Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT Academy 2010 (Päättynyt)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Azerach
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT Academy 2010

Siinä ekassa academyssä oli se jarrubalanssi, mitä en heti äkännyt. Sit kun tajusin et sitä pystyi säätämään ni sain T1:n osumaan paljon paremmin.

Kyllä se aika tässä tulee vaan kun oppii tuntemaan auton paremmin ja löytää rajat eikä ylitä niitä :) Keskittyy vaan jarrupaikkaan ja tarkkana kaasun kanssa. Hyvät skabat menossa, eiköhän anneta hurreille kyytiä.. ;)

Onks maatu muuten käyttäjä täällä? Hyvin sä vedät, tulee vielä tiukkaa kärjessä. :p
 
Vastaus: GT Academy 2010

Vompatin 'asfalttikunkku' videosta huomaa myös sen ison eron peliin, sivuttaispidon. Ei uppoa mulle että pelissä, auringon paahtamalla eli kuumalla moottoriradalla ja Racing-luokan slicks-ratarenkailla auto puskee jostain 40-50kmh vauhdista tiukoissa mutkissa.

RIL ko tilanteessa tollainen rakenneltu tuned noilla kitkoilla kyllä kääntyy minne renkaat näyttää.
 
Vastaus: GT Academy 2010

En tietenkään unohda.. Suomen taso on todellakin yllättänyt positiivisesti. Vaikka eihän se nyt mikään yllätys oikeasti ole, että täällä kovia kuskeja on paljon. Hienoo nähdä noin paljon todella nopeita suomalaisia listoilla vaikka joskus tuntuu että on tosi vaikea törmätä suomalaisiin prologuen nettipeleissä. Ja suurin palkinto jos helsinkiin pääsee on afterparty bileet ;) Ei sen niin väliä kuka voittaa .. :D

Onnea vaan kaikille ja paras mies voittakoon ( kuten aina voittaakin) :)

Onkos Markus mukana ja millä nimellä? Tietääkö kukaan? (ei oo ihme että tulee otettua.. :D)
 
Vastaus: GT Academy 2010

On se jännä tosiaan, että peli paranee koko ajan mitä enemmän sitä pelaa.

Hyvä nähdä myös, että noilla tuunauksilla on ihan kunnon erojakin. Kiva päästä sitten ite virittelemään omaa autoaan (vaikken älyä niistä osasista mitään ;D) kisoista ansaitulla rahalla. Tuned-autossa on paljon tehokkaammat jarrut ja jopa moottorin äänikin tais kuullostaa vähän erilaiselta normi Nissaniin verrattuna. Ja sitten tietenkin tuned kulkee nopeempaa (daa).

Sanotaano näin, että ekalla pelikerralla tuo demo kyllä petti totaalisesti. Grafiikka oli yllättävän "huonoa" (verraten siis niihin "bullshotteihin", mitä on näkynyt netissä) ja auto ei pysynyt millään hallinnassa. Nyt osaa ajaa jo kunnolla ja sisäkuvakulmaanki on tottunut jotenkin niin, että sillä osaa nyt arvioida paremmin ajolinjat ja näin, kun kokeilin pari kierrosta ulkokuvakulmalla. :P

Replay-videoita on kiva kattoa jälkikäteen. Tuli myös huomattua että grafiikka on niissä paljon parempaa kuin itse pelatessa. Niistähän ne kaikki kuvat onkin laitettu tonne nettiin (eli tavallaan ne netin kuvat ei oo bullshotteja)... Onneks fps pysyy koko ajan hyvin tasaisena ja sahalaitoja ei näy juuri yhtään, ainoastaan ihan pienemmissä yksityiskohdissa (esim. sisäkuvakulman kojelaudalle heijastuvissa varjoissa).

Mitä korjauksia kaipaisin lopulliseen pelin vaurionmallinnuksen ja sääolojen vaihtelun lisäksi, on ainakin sellaset fysiikat, että autot voi kiepauttaa vaikka ympäri kesken ajon. Esim. rallia ajettaessa kun hyppii radan nyppylöissä, niin olis kiva kun välillä kun kaara lähtee lapasesta, niin se lentelis pitkin pensaikkoa pyörien sivuttain katon kautta ympäri lukuisia kertoja. :) Lisäksi törmäyksiin haluaisin lisää "dramaattisuutta". Voisivat ottaa mallia vähän vaikka NFS: Shiftistä, eli kuva "heilahtaa" kunnolla törmäyksessä (kuvaten pään heilahtamista) ja vaikka vähän tummenee hetkeksi. Nykyään kamera heilahtaa sisäkuvakulmassa vain vähän ja aina kuuluu se sama törmäysääni.

Odotan innolla GT5:ttä. Ja nyt sitten joululahjarahoilla ostan sen G25:n, niin aijai, on mukava odotella sitten GT5:sta. :P


Ite en oo mikään mestariajaja, joten paras aikani tuned-autolla on muistaakseni 1'44:XXXX.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tunedilla parhaan ajan saan just väännettyä sinne 1,42:een. Nyt kun huomasin, että tuon luistoneston voi ottaakin päältä (luulin, että se on harmaana, kuten muutkin) niin ajasta vois pari sekuntia nipistää, kun pystyy mutkasta poistuessa antaa aikaisemmin kaasua. Ongelmana on vaan, etten pääse maaliin asti =D Mutta silti tässä ollaan valovuosien päässä kilpailukykyisestä kaahaamisesta..
 
Vastaus: GT Academy 2010

Tätä on kyllä odotettu. Pikkuhiljaa alkaa rattiajat oleen samoja, kuin pädillä. Suurin ongelma on toistaiseksi puutteellinen kiinnitys ratille. Eiköhän tuo tuosta, kunhan ratin saa johonkin kiinni.
 
Vastaus: GT Academy 2010

viri-nissanilla sain parin kiekan jälkeen 1.40 padilla. kun kattosin ranking listaa niin joku oli päässy padilla aikaan 1,37 :0. itel ei mitään asiaa tommosiin aikoihin ainakaan padilla.
 
Vastaus: GT Academy 2010

en ois uskonu et pääsisin ees top 200 ku latasin tän mut sijalla 56 sitä nyt sitten ollaan. :) mukava tunnehan se on.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ihmiset kovasti valittaa, että tämäkään GT demo ei anna sellaista ajonautintoa, joka tyydyttäisi, mutta itse täytyy kyllä sanoa, että olen kovasti innostunut. Johtuu myös ehkä autoista, mutta esimekiksi aliohjaavuuden "tuntee" kyllä paljon paremmin omasta mielestä kuin prolossa, missä sai kyllä arpoa välillä ihan arvalla, että milloin se auto nyt sitten rupeaa puskemaan. Ja jo se että tämän tuntee pädillä (sillä joudun vielä tällä hetkellä pelaamaan) kertoo minusta pajion...... Vaikka tiedänkin, että Nissan on kuulemma todella helppo ajettava.

Se mikä tekee tällä hetkellä GT5 academystä (tai demosta kuinka sen haluaa muotoilla) hyvän on se, että auton painon tuntee paljon paremmin kuin esimerkiksi NFS Shiftissä (mihin monesti peliä kuulee verrattavan), jossa kuten monet ovat todenneet, auto tuntuu leijuvan jään päällä.

IRacingiä en itse ole pelannut, koska hajosin jatkuvaan tietokoneiden päivitystarpeeseen ja vaihdoin pelikonsoliin. Mutta siitäkin huolimatta että PS3-pelit ovat monesti itseni pettäneet täytyy todeta, että GT5 tuntuu todelta hyvältä lupaukselta.

Oikeastaan ainut mikä itseä pelottaa on se, että peliin on tungettu ilmeisesti kaikki maailman kilpailuautoluokat rallista rata-autoihin ja formuloihin. Jotenkin tuntuu, että voidaanko nuo kaikki oikeasti mallintaa kunnolla. Vaihto soralta asfaltille on kuitenkin raakan kova ja kun tähän lisää kaikki luokat, niin mallinnettavaa varmasti riittää.
 
Vastaus: GT Academy 2010

viri-nissanilla sain parin kiekan jälkeen 1.40 padilla. kun kattosin ranking listaa niin joku oli päässy padilla aikaan 1,37 :0. itel ei mitään asiaa tommosiin aikoihin ainakaan padilla.

Ite oon nyt päässy 1.38.1xx tateilla. Normi-nissanilla taas aika on nyt jotain 1.50.9xx. Tuntuma on, että kyllä noista vielä saa parannettua, etenkin normi-nissanilla kyllä pitäis mennä helposti alle 1.50. Ei vaan tahdo saada osumaan:) Ja kun tateilla pelaa ei voi käyttää ns. vasemman jalan jarrutusta, tiedä sitten olisiko siitä hyötyä. Ralleja pelatessa siitä ainakin oli hyötyä, mutta tässä joutuu kaasua annosteleen sen verta tarkkaan, ettei kaasua/jarrua voi laittaa x/neliö-näppäimiin, ja noi olkapäänäppäimet tuntuu täysin luonnottomilta itelle:rolleyes:
 
Vastaus: GT Academy 2010

Onkos Markus mukana ja millä nimellä? Tietääkö kukaan? (ei oo ihme että tulee otettua.. :D)

Yksi kova kuljettaja nimelttään Markus jonka tunnen, on nimellä maatu79 mukana:D Itse en vielä ole edes alotellut tätä mutta onhan tuossa aikaa vielä.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ite oon nyt päässy 1.38.1xx tateilla. Normi-nissanilla taas aika on nyt jotain 1.50.9xx. Tuntuma on, että kyllä noista vielä saa parannettua, etenkin normi-nissanilla kyllä pitäis mennä helposti alle 1.50. Ei vaan tahdo saada osumaan:) Ja kun tateilla pelaa ei voi käyttää ns. vasemman jalan jarrutusta, tiedä sitten olisiko siitä hyötyä. Ralleja pelatessa siitä ainakin oli hyötyä, mutta tässä joutuu kaasua annosteleen sen verta tarkkaan, ettei kaasua/jarrua voi laittaa x/neliö-näppäimiin, ja noi olkapäänäppäimet tuntuu täysin luonnottomilta itelle:rolleyes:

Vinkki. Laita jarru L2:n alle. Ei tarvitse veivata tattia edestakaisin kaasuttaessa ja jarruttaessa. Tatti jää kaasulle ja helpottaa huomattavasti ajamista. Tuntu itelläkin aluksi oudolta, mutta kun siihen tottu niin ajat parani heti. Tosin oon noin sekunnin tunedilla sun takana... Vielä. ;) Ratti lähtee kyllä joulun jälkeen tilaukseen.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Jahas, täytyi rekisteröityä tällekin foorumille kun löytyi näin mielenkiintoista keskustelua...

Mahtava edistysaskel sarjalle. Aluksi oli todella oudon tuntuinen.. mutta mitä enemmän koittaa niin paranee vaan koko ajan. Ei kyllä tän jälkeen pysty palaamaan prolon pariin. Nelisen viikkoo aikaa vielä harjotella, joten en olis huolissaan jos vaikka toi hurri menee ohi nyt aluks... :D Ja Oceri näkyy vetävän taas yhtä kovaa kun viimekkin kerralla :)

Juu, kyllä se täytyy yrittää jos vaikka pääsis taas suomen finaaliin. Kovaa tahtia näkyy sijoitus tippuvan listoilla kun ei oo pariin päivään pelaillu... Täytyy koittaa vähän parantaa kunhan taas pääsee pleikan ääreen. Suomen taso tuntuu olevan kyllä kova, varsinkin muihin pohjoismaihin verrattuna. Paljon näkyy samoja nimimerkkejä kuin ekassakin academyssä, mutta onneks sentään on uusiakin mukana.

Ja tosta demosta täytyy sanoa, että varsinkin tolla tuned autolla on kyllä tosi kiva ajella ja fysiikat on mennyt selkeesti eteenpäin proloon verrattuna. Sen sijaan toi N3:lla ajelu on kyllä todella liukasta eikä ihan niin hauskaa. Ite kans huomasin, että mitä enemmän pelaa, niin sitä paremmalta alkaa tuntumaan ja ajatkin paranee sitä mukaan.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kattelin noitten muiden maiden aikoja niin huh mikä yhteisaika vedetty Australian puolella! Verrataan vaikka tän hetken skandien ykköseen, GTP_Timppaq niin yhteisajassa ero on aika tarkalleen tasan sekunti! Kiesus mitä hulluja =D

Itsellä ei rahkeet riitä, mutta kyykyttäkää te muut ainakin naapureita. Oishan se hienoa jos suomesta olisi se kaikkein kovin ykkösaika.

Maailman nopein kansa..?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Luin gtacademyn sääntöjä (UK versio, en tiedä onko jossain samat suomeksi) ja mikäli oikein tulkitsen, niin siellä sanotaan, että pohjoismaissa järjestetään vain yksi yhteinen finaali, josta paras pääsee Silverstoneen.

Legal - GT Academy 2009/2010 Competition Specific Rules

2.7. The winners of each National Final shall be those who record the fastest in-Game time trials and win the head to head challenges ("National Final Winners"). There will be 2 National Final Winners selected from each of the following National Finals: the UK, France, Italy, Germany and Spain, and one National Final Winner selected from each of the following National Finals: Ireland, Portugal, Switzerland, Austria, Belgium, Netherlands, the Nordic territory (which is Denmark, Finland, Norway & Sweden), New Zealand and Australia. The National Final Winners will win the opportunity to participate in the Event described below.

Aika yllättävää että pohjoismaat on noin yhdistetty. Missähän maassa se finaali sitten järjestetään :confused:
 
Vastaus: GT Academy 2010

Luin gtacademyn sääntöjä (UK versio, en tiedä onko jossain samat suomeksi) ja mikäli oikein tulkitsen, niin siellä sanotaan, että pohjoismaissa järjestetään vain yksi yhteinen finaali, josta paras pääsee Silverstoneen.

Onpa taas reilu ratkaisu. Tein tuossa nopean tsekkauksen ja 20. nopein suomalainen oli nopeampi kuin 7 muun ei pohjoismaan vastaava. Esimerkiksi Irlannin 20. oli 2,5s hitaampi kuin Suomen 20.. Eivät ruotsalaiset ja norjalaisetkaan tässä tilastossa viimeiseksi olis jääneet. Ei edes 3 viimeisen joukkoon. Nordic-lohkon lisäksi on mukana yhteensä 13 muuta maata.
 
Ylös Bottom