Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT Academy 2010 (Päättynyt)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Azerach
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT Academy 2010

Itkua tuherretaan tälläkin palstalla, jos oot sekuntitolkulla jälessä kärkeä ja muutaman kierroksen oot ajanu ja todennu että pito ei ole kuin scalextric-autoradassa niin hohhoijaa. Tämähän se gt:n suola on, nyt nähdään kuka osaa ja kuka ei. Sekunti on itselläkin kärkeen mutta periksi ei anneta!
 
Vastaus: GT Academy 2010

Itkua tuherretaan tälläkin palstalla, jos oot sekuntitolkulla jälessä kärkeä ja muutaman kierroksen oot ajanu ja todennu että pito ei ole kuin scalextric-autoradassa niin hohhoijaa. Tämähän se gt:n suola on, nyt nähdään kuka osaa ja kuka ei. Sekunti on itselläkin kärkeen mutta periksi ei anneta!

Itkua väännän kyllä, mutta minä en niinkään aikojen puolesta, vaan siitä että tuota on mielestäni yksinkertaisesti paska ajaa. Mitä aikoihin tulee niin näköjään tuonne sadan joukkoon pääsi pädilläkin vaikkei tuota hirveästi jaksanutkaan jurnuttaa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Padilla ei saa mitään fiilistä mihin sitä seuraavaksi mennään. Ehkä pitäisi se ratti hommata ja todeta ettei silläkään saa?
Joo ite olen kans täl hetkel niin pettynyt tohon etten enää odotakkaan koko peliä yhtään...
selkeesti rattipeli, pädillä pelates taidan kiertää kaukaa

Noniin muistakaas nyt, että tässä on kyse siitä kuka on kovin ratin kääntäjä. Tuntuma on vain pelkästää rattia varten. Sitten kun se koko peli tulee, niin siellä on varmasti taas valittavissa ajaako professonial vai standardi-fysiikoilla, kuten oli prologuessakin. Eli kun saatte ne pad-asetukset päälle niin on huomattavasti mukavempaa.

Itse pääsen tänään vasta testaamaan ja annan vielä palautetta enemmän fysiikoista ja tuntumasta, kun on tullut kokeiltua.

Joku tuossa totesi ettei ole varaa rattiin. Se on mielestäni tekosyy, sillä nykyään ratteja saa halvalla 70€ DrivingForceGT ratista on todella kilpailukykyinen hinta, ja se toimii vielä pc:llä. Jos omistaa markkinoiden kalleimman konsolin ja pelit maksaa järjestään se 50-60€, niin ei yksi ratti ole sitten paljoa. Jokaisella on tietenkin oikeus olla haluamatta ajaa ratilla, mutta se ei ole syy haukkua peliä joka on tehty ratille. Muistutan nyt vielä että tässä on tosiaan ne vaikeimmat fysiikat käytössä. Ei sitä oikeaa autoakaan millä dualshockilla ajeta, paitsi men in blackissa. Oikeaan peliin saatte sitten helpotusta.

Tämmöinen puolustuspuheenvuoro tuli pidettyä. Tarkoitus oli vain korjata muutama epäkohta. Myönnän olen sarjan pienoinen fani, mutta se ei tarkoita etten näkisi metsää puilta. Annan vielä oman mielipiteeni fysiikoista ja tuntumasta kun pääsen illalla ajamaan.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Nyt päivän mietittyäni tätä ratin kautta välittyvää tunnottomuutta,olen löytänyt totuuden(13,47 se selvisi).
Tämä peli on mennyt täysin poliittiseksi!Pelillä halutaan osoittaa että Japanilainen muurahaiskansa ajattelu(työnteolla onneen) voittaa aina länsimaisen fiilistely hapatuksen.
Osoitetaan että tässä vaadittava toistojen kautta saatava tieto auton rajoista(TYÖNTEKO) VOITTAA lahjakkaankin perstuntumalla ajavan (laiskuri) kuskin.
Tämän todistettuani :D,en usko että GT5ssä olisi merkittävästi parempi rattituntuma.
-TYÖNTEKO VAPAUTTAA (ilman holvikaaria),ja sit radalle

monikohan ajelee useammalla nimellä ;)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Perkele et alkaa syömään päätä toi viimeinen mutka ennen ovaalia:mad: 0.2-0.4 kärki aikaa jälessä ennen sitä ja maalis about sekuntti molemilla autoilla! no onhan täs viel aikaa tajuta et miten helvetissä se pitää ajaa et sais vauhtii suoralle. ja tosiaan turha kuvitella et käynpä ostaan G25 ratin ja oon heti käressä mukana, vaatii helvetisti harjottelua et "oikeita" simulaattoreita osaa ajaa, eikä sekään aina riitä. ihan sama homma se on oikeessa kilpa-autoilussakin, reeniä ja reeniä.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Noniin muistakaas nyt, että tässä on kyse siitä kuka on kovin ratin kääntäjä. Tuntuma on vain pelkästää rattia varten. Sitten kun se koko peli tulee, niin siellä on varmasti taas valittavissa ajaako professonial vai standardi-fysiikoilla, kuten oli prologuessakin. Eli kun saatte ne pad-asetukset päälle niin on huomattavasti mukavempaa.

Nimenomaan. Sony teki kyllä virheen vaihteeksi demon kanssa. Porukka turhautuu kun eivät tiedä, että lopullisessa pelissä pääsevät ajamaan eri fysiikoilla, jotka ovat erikseen padille ja helpompaan menoon tottuneille.

Ratin tunnottomuudesta valittajat, oletteko säätäneet optionseista forcet kymppiin?

Ja jotain Shiftiä vertaa tähän.. Ehkä historian tunnottomin rattiohjaus kyseisessä pelissä ja auto tuntuu leijuvan 10 senttiä tien yläpuolella.


Kyllä on ajaminen hupaa, vaikkei ole edes lähelle kärkeä mitään asiaa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Nimenomaan. Sony teki kyllä virheen vaihteeksi demon kanssa. Porukka turhautuu kun eivät tiedä, että lopullisessa pelissä pääsevät ajamaan eri fysiikoilla, jotka ovat erikseen padille ja helpompaan menoon tottuneille.

Ratin tunnottomuudesta valittajat, oletteko säätäneet optionseista forcet kymppiin?

Ja jotain Shiftiä vertaa tähän.. Ehkä historian tunnottomin rattiohjaus kyseisessä pelissä ja auto tuntuu leijuvan 10 senttiä tien yläpuolella.


Kyllä on ajaminen hupaa, vaikkei ole edes lähelle kärkeä mitään asiaa.

Itte aattelisin sen näin, että kun ne tämmösen kisan on pannu pystyyn niin sen takia professional, ettei joku sunnuntaipädipelaaja standardeilla voita tätä kisaa ja pääse sinne sitä autoa ajamaan tai jotain. En tiedä pystyykö sitten pädillä edes standardeilla ajamaan lujempaa tai edes ratilla jos osaa professionalilla ajaa täydellisesti.

Anyway, iso virhehän toi oli jättää standard pois. Olis sitten vaikka jättäny standard ajat pois rankingista jos tuosta ylläolevasta olis kiinni.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Itte aattelisin sen näin, että kun ne tämmösen kisan on pannu pystyyn niin sen takia professional, ettei joku sunnuntaipädipelaaja standardeilla voita tätä kisaa ja pääse sinne sitä autoa ajamaan tai jotain. En tiedä pystyykö sitten pädillä edes standardeilla ajamaan lujempaa tai edes ratilla jos osaa professionalilla ajaa täydellisesti.

Anyway, iso virhehän toi oli jättää standard pois. Olis sitten vaikka jättäny standard ajat pois rankingista jos tuosta ylläolevasta olis kiinni.

Standardeilla pystyy ajamaan 2-3 sekuntia nopeampia kierroksia, kuin professionaleilla. Muuttuu auton fysiikat ja pito aikalailla. Professionalilla ajaessa autolla on selvästi enemmän massaa. Nämähän eivät voi prologuessakaan ajaa samoissa kisoissa onlinessa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ratin tunnottomuudesta valittajat, oletteko säätäneet optionseista forcet kymppiin?

Täysillä on. Alotin seiskalla, muistaakseni vähän parani kun nosti tappiin, mutta kun ei...

Tai sitten on vaan tottunut liian hyvään iRacingiä ajaessa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

-TYÖNTEKO VAPAUTTAA (ilman holvikaaria)

Kummallinen sattuma,tota kirjottaessa en ollut tietoinen että se alkuperäinen kyltti oli varastettu.
Toi on laitettu suutuksissa,ilman mitään taka ajatusta.

Ja forcet on 10llä,ratti telineessä kiinni.Kokeiltu myös 2ta.Ei kerro ei.Ja jos Shifti leijuu,siitä löytyy muuta asiallista kuskille tulevaa tietoa,vaikka onkin arcadea.Ei video peliin saa tuntumaa äärirajoilla menosta muuten kun liioittelemalla tietyn verran sekä ratin että auton liikkeitä.GT fysiikat/puolet Shiftin tehosteista.Siinä mun suosikki.Arcadea tai ei,pelaisin.
Ehkä 2 vuoden päästä Shift:PRO,ilman NFSn vaikutusta?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kyl mä saan G25 aika täydellisen tuntuman, ihan default asetuksilla. en kyl tajuu et mikä joillain mättää jos ei tuntumaa saa? mut ehkä se on tottumis kysymys tai jotain? EDIT: tietysti jos ratti on joku halvempi viritelmä niin kyl sen sit ymmärtää et ei saa tuntumaa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Mutta asiaan.

On itellä ainakin pirun paljon vaikeampi saada kohtuullista aikaa ratilla kun padillä taas saa parempia kierrosaikoja. Tämä voi osittain johtua huonosta ajojakkarasta. Ajettavuus on juurikin tyypillistä Gran Turismoa sekä hyvässä, että pahassa.
Ei itellä puhettakaan, että ees sadan parhaan joukkoon mahtuisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT Academy 2010

Jos jotain kiinnostaa et kuin paljon tähän kisaan on osallistuneita pohjoismaissa tähän mennessä niin ainakin 3064 on ajanut molemmilla autoilla kierrokset.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kyl mä saan G25 aika täydellisen tuntuman, ihan default asetuksilla. en kyl tajuu et mikä joillain mättää jos ei tuntumaa saa? mut ehkä se on tottumis kysymys tai jotain? EDIT: tietysti jos ratti on joku halvempi viritelmä niin kyl sen sit ymmärtää et ei saa tuntumaa.

Njoo, itellä 10v. vanha Driving Force, onhan tuossa klapia aika lailla. Ehkä se sitten vaikuttaa. Tateilla "helpompi" ajella.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kyllä minäkin huomaan heti kun auto lähtee luistoon niin pienillä kaasun tai ratin liikeillä tuon saa korjattua. Sen sanon myös että esimmäiset 5 kierrosta oli aika hakemista kyllä. Ei oikein tiennyt että miten paljon kaasua olisi painanut ja niin. Aika äkkiä sai kyllä juonen päästä kiinni ja g25 pelaan siis:) Ja en ymmärrä kun esim: pelaajan sivuilla(kommenteissa) haukutaan tätä peliä niin kovin että, mutta ehkä he eivät sitten vain osaa:D
 
Vastaus: GT Academy 2010

Pädikuskien kannattaa nyt ainakin aluksi vaihtaa kaasu ja jarru liipaisimiin. Nappuloiden painamisella ei touhusta tule mitään. Ohjaus jää vielä ongelmaksi, sillä tatissa ei riitä tarkkuus.

Ja valmiista versiosta varmasti löytyy leppoisammat asetukset pädikuskeille. Nyt tosiaan haetaan rattimiestä ja jo maakohtaisissa karsinnoissa taidot mitataan rattiohjaimella.
 
Vastaus: GT Academy 2010

En tiedä, mutta onko tämä Academy parempi kuin Prologue? Siis ajaminen on jotenkin sulavampaa.

Ensin en tunnistanu rataa, mut nyt muistin että se oli Indianapolis. Joskus 7v sitten kun pelasin Formula one 2000 pelii PS-ykkösellä ni mun paras kierrosaika oli (tietysti formulalla) joku 57s.
Että ihan mukava. Ja nyt mun paras kierrosaika oli tunedulla autolla muistaakseni 1.47 (ajoin vaan 5 kierrosta) ja Normal autolla aika oli 1.52.

Ihmeen paljon auto kyllä heittää varsinkin mutkan jälkeen. Mutta silti Normal autolla on hauskempi ajaa. Sillä olenkin ajanu varmaan jo 100 kierrosta.
 
Vastaus: GT Academy 2010

voishan sinne ohjaamoon virittää myytinmurtajatyyliin pleseohjaimen ohjaamaan rattia kun se akatemia alkaa... mutta kyllä tää ihan täysin on rattiasetuksilla, padilla harvat pärjää näillä asetuksilla
 
Vastaus: GT Academy 2010

Joo, nyt on ratsunia ulkoilutettu. Aivan aluksi tuntui todella tunnottomalta. iRacingia ja siinä tuntuma oli maailman parasta, joten pudotus oli huima. Kun hommaan tottui niin alkoi tuntua jo paremmalta, vai menikö se niin että opin sen pidon rajan niinkuin tuossa edempänä mainittiin. Stockilla vetelin aluksi ja sen jälkeen siirryin tunediin. Tuned oli kyllä todella hauska ajaa vaikka oli miljoonasti helpompi. Tuollahan saisi tosi hyviä kisoja aikaan onlinessa. Saa nähdä miltä normi auto taas tuntuu kun siihen palaan takaisin.

Tuntumasta sen verran, että tuossa tuned autossa oli ihan erilainen tuntuma mitä prologuessa. Kyllä noissa fysiikoissa nyt jotain on tapahtunut. Normal oli hiukan hankalampi ja muistutti paljon prologuen ajomallinnusta. Tuntuma ei ole mitään parasta. Nurtsilla ja hiekalla ratin kuuluisi elää mukavasti, nyt kaikki tärinät loistaa poissaolollaan. Asvaltilla tuntuma on kohtalainen ja ihan looginen. Raja ei ole vain helposti tunnistettavissa ja se vaatiikin pientä opiskelua, niin kuin auton käyttäytyminen yleensäkin. Nurmi on turhan liukas niin kuin edellä jo mainittiin. Hyvin epärealistinen, mutta onneksi sivuosassa. Sinne vaan kyllä sitte jossain online-kisassa katoaa turhaan aikaa kun radalle pääseminen kestää liian kauan. Polyphonyn pojille pitäisi jonkun sanoa, että kun laitan tc:n pois niin se todellakin pitää olla pois. Nyt se taas tulee, prologuemaisesti, automaattisesti päälle, kun menet jossain muualla kuin asvaltilla/betonilla.

Fiilikset on ainakin vielä positiiviset ja voisi sanoa, että eteenpäin on menty. Fysiikat toimii ja niissä ei ole valittamista. Forcet pitäisi saada paremmaksi, vaikkakin näillä pärjää jotenkin. Kalustona G25.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Melko paljon peli antaa oikoa kolmanneksi viimeisessä mutkassa (viimeinen, johon pitää hidastaa). Kärki ainakin vetää kohtuu suoraks. Harmi, että ovat pelintekijät kussu sen. Säännöthän on samat kaikille, mutta on vaan niin helvetin typerän näköstä tommonen oikominen.
 
Ylös Bottom