajoissa, niin näkee onko käytössä ratti vai padi. Sieltä vain pädikuskit metsästämään nopeinta pädikuskia, niin on vertailukohtaa. Nyt taitaa omalta osalta alkaa joulutauko tämän suhteen, ei kehtaa ottaa kamoja omille porukoille/anoppilaan mukaan :p
 
Vastaus: GT Academy 2010

toimiiko tuo momo PC ratti tässä vielä?

joo joo pitää itse kokeilla mutta jos joku olis jo kokeillut.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Nyt kun rullasin lisää tuolla virittämättömällä Nissanilla, niin täytyy muutenkin ottaa vähän kommentteja takaisin. Kritiikki kohdistuu samaan asiaan mistä H_Racing jo mainitsi, eli ratin kautta saatavaan tuntumaan. Itselle ei ainakaan välity mitään tietoa rattiin, jos vaikka auto lähtee aliohjaamaan. Ehkä enemmän Proloa ja GT-sarjaa pelanneille se välittyy paremmin, mutta FC:n, Dirt2:n ja SSV8:n (huom. jopa SSV8:ssa tämä info tulee paremmin!) hoitaa tämän tontin huomattavasti paremmin. Ilmeisesti renkaiden ulinasta pitäisi pystyä päättelemään yli- ja aliohjaukset, sekä renkaiden lukkiutuminen ja luisto, mutta kun ne ulisevat aina kun vähänkin käännät rattia tai jarrutat, niin miten siitä nyt mitään erottelee. Tätä kautta homma muuttuu nimenomaan pelaamiseksi, eikä ajamiseksi. Tuntuu siltä, että pitää tavallaan tietää missä kohdassa käännetään minkä verran, sen sijaan että sen tuntisi. Tämä taas aiheuttaa sen, että saatan ajaa sektoriin 4 kymmenystä hitaamman ajan, ilman että ymmärrän mitä tein niin paljon huonommin kuin edellisellä kerralla. Sama toimii myös toisinpäin, saattaa ajo tuntua heikolta, mutta aika onkin uusi oma sektoriennätys. Ei hyvä, ei ollenkaan.

Täysin samat fiilikset. Se pidon ja luisun raja pitää oppia kun sitä ei voi tuntea. Käyhän se niinkin, mutta autosta toiseen vaihtaminen on aina hirveä operaatio kun pitää palautella muistiin auton rajoitukset sen sijaan, että vaan kokeilisi parin mutkan ajan ja saisi heti käsityksen pidosta. Samaisesta syystä tuunattu tuntui paremmalta ajaa, kun rajat eivät aivan jokaisessa pikku kinkissä tulleet vastaan.

Kaikesta huolimatta ihan kiva sitä on ajaa, hotläppäys ei vaan pahemmin kiinnosta ilman kunnon forceja.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Nopein pädikuski

Tuned car
rank 20
1.37.337

Normal car
rank 27
1.50.103
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ite käytän kaasuna R2 ja jarruna L2. Kolmiosta vaihde isommalle ja neliötsä pienemmälle. Analog stickillä tietysti käännetään. Noilla onnistuu ihan hyvin se kaasun sääteleminen ja kääntäminenkin on tarkkaa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Noniin perutaanpa tuota edellista, että ei muka olisi luistonesto tuossa vakio-nissanissa päällä. Tarkempi katseleminen paljasti kyllä että leikkaa kaasun selvästi luistoissa. Tuhoaa kyllä kivasti pelinautintoa tuo vakio-nisukan päällä oleva luistonesto...

Toisekseen jotenkin en kyllä voi uskoa että nuo normirenkaat, jotka ovat tuossa vakiossa alla olisivat noin liukkaat. Ajomallinnus on kyllä huippuluokkaa noin muuten ainoastaan tuo vakionakkien liukkaus hieman ihmetyttää. Tuosta tunedista ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa, aivan loistava ajettava.

Nurmikkoon en ole pahemmin kerennyt tutustua, muutenkuin pari kertaa sladissa takapöyrät sinne ja sitten onkin meno vaikeaa. Koittakaahan pysyä radalla niin ei tarvitse valittaa nurmikon liukkaudesta :D

Yksi asia, joka tulee ärsyttämään lopullisessa versiossa, jos on samalla tavalla toteutettu, on tämä valikon hitaus. Käsittämätöntä skeidaa kyllä...

pelaat pädillä? koska ainakaan itellä ei leikkaa yhtään vakio-autolla kaasua, armottomasti heittää perän ulos jos menee kaasuttelemaan vähääkään kun ratti osottaa "ittään ja länteen" ja renkaiden pito jo äärirajoilla... tämä siis DFGT:llä
 
Vastaus: GT Academy 2010

Aika karulta ja koruttomalta tää vaikuttaa verrattuna muihin samantyyppisiin peleihin. Hiekka ei pöllyä ja nurtsi ei lennä ja sitä rataa. Prologuea en ole pelannut mutta varmaan yhtä staattinen se on ??

Konepelti näkymä olisi myös ihan jees. Harmittaa kun ei voi ajaa esim. tota nissania sisältä kun on väärällä puolella ratti. Kait siinä koko pelissä saa sentään valita onko ratti oikealla vai vasemmalla. Ohjaaminen oli yllättävän helppoa mutta vähän siitä puuttui sellaista fiilistä ja vauhdin hurmaa. Kyllä 240kmh on jo aika kyytiä mutta jotenkin ei tuntunut välittyvän.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Muutama kierros vedettynä ja mun mielipide on että saa jatkaa pelin kehittelyä vielä muutaman vuoden. Vai onko sitten indianapoliksessa talvi, vai muuten vain ovat jäädyttäneet radan?!?

Padilla ei saa mitään fiilistä mihin sitä seuraavaksi mennään. Ehkä pitäisi se ratti hommata ja todeta ettei silläkään saa?

Joku jo totesikin (ei jaksa kelata taakkepäin ja ottaa selvää) että koskaan ei tiedä onnistuko joku sektori vai ei. Olen täysin samaa mieltä ja tätä en pysty ymmärtämään. Välillä vaan sektori menee monta kymmenystä paremmin, ja seuraavalla kerralla taas monta kymmenystä huonommin.
Kai se pitää vielä jatkaa harjoituksia jos tästä jotenkin saisi kiinni. Näyttää kyllä aika heikolta...
 
Vastaus: GT Academy 2010

pelaat pädillä? koska ainakaan itellä ei leikkaa yhtään vakio-autolla kaasua, armottomasti heittää perän ulos jos menee kaasuttelemaan vähääkään kun ratti osottaa "ittään ja länteen" ja renkaiden pito jo äärirajoilla... tämä siis DFGT:llä


Pädillä pelaan ja siinä on lukittuna se traction seiskan kohdalle. Kun mutkassa painaa kaasua ja perä lähtee alta niin leikkaa samantien kaasua, mutta kyllä sen pyörähtämään saa helposti jos ei osaa. Onkos siinä sitte ratilla se vakiona nollassa se luistonesto?
 
Ylös Bottom