Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT Academy 2010 (Päättynyt)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Azerach
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT Academy 2010

On muuten tajuttoman helppoa driftata tässä ohjaimenkanssa. Traction Controllit nollaan ja menoks lähtee melkeen itestään driftaamaan ja sittenkun tuntuu, että menossa hiekalle niin isompaa vaihdetta silmään niin sekin on korjattu. Sain 1.41.xxx aikoja driftaamalla mutkia tarkoitan tunedia tietty. 1.40 saattais alittua jos ei driftailis ja malttais vähän hiljempaa mennä mutkat. Kohta taas driftaileen :D
 
Vastaus: GT Academy 2010

Näemmä tähän demoon on uinut yksi aika hauska fysiikkabugikin. Mutta tuo lienee jäänteitä varsinaisen GT5:n koodista, jossa autojen pitäisi mennä kunnolla katon kautta ympäri jne.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Näemmä tähän demoon on uinut yksi aika hauska fysiikkabugikin. Mutta tuo lienee jäänteitä varsinaisen GT5:n koodista, jossa autojen pitäisi mennä kunnolla katon kautta ympäri jne.

itellä kävi myös tuo bugi kun esailin huvikseni pitkin rataa... sinänsä hassua että koodi ei anna auton kallistua tuon enempää suuntaan tai toiseen, itsellänikin auto pysyi visusti renkaat kohden tietä. Eli jos koodi on jäänne GT5:stä niin aika keskeneräistä versiota pelataan...
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ei ilmeisesti tuunatun kilpurin ratti käänny sitä 900 astetta? Kun kahtoo ajoja sisäkuvasta niin näyttää hyvin rauhallisemmalta kuin mitä se on :) Paremminkin varmaan pärjäisi jos pystyisi G25:sen kääntösädettä säätään, kuten Life For Speedissä pystyy.

Tuosta fiiliksestä ratin kautta voisin sen verran sanoa, että tottumisen jälkeen siitä saa jotain kuvaa; sivuluisut saa aika hyvin äkkiä otettua kiinni. Joko se on näkymästä ja äänistä kiinni, tai sitten ratista(?). Mutta, ei aivan tarpeeksi anna infoa ratin kautta täydellä forcellakaan. Joutui ottamaan pois sen force kevennyksen kun tekee liian äkkipikaisia liikkeitä ratin keventyessä liikaa. Siinä sitten tuli ylikorjailtua monasti ja sitten oltiinkin jo vastaheiton heitossa :p

Mitä enemmän ajelee niin sitä enemmän alkaa maistumaan, kun ei sitä maksimirajaa ehkä vielä ole saavuttanut :rolleyes: Hyvä fysiikka imo.

Tässä oma tyylinäyte normaalilla autolla. Pitkään saanut ajella että pääsi alle 1'50.000
 
Vastaus: GT Academy 2010

Siis onko padilla pelaaminen teille tosiaan vaikeeta tässä? :D
Pro fysiikoilla ei oo padilla mitään ongelmaa ajella ja jos auto meinaa lähtee kunnolla käsistä niin ainakin sellaset tilanteet hoituu mulla paljon paremmin padilla ku ratilla. Ite vasta eilen ekaa kertaa kokeilin tätä ratilla. Kierrosaika parani kylläkin yli puoli sekuntia, mutta kyllä padillakin sain ilman mitään ajoapuja tuuninki nissanilla ajettua 1'37.9XX aikoja. En tullu leijuu mutta oon vaan ihmeissäni ku moni täälä puhuu että padilla ei voi ajaa ollenkaan :confused:

Ei se vaikeeta ole, mutta perseestä :)

Vieläkin jaksan ihmetellä tuota liukkautta vaikka kierroksia onkin tullut annettua ihan kiitettävästi tuolla tuned versiolla. Paras aika pädillä on 1.37.4??. Jos saisi joskus kierroksen onnistumaan niin saattaisi siitä vielä muutama kymmenys lähteä pois.

Kuka lainaa rattia? :)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ei ilmeisesti tuunatun kilpurin ratti käänny sitä 900 astetta? Kun kahtoo ajoja sisäkuvasta niin näyttää hyvin rauhallisemmalta kuin mitä se on :) Paremminkin varmaan pärjäisi jos pystyisi G25:sen kääntösädettä säätään, kuten Life For Speedissä pystyy.
Toivottavasti GT 5.een tulee tuo säätö. Ei ainakaan näillä ranteilla ajella huippuaikoja kun joutuu 900 asteisena veivaamaan. Sijoitus tällä hetkellä jossain 250-300 hujakoilla (kisa vehkeellä), lisää kierroksia siis:)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Toivottavasti GT 5.een tulee tuo säätö. Ei ainakaan näillä ranteilla ajella huippuaikoja kun joutuu 900 asteisena veivaamaan. Sijoitus tällä hetkellä jossain 250-300 hujakoilla (kisa vehkeellä), lisää kierroksia siis:)
En menis vertaamaan tätä GT:n 900 asteen kääntösädettä pc:n vastaaviin. Mielestäni ohjaus on tällä hetkellä aivan järkyttävän herkkä ollakseen 900 astetta. Eiköhän peli jotenkin skaalaa tuon kääntösäteen jokseenkin realistiseksi.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Kiva olisi kuulla tulevan GT5:n Realistic fysiikoilla ja padilla sitä yrittäneiden ajajien kommentteja kun jo proffa fysiikoilla tuntuu olevan hakusessa tuntuma padisteilla.
No, kunhan tämä 1/2 vuoden päästä ilmestyy.
 
Vastaus: GT Academy 2010

En menis vertaamaan tätä GT:n 900 asteen kääntösädettä pc:n vastaaviin. Mielestäni ohjaus on tällä hetkellä aivan järkyttävän herkkä ollakseen 900 astetta. Eiköhän peli jotenkin skaalaa tuon kääntösäteen jokseenkin realistiseksi.
Ainakin auton ollessa paikallaan renkaat on tapissa vasta kun G25 on myös käännetty tappiin asti.
 
Vastaus: GT Academy 2010

En menis vertaamaan tätä GT:n 900 asteen kääntösädettä pc:n vastaaviin. Mielestäni ohjaus on tällä hetkellä aivan järkyttävän herkkä ollakseen 900 astetta. Eiköhän peli jotenkin skaalaa tuon kääntösäteen jokseenkin realistiseksi.

Ei se järkyttävän herkkä kyllä ole. Mielestäni saisi olla herkempi ainakin tuolla viritetyllä autolla. Ensimmäisen kerran kun tätä aloin kokeilemaan niin tuntui että olisi rekkaa ajellut (kärjistäen esimerkkiä).

Ainakin auton ollessa paikallaan renkaat on tapissa vasta kun G25 on myös käännetty tappiin asti.

Ilmeisesti kyseessä on normiautosta kyse? Mahdollisesti viritettylläkin kääntää koko sen 900-astetta renkaita?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ratin asetuksien "skillit", vai mitkä ne nyt olikaan, about > Amateur, Standard ja Simulation vaikuttavat oleellisesti ratin toimintaan kuinka kääntyy, ainakin hitaissa mutkissa.

Heti väänsin tässäkin Simulationille että kääntyy edes jotenkin tiukoissa mutkissa, mutta tällöin ollaan tilanteessa josta eilen kerroin että renkaiden pidon sivuttais-fysiikka kusee, rata-auto Racing renkailla puskee 40-50kmh eli taajama vauhdista kun reippaasti kääntää. Ei mene mun päähän.

Mun RIL autokaan ei puske niin paljon kuin tässä pelissä autot tekee! :eek:
Saati miten OIKEASTI tollainen Nisukka kääntyisi ko. vauhdissa, se vain imisi keulan sinne minne renkaat näyttää, mutta tässä pelissä onkin öljyllä päällystetyt eturenkaat. :mad:

Jollain Amateurilla pysyy paremmin lapasessa mutta menettää paljon. Esim. GT5P:ssä jos jotain meinasi saada aikaan niin ainoastaan Simulation oli ainut vaihtoehto mulle.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Padilla olen nyt ajanut yhteensä vajaat 30 kierrosta. Ihan ok, mutta tietysti viimeisin tuntuma autoon puuttuu kun padilla ajelee. Ratilla olen ajanut PC:llä ja joskus ykkös-pleikkarilla, ja kieltämättä ratin hankkiminen GT:n kaveriksi vähän kiinnostaisi. Vaan tekeekö tuolla n. 70 euron Logitech Driving Force GT:llä mitään?

Miksiköhän oma aikani ei näy tuolla Academy-sivuston listalla oman kierroksen kohdalla, vaikka olen kirjautunut sisään sivustolle?
 
Vastaus: GT Academy 2010

Vaan tekeekö tuolla n. 70 euron Logitech Driving Force GT:llä mitään?
Hinta/laatu-suhteeltaan mitä mainioin ratti.

Miksiköhän oma aikani ei näy tuolla Academy-sivuston listalla oman kierroksen kohdalla, vaikka olen kirjautunut sisään sivustolle?
Olethan ajanut ajan kummallakin autolla? Jos olet, sitten kyseessä lienee vain jokin viive tietojen päivityksessä.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Padilla olen nyt ajanut yhteensä vajaat 30 kierrosta. Ihan ok, mutta tietysti viimeisin tuntuma autoon puuttuu kun padilla ajelee. Ratilla olen ajanut PC:llä ja joskus ykkös-pleikkarilla, ja kieltämättä ratin hankkiminen GT:n kaveriksi vähän kiinnostaisi. Vaan tekeekö tuolla n. 70 euron Logitech Driving Force GT:llä mitään?
Suosittelen että pistät 100 euroa lisää budjettiin ja ostat Logitech G25.n. Ei kaduta sitten jälkeenpäin. Yhden baari-illan jättää väliin niin saat kunnon ratin joka toimii vielä vuosien päästä.
Nimimerkillä yli 3 vuotta pelattu G25.llä ilman vikoja.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ei se paljon vaadi. Kohta 3:07.

Nooh, nyt verrataan ihan erilaisia autoja. Nismo on etumoottorinen ja takavetoinen auto, jolla on massaa aika paljon. MR2 on takamoottorinen ja takavetoinen kevyt auto. Ajokäytös aikalailla erilainen. MR2:nen on tunnettu siitä että lähtee lapasesta vikkelään äärirajojen löydyttyä. Tosin voipi olla että noissa rata mistereissä on ne äärirajat aika korkealla ja kun ne sitten tulee vastaan niin... Eli turha sillei verrata miten karkaa nurmikkokosketuksessa, varsinkaan noihin jokkisautoihin.

Voisin kuvitella että Nismo olisi aika tasapainoinen ajettava radalla. Noin niinkuin oikeasti. :) Helpompi kuin tuo MR2, mutta en tiedä onko nopeampi. :p

Autopelikuumetta pukkaa. Jep, jatkakaa. !
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT Academy 2010

Sen verran korjausta että MR2 on keskimoottorinen. Ja kyllä nuo ratapelit lähtee hyvin äkkiä lapasesta jos tassut nurmelle osuu, riippumatta moottorin sijainnista. Varsinkin jarrussa ja ulostulossa. 25 vuotta aktiivisesti ihan livenä radan varressa ja penkan päällä seuranneena olen tuosta melko varma.:)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Nooh, nyt verrataan ihan erilaisia autoja. Nismo on etumoottorinen ja takavetoinen auto, jolla on massaa aika paljon. MR2 on takamoottorinen ja takavetoinen kevyt auto. Ajokäytös aikalailla erilainen. MR2:nen on tunnettu siitä että lähtee lapasesta vikkelään äärirajojen löydyttyä. Tosin voipi olla että noissa rata mistereissä on ne äärirajat aika korkealla ja kun ne sitten tulee vastaan niin... Eli turha sillei verrata miten karkaa nurmikkokosketuksessa, varsinkaan noihin jokkisautoihin.
Videossa MR2:lla on oikeanpuolimmainen takarengas nurmikolla kun kuski painaa jarrua ja siks se lähtee siitä noin vikkelään. Niin kävis melkein millä tahansa autolla jos sulla on kohtalaisesti vauhtia, toisen puolen renkaat on nurmikolla ja toiset asfaltilla ja painat reilummin jarrua. Yksinkertasta fysiikkaa.
MR2 on muuten keskimoottorinen ;)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Suosittelen että pistät 100 euroa lisää budjettiin ja ostat Logitech G25.n. Ei kaduta sitten jälkeenpäin. Yhden baari-illan jättää väliin niin saat kunnon ratin joka toimii vielä vuosien päästä.
Nimimerkillä yli 3 vuotta pelattu G25.llä ilman vikoja.

G25:t alkavat loppua kaupoista, joten jos sellaisen vielä haluaa kannattaa pikkuhiljaa aktivoitua. Verkkokauppa.com:sta ne jo loppuivat. Prismoista yms. saa vielä, mutta hinta on sama kuin G27:n Verkkokaupassa.
 
Ylös Bottom