Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT Academy 2010 (Päättynyt)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Azerach
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT Academy 2010

ainakin mitä formuloita töllöstä on katsonut ja kisoja radan varressa muista luokista, varsinkin normi rata-autoilla, niin on kyllä kaukana se spinnailujen määrä nurmikolla ajeluun nähden jos vertaa tohon demoon

Toi Indianapolisin rata taitaa olla siinä mieles poikkeus, et nurmikko on radan yläpuolella ja todella sileetä.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Jos ajetaan radalla sliksit alla niin 100% varmuudella olet spinnauskierteessä jos hipaiset nurmikkoa.

No joo, mutta auto menee välillä fysiikan lakien vastaisesti nurmikolla vaikka veto on pois, tuntuu kuin haamu vetäisi käsijarrusta samalla hetkellä. Ja eikös tuossa normi Nissanissa pitäisi olla katurenkaita vastaavat kumit. Ei tämä nyt iso moite ole, kun tarkoitus kuitenkin asfaltilla pysyä mutta ei tuo ole realismia nähnytkään.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ajotuntuma on mun mielestä todella mahtava. Autot tottelee nätisti, mutta haastetta on sopivasti. Ainoo homma mikä suuresti ärsyttää on se että kun ajaa nurmikolle niin luistonesto kytkeytyy automaattisesti päälle, vaikka se ois pois.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tuunattu auto on kyllä paljon mukavampi ajaa, ei tartte korjata niin paljon lipsumisia.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Miksihän kaikki pohjoismaalaiset on laitettu samalle listalle? pääseekö vain pohjoismaiden top 20 "finaaliin" ?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Jahas muutama tunti nyt ajoa takana ja sijoitus tunedilla 8. (pelailen nimellä xeico, saa lisätä:)). Mitä tähän nyt sanoisi. Mahtava? Ei tule muuta mieleen :) Vielä kun saa playseatin nii vóila, mutta jos nyt lopettelisi tältä päivältä ja huomenna sitten yrittää alittaa tuon 1:37.

7 suomalaista 10 parhaan jatketaan samaan malliin :D

EDIT: Nyt onkin jo kahdeksan kymmenen parhaan joukossa :D
 
Vastaus: GT Academy 2010

Myös nurmikon "liikaliukkaus" laittaa hermot koville, vähänkin kun sinne lipsahtaa niin auto lähtee 100% varmasti hallitsemattomaan spinnauskierteeseen. Tämä on luultavasti oikaisuja estämään, mutta pelkkä kierroksen mitätöinti olisi riittänyt. Nyt menee puoli minuuttia ennen kuin pääsee takaisin radalle.

Agreed. Tähän voi vielä lisätä auton ihmeelliset luistelut alhaisissakin vauhdeissa. Tuntuu että tuossa fysiikkamoottorissa on jotain omituista sillä tavalla, että jopa alle 100km/h nopeuksissa, vaikka kierroksia ei ole mahdottomasti, niin joissain mutkissa perä lähtee alta jo ratin muutaman asteen käännön jälkeen.

Nyt kun rullasin lisää tuolla virittämättömällä Nissanilla, niin täytyy muutenkin ottaa vähän kommentteja takaisin. Kritiikki kohdistuu samaan asiaan mistä H_Racing jo mainitsi, eli ratin kautta saatavaan tuntumaan. Itselle ei ainakaan välity mitään tietoa rattiin, jos vaikka auto lähtee aliohjaamaan. Ehkä enemmän Proloa ja GT-sarjaa pelanneille se välittyy paremmin, mutta FC:n, Dirt2:n ja SSV8:n (huom. jopa SSV8:ssa tämä info tulee paremmin!) hoitaa tämän tontin huomattavasti paremmin. Ilmeisesti renkaiden ulinasta pitäisi pystyä päättelemään yli- ja aliohjaukset, sekä renkaiden lukkiutuminen ja luisto, mutta kun ne ulisevat aina kun vähänkin käännät rattia tai jarrutat, niin miten siitä nyt mitään erottelee. Tätä kautta homma muuttuu nimenomaan pelaamiseksi, eikä ajamiseksi. Tuntuu siltä, että pitää tavallaan tietää missä kohdassa käännetään minkä verran, sen sijaan että sen tuntisi. Tämä taas aiheuttaa sen, että saatan ajaa sektoriin 4 kymmenystä hitaamman ajan, ilman että ymmärrän mitä tein niin paljon huonommin kuin edellisellä kerralla. Sama toimii myös toisinpäin, saattaa ajo tuntua heikolta, mutta aika onkin uusi oma sektoriennätys. Ei hyvä, ei ollenkaan. Täytyy koittaa vielä myöhemmin ajaa tuota viritettyä lisää, että onko siinä tuntuma parempi, koska päivällä tehdyn pikaisen testin jälkeen fiilikset oli erittäin positiiviset. Silloin ajoin viimeisemmäksi sen ja nyt ajettuani tuolla normaalilla, niin fiilikset on kääntyneet aivan toisinpäin.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Paha pettymys ratin kautta saatava tuntuma.KYn kehuma fiilis melko kaukana siitä joka oikealla autolla saadaan sitä vietäessä rajoilla.Tää jatkaa Prologuen linjaa.Kylmää ja etäistä.Matemaattisen kaavion esittämistä leikkaus salissa.
PD vois ostaa Shiftin ja miettiä mitä lainataan(ei sladi fysiikoita).

En olisi uskonut, mutta kyllä Shiftissä tosiaan tuntuu sekä ratilla, että tateilla ajaminen luonnollisemmalta. Paljon siinä toki vaikuttaa se, että Shiftissä saa muokattua nuo kontrollit omaan ajotyyliin sopiviksi.
 
Vastaus: GT Academy 2010

ainakin mitä formuloita töllöstä on katsonut ja kisoja radan varressa muista luokista, varsinkin normi rata-autoilla, niin on kyllä kaukana se spinnailujen määrä nurmikolla ajeluun nähden jos vertaa tohon demoon
Jos nyt mennään pilkkua viilaamaan niin niissä formulakisoissa varoalueet ovat soraa, joka absorboi liike-energiaa huomattavasti enemmän kuin nurmikko.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ratin säädöissä näytti olevan kolme eri vaihtoehtoo realismille joiden nimiä en nyt muista. Mitäs asetusta väki täällä käyttää? Simulation tais olla viimenen. Sillä varmaan vai?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Jos nyt mennään pilkkua viilaamaan niin niissä formulakisoissa varoalueet ovat soraa, joka absorboi liike-energiaa huomattavasti enemmän kuin nurmikko.

Mäksä on kuitenkin ihan oikeassa tuossa, ei se nurmikolle ajaminen automaattisesti tarkoita spinnausta. Rata-auto kisoissa näkee jatkuvasti ohituksia joissa vedetään puolet renkaista nurmikolla, kun tila loppuu kesken. Sen sijaan jos esimerkiksi tullaan mutkasta ulos ja ulommaiset renkaat ("paino" niillä renkailla) osuu nurmikolle, niin silloin tulee kyllä lähtö.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kyllähän tää aika hienolta omasta mielestä vaikuttaa. MINUN MIELESTÄNI jopa on ihan kiva, kun sillä normi-Nissanilla saa vedellä vähän sladissa joka käänteessä. Sitten se viritetty on jo paljon hallitumpi peli, sillä saa oikeasti painaan ihan väärään aikaan kaasua että lähtee koko vehje alta. On tuolla kärjessä kovia jätkiä, se on pakko vielä sanoa, kun ite olin tossa illalla sijalla 190 tai jotain, nyt varmaan tultu vielä aika komeasti alaspäin.

P.s. Kyllä se Suomi maailman nopein kansa on, tuollakin tätä listaa hallitaan pohjoismaiden osalta sen verran vahvasti että ei voi muutakun huh huh vaan sanoa ;)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Täytyy myöntää että helposti tuo normi Nissan hanskasta lähtee, mutta se että PD olisi hassannut fysiikat jos normi pulliainen(tällä tarkoitan itseäni) ei saa pidettyä auto radalla, on hieman paksua. Porukka on kuitenkin tehnyt pelisarjaa jo +12 vuotta ja tehneet fysiikat kaikella sillä datalla jota rahalla vain voi saada. Ei myöskään ole ihme että ovat juuri Nissanin valinneet demoon, koska olivathan PD:n hemmot mukana kehittämässä Nissan GTR:ää.
 
Vastaus: GT Academy 2010

On kyllä totta vie vituttavan hauskaa, että ajaa vakioautolla 30km/h mutkaan ja rauhallisesti painaa kaasua mutkan lopussa, niin silti perä lähtee alta, ja alkaa heittelehtimään. Ei nyt oikeissa autoissa ole ihan noin huonoa kitkaa sentään. :rolleyes:
 
Vastaus: GT Academy 2010

On kyllä totta vie vituttavan hauskaa, että ajaa vakioautolla 30km/h mutkaan ja rauhallisesti painaa kaasua mutkan lopussa, niin silti perä lähtee alta, ja alkaa heittelehtimään. Ei nyt oikeissa autoissa ole ihan noin huonoa kitkaa sentään. :rolleyes:

Onko oikeissa autoissa n. 350 hp :? Painat liikaa kaasua.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Täytyy myöntää että helposti tuo normi Nissan hanskasta lähtee, mutta se että PD olisi hassannut fysiikat jos normi pulliainen(tällä tarkoitan itseäni) ei saa pidettyä auto radalla, on hieman paksua. Porukka on kuitenkin tehnyt pelisarjaa jo +12 vuotta ja tehneet fysiikat kaikella sillä datalla jota rahalla vain voi saada. Ei myöskään ole ihme että ovat juuri Nissanin valinneet demoon, koska olivathan PD:n hemmot mukana kehittämässä Nissan GTR:ää.

Huomaa, että ajofysiikat on Professionaalilla. "Tavalliset pulliaiset" pelaavat sitten Normalilla.
 
Vastaus: GT Academy 2010

On kyllä totta vie vituttavan hauskaa, että ajaa vakioautolla 30km/h mutkaan ja rauhallisesti painaa kaasua mutkan lopussa, niin silti perä lähtee alta, ja alkaa heittelehtimään. Ei nyt oikeissa autoissa ole ihan noin huonoa kitkaa sentään. :rolleyes:

Tässä nyt tarkotetaan normiautolla jotain karvanoppa Toyotaa? tos nissanissa on V6 kone ja noin 350 heppaa, varmaan lähtee lapasesta jos polkee liikaa kaasua:D voihan tän pelin Fysiikoista olla montaa mieltä, mut omasta mielestä nää on parhaat mitä oon koittanu, ja tullu kuitenki ajettua about 15 vuotta näitä "simulaattoreita" lähinnä PC puolella.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Se on totta. Pädillä suhteellisen vaikea kuitenkin säädellä kaasun antoa, mutta ratilla varmasti oivallisempaa, mene ja tiedä. Oma ratti niin kehno, ettei viitsi edes kokeilla. :)

Pädillähän se on tunnetusti aika on/off se kaasu, vaikka toki tatilla voi jonkin verran sitä yrittää säätää, mutta vaikeaa se kyllä on.
 
Ylös Bottom